Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Ezzlirsk
Kakmonstret
x-medborgare
Potatiskungen
marxisten
redalert
formsvackan
RedCloud
My Ass
Thrakath
KickTheRasist
berralarzon
Thors
Sniperace
Dao
Susz X
Infra
21 posters

Två svenskar är döda i Afghanistan

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 6 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Dao 2010-02-16, 16:09

Sniperace skrev:
    Man kan inte stödja ANTINGEN ockupationen eller talibanerna - utan antingen är man för kriget, som gynnar båda parterna, eller för freden - en fred som båda parter skulle förlora på!

du menar alltså på fullt allvar att USA och FN skulle utrymma all sin beväpnade personal från afghanistan, för att på det sättet låta dessa klara sig själva mot talibanerna?

Jag har aldrig sagt att den som sitter på toppen nu är någon bra, bla att denne godkänner fruktansvärt förtryck denne med, men min egen förhoppning är attsnå snart talibanerna är utslagna så får demokratin en chans.

hur vill DU lösa problemet med talibanerna, enbart genom att skicka mat kläder och jordbruksmaskiner och acceptera fortsatta terror dåd från talibanernas sida, attr villigt acceptera sprängda flickskolor, syror i ansiktet på flickor som vågat sig på att studera osv osv?

jag tror INTE på någon möjlighet till frihet så länge talibanerna har den styrka de har

Du nämner USA och FN i samma gruppering, trots att USA medvetet brutit mot FN:s stadgar rejält i och med kriget i Afghanistan?

Jag pratar om USA - inte om FN! Även om USA i princip styr FN så är de fortfarande två olika parter!

Jag talar om att avsluta ockupationen! Givetvis behövs det hjälp för afghanerna, men DE måste vsjälva uttrycka denna hjälp - inte Washington! Det är den stora skillnaden!

Till detta skall afghanerna själva bestämma över sin ekonomi och hur denna hjälp skall fördelas!

Talibanerna HAR varit helt utslagna - och då skedde INGA förbättringar under ockupationen, förutom marginellt. Den enda stora förändring som skett är att opiumodlingen och handeln ökat, liksom prostitutionen! De låtsasval som skett får enbart de konsekvenser att de urholkar afghanernas tro på demokrati - och det är väl knappast bra, om det är en FRI demokrati som är målet?!

Jag har talat om vägen för att effektivt bekämpa talibanerna. Utan Pakistan har de så gott som ingen maktbas alls!

FRån förra gången de styrde landet visade det sig att yttre tryck faktiskt påverkade dem - så även där kan man gå vidare!

Det finns MÅNGA andra vägar att gå, än antingen den terror du föredrar, än den terror andra föredrar!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 6 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 17:22

Du nämner USA och FN i samma gruppering, trots att USA medvetet brutit mot FN:s stadgar rejält i och med kriget i Afghanistan?

Jag pratar om USA - inte om FN! Även om USA i princip styr FN så är de fortfarande två olika parter!

Jag talar om hut det är nu och att bara älta usa,s lönar sig inte, som det är nu kommer det inte gå att de lämnar landet ensidigt.

Och hur du en säger så kan du inte tvinga mig ha en annan åsikt än att FN behövs i landet, oavsett vad du tycker.

Jag talar om att avsluta ockupationen! Givetvis behövs det hjälp för afghanerna, men DE måste vsjälva uttrycka denna hjälp - inte Washington! Det är den stora skillnaden!
    Självklart har opiumodlingen ökat, det är ju en av talibanernas största inkomstkälla idag, men när DE hade makten då bekämpade de den, idag bygger de upp den allt för att få pengar till VAPEN och terror.

Talibanerna HAR varit helt utslagna - och då skedde INGA förbättringar under ockupationen, förutom marginellt. Den enda stora förändring som skett är att opiumodlingen och handeln ökat,
    Jasså, de har varit helt utslagna och inga attacker har skett från dem, inga skolflickor har av dem mördats för att de dristat sig gå i skola osv...

