Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
F.I.S.T
Vercingetorix
RedMentalCase
Secrist
DirtyDog
DMustaine
ericTheDog
Gandalf
Sniperace
Infra
14 posters

Osama bin laden var obeväpnad när han mördades.

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Osama bin laden var obeväpnad när han mördades. - Sida 3 Empty Sv: Osama bin laden var obeväpnad när han mördades.

Inlägg  Sniperace 2011-05-04, 22:16

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:nej, det är ju inte fakta om du är emot, men usa säger att UBL var hotfull och gjorde något han inte borde

F.I.S.T skrev:Ja förlåt mig om jag inte ögonblicligen köper allt vad USA går ut med officiellt, när det kommer till "utrikespolitik" som det heter när USA mördar.... terrorism kallas det när andra gör det

Sniperace skrev:och du köper allt som dessa terrorister kommer med ?

Nej läs igen, så förstår du att jag inte köper någonting, jag har inte fått tillräcklig information i fallet, vilket inte heller du torde ha fått, men ändå drar slutsatser med stor säkerhet.....
    och med lika stor säkerhet dömer du usa för att vara boven i dramat.

Sniperace skrev:och alla dödanden i krig ska utredas i rättsprocesser?
    var det nödvändigt att skjuta den eller den soldaten tänkte han höja sitt gevär eller inte?
    hade han för avsikjt att kasta en granat eller inte, kanska borde man inte skjutit?

F.I.S.T skrev:Nu får inte dödandet av enskilda soldater konsekvenser i form av martyrskap mm....
    Däremot sker det ju rättegångar efter krig, när man tex begick avrättningar ab civilbefolkning, etnisk utrensning i tex Bosnien. Det var för övrigt Muslimer som dödades då.

Sniperace skrev:ok, då vbore det väl ok om en rättegång nu friar soldaten som sköt UBL eftersom han gjorde motstånd....

Hur vet du att han gjorde motstånd ??... var du där ?
    därför att rapporter säger så och det är väldigt troligt att han gjorde detta eftersom han med all säkerhet INTE ville bli fånge

Sniperace skrev:och det med muslimer, fanns det inte samma våld från deras sida i ett flertal fall, så skippa detr att skuldbelägga allt MOT muslimer

???? eh vad surrar du om ?? ... exemplet jag tog var från Bosnien, och kriget i forna Jugoslavien.
    Och där var det enkom Muslimer som utsattes för etnisk utrensning
    så muslimer gjorde INGET såndant under balkankriget, tänk så naiv man kan vara, även serber tsates för etnisk rensning känner du dig förvånad eller stämmer det?

Sniperace skrev:där har du fel, de anser INTE att alla har rätt att bära vapen, ex får inte dömda brottslingar göra detta, och det är inte så att vanliga människor ex för BÄRA vapen i alla stater, en stor del kräver särskilda licenser för att bära vapen, vissa MÅSTE bära dem DOLDA. syns de så blir det straff, anda måste bära dem öppet, det skiljer i alla stater, i NY ges inga sådana mer än i speciella hotfall
    sedan är det stor skillnad att få bära vapen ute i samhället och att få ÄGA vapen i hemmet för att användas för jakt, eller i självförsvarsändamål, du som de flesta verkar tro at det bara är att köpa ett vapen i usa och sedan gå med det på sig varsomhelst....

F.I.S.T skrev:Du talade inte om din ståndpunkt i frågan hur som helst

Sniperace skrev:Jag anser att alla medborgare efter prövning har rätt att bära vapen till och från jaktmark, till och från tävlingar osv, vill du begränsa det?

Nej det är bra, men nu är det inte riktigt på det viset det ser ut i USA, och inte det syftet med vapen heller,
    Du har tydligen inte en aaaaning om att dessa lagar skiljer sig markant mellan olika stater och ändå säger du USA som om det vore hela, kanske borde du koncentrara dig på att då ist'ället säga i Texas är det så...

I usa är det tillåtet att använda vapen som personligt skydd och i många fall kan det vara bra, för sådana skjutningar sker sällan där det är tillåtet, de sker istället oftast på de plaster där bärande är FÖRBJUDET, då riskerar den som tar med ett vapen inte att få eld tillbaka...

