Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
RedMentalCase
lazy
Infra
Secrist
ericTheDog
redalert
SiP
berralarzon
Thetaxpayer
R.O.F.L
Sniperace
Freedom
16 posters

flygförbudszon över Gaza ?

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

flygförbudszon över Gaza ? - Sida 9 Empty Sv: flygförbudszon över Gaza ?

Inlägg  formsvackan 2011-03-31, 15:38

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:Snipern, du är fasiken obetalbar Very Happy

Du ställer frågor om terrorism och uppkomst av demokratiska stater, men godkänner inte att de då kallade terroristerna var terrorister eftersom det kullkastar din argumentation.

Du avfärdar vissa terroristers påverkan med motiveringen att de flesta av de inblandade personerna är döda, samtidigt som du använder Stormuftin i Jerusalem som ett argument för din sak.

Du likställer regeringspartier med organisationer i marginalen.

Du efterlyser med rätta konsekvens, men från fel håll.

Håll dig kvar vid de frågor du ställde
    Och en sista fråga, tror du hamaz sätt att slåss gagnar palestinierna? tror det det för dem närmare en egne FRI demokratisk stat?

vilka terrordåd har lett tiull frihet och demokrati, vill du visa mig något?
    Du har fått ett antal svar, ge fan i att slingra dig som en jävla orm för att dessa inte passar dig. Du efterlyste visst konsekvens ....

Ingen av oss är dessutom satta till doms över andra människor. Förhoppningsvis går detta även upp för dig någon dag.

VArför sätter DU dig då till doms över Israel?
    Det gör jag inte.

Jag motsätter mig onödigt våld, oavsett från vilken sida det utövas. Du fördömer våldet från ena sidan, samtidigt som du glorifierar ett tusenfalt större våld från den andra.

Detta får du säkert till att jag älskar Hamas, men det skiter jag i då de vettiga människorna på forumet förstår bättre.

Jag sympatiserar med bildandet av staten Israel, men till skillnad från dig, inte med fördrivandet av den befintliga befolkningen.

Jag anser att alla människor har rätten att kämpa för sin frihet, du tilldelar denna rätt till endast dem som passar dig.

Jag respekterar IDF, det gör du också men inte samma, trots att de bägge är sprungna ur dåtidens ”terrorister” som hur du än vänder och vrider på det, med vapen åstadkom fria stater . Där hänger du förmodligen inte med Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-03-31, 15:47

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:Snipern, du är fasiken obetalbar Very Happy

Du ställer frågor om terrorism och uppkomst av demokratiska stater, men godkänner inte att de då kallade terroristerna var terrorister eftersom det kullkastar din argumentation.

Du avfärdar vissa terroristers påverkan med motiveringen att de flesta av de inblandade personerna är döda, samtidigt som du använder Stormuftin i Jerusalem som ett argument för din sak.

Du likställer regeringspartier med organisationer i marginalen.

Du efterlyser med rätta konsekvens, men från fel håll.

Håll dig kvar vid de frågor du ställde
    Och en sista fråga, tror du hamaz sätt att slåss gagnar palestinierna? tror det det för dem närmare en egne FRI demokratisk stat?

vilka terrordåd har lett tiull frihet och demokrati, vill du visa mig något?
    Du har fått ett antal svar, ge fan i att slingra dig som en jävla orm för att dessa inte passar dig. Du efterlyste visst konsekvens ....

Ingen av oss är dessutom satta till doms över andra människor. Förhoppningsvis går detta även upp för dig någon dag.

VArför sätter DU dig då till doms över Israel?
    Det gör jag inte.

Jag motsätter mig onödigt våld, oavsett från vilken sida det utövas. Du fördömer våldet från ena sidan, samtidigt som du glorifierar ett tusenfalt större våld från den andra.

Detta får du säkert till att jag älskar Hamas, men det skiter jag i då de vettiga människorna på forumet förstår bättre.

Jag sympatiserar med bildandet av staten Israel, men till skillnad från dig, inte med fördrivandet av den befintliga befolkningen.

Jag anser att alla människor har rätten att kämpa för sin frihet, du tilldelar denna rätt till endast dem som passar dig.

Jag respekterar IDF, det gör du också men inte samma, trots att de bägge är sprungna ur dåtidens ”terrorister” som hur du än vänder och vrider på det, med vapen åstadkom fria stater . Där hänger du förmodligen inte med Very Happy

Men det meningslösa väldet med bomber på marknader, på bussar, bilbliotek, diskotek, dagis osv är inte försvar, raketerna mot Israels CIVILA är inte försvar, och gör inte den nytta de förväntar sig, utan tvärtom, jag har sagt det INNAN och säger det igen, det är fruktansvärt tråkigt och tragiskt att israel tar till övervåld, men tyvärr är det så i krig, och jag är helt säker på att hade dessa inte sysslat med den sortens attacker som de gör, skulle israel inte reagerat lika starkt, som jag ser det så ska de bara tiga och ta emot.

den situation som finns idag beror till 99% av arabvärldens reaktion mot dem redan från början, hade detta inte inträffat skulle det med all säkerhet inte sett ut som det gör idag, och hade de lyckats, skulle israel idag inte existerat, och palestina skulle varit "judenrein"
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-03-31, 16:29

Sniperace skrev:Men det meningslösa väldet med bomber på marknader, på bussar, bilbliotek, diskotek, dagis osv är inte försvar
    Var det meningsfullt och klassbart som försvar när Irgun använde denna taktik ?
    Sniperace skrev: som jag ser det så ska de bara tiga och ta emot.
    Det vet vi, den av dig fördömda sidan ….
    Sniperace skrev:den situation som finns idag beror till 99% av arabvärldens reaktion mot dem redan från början, hade detta inte inträffat skulle det med all säkerhet inte sett ut som det gör idag
    Återigen lägger du ansvaret på enbart den av dig fördömda sidan ….
    Sniperace skrev: och hade de lyckats, skulle israel idag inte existerat, och palestina skulle varit "judenrein"
    Massakern i Deir Yassin ledde till att 700.000 palestinier lämnade sina hem under frihetskriget 1948 mellan Israel och de angränsande arabstaterna.

"Irguns ledare, Menachem Begin, som senare skulle bli Israels premiärminister, går så långt att han i sina memoarer hävdar att utan vad han kallar 'segern i Deir Yassin' en israelisk stat över huvudtaget inte skulle ha blivit till.

Israel Scheib-Eldad, Stern-ligans ideolog, förklarade tio år efter massakern, i en debatt: 'Hade det inte varit för Deir Yassin, skulle idag ytterligare en halv miljon araber levat i Israel. Staten Israel skulle inte ha existerat'."

Appropå etnisk rensning, men OK, det drabbade ju bara den av dig fördömda sidan ….
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-31, 16:36

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men det meningslösa väldet med bomber på marknader, på bussar, bilbliotek, diskotek, dagis osv är inte försvar
    Var det meningsfullt och klassbart som försvar när Irgun använde denna taktik ?
    Sniperace skrev: som jag ser det så ska de bara tiga och ta emot.
    Det vet vi, den av dig fördömda sidan ….
    Sniperace skrev:den situation som finns idag beror till 99% av arabvärldens reaktion mot dem redan från början, hade detta inte inträffat skulle det med all säkerhet inte sett ut som det gör idag
    Återigen lägger du ansvaret på enbart den av dig fördömda sidan ….
    Sniperace skrev: och hade de lyckats, skulle israel idag inte existerat, och palestina skulle varit "judenrein"
    Massakern i Deir Yassin ledde till att 700.000 palestinier lämnade sina hem under frihetskriget 1948 mellan Israel och de angränsande arabstaterna.

"Irguns ledare, Menachem Begin, som senare skulle bli Israels premiärminister, går så långt att han i sina memoarer hävdar att utan vad han kallar 'segern i Deir Yassin' en israelisk stat över huvudtaget inte skulle ha blivit till.

Israel Scheib-Eldad, Stern-ligans ideolog, förklarade tio år efter massakern, i en debatt: 'Hade det inte varit för Deir Yassin, skulle idag ytterligare en halv miljon araber levat i Israel. Staten Israel skulle inte ha existerat'."

Appropå etnisk rensning, men OK, drabbade ju bara den av dig fördömda sidan ….