En sak är säker, hade de varit borta och inte längre en fara för afghanistan eller länderna runt detta land skulle situationen inte varit den som den är idag.

och med afghanerna menar du givetvis talibanerna eller?
    det är många afghaner som vill ha FN,s hjälp att hålla bort talibanerna och deras hejdukar, men de räknas förstås inte, du anser att det är en stor majoritet som vill ha bort alla OMEDELBART, men du ska inte vara så säker på att din åsikt är den rätta.

att prostitutionen ökat har också sin naturliga förklaring, nu är det inte längre samma risk att bli avrättad för att de prostituerat sig, du vet då stenades sådana eller fick halsen avskuren offentligt på en nedlagd idrottsplats... vill du att det ska återupptas för att få ner prostitutionen?

Jag har talat om vägen för att effektivt bekämpa talibanerna. Utan Pakistan har de så gott som ingen maktbas alls!

ok, med andra ord stöder du att pakistan använder vapnen och bomber att slå till mot dessa, om så behövs på afghansk mark?

allt går bra bara det inte är USA, men å andra sidan är pakistanierna väl USA,s vasaller?

Det finns MÅNGA andra vägar att gå, än antingen den terror du föredrar, än den terror andra föredrar!

Javisst finns det många vägar att gå förutom den terror du föredrar, framför det försök att få bort just dessa talibaner och att i då framtiden kunne se afghanistan växa fram i en demokrati där de kan leva i fred och frihet utan att riskera bli dödade för sin tros eller FRÅNVARO av tros skull, där flickor får gå i skola UTAN att vara rädda att dödas för detta grova brott.

och det växer garnterat INTE upp under talbanvälde som blir ofrånkomligt om vi lämnar afghanistan utan försvar.

Så jag vidhåller att Sverige ska stanna där så länge de gör detta på uppdrag av FN
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 18:47

FN behövs i landet - USA inte!

Opiumet ökade så snart USA hade makten, liksom prostitutionen. Gissa vad Karzais bror blir rik på!!!

Talibanerna var så gott som helt slagna 2002 i Afghanistan. Ändå ledde detta inte till de positiva effekter du beskriver. Nu finns talibanerna, oavsett storlek och styrka på dem, och då används de som ursäkt för att fortsätta med vad ockupanterna höll på med även när talibanerna inte var en maktfaktor!

Hur skall man i hela friden tolka detta?

Om du anser att talibaner är detsamma som afghaner får det stå för dig. Jag syftar på alla som är medborgare i Afghanistan. Ett fåtal sympatiserar med talibanerna, de flesta ogillar dem!

Det behövs inga bomber mer för att övertga afghanerna om detta!

Många afghaner vill ha FN:s hjälp, det stämmer! Men ockupanterna vill de inte ha!

Jag tror inte de flesta vill ha bort ockupanterna OMEDELBART! Däremot finns det många som tycker detta. Givetvis skall dessa ställa allt skit de åstadkommit tillrätta och dra sig tillbaka på ett sätt så att en övergång till rena FN-styrkor kan ta över! Inte FN-märkta ockupanter!

Jag vill att Afghanistan skall få ett rättsamhälle, baserad på demokratiska och mänskliga rättigheter! Vare sig ockupanterna eller talibanerna erbjuder dem detta!

Jag stödjer inte att Pakistan gör det du verkar uppskatta mest! Där finns en grund för en verklig demokrati - och det gäller att vse till att de får en sådan framtid NU! Därmed kommer talibanerna i landet att få minskat stöd där!

USA bvestämmer i Pakistan, det stämmer. Jag skiter i om du vill kännas vid det eller inte!

Nej - att det är USA är inte avgörande. Hade Guinnea-Bissau betet sig som USA nu, hade de fått min kritik! Men just nu är det USA - oavsett om du gillar det eller inte!

Sedan avslutarc du med att upprepa dina tidigare ståndaktigheter, trots att dessa inte är speciellt trovärdiga!