Sniperace skrev:Jag anser också att de i nödläge har rätt att använda detta, har du något emot det?

Ja här kan våra åsikter gå isär IGEN ..... det beror på nödläget det, och vart du använder vapnet, rimligtvis får du väl bara ha geväret laddat under jaktsäsong va... och inte i hemmet ?
    .... Men du får gärna utveckla hur du vill ha det, om du vill ha samma vapenpolicy som i USA, där skolmassakrer är hyfsat vanliga, och massor av ungdomar dör dagligen.
    Men det är klart att om en terrorist söker upp dem på licensjakten av genetiskt friska vargar när det är 20 minusgrader i en skog i dalarna, då kan man väl få skjuta lite på honom

ok, men vad säger du då om en skyttetävling, där kriominella element med vapenhot vill ta våra vapen för att använda dessa i kriminella syften, ska vi godvilligt lämna från oss dem eller ska vi försvara oss?

sefan kan vi ju se till andra ställen än USA där det är relativt stränga vapenlagar, men skolskjutning sker ÄNDÅ med stulna eller insmugglade vapen....

i ett land där ingen tillåts ha vapen är det bara de kriminella som är beväpnade för DE bryr sig inte om några lagar

Sniperace skrev:Som jag uppfattat dig så har jag iallafall fått vibbar att du försvarar dem sol prylar nassar för det är enda sättet att få bort dem osv, men kanske blandar jag ihop dig med någon av de andra till vänster...

F.I.S.T skrev:Det stämmer .....Jag har inte utryckt mg så ....

Sniperace skrev:har du inte läst att de mötes av eldgivning, från ubl,s handgånga män och i en sådan strid är alla mål
    nå Fisten, tror du att det BARA var usasoldaterna som sköt?

F.I.S.T skrev:Till skillnad från dig som tydligen var på plats och såg hur allt gick till, så vet jag faktiskt inte hur det gick till, och det är precis det som är min ståndpunkt, att man inte kan ta USA soldaternas ord som en universiell sanning, spec inte när media är de som vidarefört informationen

Sniperace skrev:skillnaden mellan oss är att du alltid tar terroristernas parti och alltid EMOT usa.
    kan inte förstå att du alltid tar terroristers ord för sanning och dömer ut andras

Nej nu går du för långt igen Sniper. Jag önskar du kunde påvisa ett enda tillälle då jag försvarat terrorism, Sedan vill jag att du påvisar vart jag tar parti för några terrorister, jag har tydligt fördömt bpde terrorism från USA , Isreal, och Muslimska terrororganisationer.
    Det har dock jag inte sett dig göra.... Skillnaden mellan dig och mig, på den punkten är att du väljer ut vilka sanningar du vill höra , och tycker en handling är terrorism enkom när muslimer gör den, medan det är OK när tex USA gör den.... jag fördömer båda terrorhandlingarna.... där har du skillnaden
    Tycker du, för som jag förstått har du varit negativ till ALLA tillslag mot terrorfästen, och faktum är att JAG tydligt fördömde renad baader meinhof, rote armefraktione osv, och de var inte muslimer, de var kommunistiska terrorgrupper som stöddes av sovjetunionen

Sniperace skrev:opå vilket sätt hotar det världsfreden att UBL togs bort, trots allt hotade väl han världsfredan genom sina terroraktionedr,

F.I.S.T skrev:Jag anser också att man skulle ta fast UBL, och fängsla honom efter rättegång.
    Och på så sätt skulle en finansiär för Al Qaida vara ur spel, men egentligen på det stora hela har inget förändrats. Det finns 1 miljard muslimer i världen, varav de flesta är fredliga.... men där väldigt många blivit utsatta för USAs "utrikespolitik"... och när USA provocerar som dom gör genom militära operationer i eget ekonomiskt intresse, så kommer oroshärden finnas kvar i MINST samma utsträckning, om inte mer.
    Inget har förändrats i positiv riktning med avrättningen av UBL, även om han helt säkert förtjänar sitt öde.
    Det handlar inte så mycket om vad han förtjänar, det handlar mer om vad som är orsaken till oroshärden mellan muslimer och USA..... där har åtminståne JAG insikten om att USAs regering inte är några fromma oskylgga lamm dom heller.
    I vanlig ordning ger sig forumhögern på symptomen och struntar i orsaken.