HAr jag sagt att irguns taktik var BRA? å andra sidan var den svaret på den terror som stormuftin startat mot de i palestina boende judarna och den bedrevs ju i stort sett LIKADANT mot dem.

ok, så då är det alltså fritt farm att gå till ett dagis och skära halsen av ungarna där, för att man kallar det frihetskamp?

Och ja, jag lägger stor skuld på det för det drev saken till vad det blev.

vad gäller denna massakre, drevs den inte fram pga anfall mot Israelerna?

skulle de istället sträckt vapen och get sig och blivit dödade?

och ved en ideolog säger väger ofta inte mycket, jag tror att de tar på sig för stor betydelse av vad de gjorde, som jag skrev, jag tror snarare att det gjorde mer skada än nytta, men självfallet erkänner en ideolog detta.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-03-31, 17:16

Sniperace skrev:vad gäller denna massakre, drevs den inte fram pga anfall mot Israelerna?
    Gjorde den ?

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-31, 17:40

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:vad gäller denna massakre, drevs den inte fram pga anfall mot Israelerna?
    Gjorde den ?

Gjorde den INTE?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-03-31, 19:19

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Gjorde den ?

Gjorde den INTE?
    Jag har väldigt svårt att förstå hur något överhuvudtaget kan rättfärdiga en planerad och utförd massaker på oskyldiga civila. Att du inte har det förstår jag dock.

http://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre

Lapidot writes that the attack on the village was important for two reasons. First, in the view of Irgun and Lehi, Deir Yassin posed a threat to Jewish neighborhoods and the main road to the coastal plain, and secondly, he writes that it was the first time Jewish forces had gone on the offensive, as opposed to responding to attacks. It would show the Arabs that the Jews had become proactive and that they intended to fight for Jerusalem.

Eric Silver writes that Irgun and Lehi commanders approached David Shaltiel, the Haganah commander in Jerusalem, for approval to attack the village. He was initially reluctant, because the villagers had signed a non-aggression pact, and suggested attacking Ein Karem instead. The Lehi and Irgun commanders complained that the proposed mission would be too hard for them, and Shaltiel ultimately yielded on condition that the attackers remained in the village rather than leaving it empty, in case it became an Arab military base. His approval was met with resistance. Meir Pa'il, an intelligence officer with the Palmach, the Haganah's strike force, objected to violating the peace pact with the village, but Shaltiel maintained that he had no power to stop the guerrillas. Pa'il said in 1998 that Yitzchak Levi, head of Haganah intelligence in Jerusalem, had proposed the inhabitants be notified, but David Shaltiel had refused to endanger the operation by warning them.

Du brukar surra om ärofulla hjältar eller fega svin, vilken sort anser du att dessa angripare tillhör ?

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-03-31, 19:25

Gissar jag rätt när jag tror att formsvackan räknar döda i det senaste kriget
    och skiter i de människor på den israeliska sidan som inte kan leva ett normalt liv p.g.a alla raketer som skjuts från Gaza?

Snälla FS, att inte fler har dött på den israeliska sidan beror enbart på att israelerna har lagt stora pengar på skyddsrum, larm m.m och nu senast Iron Dome som varenda "medveten" vänstersympatisör tillsammans med sina mer extrema
    arabiska "bröder" skrek halsen av sig för att det inte skulle installeras. Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-03-31, 20:01

lazy skrev:
    Nej.
    lazy skrev:och skiter i de människor på den israeliska sidan som inte kan leva ett normalt liv p.g.a alla raketer som skjuts från Gaza?
    Nej.
    lazy skrev:Snälla FS, att inte fler har dött på den israeliska sidan beror enbart på att israelerna har lagt stora pengar på skyddsrum, larm m.m och nu senast Iron Dome som varenda "medveten" vänstersympatisör tillsammans med sina mer extrema arabiska "bröder" skrek halsen av sig för att det inte skulle installeras. Smile
    Jaså ?

http://www.bt.se/multimedia/archive/00781/S_ndagsbilagan_som__781195a.pdf

Denna artikel är skriven av en av mina barndomsvänner. Han tillhör definitivt inte gruppen "medveten" vänstersympatisör, något du bör förstå om du läser den.

Att du skulle förstå att problemet måste lösas på denna nivå först, tror jag dock inte. Inte heller att lösningen är annan än fosforbomber.

Nahr al-Bared, idag !

flygförbudszon över Gaza ? - Sida 9 Nahralbared

Elnätet i Shatila, idag !

flygförbudszon över Gaza ? - Sida 9 Elntshatila

lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-03-31, 20:22

Ursäkta att jag undrar vad elnätet i Shatila har med Israel att göra?
    Hade det handlat om Gaza så hade jag förstått det (åt andra hållet) för det är bara när Hamas skiter i att betala elräkningen som det blir problem men
    det blir det väl för svenskar som inte betalar sin elräkning också?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-03-31, 20:34

lazy skrev:Ursäkta att jag undrar vad elnätet i Shatila har med Israel att göra?
    Hade det handlat om Gaza så hade jag förstått det (åt andra hållet) för det är bara när Hamas skiter i att betala elräkningen som det blir problem men
    det blir det väl för svenskar som inte betalar sin elräkning också?
    Jag förväntade mig som sagt inte att du skulle förstå Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2011-03-31, 22:01

Varför lägger du in gamla artiklar som inte har ngt som helst med nutiden att göra?

Det är som att hänvisa till ett gammalt dåligt äktenskap där kontrahenterna "slår varandra i huvudet med att du gjorde si och så."

Enda sättet att komma framåt är att försöka glömma det som var i dåtid och försöka blicka framåt och där finns det faktiskt mycket positivt. Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

flygförbudszon över Gaza ? - Sida 9 Empty Skräp

Inlägg  Secrist 2011-03-31, 23:19

Nahr al-Bared, idag !

Tur du skrev det. Jag troddde det var Rosengård efter det senaste upploppet av nysvenskar. Razz
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-04-01, 01:51

lazy skrev:Varför lägger du in gamla artiklar som inte har ngt som helst med nutiden att göra?
    Nu är i och för sig artikeln från 2010.
    lazy skrev:Det är som att hänvisa till ett gammalt dåligt äktenskap där kontrahenterna "slår varandra i huvudet med att du gjorde si och så."
    Kan då resten av världen slippa ha dåligt samvete för judeförföljelsen under 30 och 40 talet, eller ska vi fortsätta skämmas och acceptera att detta ursäktar Israels aggressioner idag ?
    lazy skrev:Enda sättet att komma framåt är att försöka glömma det som var i dåtid och försöka blicka framåt och där finns det faktiskt mycket positivt. Very Happy
    En bra idé, men också mycket bekväm för dig. Glöm offren när staten Israel upprättades. Att deras ättlingar fortfarande lever sina liv bakom taggtråd är inget att bry sig om.

Det är skillnad på olika, i vissa fall mycket ....
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-04-01, 02:31

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-01, 02:59

Hittade lite läsning för den som har tråkigt. Wink

Israels historia:

Det har aldrig funnits en civilisation eller en nation som refereas till som "Palestina" och själva påståendet att en sk "Palestinsk ARABISK nation "är en av de största lyckade arabistpropagandistbluffarna som någonsin framförts.

Det finns inte, och har aldrig funnits någon distinkt "palestinsk" kultur eller språk. Vidare, det har aldrig funnits någon "Palestinsk" stat STYRD av arabiska "palestinier" någonsin genom historien. Vidare har det heller aldrig förekommit någon "Palestinsk" "folkrörelse", förens terrorist organisationen PLO bildades ca 1964, då judea/samaria låg under olaglig arabisk ockupation -PLO vars mål aldrig har varit bildandet av en "Palestinsk" stat, utan endast en uttalad förintelse av en befintlig judisk stat.

Kronologisk historik över Israels land

Israel blev en nation ca 1312 F.K, två tusen år innan islam och araber ens existerade!

586 F.K raserade nebukadessar (babylonisk kung) det judiska templet och mördade & fördrev ut judarna ur Jerusalem och Judea. Men en del judar fick vara kvar. Och dessa fortsatte att återta sin stad under nästa femhundra år och återuppbygga sin nation. Och även ett nytt tempel på tempelberget.

63-fk Den romerska armén, som leds av Pompeijus, erövrar Jerusalem.
    63-313 fk Under drygt 300 år är Jerusalem en del av det romerska riket.
    37-4 fk Romarna utnämner Herodes till kung över Judéen.