Enda gången sedan slutet på 70-talet, som det påbörjades byggas upp det samhälle du beskriver i Afghanistan, var när kommunisterna styrde landet, före USA:s och Sovjets krig där!

USA har aldrig bidragit till något sådant där, och lär inte göra det heller den närmaste tiden!

Hur mycket du än skulle önska detta!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-02-16, 19:04

Tja, och i denna fråga så är faktiskt Proletärens ledare klockren efter vad jag anser. Läs följande;

Kriget är skamligt

Nej. Vi inlemmar oss inte i den obligatoriska kön för respektfulla beklaganden. Vi skickar inga kondoleanser. Vi sätter inte på oss
    det gula bandet för att uttryck vårt stöd för de svenska soldaterna i Afghanistan.

Att människor dör i krig är ett lika sorgligt som välkänt faktum.

De flesta dör helt oförskyllt, som de 2 412 civila afghaner som dödades 2009, nästan alla till följd av terrorbombningar och andra övergrepp från ockupationstruppernas sida. Varför så tyst om dem?

Andra dör för att de föresatt sig att befria sitt land från blodig utländsk ockupation. De offrar sina liv för en sak som i alla tider och
    i alla länder betraktats som god. Varför inte i Afghanistan?

Åter andra dör för att de deltar i ett orättfärdigt krig, i ett imperialistiskt erövrings- och ockupationskrig, som de båda svenska officerare som dödades i söndags. Vi vet inte varför kapten Palmlöv och löjtnant Andersson anmälde sig som frivilliga till detta krig, kanske trodde de sig göra en insats för fred och demokrati, bedragna till det av krigsanstiftande politiker. Men deras personliga bevekelsegrunder förändrar inte den orättfärdiga karaktären på kriget.

Kapten Palmlöv och löjtnant Andersson dog inte på ärans fält, utan på vanärans; deras liv offrades i ett krig som inte hedrar utan som skämmer ut Sverige, som gör Sverige till en del av ett sedan över åtta år pågående krigsbrott.

Glöm deklarationerna om en insats för fred, demokrati och kvinnofrigörelse. De utgör bara patetiska dimridåer. Glöm de ivriga försäkringarna om ett krig med FN-mandat. De är rent lögnaktiga.

USA angrep Afghanistan utan FN-mandat och trappar nu upp kriget utan FN-mandat. Ockupationsarméns huvudstyrka, de amerikanska OEF-trupperna, saknar all internationell sanktion. Då spelar det föga roll att USA försett sina hjälptrupper med chick FN-etikett, särskilt som också Isaf, där den svenska truppkontingenten ingår, står under amerikanskt befäl. FN-etiketten är bara ett sätt för de hjälpsamma att bedra den egna opinionen.

Kriget handlar om makt. USA vill etablera kontroll över Afghanistan och över Mellanöstern som helhet. Bevekelsegrunden stavas olja. Till sin grundläggande karaktär handlar det om ett kolonialkrig, lett av USA och med Sverige som ett
    av ett fyrtiotal stödländer.

Detta krig har nu pågått i åtta långa år. Med förfärande följder för afghanerna. Tiotusentals civila har dött i ockupationstruppernas
    urskiljningslösa räder och de sociala förhållanden är nu så bedrövliga att Röda Korset kallar dem outhärdliga. Säkerhetssituationen har blivit dramatiskt sämre de senaste åren och det som kallas demokrati är bara en hånfull omskrivning för krigsherrarnas och knarkbaronernas oinskränkta makt.

Om detta krig verkligen hade syftat till att säkra fred, demokrati och social utveckling i Afghanistan, så måste det betecknas som ett av de mest misslyckade i världshistorien.

