Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
DirtyDog
ericTheDog
Thetaxpayer
Vercingetorix
RedclownIII
Secrist
Sniperace
Freedom
formsvackan
F.I.S.T
14 posters

Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby Empty Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-12, 16:10

http://www.aftonbladet.se/nyheter/dodsorsakkvinna/article13008641.ab

USA har en sjuk syn på rätten att bära vapen.
    Kanske det enda område Alliansen inte efterapat detta sjuka land.
    Man skulle kunna tro att USA är lika sjukt och kapitalistiskt som nuvarande Ryssland.

Det är ganska enkelt, ju fler vapen, desto fler mord
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby Empty Sv: Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby

Inlägg  formsvackan 2011-05-12, 16:25

F.I.S.T skrev:Det är ganska enkelt, ju fler vapen, desto fler mord
    Vill inte försvara de amerikanska vapenlagarna, men det är inte enbart tillgången till vapen som förorsakar alla mord i USA. Samhällsstrukturen är också en stor anledning. Det är omöjligt att behålla "fred" i ett så rikt land med ett så stort utanförskap. Allt för många människor föds in i kriminalitet pga att andra "försörjningsmöjligheter" helt enkelt saknas.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby Empty Sv: Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby

Inlägg  Freedom 2011-05-12, 16:33

formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:Det är ganska enkelt, ju fler vapen, desto fler mord
    Vill inte försvara de amerikanska vapenlagarna, men det är inte enbart tillgången till vapen som förorsakar alla mord i USA. Samhällsstrukturen är också en stor anledning. Det är omöjligt att behålla "fred" i ett så rikt land med ett så stort utanförskap. Allt för många människor föds in i kriminalitet pga att andra "försörjningsmöjligheter" helt enkelt saknas.

Landet innehar det föga smickrande världsrekordet i antal fängslade medborgare.
    10% av landets befolkning....dessutom med etnisk snedfördelning....
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 16:45

F.I.S.T skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/dodsorsakkvinna/article13008641.ab

USA har en sjuk syn på rätten att bära vapen.
    Kanske det enda område Alliansen inte efterapat detta sjuka land.
    Man skulle kunna tro att USA är lika sjukt och kapitalistiskt som nuvarande Ryssland.

Det är ganska enkelt, ju fler vapen, desto fler mord

och vi VET att det aldrig skulle skett om han inte haft skjutvapen?
    det skulle med all sannolikhet blivit ett annat dödande, och jag tror inte den döde bryr sig om hur hon dödades, kniv, brännbollsträ, hammare, skruvmejsel, avslagen flaska, en sten eller påkörd av bil.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby Empty USA

Inlägg  Secrist 2011-05-12, 18:07

Det är lustigt. Så fort det händer något i USA som forumvänstern uppfattar som negativt så blåses det upp. Varför? scratch
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-05-12, 18:15

Secrist skrev:Det är lustigt. Så fort det händer något i USA som forumvänstern uppfattar som negativt så blåses det upp. Varför? scratch

Fyra skottlossningar bara i Malmö den senaste veckan och inte ett ljud från vänstermupparna! affraid
    Secrist
    Secrist

Maggie mördades av sin ex-pojkvän - USAs vapenlobby Empty Skott kommer!

Inlägg  Secrist 2011-05-12, 18:20

Fyra skottlossningar bara i Malmö den senaste veckan och inte ett ljud från vänstermupparna!

Troligen för att förövarna oftast har lite mörkare hårfärg. Och sånt pratar man inte om, inte om man är äkta vänster.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-05-12, 18:30

Troligen för att förövarna oftast har lite mörkare hårfärg.

rasse-Secrist fortsätter sin vandring åt det bruna fältet....
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2011-05-12, 18:49

Freedom skrev:

Fritis håller facklan för det politiskt korrekta brinnande. Alla är rasister! Razz
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 21:10

Freedom skrev:

hur stror procent av skjutningar mot människor tror du att vi har vanliga svenskar visavi invandrare?

en ganska säker summa är att 90% av dessa sker mellan invandrare från olika kriminella gäng, är det rasism att konstatera?

sedan är ju frågan varför dessa sker, det sker inte för att de är just invandrare, men tyvärr är de det
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-12, 21:15

Secrist skrev:Det är lustigt. Så fort det händer något i USA som forumvänstern uppfattar som negativt så blåses det upp. Varför? scratch

Är det åter igen ett fall av:
    "det vore bäst om debatten la sig" ??
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 21:20

F.I.S.T skrev:

Just det kan man befara att en del vänster anser när det gäller sådant som fånglägren i Nordkorea, det är inte särskilt skoj att som vänster vara med och fördöma eller kritisera, då är det mycket roligare att gnälla över amerikanska vapenlagar *asg*
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-12, 21:23

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:

Just det kan man befara att en del vänster anser när det gäller sådant som fånglägren i Nordkorea, det är inte särskilt skoj att som vänster vara med och fördöma eller kritisera, då är det mycket roligare att gnälla över amerikanska vapenlagar *asg*

du undvek frågan ! Cool
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 21:26

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:

du undvek frågan ! Cool

nej, jag besvarade den ganska klart tycker jag....