Efter Kristus

66 Judarna gör uppror mot romarnas allt hårdare styre.

70 Romarna slår under Titos ledning ner judarnas uppror och förstör det andra templet. Resten av Jerusalem bränns ned. Vissa judar flydde massakrerna och de svåra umbärandena,andra stannade i tusental och gjorde uppror.

Kort resume:
    Från denna tid hade Judea och Jerusalem många härskare, religioner, och invadörer men få av dessa som var intresserade av att skapa sig ett eget rike på antikt judisk land, Från tid till annnan var det greeker, maccabeer, romare, byzantineer, araber, egyptier, korsfarare, mamluker och slutligen det turkiska ottomanska riket tog över från ca 1500 E.K,och i princip hade ingen av dessa härskare något som helst intresse av områdena med än de feodalprovinsbeskattningar de kunde indriva från de bofasta judarna, fram till 1918 då det blev utkörda av britterna efter WW1.

INGEN AV DESSA INVADERANDE HÄRFÖRARE LÄT UPPFÖRA EN "PALESTINSK" NATION!!!

Längre Resume:
    73 I samband med Jerusalems och det andra templets förstörelse, besegras judarna efter kraftigt motstånd mot romarna uppe på berget Massada.

135 För att verkligen förolämpa de rebelliska judarna tog Romarna namnet "Philistia" efter judarnas då värsta fiender genom historien. Fillisterna. Ett sjöfarande folk som bestod av varierande etniskt blandning i östra medelhavsregionen omkring ca 1250-1100 F.K mestadels bestående av Europeisk härkomst [Grekland, Kreta, Västra turkiet]
    och dessa var definitvt inte av arabiskt ursprung. Fillistererna var inte araber. Araberna i "Palestina" är det samma sak med, de har ungefär lika mycket historiska rötter med de antika fillisteerna som Egyptiern Yassir Arafat har med en eskimå!

Ca 210 Judenheten har börjat återvända från exilen och ett arbete att anpassa tillvaron till ett liv utan stat påbörjas. Vid denna tid skrivs den muntliga lagen, Mischna, ned.

313-636 Mot slutet av 300-talet har Israels land blivit huvudsakligen kristet - landet står drygt 300 år under bysantinskt styre.

614 Perserna invaderar landet.

636-1099 Fyra år efter Mohammeds död 632, erövrar araberna landet. Judarna i landet fick leva under "beskydd" av islam under mer än fyra hundra år.

Värt att notera om "Palestinier"?:
    635 E.K när arabiska marauders invaderade och slaktade samt fördrev judar, skapade de ingen arabisk nation där, och definitivt inte någon "Palestinisk"nation. Därför att de helt enkelt var araber, som alla andra kringresande krigare invaderade de ett geo-politiskt område som blivit omdöpt till Palestina, av Romarna, i ett Romersk försök att för att utrota alla spår efter de revolterade judarna i judarnas heliga land.

1099-1291 Korsfararna kommer och massakrerar den största delen av den icke-kristna befolkningen. Judarna försvarar sina områden bara för att sedan bli antingen avrättade eller sålda som slavar.
    Landet kom att styras av ett latinskt-kristet konungadöme under ungefär 200 år.

1291-1516 Mamluckerna erövrar landet. Jerusalem styrs dock mestadels från Damaskus.

1517-1917 Under fyra decennier styrs Israels land från Istanbul som en del av det ottomanska riket. Judarna som bebodde landet, ungefär 1000 familjer finns under den här perioden främst i Jerusalem, Nablus, Hebron, Gaza, Safed och städer i Galilén. Under Sulilei Suleiman (1566) förbättras möjligheterna för judar att såväl invandra till som att bosätta sig i Israel.

1835
    Alphonse de Lamartine besökte landet.
    I hans book, "Recollections of the East", skriver han:
    "Outside the gates of Jerusalem we saw no living object, heard no living sound.."

1844 -den moderna folkbokföringsräkningen startar i Jerusalem.

År.....Judar......Muslimer..Kristna..Total
    1844..7,120..... 5,000..... 3,390.....15,510
    1876..12,000....7,560......5,470.....25,030
    1896..28,112....8,560......8,748.....45,420
    1922..33,971....13,411....4,699.....52,081
    1931..51,222....19,894....19,335...90,451
    1948..100,000..40,000....25,000...165,000
    1967..195,700..54,963....12,646...263,309
    1987..340,000..121,000..14,000...475,000
    1990..378,200..131,800..14,400...524,400
    1998..433,600..182,000..14,000...633,700

Judar har alltid varit i majoritet i judendomens huvudstad,
    staden som grundades av judar, och den judiska kungen david.

1857
    "The country is in a considerable degree empty of inhabitants and therefore its greatest need is of a body of population"-Brittiska konsuln

1860 Det första nya bostadskvarteret, Mishkenot Sha'ananim, byggs utanför Jerusalems murar.

1867
    "There is not a solitary village throughout its whole extent [valley of Jezreel] -- not for 30 miles in either direction. . . . One may ride 10 miles hereabouts and not see 10 human beings. For the sort of solitude to make one dreary, come to Galilee... Nazareth is forlorn... Jericho lies a moldering ruin... Bethlehem and Bethany, in their poverty and humiliation... untenanted by any living creature... A desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to weeds... a silent, mournful expanse... a desolation... We never saw a human being on the whole route... Hardly a tree or shrub anywhere. Even the olive tree and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country... Palestine sits in sackcloth and ashes... desolate and unlovely..."
    - Mark Twain, The Innocents Abroad,

1882-1903 Den första aliyan, invandringsvågen, kommer under den här perioden till Israels land. Invandrarna kommer i huvudsak från Ryssland.

1890 Baron Rothschild köper stora delar av Golanhöjderna
    och delar av nuvarande Syrien.

1897 Den första sionistiska kongressen sammankallas av Theodor Herzl. Den sionistiska organisationen grundas samtidigt i Basel, Schweiz.

1900 Blå insamlingsbössor finns redan nu i det judiska hemmen och synagogorna runt om i världen där man samlar in pengar för att kunna fortsätta köpa tillbaka sitt land i Israel.

1904-1914 Den andra aliyan, med människor från främst Ryssland och Polen anländer.

-Och en arabisk explosion av invandring.

Faktum är, enligt officiella Ottomanska Imperiet (Turkiets) beräkningar från 1882, visar att i hela Israels land fanns det 141.000 muslimer, både araber och icke araber. Dessa siffror höjdes explosionsartat till 650.000 araber 1922, det är en 450%-ig ökning på bara 40 år. Vid 1938 hade dessa siffror redan passerat 1 miljon, eller motsvarande 800% ökning på 56 år.

Populationsökningen var speciellt hög vid områden där judar bodde. Vart kom alla araber ifrån? Enligt araberna berodde det på deras höga nativitet med naturliga barnafödslar. 1944 till exempel, påstod araberna att den naturliga ökningen (minus barnadödlighet i barnsäng) av araber i Israels land berodde på otroliga 334 av 1000.

Det skulle motsvara grovt räknat 3 gånger så många som i jämnförelse med Libanon och Syrien samma år, Nästan 4 gånger högre än Egyptien, som ansågs ha högst barnafödsel i världen. Osannolikt, för att utrycka sig milt. Om den massiva ökningen inte berodde på naturlig barnaalstring, så vart kom då alla dessa araber ifrån?

Alla bevisbara spår pekar mot anlutande arabstater som Egyptien, Syrien, Libanon och Jordanien. 1922 påpekade den brittiska guvenören att "illegal imigration inte bara kom från Sinai, utan också från transjordanien och Syrien". På 1930 kom den brittisksponsrade Hope-Simpson rapporten som noterade att "arbetslöshetslistorna sväller pga immmigranter från Trans-Jordaninen[i]" och “[i]illicit immigration through Syria and across the northern frontier of Palestine is material.”

Araberna själva bär vittnesmål om denna trend. till exempel, guvenören av det Syriska distriktet Hauran, Tewfik Bey el Huran, erkände 1934, att på en enda period över ett par månader hade över 30.000 Syrier från Hauran flyttat till Israels land. T.o.m Storbrittanninens Premiärminister Winston Churchill noterade den arabiska flytten. Churchill, som var en veteran från den tidiga perioden av brittisk mandat i Israel, noterade 1939 att “far from being persecuted, the Arabs have crowded into the country and multiplied.”

1909 Den första kibbutzen, Degania, grundas och Tel Aviv, "Vårens kulle", börjar ta form. Tel Aviv är den första moderna judiska staden.