Statsminister Reinfeldt och hans eländiga försvarsminister Tolgfors försöker skrämma oss med de ruskiga talibanerna, som genast kommer att ta över om de svenska trupperna dras bort, med stängda flickskolor och inlåsta kvinnor som påstådd följd. Huruvida den sk talibanerna är ruskigare än de krigsherrar och knarkbaroner som bär upp Harmid Karzais korrupta regim kan man diskutera. Men odiskutabelt är att kriget producerar de män som kallas talibaner, dagligen och stundligen och i massomfattning. För att afghanerna är ett frihetsälskande folk.

Alla talibaner är inte religiösa extremister, bara motståndsmän. Men även om alla vore extremister, så är det en befängd tanke att det går att befria de afghanska kvinnorna genom krig och ockupation. Det patriarkala systemet i Afghanistan, för vilket religionen är ett uttryck, har djupa sociala rötter, fast förankrade i Afghanistans utvecklingsnivå. Kvinnorna i Afghanistan befrias inte genom krig, utan genom ekonomisk och social utveckling.

Men som sagt. Kvinnorna är bara en förevändning för detta krig utan slut. För det är ett krig utan slut. Oavsett om USA mot förmodan lyckas stabilisera läget, genom ännu större truppinsatser eller genom uppgörelser med delar av talibanrörelsen – för givetvis är talibaner bara ruskiga så länge de bekämpar USA – så kommer kriget att fortsätta. För att förtryck föder motstånd.

Vi är emot detta krig. Rätt av och kategoriskt och från första stund. För att det är orättfärdigt krig. Därmed är vi självklart emot Sveriges deltagande i kriget. Vi ser det som en skam för ett land som gjort sig känt för att värna fred och alliansfrihet och alla länders lika rätt.

De likkistor som nu anlänt till Arlanda är inte de första och inte de sista. Vi beklagar att kapten Palmlöv och löjtnant Andersson offrade sina liv i detta ärelösa krig. Men ännu mer beklagar vi de 2412 civila afghaner som i fjol föll offer för ockupationstruppernas kulor.

Vi anklagar krigsinsatsens riksdagsmajoritet för denna blodspillan. Ni offrar människoliv, såväl svenska som afghanska. För imperialismens makt och oljeprofiter. Det är skamligt, skändligt.

Vi säger:
    •Sverige ut ur Afghanstan!
    •USA ut ur Afghanistan!

http://proletaren.se/index.php?option=com_content&task=view&id=2260&Itemid=1
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 19:46

Läser aldrig Proletären, men den artikaln var ett bra sammandrag över hur många ser detta krig.

Vill bara påpeka att kritiken inte är begränsad till vänster, utan det finns många liberaler som skulle skriva under i vad denna artikel tar upp!

Att försöka få kritiken till att vara "USA-hat" är bara löjligt. Skulle man vara "Sovjethatare" när man var kritrisk när Sovjet på 80-talet gjorde samma saker som USA gör nu?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 6 Empty Snipes frågeställning

Inlägg  KickTheRasist 2010-02-16, 21:59

Dina frågor är rätställda men tyvärr saknar ärtighet och sanningen.
    Jag kommer nu att unna mig den lilla tiden som jag har och besvära dem
    på bästa möjliga sätt , så att en 5 åring skulle förstå.

"Jag tänker mer på stödjandet av människor som utför religiös terror, vad tycker du själv, är det fina människor de där talibanerna?"

Lika fina och trevliga som Israeliter som utför terror.

"ser du det som fint att avrätta människor genom att med kniv SKÄRA av huvudet för att de tappat tron på Allah?"

Lika mycket som fascist Israels massmord på gamlingar och barn med Vitt fosfor .

"tycker du det är fint att stena en flicka för att hon blivit våldtagen?"

Lika mycket som fascist Israel's organ stöld .

citat:
    "Tycker du att det är rätt och riktigt att kvinnor INTE ska få gå i skola?"

Lika mycket såsom olagliga bosättningar på Palestinsk mark.

Tycker du det är rätt och riktigt att kvinnor INTE får gå ut utan att hennes man eller en nära MANLIG släkting följer varje steg hon tar?