Sniperace skrev:Och OM han nu blivit fånge, ställts inför rätta hade du gapat om orätvisa och fel på rätten osv osv.

Nej ... det har uppstått i din fantasi, detta vet du ingenting om min vän.

Sniperace skrev:sedan hade vi fått en uppsjö av kidnappningar och huvudavskärningar med krav på UBL,s frigivande, dem blir det nu inget av för nu knaprar krabborna på han lik.

Ja det är möjligt att det blivit så, men det vet du inget om det är antaganden.
    Likaväl som det är möjligt att vi nu får hämndaktioner och ett stärkt Al Qaida.
    Detta innebär dock inte att USA kan agera GUD och stå över alla regler och FN mm mm.....
    njaaa, det är nog inte bara antaganden, utan något som skulle bli en realitet, därom är det få som tvivlar, och självfallet tvivlar ingen på att nu vill de hämnas, men de kan åtminstone inte kräva honom fri.

Sniperace skrev:eller anser du att anfallet mot twin tower var ett fredsuppdrag?

F.I.S.T skrev:Nej det är fel uppfattat av dig !

Sniperace skrev:fel uppfattat? jag frågade om DIN åsikt, jag har inte gett dig en åsikt i frågan, så jag frågar igen, var attacken mot twin tower ett fredsuppdrag, eller var det kanske en krigsförklaring mot osyldiga civila som inte fick en chans att försvara sig i rätten inan han mördade dem?

OK eftersom du inte förstod så förtydligar jag då.... NEJ det var inte ett fredsuppdrag.
    Det är riktigt uppfattat av dig

RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Osama bin laden var obeväpnad när han mördades. - Sida 3 Empty Sv: Osama bin laden var obeväpnad när han mördades.

Inlägg  RedclownIII 2011-05-04, 23:47

F.I.S.T skrev:
    Okej då torde det inte vara svårt för dig att visa något enda inlägg där jag försvarat Bin ladin

Du gnällde väl för att han inte fått en civiliserad rättegång och för att han dödades obeväpnad? affraid
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2011-05-05, 01:01

Det är löjligt att säga att han var obeväpnad när han, rättmätigt, dödades! Han kanske själv inte höll i något vapen men hans livvakter gjorde det! Hans vapen var att blanda sig med oskyldiga på samma sätt som hela hans gruppering gör i strid!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-05-05, 05:37

D. Mustain: "Såvitt jag vet så utbröt en eldstrid i samma stund som specialstyrkorna kom till platsen. Usamas livvakter ska ha öppnat eld redan när helikoptrarna hovrade över byggnaden. Från den stund tills Usama, rättmätigt och effektivt, blev sänd till helvetet via ett skott ovan vänster öga så hann det gå ett antal minuter säkert! Hade Usama haft den minsta känsla för andras liv skulle han naturligtvis avlägsnat sig från sin fru och sina barn. Det gjorde inte det fega kräket utan han, fullt medveten om faran för sina anhöriga, beslöt sig för att uppehålla sig i samma rum. Usama är död, det enda som gnager i mig är att han inte fick lida mer!! Han kom alldeles för billigt undan!!"

Så dåligt uppdaterad som du är skulle jag själv välja att hålla käften.

Nu är det så att vi hellre tror på seriös journalistik, på ögonvittnen och
    andra som var med än det som sprutar ut ur din avfallskvarn.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/yngsta-hustrun-gick-emellan-nar-bin-ladin-angreps

"”Usama sköts efter att han tillfångatagits”
    Uppdaterad 2011-05-04 21:59. Publicerad 2011-05-04 13:17

"Usama bin Ladin togs till fånga och sköts sedan framför ögonen på sin familj. Det uppger bin Ladins tolvåriga dotter för pakistanska utredare, rapporterar den arabiska nyhetskanalen al-Arabiya. Skilda uppgifter förekommer om antalet dödade i attacken.