1917 Britterna lovar i den sk Balfourdeklarationen att upprätta ett judiskt nationalhem i Palestinaområdet. Deklarationen undertecknas av den brittiske utrikesministern James Balfour. Med detta avses då hela palestina-mandatets områden inklusive nuvarande Jordaninen.

1918-1948 Britterna erövrar regionen Palestina under det första världskriget.

1918
    Vid San-Remokonferansen (http://www.hcu.ox.ac.uk/mirrors/www..../sanremo.html), vilket är det enda juridisk internationella gilitiga beslut rörande den geopolitiska regionen Palestina, skapat av dåvarande FN och är alltså det enda dokument som från världsammfundet har juridisk internationell hållbarhet före Israels självständighetsförklaring.

Detta dokument säger följande om judisk immigration
    Artikel 2
    "The Mandatory shall be responsible for placing the country under such political, administrative and economic conditions as will secure the establishment of the Jewish national home"

Och om "ockupation"
    Artikel 4 "in the establishment of the Jewish national home"
    vilket per definition är inbegriper yesha (Judea/Samarien Gaza) (som araberna döpte om till västbanken 1951) och därför per definition inte kan anses som ockuperat.

och "bosättningar".
    Artikel 6
    "shall facilitate Jewish immigration...close settlement by Jews on the land"

Det finns alltså inga -varesig idag eller tidigare- gilitiga argument eller dokument för varför just judar inte ska få bo i sin 3300 åriga antika/moderna återskapade nationalstat. Utom diverse antisemiter som kvider om "Illegala bosättningar och ockupation" men det är ju oftast de som ju propagerar för ett "judenstaatsrein" judea.

1919-1923 Den tredje aliyan kommer till landet, huvudsakligen från Ryssland.

1920 Den judiska fackföreningsorganisationen, Histadrut, grundas. Samma år organiseras judarna i försvarsorganisationen Haganah.

1922 Nationernas Förbund (NF) tilldelar Storbritannien mandatet över regionen och uppmanar samtidigt britterna att underlätta judisk invandring till Palestinamandatet enligt San Remo konferansens beslut.
    Från det ursprungliga mandatet Palestina avstyckar britterna istället detta år hela området öster om Jordanfloden (77% av hela Palestina) och två mandat upprättas över det ursprungliga Palestina i ett löftesvek från Balfourdeklarationen och san Remo där hela dåvarande Palestinamandatet var det avsedda syftet som judisk nation.

Området öster om Jordan får namnet Transjordanien och emir Abdullah från Saudiarabien blir där statsöverhuvud efter olagligt ha invaderat med sin arme och tagit över den lokala arabiska makten och hotat britterna med att anfalla Syrien, om hans krav på arabiskt feodalstyre under brittiskt överinseende i transjordaninen inte uppfylls.

Britterna som vill ha en enig och allierad arbvärld i sitt kolonialstyre som accepterar kraven och skänker i praktiken bort landet gratis som ett hemland för araberna då judar förbjuds att bosätta sig i denna del av palestinamandatet som först alltså får namnet transjordanien och sedemera etbleras som staten Jordanien.

1924-1932 Den fjärde aliyan kommer till resternade Palestinamandatet (området väster om Jordanfloden) och består främst av polska judar.

1925 Hebreiska universitetet på Scopusberget (Har Hatzufim) i Jerusalem invigs.

1929 Judar massakreras i Hebron. Morden utförs av arabiska terrorister.

1933-1939 Den femte aliyan kommer till Palestina, främst från Tyskland.

1936-1939 Araberna opponerar sig mot att judar tillåts att invandra till Palestinamandatet. Fundamentala araber initierar upplopp och massakers mot judarna i Palestina.

1937 Peel-kommissionen föreslår en delning av den resterande delen av Palestinamandatet. Delningen syftar till att upprätta en arabisk stat och en judisk stat inom samma område. Betänk att 15 år tidigare 1922 hade de redan fått 78% av palestinas yta, 4/5 delar -nuvarande Jordanien.

1938 Kristallnatten. I november kulminerar den civila antisemitismen i Tyskland. Tyska antisemiter går bärsärkargång och förstör judiska butiker, sticker synagogor i brand, bränner judisk litteratur och Torah-rullar.

1939 Britterna inför en "vitbok" som innebär att den judiska invandringen grovt förhindras till Palestina. En effektiv järnridå för de flyende från nazityskland, som effektivt skickas tillbaka till sin förintelse.
    Vid denna tidpunkt kommer judarna i huvudsak från Europa.

1939-1945 Andra världskriget bryter ut och pågår under sex år. Under denna period sätts judarna i Europa i koncentrationsläger - förintelsen dödar sex miljoner judar-en tredjedel av jordens alla judar.

1944 En judisk brigad bildas inom den brittiska armén i Palestinamandatet.

1947 Efter flera misslyckade försök att dela Palestinamandatet överlämnar britterna frågan till Förenta Nationerna. FN:s generalförsamling antar en resolution 181 med förslaget, att Palestinamandatet delas ytterligare en gång i en arabisk och en judisk stat (där judarnas del består till 50% öken).
    Jewish Agency, som företräder judarna i Palestinamandatet, accepterar förslaget medan Arabförbundet, som företräder araberna i Palestina, avvisar det, och istället angriper israel.
    Då araberna själva förkastat delningsföslaget och istället startat krig är denna resolution null och void dvs inte gällande eller åberopbar.

Vid denna tidpunkt hade Jewish Agency under 70 års systematik redan hunnit köpa hälften av landet.

1948 Det tidsbegränsade Brittiska mandatet upphör när Britterna lämnar mandatet Palestina den 14 maj. Samma dag deklareras Israels självständighet av David ben Gurion -vilken lagfäster den suveräna demokratin Israel:

-------------------------------------------------
    ACCORDINGLY WE, MEMBERS OF THE PEOPLE'S COUNCIL, REPRESENTATIVES OF THE JEWISH COMMUNITY OF ERETZ-ISRAEL AND OF THE ZIONIST MOVEMENT, ARE HERE ASSEMBLED ON THE DAY OF THE TERMINATION OF THE BRITISH MANDATE OVER ERETZ-ISRAEL AND, BY VIRTUE OF OUR NATURAL AND HISTORIC RIGHT AND ON THE STRENGTH OF THE RESOLUTION OF THE UNITED NATIONS GENERAL ASSEMBLY, HEREBY DECLARE THE ESTABLISHMENT OF A JEWISH STATE IN ERETZ-ISRAEL, TO BE KNOWN AS THE STATE OF ISRAEL.

WE DECLARE that, with effect from the moment of the termination of the Mandate being tonight, the eve of Sabbath, the 6th Iyar, 5708 (15th May, 1948), until the establishment of the elected, regular authorities of the State in accordance with the Constitution which shall be adopted by the Elected Constituent Assembly not later than the 1st October 1948, the People's Council shall act as a Provisional Council of State, and its executive organ, the People's Administration, shall be the Provisional Government of the Jewish State, to be called "Israel".

THE STATE OF ISRAEL will be open for Jewish immigration and for the Ingathering of the Exiles; it will foster the development of the country for the benefit of all its inhabitants; it will be based on freedom, justice and peace as envisaged by the prophets of Israel; it will ensure complete equality of social and political rights to all its inhabitants irrespective of religion, race or sex; it will guarantee freedom of religion, conscience, language, education and culture; it will safeguard the Holy Places of all religions; and it will be faithful to the principles of the Charter of the United Nations.

THE STATE OF ISRAEL is prepared to cooperate with the agencies and representatives of the United Nations in implementing the resolution of the General Assembly of the 29th November, 1947, and will take steps to bring about the economic union of the whole of Eretz-Israel.

WE APPEAL to the United Nations to assist the Jewish people in the building-up of its State and to receive the State of Israel into the comity of nations.

WE APPEAL - in the very midst of the onslaught launched against us now for months - to the Arab inhabitants of the State of Israel to preserve peace and participate in the upbuilding of the State on the basis of full and equal citizenship and due representation in all its provisional and permanent institutions.

WE EXTEND our hand to all neighbouring states and their peoples in an offer of peace and good neighbourliness, and appeal to them to establish bonds of cooperation and mutual help with the sovereign Jewish people settled in its own land. The State of Israel is prepared to do its share in a common effort for the advancement of the entire Middle East.