Lika mycket som Israels rätt att existera.

citat:
    "Tycker du att det är rätt att diktera religiösa levnadsvillkor där avsteg innebär piskstraff eller döden?"

Lika mycket som jahud extremister som ljuger och vill ha Jerusalem enbart för Elit Juden .

Snipe det är ingen här som gillar Talibaner , det enda som finns här är folk som kritiserar kriget i Afghanistan Irak och Okupationen av Palestina .

Jag förväntar mig av dig faktisk att även du skall fördöma alla sorter av "terrorism" och inte enbart vara ensidigt, kommer den dagen vad tror du ??

MVH
    //KTR
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 22:07

så att för att en gör fel är det helt ok att andra gör det?

dvs eftersom en människa rånar banker blir det legitimt för mig att göra det, för att en våldtar ett barn så ger det legitimitet att andra gör det?

konstig filosofi.....

Och som jag ALLTID sagt, jag gillar INTE Israels övervåld, och önskar det tog slut, men jag har förklarat att Israel är här den starke, och Hamas har inget att vinna, men allt att förlora genom att ge dessa anledning att slå tillbaka, men detta vill du inte ta till dig, det har NOLL att göra med rättvisa, men mycket att göra med att överleva och kunna få en riktig ren sak att kämpaa för.

Sedan har faktiskt israel INGET samband med afghanistan, det är två skilda platser och två skilda krig utan någon somhelst sammanhang
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 23:39

Vad är skillnaden mellan att dö av en bomb sänd av talibanerna, och en bomb sänd av ockupationsmakten?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-02-17, 00:09

Jag menar att nedanstående "nyhet" är en förfalskad nyhet.

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3448376

Varför "imbillar" jag mig det?
    Jo: alla undersökningar som finns om döda som kommer hem i liksäckar
    från krigshärdar säger att de minskar folket stöd för den aktuella insatsen.
    Nyhetsmakare påstår alltså att i Sverige är det annorlunda. Är vi då
    så olika våra europeiska bröder, engelsmännen?

Om sanningen är krigets första offer överallt i världen varför skulle
    den inte vara offer även i detta svenska krigsprojekt. Jag menar:
    det är den! Jag klassar för min del "nyheten" som en planterad
    propagandalögn i stil med "Sveriges beredskap är god"!

"När soldater återvänder i kistor sätts statsledningen på prov.
    Då gäller det att stärka "den strategiska kommunikationen",
    förklarar han. Nyhetsförmedlingen måste centraliseras. Det är
    på hemmafronten krigen förloras."

http://mobil.aftonbladet.se/kultur/article6593934.ab;jsessionid=E9B202055FFEF742C3CE272E6E700158.mobila

Senast ändrad av Infra den 2010-02-17, 01:29, ändrad totalt 3 gånger
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-17, 00:14

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-17, 00:49

I denna tråd har Snipe, redan, flera gånger stolt
    och okuvligt deklarerat att han stödjer sådant här:

"Under belägringen av Mazar-i-Sharif slog USA:s försvarsminister, Donald Rumsfeld, fast att flygräderna mot talibanerna skulle avbrytas ”om Norra alliansen begärde det”. Detta är anmärkningsvärt: banditerna och mördarna i Norra alliansen fick alltså ansvaret att besluta om USA:s flygräder, samtidigt som man på marken ägnade sig åt avrättningar av talibaner."

http://www.aftonbladet.se/debatt/article47359.ab
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-17, 01:44

Tack Infra!

Härliga länkar!

Men ärligt talat tycker jag inte Sniper är speciellt oärlig. Han kan använda sig av oärliga metoder att tillskriva en åsikter man inte har, och liknande. Men till skillnad från andra högerfolk på forumet TAR HAN DEBATTEN!

Att det går hett till och man blir förbannad och sådant, hör liksom till!

Jag har full respekt för Sniper (åtminstone just nu - ibland är han fördjävlig och då undviker jag honom) - även om han har ståndpunkter och åsikter som gör mig mörkrädd ibland! Smile
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-17, 07:32

Du är värd mycket kred för din tollerans. Jag tror vi har
    olika resistansnivå gentemot Snipers lömska tjuvknep i debatten.