(Yngsta hustrun gick emellan när Bin Ladin sköts
    ”Det finns inget Team 6”
    Arabiska debattörer: ”USA inte alltid bin Ladins fiende”)

Dottern fanns, tillsammans med omkring 20 andra personer, i det komplex i Abbottabad i nordvästra Pakistan som stormades av amerikanska elitsoldater natten till måndagen.

Insatsen pågick i 38 minuter. Under tiden hördes skottlossningar och explosioner från komplexet. Talesmän för den amerikanska regeringen har sagt att det bröt ut en eldstrid. Förutom Usama bin Ladin ska ytterligare fyra personer ha dödats.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usama-skots-efter-att-han-tillfangatagits

De uppgifterna stämmer inte med vad Reuters meddelade senare på onsdagen.

Nyhetsbyrån säger sig ha köpt bilder från en anonym person inom den pakistanska säkerhetsapparaten, som visar fler döda från bin Ladins hus – bilderna visar tre män i vit klädsel, i pölar av blod. Ingen av dem är bin Ladin och enligt Reuters angav tidigare uppgifter att de dödade var terrorledaren, en kvinna samt bin Ladins son.

Reuters anser sig vara säkra på att bilderna kommer från huset, bland annat på grund av att tid och datum i filerna stämmer, liksom ljusförhållanden och detaljer i bilderna — en av dem visar den störtade amerikanska helikoptern.

Bilderna är tagna en timme efter anfallet. Ingen av männen verkar ha varit beväpnad, men bilderna är tagna från så nära avstånd att det inte går att se de döda personernas händer.

Omständigheterna kring terrorledarens död är således oklara och uppgifterna motstridiga: Först uppgav militärkällor att Usama bin Ladin deltog i striderna och sköt mot de amerikanska kommandosoldaterna. Sedan kom uppgifter om att han var obeväpnad men gjorde motstånd när han sköts. Hur detta motstånd yttrat sig har inte framkommit ännu.

Den tolvåriga dotterns uppgifter skulle kunna tolkas som att Usama bin Ladin avrättades. Hennes version går stick i stäv med den som Barack Obamas antiterroristrådgivare John Brennan lämnat. Han säger att Usama bin Ladin skulle ha tagits levande om det funnits en möjlighet."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/usama-skots-efter-att-han-tillfangatagits

De terroristiska angriparna mördade flera obeväpnade personer i bin Ladens hus. Dumstain är ett nedbajsat svin som hyllar dessa mördare och terrorister som så flagrant bröt mot krigets lagar och mot internationell rätt. Men vem hade väntat sig annat?

---------------------------------------------------------------

Dumstains kära Amerikat är utarmat. Dumstains USA är på dekis. bin Laden förorsakade ensam denna utförslöpa. Dumstain står där med skägget i brevlådan och åser förfallet. Först rustade USA ihjäl Sovjetimperiet. Sedan rustade USA ihjäl sig själva. Om ett decennium är Ondskans Imperium utplånat. Ett lagom straff för mördare! Vad bin Laden helst ville var martyrskap och död. Han har nått sitt mål.
    bin Laden vann.

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Osama bin laden var obeväpnad när han mördades. - Sida 3 Empty Läskigt

Inlägg  Secrist 2011-05-05, 07:39

Infras sönderfallande psykiska hälsa orsakad av bin Ladens död är lite tragisk att bevittna. Hon skulle behöva någon form av professionell hjälp att bearbeta sorgen. Hon klarar uppenbarligen inte av att hantera den på ett balanserat sätt. Stackare....
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-05-05, 08:40

Secrist skrev:Infras sönderfallande psykiska hälsa orsakad av bin Ladens död är lite tragisk att bevittna. Hon skulle behöva någon form av professionell hjälp att bearbeta sorgen. Hon klarar uppenbarligen inte av att hantera den på ett balanserat sätt. Stackare....