Debattera gärna, och gör det lika mycket när det gäller ex fånglägren jag nämnde, eller kanske borde de tystas ner tycker du?

Men som jag tidigare skrev, vapenlagarna har nog noll betydelse i det fasllet som nämnt, utan geväret kuinde lika gärna en kniv, en stenbumling, ett baseballträ använtes, eller en bil.

ett vapen övertalar aldrig någon att döda, och den som bestämt sig för at döda tar vad han kan använda, ner till att strypa med händerna om så är.

som jag sagt hela tiden, det är inte vapnen som dödar, det är människan som håller vapnet, och denne kan lika gärna döda mned vad annat som helst som blir ett vapen i dennes hand.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-12, 21:50

Sniperace skrev:

Debattera gärna, och gör det lika mycket när det gäller ex fånglägren jag nämnde, eller kanske borde de tystas ner tycker du?

Men som jag tidigare skrev, vapenlagarna har nog noll betydelse i det fasllet som nämnt, utan geväret kuinde lika gärna en kniv, en stenbumling, ett baseballträ använtes, eller en bil.

ett vapen övertalar aldrig någon att döda, och den som bestämt sig för at döda tar vad han kan använda, ner till att strypa med händerna om så är.

som jag sagt hela tiden, det är inte vapnen som dödar, det är människan som håller vapnet, och denne kan lika gärna döda mned vad annat som helst som blir ett vapen i dennes hand.

För det första undrar jag vad Nordkorea har med Amerikanska vapenlagar att göra ?
    Och om du nu vill göra en sådan "jämförelse" i syfte att flytta fokus, så kan jag ändå inte förstå hur ett stort problem i USA blir legitimerat och inte skall diskuteras, bara för att det finns ett lika stort problem nån annanstans på jorden...
    Men det är tyvärr en vanlig tankevurpa forumhögern gör.

I USA finns det 100.000.000 vapen hos vanliga medborgare, 30.000 skjuts till döds varje år i USA. Och din teori är att om dessa haft "stenbumlingar, så hade dessa dödats ändå ??

Fånglägren i Nordkorea vet vi väldigt lite om, men de finns där. siffrorna och omständigheterna är grovt uppskattade och gissade av Amerikaner..... och Nordkorea är en diktaturstat, som INGEN vill ha, det är tyvärr bara ni forumhöger som fastnat i huvudet ang Nordkorea.... Jag har inte sett en vänsteranhängare stödja Nordkorea....
    Jag själv har fördömt diktaturen där vid ett flertal tillfällen.... men du har valt att inte se detta
    Däremot ser jag forumhögern konstant försvara USA än vad de hittar på i form av tortyr, samhällsstruktur med stort utanförskap, klyftor, brottslighet... osv osv

Du undvek frågan om du tyckte debatten skulle lägga sig, a la Reinfeldt, eftersom du framförde att vänster bara tog upp saker uppfattar som negativa ..... uppfattar du det inte negativt nog att 30.000 om året skjuts ihjäl ?? ... märkligt Shocked
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2011-05-12, 21:59

Den amerikanska vapenlagstiftningen är specifikt skyddat i författningen, och har t o m ett eget "amendment", något man inte ändrar på i en handvändning.

Vapenlagstiftningen har ett brett stöd i den amerikanska befolkningen.

Den amerikanska vapenlobbyn är väldigt stark i USA.

Dessa tre faktorer sammantaget gör det väldigt svårt att få en förändring till stånd. De små förändringar som hittills gjorts kan t ex vara en tvåveckors väntetid för att få inhandla vapen - vilket är tänkt att motverka vansinnesdåd i affekt, olagligt att bära vapen dolt - dvs man måste visa öppet att man bär vapen, åldersgränser, licenstvång etc etc..

Tack och lov finns ett växande motstånd inom landet gentemot den väldigt fria lagstiftningen. Sakta, men säkert...

Invändningarna har varit att "then only the bad guys carry arms..."
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-05-12, 22:01

en ganska säker summa är att 90% av dessa sker mellan invandrare från olika kriminella gäng, är det rasism att konstatera?

källa: SD-kuriren ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 22:05

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

För det första undrar jag vad Nordkorea har med Amerikanska vapenlagar att göra ?
    Och om du nu vill göra en sådan "jämförelse" i syfte att flytta fokus, så kan jag ändå inte förstå hur ett stort problem i USA blir legitimerat och inte skall diskuteras, bara för att det finns ett lika stort problem nån annanstans på jorden...
    Men det är tyvärr en vanlig tankevurpa forumhögern gör.

I USA finns det 100.000.000 vapen hos vanliga medborgare, 30.000 skjuts till döds varje år i USA. Och din teori är att om dessa haft "stenbumlingar, så hade dessa dödats ändå ??

