FN har mig veterligen aldrig infört någon flygförbudszon när en konflikt innefattar 2 länder som strider mot varann. De enda flygförbud som jag känner till är när regeringar bombar civilbefolkning inom sina egna länder.Freedom skrev:När ska FN ge klartecken till en flygförbudszon över Gaza ?
Om befolkningen i östra Libyen hade skickat raketer mot Tripoli under månader så hade knappast FN infört något flygförbud för det Libyska flygvapnet.
Är detta verkligen så svårt för en inavlad kommunist att förstå?
Det mest patetiska i denna tråd är ändå ditt sätt att försöka rentvå dig från åsikter. Om du i scenariot som jag beskrev ovan hade krävt ett flygförbud för Libyens styrande i avsikt att förhindra dem att försvara sig mot de upprepade raketbeskjutningarna så hade säkert någon frågat sig varför du inte ifrågasätter raketbeskjutningar och anklagat dig för att vara partisk. Vi vet alla att du då skulle svarat att det är att tillskriva dig åsikter som du inte har. Enligt dig är nämligen det faktum att man endast fördömer ena sidans handlingar inget tecken på partiskhet. Alla som påstår att du är partisk tillskriver dig åsikter som du inte har.
Ärligt talat, kan man bli mer patetisk än dig?