Sniper tar debatten men går den inte hans väg så tar han till
    mycket fula knep. Själv tål jag mothugg och avvikande meningar
    i sak. Men ingen skall behöva tollerera att Snipe sitter och
    fabricerar åsikter och lägger i sina debattmotståndares mun. Det
    har jag tydligt visat att han gör i denna tråd. Det är oärligt.

http://askadaren.wordpress.com/2010/02/08/svenskar-dodade-i-afghanistan-del-3/
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-17, 09:05

Varning!

Se upp med våra opinions- och undersökningsföretag. De springer
    ärenden åt sina kunder. Det är hela affärsiden. Den som beställer
    en "undersökning" skall också få valuta för pengarna, annars kommer
    han/hon kanske inte tillbaka. Ett bra sätt att få de svar som
    gynnar beställaren är att manipulera frågorna. Svaren varierar helt med hur
    frågan utformas. Är frågan ledande? Har frågan konstruerats så svaret
    ger sig själv? Får frågan besvararen att skämmas om han inte lämnar
    (vad han tror är) ett politiskt korrekt svar?

Frågorna man måste ställa sig när man granska undersökningsresultat
    eller opinionssvar är alltså många. Tydligast blir det om du ringer
    direkt till opinionsföretaget efter en undersökning och ber att få
    höra frångan. Svaren manipuleras sedan i flera led. Även media
    gör sin tolkning av svaren som inkommit. Sedan serveras vi "produkten".

Lyssna vad Synovate själva säger:

"Våra tjänster

Våra tjänster är resultatet av våra kunders önskemål

Allt vi gör har ett enda överordnat mål – att göra våra kunder ännu mer framgångsrika! Eftersom våra kunder ofta har en unik situation, skräddarsyr vi de flesta av våra undersökningsprojekt.

På de här sidorna visar vi exempel på de huvudinriktningar som våra kunders undersökningar ofta har. Tveka inte att kontakta oss för att få en presentation av våra tjänster, som är anpassad till just din situation."

Glöm aldrig att dessa opinionsföretag är vinstdrivande och kommersiella.
    Några idealister som är på jakt efter sanningen är de definitivt inte.

http://www.temo.se/
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 11:05

Dao skrev:Vad är skillnaden mellan att dö av en bomb sänd av talibanerna, och en bomb sänd av ockupationsmakten?

Den stora skillnaden är att Talibanernas bomber används för att de vill tillskansa sig makten att utöva sin religiösa terror mot sitt EGET folk, ockupationsmaktens bomber kommer för att bekämpa dessa vidriga uttolkare av Islam, människor som förstör för den vanlige muslimen.

Min fasta åsikt är att TALIBANERNA SKA BEKÄMPAS, de får inte ha en promilles chans att åter förslava Afghanistan eller några andra människor.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-17, 17:32

Infra skrev:Du är värd mycket kred för din tollerans. Jag tror vi har
    olika resistansnivå gentemot Snipers lömska tjuvknep i debatten.

Sniper tar debatten men går den inte hans väg så tar han till
    mycket fula knep. Själv tål jag mothugg och avvikande meningar
    i sak. Men ingen skall behöva tollerera att Snipe sitter och
    fabricerar åsikter och lägger i sina debattmotståndares mun. Det
    har jag tydligt visat att han gör i denna tråd. Det är oärligt.

http://askadaren.wordpress.com/2010/02/08/svenskar-dodade-i-afghanistan-del-3/

Jo... Tjuvknep har han, och andra fula metoder. Men jag kan ta det, mestadels, just för att han tar debatterna. För att vara höger är det en mycket avancerad sak, uppenbarligen!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-17, 17:38

Sniperace skrev:
    Dao skrev:Vad är skillnaden mellan att dö av en bomb sänd av talibanerna, och en bomb sänd av ockupationsmakten?