Fånglägren i Nordkorea vet vi väldigt lite om, men de finns där. siffrorna och omständigheterna är grovt uppskattade och gissade av Amerikaner..... och Nordkorea är en diktaturstat, som INGEN vill ha, det är tyvärr bara ni forumhöger som fastnat i huvudet ang Nordkorea.... Jag har inte sett en vänsteranhängare stödja Nordkorea....
    Jag själv har fördömt diktaturen där vid ett flertal tillfällen.... men du har valt att inte se detta
    Däremot ser jag forumhögern konstant försvara USA än vad de hittar på i form av tortyr, samhällsstruktur med stort utanförskap, klyftor, brottslighet... osv osv

Du undvek frågan om du tyckte debatten skulle lägga sig, a la Reinfeldt, eftersom du framförde att vänster bara tog upp saker uppfattar som negativa ..... uppfattar du det inte negativt nog att 30.000 om året skjuts ihjäl ?? ... märkligt Shocked

du fantiserarganska mycket med det lilla svar jag gav, fantasi kan vara ´bra, men inte i det överflöd du har det.

frågan var bara ett jämförande att lägga ner debatten, inget annat.

och visste du att sverige är ett av de vapentätaste länderna i världen och kan nog jämföras med usa i detta, men här händer inte mycket med de LEGALA vapnen, här är mdet istället invandrare med insmugglade illegala vapen som beskjuter varandra, fortfaranade är det så att om någon bestämt sig för att döda, då använder denne det som finns tillgängligt, finns inte gevär används kniv osv osv.

en sak är säker, det skulle bli ungefär lika många mord UTAN skjutvapen som med,
    men utan vapen kommer självfallet vådaskjutningar att minska.

men knivmorden, yxmorden, strypningar osv osv ökar, för som sagt, det är aldrig så att ett vapen övertala någon att mörda.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 22:07

Freedom skrev:

källa: SD-kuriren ?

nej, men polisrapporter från olika skjutningar har klart visat att så är fallet, tyvärr eftersom detta förstör för den stora majoriteten av bra invandrare.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-05-12, 22:10

nej, men polisrapporter från olika skjutningar har klart visat att så är fallet

borde finnas statistik på, men du har ingen källa (igen) ???
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 22:11

Vercingetorix skrev:Den amerikanska vapenlagstiftningen är specifikt skyddat i författningen, och har t o m ett eget "amendment", något man inte ändrar på i en handvändning.

Vapenlagstiftningen har ett brett stöd i den amerikanska befolkningen.

Den amerikanska vapenlobbyn är väldigt stark i USA.

Dessa tre faktorer sammantaget gör det väldigt svårt att få en förändring till stånd. De små förändringar som hittills gjorts kan t ex vara en tvåveckors väntetid för att få inhandla vapen - vilket är tänkt att motverka vansinnesdåd i affekt, olagligt att bära vapen dolt - dvs man måste visa öppet att man bär vapen, åldersgränser, licenstvång etc etc..

Tack och lov finns ett växande motstånd inom landet gentemot den väldigt fria lagstiftningen. Sakta, men säkert...

Invändningarna har varit att "then only the bad guys carry arms..."

FAkta är att vissa stater får du bära vapen DOLT, flashar man det åker man dit, dessa bärs ofta i en magväska.... här är det fråga om licens för dolt bärande vilken är lättare att få en en för öppet i de staterna.

Det har på flera sällen visat sig att ske mindre skjutningar där detta är tillåtet, just för då vet de kriminella att de riskerar att få moteld.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-05-12, 22:11

Sniperace skrev:

en sak är säker, det skulle bli ungefär lika många mord UTAN skjutvapen som med,

Ett skjutvapen slipper du gå i närkontakt med din "fiende, och riskera ditt eget liv, och dessutom slippa en del av det obehagliga i att strypa eller knivmörda tror jag....
    så din teori håller inte....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 22:13

Freedom skrev:
    nej, men polisrapporter från olika skjutningar har klart visat att så är fallet

borde finnas statistik på, men du har ingen källa (igen) ???

det räcker nog att läsa tidningarna om k och m-falangen i malmö exempelvis

är du så förstockad att du inte ser sanningen när den lyser dig i vitögat?

men det är klart, du får gärna drömma om du vill
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-05-12, 22:16

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Ett skjutvapen slipper du gå i närkontakt med din "fiende, och riskera ditt eget liv, och dessutom slippa en del av det obehagliga i att strypa eller knivmörda tror jag....
    så din teori håller inte....

du vet nog inte hur det 'r att se en skjuten människa....

ta bilen då?
    och vill man MÖRDA så är det inte det obehagliga man tänker på om du är så naiv borde du nog försöka se hur det är istället.

och ännu är ju knivmorden FLER än de som skjuts.... och ändå måste de komma nära...
    dessutom, få eller inga mord med skjutvapen sker på långa avstånd, där funkar kniv lika bra, och ibland bättre, för en kniv klickar ALDRÍG, den får inga eldavbrott eller slut på ammon
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-05-12, 22:25

Sniperace skrev:dessutom, få eller inga mord med skjutvapen sker på långa avstånd, där funkar kniv lika bra, och ibland bättre, för en kniv klickar ALDRÍG, den får inga eldavbrott eller slut på ammon
    Det måste alltså till en idiot för att hålla på med skjutvapen.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-11, 17:41