WE APPEAL to the Jewish people throughout the Diaspora to rally round the Jews of Eretz-Israel in the tasks of immigration and upbuilding and to stand by them in the great struggle for the realization of the age-old dream - the redemption of Israel.

PLACING OUR TRUST IN THE ALMIGHTY, WE AFFIX OUR SIGNATURES TO THIS PROCLAMATION AT THIS SESSION OF THE PROVISIONAL COUNCIL OF STATE, ON THE SOIL OF THE HOMELAND, IN THE CITY OF TEL-AVIV, ON THIS SABBATH EVE, THE 5TH DAY OF IYAR, 5708 (14TH MAY,1948)
    --------------------------------------------------

På natten till den 15 maj kommer svaret från araberna då sex arabiska stater anfaller (Egypten, Libanon, Syrien, Jordanien, Irak och Saudiarabien) den judiska staten och den första arabisk-israeliska konflikten bryter ut. Självständighetskriget pågår mellan maj 1948 - juli 1949.

Med den olagliga arabiska aggressionen startar även den "palestinska flyktingfrågan" pga av arabernas egna agerande!

1949 Vapenstilleståndsavtal sluts mellan å ena sidan Israel, å andra sidan Egypten, Jordanien, Syrien och Libanon. Irak vägrar att sluta något avtal med Israel, medan Saudiarabien inte ansåg det vara nödvändigt att sluta avtal med Israel i detta avseende.

1948-1952 Massinvandring till Israel från Europa, och från arabstater fördrevs 850.000 judar i Mellanöstern och Nordafrika när det fick fly för sina liv utan en shekel i ersättning (varken då eller senare) för sina stulna egendomar.

1950 Lagen om varje judes rätt att återvända till Israels land - Lagen om återvändande - stiftas i Knesset, Israels parlament.

Jordanien har utfört etniska resningsaktioner mot judarna i Judea och stulit deras landegendomar efter de tog området i kriget. Förbjudet för Judar att bo där, dock inte för det Jordanier som strömmar in under det nästkommande åren. Jordanien byter namn på området till "västbanken" från det tidigare historiska 3000-åriga judea.

1956 Sinaikampanjen. Egyptens president Nasser nationaliserar Suez-kanalen och förbjuder israelisk sjöfart att passera. Detta kulminerar i ett krig mot Egypten. I huvudsak står Frankrike och Storbritannien för försöken att återta Suez-kanalen. Israel går sedermera med i konflikten på fransmännens och engelsmännens sida. Egytptien har under denna tid byggt upp "Feyadin" (självmördare) terristförband i det egyptisk kontrollerade gaza, som utför hundratals terrorist attacker mot civila Israeler med medföljande hundratals döda civila judar.

1962 Efter en rättegång föregående år, avrättas Adolf Eichmann i Israel för sin delaktighet och sitt ansvar i förintelsen.

1964. PLO bildas med stöd från Egyptien: mål, förinta israel, inte upprätta nån "palestinsk" stat -eftersom Egyptien kontrollerar Gaza och Jordanien Judea/Samaria

1967 Sexdagarskriget. Efter en längre period av arabisk militär upptrappning och konternuerlig terror mot Israel, går Israel i självförsvar till anfall mot Egypten, Jordanien och Syrien vars ledare hela tiden talat om att förinta Israel. Israel återtar kontrollen över Judea, Gazaremsan, Golanhöjderna och Sinai. Israel återförenar även Jerusalems båda delar under denna konflikt efter 19 års jordansk kontroll av östra Jerusalem med de heliga platserna. Som jordanierna skändat bla genom att använda judiska gravstenar till latrinbyggen.

1967
    Araberna har byggt 261 bosättningar på västbanken sedan 1967

Man hör inte så mycket om dessa. Istället hör man om det judiska sammhällena som skapats. Det berättas att det är destabiliserande, och hur provokativa det är. Men vid en jämnförelse så har bara 144 judiska samhällen byggts sedan 1967 -inklusive det runt jerusalem, på Judea och Gaza

Antalet arabiska bosättare är baserat på statistik från Allenby bron och andra knytpunkter mellan Israel och Jordanien. Det är också baserat på dagsjobbare som kommer till Israel men inte återvänder. Siffrorna Publicerades av Israels central byrå för statistik under Benjamin Netanyahus administration.

Däremot är det också märkligt tyst om att Israel lär uppföra universitet för araberna här också efter denna tid. De första i regionen som dessutom sänkte analfabetsimen (från övriga arabvärdelns 50%) upp till 97% läskunnighet

1967. I arabkonferansen vid Khartoum kommer de tre unisona "3 nej" -en fram:
    Nej till förhandlingar med Israel
    Nej till erkännande av Israel
    Nej till fred med Israel
    (ologiskt och perverst, vägra fred med en icke existerande stat)

1968-1970 Utnötningskriget. Ingen mellanstatlig konflikt bryter ut, men Israel utsätts för kontinuerliga terrorattacker under denna period. Nu inför Arabförbundet även en bojkott mot alla stater och företag som handlar med Israel.

1970. "Palestinerna" uppfinner flygkapningar som terroristmedel, innan dess fanns det inga sådana.

1970. Svarta semptember 7000 "Palestiner" dödas av Jordaniens kung på lika många dagar efter en misslyckad statskupp initierad av Arafat. Israel skyddar Jordanien från syriska trupprörelser, och tar emot de överlevande flyktingarna.

1972. "Palestinska" Svarta september terrorister avrättar 11 Israeliska idrottande olympier i OS munchen inför världens kameror och blodfläckar denna tills denna dag internationella fredssymbol mellan nationer.

1973 Yom Kippur-kriget. I oktober anfaller Syrien och Egypten överraskande Israel från två fronter under judarnas heligaste högtid, Yom Kippur.

1974
    PLO skapar sin aktionsplan för att förinta Israel som alltså ska följa den politiska agendan.

Den s.k "2 stegsplanen".
    1. Skapa med politiska övertalningsmedel ett närliggande territorium (som bas för attacker mot Israel inne i dess städer)
    2. Ta efter en sådan etablering in all tillgänglig hjälp från omkringliggande arabiska stater i syftet för att förinta Israel.

1975 Israel sluter ett frihandelsavtal med den Europeiska Gemenskapen - EG.

1976 Överlevande "Palestiner" från Jordaninen med Arafat i spetsen har omgrupperat sig och startar därmed Libanons inbördeskrig, minst 100.000 araber dödar varandra efterföljande år, den kristna byn damour vittnar om en massaker med 582 våldtagna och mördade kvinnor och barn.

1977 Arbetarpartiet (Avodah) har styrt Israel under 30 år. Nu bryts trenden och Likud kommer till makten. Samma år besöker Egyptens president Anwar Sadat Jerusalem för att sluta fred med Israel.

1978 Camp David-avtalet mellan Israel och Egypten sluts. Avtalet innehåller utgångspunkterna för hur den arabisk-israeliska konflikten skall kunna lösas.

1979 Med Camp David-avtalet som grund sluter Egypten och Israel fred.

1981. Iraks osiris reaktor blir en grushög veckor innan driftsättning, världsamfundet beklagar högljutt då Israels "oprovocerade aggression" men efter Kuwait-irak kriget när de allierade beslagtar dokument angående iraks framåtskridna planerna på kärnvapentillverkning är det märkligt tyst från samma FN.

1982 Israel drar sig tillbaka från Sinaihalvön som erövrades under Sexdagars-kriget 1967.
    Det är 91% av de erövrade landytorna från 1967, (dubbelt så stort som nuvarande Israel) hela Sinai återlämmnas i ubyte mot fred, alla bosättningar töms. Tillbakadragandet är ett resultat av fredsavtalet mellan Israel och Egypten.

Samma år inleder Israel "Operation för fred i Galiléen", som blir en fortsättning av det Libanesiska inbördeskriget, vilket startade 1974 av Arafat och anhang och redan då krävt över 100.000 arabers liv, utan att en enda israel varit inblandad.

Syftet är att undanröja de hundratals fortsatta terrorattackerna från PLO-terrorist-baserna uppbyggda med sovjetiskrysk militärhjälp (där PLO även hade en reguljär maffiaoperandes konventionell arme med stridsvagnar och artelleri) i södra Libanon, som riktats mot civila Israeliska städer vid Israels norra gräns.