Min psykiska kondition verkar vara den allra bästa här på sajten ty endast jag
    har civlkurage tillräckligt att säga som det är.

F ö anser jag att USA blev rövknullade av bin Laden. Det är därför de är så förbannade och självdestruktiva. De ansåg sig därefter vara tvungna att mörda
    honom också.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 08:52

RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Okej då torde det inte vara svårt för dig att visa något enda inlägg där jag försvarat Bin ladin

Du gnällde väl för att han inte fått en civiliserad rättegång och för att han dödades obeväpnad? affraid

Ja ...och på vilket sätt är det att försvara UBL ??.... det jag försvarar är det internationella rättssystem som finns, men som undergrävs om man som USA börjar ta sig rättigheter att bli "Judge Dredd" dvs polis domare och bödel.... på intet sätt är detta ett försvar av UBL, om du inte kan skilja på de två sakerna, så hoppas jag innerligt att det inte finns allt för många cyklop som du
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2011-05-05, 09:11

Infra skrev:
    Secrist skrev:Infras sönderfallande psykiska hälsa orsakad av bin Ladens död är lite tragisk att bevittna. Hon skulle behöva någon form av professionell hjälp att bearbeta sorgen. Hon klarar uppenbarligen inte av att hantera den på ett balanserat sätt. Stackare....

Min psykiska kondition verkar vara den allra bästa här på sajten ty endast jag
    har civlkurage tillräckligt att säga som det är.

F ö anser jag att USA blev rövknullade av bin Laden. Det är därför de är så förbannade och självdestruktiva. De ansåg sig därefter vara tvungna att mörda
    honom också.

Det skola sägas att infra är en total galning! Jag tror jag aldrig hört talas om en sjukare person! Inte utanför vårdande hems murar iaf! Ena sekunden är medias uppgifter helt opålitliga och den andra, när det faller aset i händerna, läggs det upp länkar i rasande fart! Hur ska du ha det mrs hyde? Endast du har självkurage??? haha endast du drivs av ett sånt hat mot dit eget land och alla demokratiska västländer. ÅK HÄRIFRÅN!!!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 09:17

F.I.S.T skrev:
    Nej nu går du för långt igen Sniper. Jag önskar du kunde påvisa ett enda tillälle då jag försvarat terrorism, Sedan vill jag att du påvisar vart jag tar parti för några terrorister, jag har tydligt fördömt bpde terrorism från USA , Isreal, och Muslimska terrororganisationer.
    Det har dock jag inte sett dig göra.... Skillnaden mellan dig och mig, på den punkten är att du väljer ut vilka sanningar du vill höra , och tycker en handling är terrorism enkom när muslimer gör den, medan det är OK när tex USA gör den.... jag fördömer båda terrorhandlingarna.... där har du skillnaden

Sniperace skrev:Tycker du, för som jag förstått har du varit negativ till ALLA tillslag mot terrorfästen,

Då har du förstått fel IGEN, och jag utmanat dig att bevisa ditt påstående. Vidare utmanar jag dig att definiera ordet "terrorism" utifrån eget tänkande. Gäller det bara muslimer och "kommunister"... eller är det lika illa om Isreal eller USA begår samma handlingar ?

Sniperace skrev:och faktum är att JAG tydligt fördömde renad baader meinhof, rote armefraktione osv, och de var inte muslimer, de var kommunistiska terrorgrupper som stöddes av sovjetunionen

Men va förvånande att du fördömde kommunistiska terroraktioner, men inte förmår dig att fördöma liberalistisk terrorism

F.I.S.T skrev:Ja det är möjligt att det blivit så, men det vet du inget om det är antaganden.
    Likaväl som det är möjligt att vi nu får hämndaktioner och ett stärkt Al Qaida.
    Detta innebär dock inte att USA kan agera GUD och stå över alla regler och FN mm mm.....

Sniperace skrev: njaaa, det är nog inte bara antaganden, utan något som skulle bli en realitet,

Allt som inte redan skett är antaganden, speciellt i sådana här sammanhang. Och än tydligare när skeendet att han skulle krävas fri, nu är omöjligt.