Den stora skillnaden är att Talibanernas bomber används för att de vill tillskansa sig makten att utöva sin religiösa terror mot sitt EGET folk, ockupationsmaktens bomber kommer för att bekämpa dessa vidriga uttolkare av Islam, människor som förstör för den vanlige muslimen.

Min fasta åsikt är att TALIBANERNA SKA BEKÄMPAS, de får inte ha en promilles chans att åter förslava Afghanistan eller några andra människor.

Hade ockupationsarméns bomber verkligen alltid hamnat på "talibaner" hade jag köpt detta!

Men nu fnns inte den skillnaden som du skriver - båda drabbar oskyldiga, och båda handlar om makt och kontroll!

Om du vill att talibanerna skall bekämpas, bör du vara den första som protesterar mot USA:s strävan att få in dem i koalation med Karzai!

Nåväl... För den oskyldige som drabbas av bomberna finns det ingen skillnad - bara för Sniper hemma i trygga Sverige! Då finns det uppenbarligen ideologiska bomber...
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-17, 18:14

Sniperace skrev:

Sniper: Mad Twisted Evil

Infra: Smile Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 19:22

menar du med det att du ser med glädje på att talibanerna dödar flickor för det grova brottet att gå i skola?

eller tolkar jag dina smileys fel där nu skrattar glädjestrålande, och jaq skakar på huvudet i ilska över sådant beteende?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-17, 19:32

Sniperace skrev:menar du med det att du ser med glädje på att talibanerna dödar flickor för det grova brottet att gå i skola?

eller tolkar jag dina smileys fel där nu skrattar glädjestrålande, och jaq skakar på huvudet i ilska över sådant beteende?

Så där kom den ,ja. Wink
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-17, 19:39

Infra skrev:
    Sniperace skrev:menar du med det att du ser med glädje på att talibanerna dödar flickor för det grova brottet att gå i skola?

Så där kom den ,ja. Wink

nej, du måste inse att dina smileys ställer en lite undrande, jag bad om din förklaring till hur du menar, för de ser verkligen ut att vara som jag frågade....

det var faktiskt med VÄLDIG förvåning jag läste det meddelandet.

men jag ser gärna att du förklarar det och får en chans att se det som DU menade
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-18, 00:29

Jaså, gamle bock. Vill du diskutera döda småflickor?
    Får du ståpäls av det? Då får du väl försöka dubba
    nån att hylla dödandet av småflickor först. Och om du
    misslyckas med det får du väl, som vanligt, fabricera
    ett uttalande av den sorten, som du sedan lägger i
    någons mun. Låt bli min mun, bara, tack.

Det finns säkert speciella fora där du kan hitta likasinnade.
    Där kan ni sitta och frossa i döda småflickor tillsammans.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-18, 03:14

De som stödjer ockupationen, stödjer också terrorn - och därmed "dödandet av småflickor"!

Jag är emot ockupationen!

Sniper är för!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-18, 08:14

Mitt i prick!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 10:17

Infra skrev:

Jaså, gamle bock. Vill du diskutera döda småflickor?
    Får du ståpäls av det? Då får du väl försöka dubba
    nån att hylla dödandet av småflickor först. Och om du
    misslyckas med det får du väl, som vanligt, fabricera
    ett uttalande av den sorten, som du sedan lägger i
    någons mun. Låt bli min mun, bara, tack.

Det finns säkert speciella fora där du kan hitta likasinnade.
    Där kan ni sitta och frossa i döda småflickor tillsammans.

nej INfra, hur du än försöker vända på det så var det JAG som var den ilskna MOT talibanernas dödande av dessa, och dina smileys med skratt osv, så du visade ju själv var du står i detta...

jag säger bara FY FAN ATT STÖDJA DEM, och att vilja att dessa svin utrotas är inte ett stöd till dem.
    så en sak är säker hur du än försöker få det till att jag stöder dem så misslyckas du!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 04:48