1982
    Syriens Assad jämnar staden Hama med marken och dess 40.000 arabiska civila invånare på ren misstanke om tillhörighet till muslimska fundamentalister. Fler araber dödade (av araber) vid detta enda tillfälle än under hela Israels historia.

Omvärlden skriker istället om terroristbaserna Sabra/Shatila där kristna araber löper amok, troligen på order av Syrien, och dödar ca 800 araber. Inte en enda israel medverkade i den massakern varken med ordergivning eller aktivt agerande.

Syrien ockuperar fortfarande idag Libanon efter mer än 30 år.

Samtliga krig Israel varit inblandade i, har, ur Israels -och internationell erkänd lag- varit legitima och legala självförsvarskrig -Ius ad bellum.
    Samtliga krig (uttallade förintelsekrig) Araberna har startat mot Israel har varit illegala och folkrättsvidriga i strid med internationell lag.

1985 Ett frihandelsavtal undertecknas med USA. Samma år upprättas den sk säkerhetszonen i södra Libanon. Syftet är att förhindra att terrorattacker genomförs mot civila i norra Israel.

1987 Det "palestinska upproret", Intifadan, börjar på Gazaremsan och Västbanken. 2/3 delar av alla arabiska offer är mördade av sina egna "palestiner" som sk kolloboratörer.

1989 Israel lägger fram ett fredsförslag i fyra punkter. Initiativet avvisas av palestinierna. Efter Sovjetunionens sammanbrott väljer många ryska judar att komma till Israel.

1990-1991 Gulfkrisen börjar den 2 augusti 1990 när Irak invaderar Kuwait. En FN-allians bestående av NATO-stater och arabstater beslutar att befria Kuwait 1991. Saddam Hussein vill spräcka alliansen genom att dra in Israel i konflikten och attackerar oprovocerat Israel med SCUD-missiler. Arafat och Palestinierna Hyllar diktatorn, Fredskonferensen i Madrid inleds i oktober 1991 under Rysslands och USA:s överinseende. Fredssamtalen mellan å ena sidan Israel, å andra sidan Syrien, Libanon, och en jordansk-palestinsk delegation inleds.

1992 Israel etablerar diplomatiska förbindelser med Kina och Indien.
    Yitzhak Rabin vinner valet för Arbetarpartiet och bildar regering.

1993 Israel och PLO undertecknar en principdeklaration om hur fortsatta fredssamtal skall föras, baserat på idén om "palestinskt" självstyre.

1994 Avtalet om "Gaza-Jeriko-först" (Oslo I) undertecknas i Kairo av Israel och PLO. Samma år undertecknas Washingtondeklarationen mellan Israel och Jordanien. Deklarationen innehåller utgångspunkter för hur konflikten länderna emellan skall lösas. I december undertecknas fredsavtalet mellan Israel och Jordanien i Arava-öknen. Mellanösterns och Nordafrikas ekonomiska framtid diskuteras på den historiska konferensen i Casablanca.

1995 "Oslo II" undertecknas. Avtalet stipulerar att israeliska trupper skall dra sig tillbaka från de större städerna på Västbanken, samt att val till det palestinska rådet skall hållas. PLO förpliktar sig att stryka de paragrafer i sin stadga som manar till utplånandet av Israel och istället gripa de terrorister som ägnar sig åt detta. Israel utbildar den "Palestinska polisen" och dessutom beväpnar dem med Israeliska vapen för att få fred!

1996 Under drygt en vecka i februari och mars dödas över 60 civila i Jerusalem, Tel Aviv och Ashkelon av palestinska självmordsattacker. Den israeliska opinionen börjar ifrågasätta PLO:s fredsvilja. Israelerna väljer Likuds Benjamin Netanyahu till premiärminister i valet i maj för att utvärdera och sakta ner takten i fredsprocessen. Netanyahu beslutar att öppna en dörr i en historisk tunnel i Jerusalems gamla stad. "Palestinska" rykten om att tunneln leder under de muslimska heliga platserna och att Netanyahu har som syfte att underminera dessa platser gör att våld bryter ut mellan å ena sidan israeliska soldater som försöker upprätthålla ordningen, å andra sidan såväl "palestinska" demonstranter som "palestinsk polis".

1997 Den 17 januari undertecknas, ett år försenat, avtalet om Hebron. Den palestinska myndigheten övertar kontrollen av den större delen av staden. Den israeliska regeringen beslutar att bygga ett nytt bostadsområde i Har Homa i östra Jerusalem. PLO hotar med våld om byggprojektet fullföljs. Fredsprocessen avstannar. Den 21 mars briserar den första självmordsbomben sedan Likud givits regeringsansvaret i valet 1996. Denna gång dödas civila kvinnor och barn på café Apropos i Tel Aviv. Terrororganisationen Hamas tar på sig skulden för attacken. Den 30 juli genomförs två självmordsattacker samtidigt på Mahane Yehuda-marknaden i Jerusalem. I attacken dödas 15 människor, 178 människor skadas. Terrororganisationen Hamas tar på sig skulden för attackerna. Den 4 september genomförs tre självmordsattacker samtidigt på Ben Yehuda-gatan i centrala Jerusalem. I attacken dödas ungdomar i åldrarna 12-20 år, 190 människor skadas. Terrororganisationen Hamas tar på sig skulden för attackerna.

2000 Camp David.
    Yasser Arafat tackar nej till en Arabisk Stat för 3:dje gången i arabernas historia, första 2 gångerna var 1947 och 1967. Istället startas en planerad mordkampanj mot judarna.
    Konstigt att man säger nej till det man påstår sig vilja ha vid 3 olika historiska tillfällen?

Slutsatser:
    Under alla dessa århundraden av främmande vanstyre hade Israels land förfallit grovt, i de norra delarna bestod landet av obeboliga malaria sumpmarker och träsk och de södra av stenöken. Fram tills ca 1880 då judar i diaspora började återvända i större antal till sitt hemland, med de styrande turkarnas medgivande köpte det upp stora landområden som i princip var värdelösa och började systematiskt att bygga upp landet igen till bebolighet. Detta skapade arbetstillfällen så en ännu större invandring av araber startades samtidigt till de judiska områdena.

Så påståendet att judar plötsligt dök upp för femtio år sen och körde ut "palestinier" är horribelt. Men vad värre är påståendet är att försöka hyckla om jerusalems JUDISKA 3300 åriga historia.

Fram till sextiotalet var "Palestinier" samlingsnamet på judar, innan araberna döpte om sig själva till Palestinier. Dessförinnan hade araberna konsekvent sagt: Varför kallar ni oss för palestinier? Vi är araber!

Ingen nation, andra än det antika Israel, och dess senare återfödelse 1948, har någonsin styrt som en suverän erkänd nationell stat i dessa områden, Ett judiskt imperium sträckte sig över dessa områden innan ens araberna och deras islam existerade. Det judiska folket har det mest legitima åberopandet av landet, och arvsrätten till detta land, utifrån alla världens nationer och folkslag.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-01, 03:18

Och om ovanstående inte räckte....

Judar har funnits i regionen i 3.300 år.
    Araber har existerat i 1400 år.

Judar började dokumenterat systematiskt återuppbygga sin utplundrade och vanskötta samt förstörda och mestadels obebodda land ca 1880 med västinfluerade moderna synsätt, inklusive humanism som ledstjärna.
    Araberna i regionen var importerade "fellahs"i majoritet, alltså i praktiken utfattiga trälar som inte ägde marken de brukade, det gjorde "effendis" dokumenterat ända fram till minst 1925, som bodde i städerna och sålde dessa obrukbara öknar och malariaträsk till hutlösa över priser åt judarna.

Den 14 maj 1948 återuppstod den Israeliska staten.
    Någon "palestinsk" stat har aldrig någonsin existerat.

Israel är en demokrati.
    Arabvärlden består av totalitära diktaturer.

Israel har absoberat ca 800.000 judiska flyktingar som flydde från arabvärlden förtryck mellan 1948-1951.
    Arabvärlden har fortfarande inte, 50 år senare och trots massiva bidrag utifrån samt oljebiljarders rikedommar, lyckats assimilera någon av sina arbisktalande muslimska "bröder" som flydde i det krig det själva startade.

I Israel råder full religionsfrihet.
    I Arabvärlden råder religionsförtryck med mordisk hets från mosqerna.

