Sniperace 2011-07-07, 22:36
ericTheDog skrev: Sniperace skrev: Ja och är det en tillräckligt hög summa för att kunna leva ett bra liv?
Jag lever på under 60% av normalinkomsten, det låg lägre under sosseväldet, dem som du vill att ska regera
Hoppsan, då är ju du fattig enligt "rädda barnen" och deras relativa definition....
Ja, och mina barn var en av de fattiga, jag gav dem aldrig veckopeng, den tjänade de själva in med olika jobb, som att sälja kvällsposten, lotter, lämna bullar i byn på lördags och söndagsmorgnar, de tjänade såpass att de ofta kunde köpa kläder de ville ha osv, de fiskade väldigt mycket och vi hade oftast fisk minst en dag i veckan som de fiskat upp, soc ville att vi skulle söka bidrag från dem, men vi ville inte hqa med dem att göra, men vi låg UNDER socialnormen, men våra ungar hade ändå det bättre än många bemedlade familjer barn.
alltid nybakt bröd, riktigt smör till smörgåsarna, mycket viltkött, och en djäkla massa arbete med ved för vår uppvärmning förutom en period på fem år då vi eldade med koks som jag köpte till rövarpris av kommunen 750:- för ca 100 ton som låg i en källarlokal som kommunen ägde.