F.I.S.T skrev:Ja här kan våra åsikter gå isär IGEN ..... det beror på nödläget det, och vart du använder vapnet, rimligtvis får du väl bara ha geväret laddat under jaktsäsong va... och inte i hemmet ?
    .... Men du får gärna utveckla hur du vill ha det, om du vill ha samma vapenpolicy som i USA, där skolmassakrer är hyfsat vanliga, och massor av ungdomar dör dagligen.
    Men det är klart att om en terrorist söker upp dem på licensjakten av genetiskt friska vargar när det är 20 minusgrader i en skog i dalarna, då kan man väl få skjuta lite på honom

Sniperace skrev:ok, men vad säger du då om en skyttetävling, där kriminella element med vapenhot vill ta våra vapen för att använda dessa i kriminella syften, ska vi godvilligt lämna från oss dem eller ska vi försvara oss?

Jag anser att om Marsianer anfaller dig efter att ha brutit sig in på en cirkus och våldtagit cirkusdirektörerna och elefanterna, att då får du ta ditt jaktvapen och skjuta ett varningsskott, och säga på Marsianska "Go ahead make my day"

Sniperace skrev:sedan kan vi ju se till andra ställen än USA där det är relativt stränga vapenlagar, men skolskjutning sker ÄNDÅ med stulna eller insmugglade vapen....
    i ett land där ingen tillåts ha vapen är det bara de kriminella som är beväpnade för DE bryr sig inte om några lagar

I ett land med 100.000.000 vapen i händerna på vanliga medborgare lär risken vara större än låt oss säga Island... tillgång ökar risken

Sniperace skrev:så muslimer gjorde INGET såndant under balkankriget, tänk så naiv man kan vara, även serber tsates för etnisk rensning känner du dig förvånad eller stämmer det?

Serber dog i kriget, men de utsattes knappast för någon etnisk utrensning.
    Både på Kroaternas och serbernas sida, var det tydligt utsatta mål att rensa ut muslimer, genom massmord. Sedan har jag inte påstått att Muslimer som människor nödvändigtvis beter sig bättre i krig, men i kriget vid Balkan var det den muslimska befolkningen som var utsatt pga en Fascistisk/Nazistisk hållning från Serber och Kroater

Sniperace skrev:därför att rapporter säger så och det är väldigt troligt att han gjorde detta eftersom han med all säkerhet INTE ville bli fånge

Och vilka stod för rapporterna ??

FIST skrev:Nej läs igen, så förstår du att jag inte köper någonting, jag har inte fått tillräcklig information i fallet, vilket inte heller du torde ha fått, men ändå drar slutsatser med stor säkerhet.....

Sniperace skrev:och med lika stor säkerhet dömer du usa för att vara boven i dramat.

......siade Sniper, med en djupblå kristallkula, och fortsatte tro på USA är Gudomen på jorden ! .... när ska du inse att SET ÄVEN ÄR VÅLD OCH MORD OCH TERRORISM NÄR USA gör samma saker ???
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 09:23

DMustaine skrev:haha endast du drivs av ett sånt hat mot dit eget land och alla demokratiska västländer. ÅK HÄRIFRÅN!!!

Nu är det ju oftast folk som blivit rika i socialismens Sverige, som när de blivit rika på andras bekostnad, flyr landet, för att billigt kunna bli uppassade av små Thailändskor för nästan inga pengar alls.
    Anser du för att USA är ett demokratiskt västland ??... ingår tortyr och terrorism i ditt begrepp på "demokratiskt västland" ?

Vad som här sker är att i princip alla vänsterdebattörer fördömer all form av terrorism, medan höger bara fördömer den om den kommer från muslimer eller "kommunister"
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2011-05-05, 09:31

Det är ju ett fantastiskt mått av internationell solidaritet att kunna spendera pengar utomlands till absolut bättre behövande än till de snyltare som finns här hemma Very Happy Har du något emot thailändare? rasist??
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 09:40

DMustaine skrev:Det är ju ett fantastiskt mått av internationell solidaritet att kunna spendera pengar utomlands till absolut bättre behövande än till de snyltare som finns här hemma Very Happy Har du något emot thailändare? rasist??