I Israel, som är jordens enda judiska nation, uppmuntras den icke missionerande urgamla och ändock modernt reformerade fredliga religionen frodas.
    I övriga världen finns det över 50 muslimska nationer, varav arbvärlden står för 22 oreformerade. Den missionerande religionens Islams fundamentala utövare har bara på 1 månad sett till att över 500 oskyldiga "otrogna" har slaktats över alla kontinenter i diverse terrordåd, Usa, Israel, Bali, Fillipinerna, Moskva, Thailand har alla fått smaka på Islams "fredliga" svärd.

I Israel råder det sexualfrihet.
    I arabvärlden råder det shariastraff och sk hedersmord mot otrogna och homosexuella. inavel och kusingifte samt kvinllig könsstympning är legio.

I Israel har alla medborgare rösträtt.
    I arabvärlden har kvinnor inga sådan "privilegier".

I Israel råder en mångkulturell smältdegel.
    I arabvärlden är det mestadels etniskt rensat och patriakalisk homogent.

I Israel råder fullständig pressfrihet.
    I arabvärlden råder total mediacensur och toppstatsstyrning

I Israel får Israelkritiker åka omkring och intervjua statens fiender.
    I arabvälden mordhotas, och om det inte hjälper, torteras och mördas journalister.

I Israel råder indivdualistisk frihet.
    I arabvärlden existerar fortfarande slavhandel.

Israel frodas kapitalism på lika vilkor som driver marknadsutvecklingen framåt.
    I arabvärlden drivs narkotika och illegal vapenutveckling samt maffiastyren och korruption till nya oanade höjder.

Israel förespråkar gång efter gång fredliga lösningar med sina grannar.
    Arabvärlden svarar gång på gång med terrorattentat mot civilbefolkningen.

I Israel lär man sina barn mänskliga rättigheter och demokratiska mål.
    I arabvärlden hjärntvättas barn till att bli vandrande bomber.

I Israel värdesätter man högre universtietsutbildningar, såsom läkare.
    I arabvärlden, existerar forfarande på sina håll, skrämmande 50% anafabeter, och det övriga som kan läsa har sett till att Mein Kampf har hamnat på bestsellerernas tio i topp lista.

I Israel har över 800 människor, varav målet och majoriteten var obeväpnade civila kvinnor och barn, mördats i det senaste två årens heliga krig jihad-araberna startat.
    I motsvarande så har ca 2000 araber eliminierats, varav majoriteten och målet var beväpnade terrorister i det krig det själva vägrar att upphöra med för att istället övergå till fredliga samtal.

Som proportion: Israel har i befolkningjämförelse av mördade med USA under denna tid utsatts för motsvarande 7 WTC-attentat. Ryssland/Tjetenien är på samma tid siffran uppe i 100.000 civila döda.
    Arabernas eliminerade terrorister av Israel är mindre än 1 procent av mellanösterns 300 miljoner muslimska araber.

Judar har som religonsbaserat etnicitet minskat under det senaste 100 åren -med 6 miljoner i eruopeiska dödsläger, till i dag att vara 12 miljoner. Muslimska araber har sexdubblats från 1940 till idag. Från 50 miljoner till 300 hundra miljoner.

Israel är den enda nationen som öppet har tagit emot obegränsat med judiska flyktingar från förtryck.
    Arabvärlden har tagit emot och skyddat krigsförbrytande SS-nazister som sedemera lärt upp det nya nya jihad-terroristerna i indokrineringens bestialska lögner.

I Israel får man tycka vad man vill, man får plädera i knesset för sina teorier, alltså det enda landet där exempelvis marxister kan uttrycka sig.

I arabvärlden torteras och mördas oliktänkande samt minoriterer rensas etnisk för det som ens andas något om kritik mot rådande diktatur.

I Israel är det enda landet som har byggt upp fungerande socialliberala fungerande jordbruks kollektiv i sann jämnlikhets anda.
    I arabvärlden har inte en enda kibbutz framkommit på 100 år.

Israel har systematiskt själva byggt upp sitt land från en tom öken och malariaträsk med hårt arbete blod svett och frivilligt kapital.
    Arabvärlden hade dessförinnan sett till att Israel blev en obebolig öken emmellan sina egna utrotnings krig mot varandra.

Israel vill leva i fred och inte vila i frid
    Arabvärlden vill förinta, krossa och mörda regionens enda demokrati.

Israel har angripits i 5 krig och däremellan konternuerliga dagliga terrordåd under hela 1900 talet.
    Araberna har tackat nej till en egen stat vid tre tillfällen under senaste århundradet. 1948, 1967, och 2000

I Israels legitima försvarskrig mot terroristerna i Libanon dödade kristna araber ca 800 "palestinier" i Sabra&Chatilla. Denna terror från Libanon hade föregåtts av 7 års inbördeskrig utan Israelisk inblandning där minst 100.000 tusen araber slaktade varandra. Samma år, 1982, jämnade Syrien hela staden Hama till marken, vid misstanken om regimkritiska fundamentalister där, med resulatet att bara vid denna händelse dog ca 40.000 stadsbor.

Till Israel immigrerar dagligligen människor från jordens alla hörn.
    Från arabvärlden flyr dagligen horder av förtrycka spillror av folk och etniciteter.

Trots dessa fakta ovan vill vissa "neutrala" fokusera och totalpolarisera maniskt på regionens enda demokrati. I denna, för vad som måste med ovanstående fakta ses som sjukliga fixering, avkrävs allehanda källor som gång på gång har levererat, men från de "neutrala" klagosångerna räcker inte dessa -själva har det aldrig några som helst källor att påvisa för sina historiarevisionistiska teser.

Vad kan detta "intresse" för en demokrati som bedriver exstensiellt överlevnadskrig mot fundamental terrorister bottna i?

Här är en tes:

*Anti-Semitism and Anti-Zionism

Critics who habitually single out Israel for condemnation while ignoring far worse actions by other countries (especially other Middle Eastern countries) are anti-Semitic.

Likening Israel to Nazi Germany, or to traditional anti-Jewish stereotypical behavior is another sure sign of Jew-baiting.

Attacks on the merits of Israel's existence rather than individual government policies are anti-Semitic.

When approached by a student who attacked Zionism, Dr. Martin Luther King responded: “When people criticize Zionists, they mean Jews. You're talking anti-Semitism.”

(From Seymour Martin Lipset, “The Socialism of Fools—The Left, the Jews and Israel,” Encounter, (December 1969), p. 24.)

* The term "anti-Semite" was coined in Germany in 1879 by Wilhelm Marrih to refer to the anti-Jewish manifestations of the period and to give Jew-hatred a more scientific sounding name. "Anti-Semitism" has been accepted and understood to mean hatred of the Jewish people. Dictionaries define the term as: "Theory, action, or practice directed against the Jews" and "Hostility towards Jews as a religious or racial minority group, often accompanied by social, economic and political discrimination."

Är det någon som kan börja förklara vad araber ens har gjort för att förjäna självstyre vid det omtvistade områdena i Judea?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-01, 03:25

Irgun (kallad Etzel i Israel) bildades 1937 som en försvarsstyrka och en reaktion på arabisk terrorism mot judiska mål i mandatområdet Palestina. Arabisk terror hade förekommit redan på 1920-talet. 1929 mördades till exempel 79 judar brutalt i Hebron. Mer organiserad blev terrorn i och med att en "intifada" inleddes 1936. Den avslutades inte förrän 1939. Irguns syfte var att slå tillbaka dessa arabiska attacker, då man upplevde att de brittiska myndigheterna inte gjorde tillräckligt för att försvara de judiska invånarna i mandatområdet.

Från maj 1939 blev Irguns huvudmål den brittiska överhögheten efter att den brittiska Vitboken om Palestinamandatet publicerats. Genom den begränsades judisk invandring under en period då Europas judar behövde det som mest, då det var dödstraff på att vara född jude. Invandringen av araber från grannländerna begränsades däremot inte.

Irgun var inte bara en försvars- och terrorgrupp utan organiserade också illegal judisk invandring från Europa. Från september 1939 till januari 1944 hölls dock en vapenvila mellan britterna och Irgun på grund av kriget mot nazisterna.

