http://www.bt.se/multimedia/archive/00781/S_ndagsbilagan_som__781195a.pdf
Det rapporteras väldigt litet om flyktinglägren i Libanon, varför då ?
Menar du då att "felet" är bara Libanons ?Kakmonstret skrev:Är du nyfiken på varför flyktingar aldrig får assimileras i det libanesiska samhället. Eftersom de inte får bli medborgare i Libanon har de inte heller rätt till sjukvård m.m. Flyktingarna har inga möjligheter att komma ut i samhället.
Detta "precis" kanske du förstår. Jag gör det inte.Kakmonstret skrev:Precis som om Finland fortfarande skulle hålla karelarna och deras ättlingar i flyktingläger i väntan på att få tillbaka Karelen.
Kakmonstret skrev:Palsetinska flyktingar i läger i Libanon, Syrien m.m. har ingen rätt till medborgarskap i dessa länder. Regeringarna har bestämt att de ska sitta i flyktingläger tills de kan återvända.
formsvackan skrev:http://www.bt.se/multimedia/archive/00781/S_ndagsbilagan_som__781195a.pdf
Kakmonstret skrev:Är du nyfiken på varför flyktingar aldrig får assimileras i det libanesiska samhället. Eftersom de inte får bli medborgare i Libanon har de inte heller rätt till sjukvård m.m. Flyktingarna har inga möjligheter att komma ut i samhället.
captaincodd skrev:varför har dom flytt tror du smulan???
Svensk media förmedlar vanligtvis bara "rätt" bild till folket.Dao skrev:Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
formsvackan skrev:Svensk media förmedlar vanligtvis bara "rätt" bild till folket.Dao skrev:Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
"bestraffa", för vad då ?captaincodd skrev:+ att man ju lätt blir kallad antisemit om man inte tycker att Israel har rätt att kollektivt bestraffa ett folk mm mm mm
captaincodd skrev:för att dom försvarar sig med de medel dom har mot övermaktens trackasserier till exempel,,,Att inget byggmaterial får tas in i Gaza och det finns tusen andra värre grejjer,,,,
formsvackan skrev:"bestraffa", för vad då ?captaincodd skrev:+ att man ju lätt blir kallad antisemit om man inte tycker att Israel har rätt att kollektivt bestraffa ett folk mm mm mm
lazy skrev:captaincodd skrev:för att dom försvarar sig med de medel dom har mot övermaktens trackasserier till exempel,,,Att inget byggmaterial får tas in i Gaza och det finns tusen andra värre grejjer,,,,
Nu har du inte hängt med men du är ursäktad eftersom du bara läser svensk
media, sådana glada nyheter publiceras inte i
"slaskbladet."
Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
Märk väl att när det gäller flyktinglägren i de arabiska grannländerna till Israel, så är det inte enbart Israel man kan beskylla för situationen, utan även just dessa arabstater!
De är inte mycket bättre än Israel i behandlingen av palestinier!
lazy skrev:Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
Märk väl att när det gäller flyktinglägren i de arabiska grannländerna till Israel, så är det inte enbart Israel man kan beskylla för situationen, utan även just dessa arabstater!
Tack för det Dao, ett litet erkännande kan föra människor närmare varandra.
lazy skrev:Som svar på att blunda alt. att inte läsa ngt annat än svensk media.
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=276006
Dao skrev:lazy skrev:Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
Tack själv - för att du äntligen erkände att det först och främst är Israel som är skurken ifråga...
Eller du kanske inte läste ordentligt det jag skrev?
lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
Tack själv - för att du äntligen erkände att det först och främst är Israel som är skurken ifråga...
Visst gjorde jag det, är det en tävling om vem som är värst så "vinner" nog
tyvärr Libanon, Jordanien m.fl, finns inget annat folk i hela världen som
har en sådan "flyktingstatus" som palestinierna, på deras egen bekostnad.
Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Tycker det rapporteras väldigt lite från palestinierna över lag!
Visst gjorde jag det, är det en tävling om vem som är värst så "vinner" nog
tyvärr Libanon, Jordanien m.fl, finns inget annat folk i hela världen som
har en sådan "flyktingstatus" som palestinierna, på deras egen bekostnad.
Alltså höll du inte med mig i det jag skrev...
Oavsett vad Israel gör, finns det alltid "andra" som är "värre" - i verkligheten eller påhittat - så att Israels terror i regionen kan fortsätta i det oändliga!
lazy skrev:captaincodd skrev:för att dom försvarar sig med de medel dom har mot övermaktens trackasserier till exempel,,,Att inget byggmaterial får tas in i Gaza och det finns tusen andra värre grejjer,,,,
Nu har du inte hängt med men du är ursäktad eftersom du bara läser svensk
media, sådana glada nyheter publiceras inte i
"slaskbladet."