Nej , men jag ogillar när människor utnyttjas av cyniska, lönnfeta, lata svenskar, med raserad moral och etik
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-05, 09:50

I ett land med 100.000.000 vapen i händerna på vanliga medborgare lär risken vara större än låt oss säga Island... tillgång ökar risken

Schweiz? där det är lag på att ALLA hushåll ska ha ett AUTOMATVAPEN.

Hur ser det ut där?

Sverige ETT av världen vapentätaste länderna, hur ser det ut där med dåd gjorda med LEGALA vapen?
    och där ändå de illegla verka liggai nära samma antal som de legala.

Då har du förstått fel IGEN, och jag utmanat dig att bevisa ditt påstående. Vidare utmanar jag dig att definiera ordet "terrorism" utifrån eget tänkande. Gäller det bara muslimer och "kommunister"... eller är det lika illa om Isreal eller USA begår samma handlingar ?

Jaha, och när har Usa eller Israel placerat bomber på bussar, diskotek, dagis osv osv i avsikt att ENBART skada vanliga civila människor? Hur många flygplan har de kapat och sedan flugit in i civila byggnader UTAN någon militär verksamhet?

Men va förvånande att du fördömde kommunistiska terroraktioner, men inte förmår dig att fördöma liberalistisk terrorism

Vilka liberala rörelser har placerat ut bomber på skolor, dagis, diskotek, hotell och annat och kidnappat vanliga civila för att sedan på video skära huvudet av dem skanderande olika ramsor?

Allt som inte redan skett är antaganden, speciellt i sådana här sammanhang. Och än tydligare när skeendet att han skulle krävas fri, nu är omöjligt.

vill inte se vill inte höra vill inte råka säga något negativt om idolerna

Jag anser att om Marsianer anfaller dig efter att ha brutit sig in på en cirkus och våldtagit cirkusdirektörerna och elefanterna, att då får du ta ditt jaktvapen och skjuta ett varningsskott, och säga på Marsianska "Go ahead make my day"

Ja, jag är säker på att DU utan att göra något godvilligt skulle lämna från dig vapnen och sedan bli dödad utan att röra ett finger, och skulle du trots allt överleva skulle du senare känna dig stolt att inte använt våld för att de inte skulle komma i rätta händer, även när du sedan läste att dessa använts i en massaker....

Serber dog i kriget, men de utsattes knappast för någon etnisk utrensning.
    Både på Kroaternas och serbernas sida, var det tydligt utsatta mål att rensa ut muslimer, genom massmord. Sedan har jag inte påstått att Muslimer som människor nödvändigtvis beter sig bättre i krig, men i kriget vid Balkan var det den muslimska befolkningen som var utsatt pga en Fascistisk/Nazistisk hållning från Serber och Kroater

och varför döms och eftersöks då även muslimer för krigsbrott med sådana brott?
    tala om att vara PARTISK och bara ta muslimers försvar hela tiden, skyldiga fina varelser vad de än gör...

det räcker tydligen att säga att man är muslimn så är man i dina ögon vitare än snö och världens godaste människa.

......siade Sniper, med en djupblå kristallkula, och fortsatte tro på USA är Gudomen på jorden ! .... när ska du inse att SET ÄVEN ÄR VÅLD OCH MORD OCH TERRORISM NÄR USA gör samma saker ???

fortfarande, hur många självmodsbombare skickar USA ut till skolor, dagis, diskotek, hotell osv för att döda ENBART civila?

Vilka terrorattacker gör det riktat ENBART mot civila intressen där ingen militär eller fiendenärvaro finns?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-05, 09:54

Nu är det ju oftast folk som blivit rika i socialismens Sverige, som när de blivit rika på andras bekostnad, flyr landet, för att billigt kunna bli uppassade av små Thailändskor för nästan inga pengar alls.
    tala om att generalisera, det finns ett otal män som gift sig med thailändskor som behandlar dessa som gudinnor och som gett detta en dräglig tillvaro här, älskade över allt annat, jag vet för jag känner ett sådant par.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Osama bin laden var obeväpnad när han mördades. - Sida 3 Empty Sanning?