Från februari 1944 attackerade Irgun åter brittiska administrationsbyggnader samt polis- och radiostationer. Från senhösten 1945 till augusti 1946 förekom också ett begränsat samarbete mellan den judiska mainstream-armén Haganah, Irgun, och Sternligan eller Lehi som den kallades i Israel. Lehi bildades 1940 efter en splittring inom Irgun eftersom Lehi ansåg att britterna skulle bekämpas med oförminskad styrka trots kriget mot nazisterna. Lehi attackerade brittiska militära och administrativa mål under hela kriget, till skillnad från Irgun.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-01, 03:45

"Sionismen växte fram under slutet av 1800-talet. Under den perioden hade det uppstått en ny form av antisemitism i Mellaneuropa som byggde på pseudovetenskapliga rasteorier där judarna tillskrevs de sämsta rasegenskaperna, i motsättning till arierna vilket ökade förtrycket mot judarna. Samtidigt fanns det en djup rotad antisemitism i östra Europa som ledde till förtryck och pogromer mot judar i bland annat Polen och Ryssland. Situationen för judarna i Ryssland försämrades ännu mer efter mordet på tsar Alexander II 1881 som ledde till våldsamma pogromer. Samtidigt växte den moderna europeiska nationalismen fram med krav på att olika folkgrupper skulle få sina egna stater.

Både den ökande antisemitismen och den växande nationalismen utgjorde grogrunden för sionismens framväxt som politisk rörelse. Grunden för sionismen formulerade i Theodor Herzls bok Der Judenstaat (Judestaten, utgiven på tyska 1896). I boken argumenterar han för att den växande antisemitismen inte kan lösas i Europa utan att judisk stat bör skapas. I boken sista sida finns ett berömt citat som uttrycker en central tanke i sionismen och tidens nationalism ”Världen kommer att befrias genom vår befrielse”. Innebörden är att varje fängslat folk tynger världen, att kampen mot förtryck är en kamp för att bli fria (den tanken är genomgående i många sociala rörelser, Martin Luther Kings tal genomsyras ständigt av den tanken)."

Anser inte att denna logiska strävan att undgå förtryck skall förväxlas med imperialism. Jag själv har inga problem med att förstå deras inställning även om jag samtidigt kan förstå att problemet med att skapa ett eget land för judar innebär tråkigheter för andra som bor inom detta område ifall de har anledning att tro att de skall bli förtryckta i sin tur. Nu överlämnades dock 80% av Britternas territorium till araber så helt orättvist blev det väl inte? Dessa områden rensades senare på judar.

"Sionismen har som andra rörelser diskuterats och kritiserats, delvis från antisemitiskt och nynazistiskt håll där det har konstruerats konspirationsteorier kring sionismen (bland annat Sion vises protokoll). Den har också kommit i skottgluggen i samband med diskussioner om Israels agerande, bland annat stämplas den som rasistisk i en FN-resolution som drevs igenom av östblocket och främst diktaturer i tredje världen på 1970-talet, det är den enda resolution som FN har dragit tillbaka. Kritiken mot resolutionen har varit hård från israeliskt håll, det har anförts att det är inkonsekvent att samtidigt stödja palestiniernas rätt till en egen stat och samtidigt stämpla judarnas rätt som rasistisk."

Här diskuterar en arabisk kvinna med Infra. Laughing

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-04-01, 04:13

Här är delar av en tänkvärd (lätt sarkastisk) dikt skriven av en Saudi-Arabisk kvinnlig författare.

När man inte kan finna en enda trädgård i sin stad men en Moské i varje gathörn, ja då vet man att man är i ett arabland.
    När religionen kontrollerar vetenskapen kan man vara säker på att man befinner sig i ett arabland.
    När andliga ledare kallas för akademiker skall du inte förvånas, du befinner dig i ett arabland.
    När man i skolan tvingas tillbe skaparen och läraren sätter betyg på det, då kan man vara säker på att man befinner sig i ett arabland.
    När barnbegränsning och preventivmedel betraktas som en västerländsk konspiration, då är det lika bra att sätta sin tillit till gud, för då befinner man sig i ett arabland.

Om ni tittar på DENNA LÄNK så finner du att det trots allt finns intelligenta araber också. Vore väldigt intressant att höra vad ni anser om DERAS åsikter i dessa frågor (kanske speciellt den f.d. PLO-terroristen Walid Shoebat som f.ö. har en egen hemsida).

Några citat från Walid's hemsida:

"Why is it that on June 4th 1967 I was a Jordanian and overnight I became a Palestinian?"

"When I finally realized the lies and myths I was taught, it is my duty as a righteous person to speak out"

"The Holocaust never ended but the victims have decided to defend themselves."

"The occupation is in the minds of Children who are taught hatred."

"Israel was the solution for the world’s greatest refugee problem that went on for two thousand years"

"The Israeli Arab Conflict is not about geography but about Jew hatred
    Throughout the Islamic as well as Christendom's history Jews have been persecuted, the persecution of Israel is just the same as the old antisemitism."

"The Arab refugees are being used as pawns' to create a terror breeding ground, as a form of aggression against Israel."

"The Arab refugee problem was caused by Arab aggression and not Israel. Why should Israel be responsible for their fate?"

"No one (Arab or Jew) has a "right of return". Jews who fled Arab persecution from 1948 to 1956 should have no right of return to Arab lands, and Arabs who ran away in 1948 and 1967 should have no right of return either. This should end all argument. Yet the Jews accept this judgment, while the Arabs reject EVERYTHING."

- Walid Shoebat
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2011-04-01, 12:38

Det har blivit en pajasdebatt som vanligt, orkar inte skumma igenom allt.

Men efter historielektionen, vad tycker du själv DD?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2011-04-01, 12:41

formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    Nej.
    lazy skrev:och skiter i de människor på den israeliska sidan som inte kan leva ett normalt liv p.g.a alla raketer som skjuts från Gaza?
    Nej.
    lazy skrev:Snälla FS, att inte fler har dött på den israeliska sidan beror enbart på att israelerna har lagt stora pengar på skyddsrum, larm m.m och nu senast Iron Dome som varenda "medveten" vänstersympatisör tillsammans med sina mer extrema arabiska "bröder" skrek halsen av sig för att det inte skulle installeras. Smile
    Jaså ?

http://www.bt.se/multimedia/archive/00781/S_ndagsbilagan_som__781195a.pdf

Denna artikel är skriven av en av mina barndomsvänner. Han tillhör definitivt inte gruppen "medveten" vänstersympatisör, något du bör förstå om du läser den.

Att du skulle förstå att problemet måste lösas på denna nivå först, tror jag dock inte. Inte heller att lösningen är annan än fosforbomber.

Nahr al-Bared, idag !

flygförbudszon över Gaza ? - Sida 9 Nahralbared

Elnätet i Shatila, idag !

flygförbudszon över Gaza ? - Sida 9 Elntshatila

skulle behöva lite 3-fas här,hahahahahahaha
    lol! lol! lol! lol!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2011-04-01, 13:03

Man kan undra om installatören är certifierad!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-04-01, 14:43

R.O.F.L skrev:skulle behöva lite 3-fas här,hahahahahahaha
    Det skulle nog behövas en hel del, av det mesta. Dessa männsiskor är idag, bekvämt nog för vissa, helt bortglömda. Journalisten hade ett långt elände att hitta en tidning i Sverige som överhuvudtaget ville ta in artikeln. Alla större tidningar nobbade utifrån att den var obekväm och/eller att nyhetsvärde saknades. Söndagsbilagan i Borås Tidning blev "räddningen".

I vems intresse ligger det att dessa människor och deras erbarmliga villkor "göms undan" ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2011-04-01, 15:13

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:skulle behöva lite 3-fas här,hahahahahahaha
    Det skulle nog behövas en hel del, av det mesta. Dessa männsiskor är idag, bekvämt nog för vissa, helt bortglömda. Journalisten hade ett långt elände att hitta en tidning i Sverige som överhuvudtaget ville ta in artikeln. Alla större tidningar nobbade utifrån att den var obekväm och/eller att nyhetsvärde saknades. Söndagsbilagan i Borås Tidning blev "räddningen".

I vems intresse ligger det att dessa människor och deras erbarmliga villkor "göms undan" ?

Världen brinner dagligen, ofta på ställen där vi inte tittar.
    JuSt Palestina debatten är polariserad där oftast vänster håller på palestinier
    och höger på Israel. Båda sidor håller på med övergrepp och har argument för övergrepp som i alla fall skulle räknas som förmildrande omständigheter i ett brottsmål.
    När vi tydligt väljer sida, eller ställer oss maktlösa, så uppnår vi inte ett piss.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 07:39