Inlägg  Secrist 2011-05-05, 10:30

Min psykiska kondition verkar vara den allra bästa här på sajten ty endast jag har civlkurage tillräckligt att säga som det är.

Problemet med din "sanning" är att den inte stämmer speciellt bra med verkligheten.
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-05-05, 11:27

F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:

Ja ...och på vilket sätt är det att försvara UBL ??.... det jag försvarar är det internationella rättssystem som finns, men som undergrävs om man som USA börjar ta sig rättigheter att bli "Judge Dredd" dvs polis domare och bödel.... på intet sätt är detta ett försvar av UBL, om du inte kan skilja på de två sakerna, så hoppas jag innerligt att det inte finns allt för många cyklop som du

Stå för vad du säger för en gångs skull!
    Vad har du för agenda vad är ditt syfte? affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 13:23

RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag är en av oss på detta forum, som definitivt står för vad jag tycker och säger, du är definitivt en som inte har egna tankeverksamheter, grundade i nån slags verklighet..... och du är den siste som överhuvudtaget har nåt på bena för att komma med de krav du kommer med...... jag tror att amöbor är mer verksamma intellektuellt än du, och definitivt gör världen mindre skada... Du kan väl åtminstone söka hjälp för dina brister och åkommor

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 13:24

Sniperace skrev:
    tala om att generalisera, det finns ett otal män som gift sig med thailändskor som behandlar dessa som gudinnor och som gett detta en dräglig tillvaro här, älskade över allt annat, jag vet för jag känner ett sådant par.

Så bra då !... är det du själv möjligtvis ?
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-05-05, 13:48

F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag är en av oss på detta forum, som definitivt står för vad jag tycker och säger, du är definitivt en som inte har egna tankeverksamheter, grundade i nån slags verklighet..... och du är den siste som överhuvudtaget har nåt på bena för att komma med de krav du kommer med...... jag tror att amöbor är mer verksamma intellektuellt än du, och definitivt gör världen mindre skada... Du kan väl åtminstone söka hjälp för dina brister och åkommor

Ja du är då minst sagt vilsen i pannkakan! affraid

Lobotomering verkar vara din enda räddning! Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 15:36

RedclownIII skrev:

Lobotomering verkar vara din enda räddning! Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-05-05, 15:53

F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Det är ju ett fantastiskt mått av internationell solidaritet att kunna spendera pengar utomlands till absolut bättre behövande än till de snyltare som finns här hemma Very Happy Har du något emot thailändare? rasist??

Nej , men jag ogillar när människor utnyttjas av cyniska, lönnfeta, lata svenskar, med raserad moral och etik

Snackar fisten om alla som går på bidrag men skulle kunna göra en instats för landet istället? Eller vad pratar denne om?

Skämt åsido, det är äckligt att se när masken trillar av på dessa röda fascister.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-05-05, 15:55, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-05-05, 15:54

Det är väl i detta läget som burkan kan bli riktigt bekväm, bara dra den över och slippa alla interaktioner och sociala samspel.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-05, 16:12

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Nej, min fru är en av dem som folk kallade "av tattarsläkt" med väldigt långa anor bak i tiden i Sverige
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 16:14

RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:

Snackar fisten om alla som går på bidrag men skulle kunna göra en instats för landet istället? Eller vad pratar denne om?

Skämt åsido, det är äckligt att se när masken trillar av på dessa röda fascister.

Snackar mentalfallet om Alliansen kontraproduktiva arbetsmarknadspolitik, som resulterar i fler i utanförskap, och därmed färre människor friska, starka och mindre möjlighet att kunna utföra ett arbete bra.... Eller vad pratar denne om?

Skämt åsido, det är äckligt att se när masken trillar av på dessa blåa fascister/Nazister/Ny-liberaler
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-05, 16:15

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Nej, min fru är en av dem som folk kallade "av tattarsläkt" med väldigt långa anor bak i tiden i Sverige

Själv är jag "invandrad" på 1600-talet från Belgien

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:38