Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Ezzlirsk
Kakmonstret
x-medborgare
Potatiskungen
marxisten
redalert
formsvackan
RedCloud
My Ass
Thrakath
KickTheRasist
berralarzon
Thors
Sniperace
Dao
Susz X
Infra
21 posters

Två svenskar är döda i Afghanistan

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 7 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 10:20

Dao skrev:De som stödjer ockupationen, stödjer också terrorn - och därmed "dödandet av småflickor"!

Jag är emot ockupationen!

Sniper är för!

så talibanernas mördande av dessa i PAKISTAN är en kamp mot ockupationen i Afghanistan?

så deras mördande i Afghanistan under deras härskartid var en kamp mot USA,s invasion INNAN denna kom?

nej, jag är inte för, UTPLÅNA dessa vidriga talibaner
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 7 Empty Sv: Två svenskar är döda i Afghanistan

Inlägg  Infra 2010-02-18, 12:31

Citat Snipe:

"...UTPLÅNA dessa vidriga talibaner..."

Razz Laughing

Very Happy Tuggar du fradga nu herr Jämmerdal?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-18, 12:38

Snipe: "DÖDA DÖDA DÖDA!"
    Han passar precis skuldra vid skuldra med det
    destruktiva USA som är upphovet till allt dödande i
    Pakistan just nu. Detta invasionskrig har dom startat!

http://www.sr.se/sida/Artikel.aspx?ProgramId=3304&artikel=2823889

Bland dessa 147 civilister var minst 8 st småflickor.
    Denna slakt har anställts av Snipers allierade USA
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 14:50

Infra skrev:Citat Snipe:

"...UTPLÅNA dessa vidriga talibaner..."

Razz Laughing

Very Happy Tuggar du fradga nu herr Jämmerdal?

Nej, men det verkar som du gör så...

jag anser att sådana som mördar flickor för att de går i skola förtjänar att utplånas, jag anser att de som mörda för att någon inte vill vara muslim förtjänar utplåning.

jag anser att sådana som dödar människor för att de begått äktenskapsbrott förtjänar utplånas.

men det är väl sådant DU anser att ska PREMIERAS eller? Twisted Evil

denna slakt görs an DINA vänner Infra, dem du vill beskydda
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-18, 15:45

Snipe:

"men det är väl sådant DU anser att ska PREMIERAS eller?"
    Evil or Very Mad

Apapapap! Inte lägga ord i mun Sniper. Det är fult. Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 16:13

Infra skrev:Snipe:

"men det är väl sådant DU anser att ska PREMIERAS eller?"
    Evil or Very Mad

Apapapap! Inte lägga ord i mun Sniper. Det är fult. Very Happy

men det måste du väl göra när du hela tiden vill beskydda dessa monster?

vill du att dessa monster ska ha den minsta chans att fortsätta döda flickor för att de går i skola, eller anser du att sådant MÅSTE stoppas, även om man tvingas döda denne taliban?

så en rak fråga, anser du att talibanerna SKA stoppas från dessa vidriga dåd, med alla tillgängfliga medel, eller ska de låtas fortsätta oim det inte går med ajavaja?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-02-18, 16:41

Ut ur Afghanistan!
    Ytterligare två döda svenska soldater får inte krigsminister Sten Tolgfors att tveka det minsta. Han försvarar ståndaktigt Afghanistaninsatsen.

”Vi skulle inte ha soldater på plats om det inte fanns risker, då skulle vi gå direkt på bistånd. Det här understryker snarare att säkerhetssituationen är sådan att det verkligen behövs en militär närvaro på plats i Afghanistan”, sa han till Sveriges Radio i söndags.

Tolgfors har lärt sig läxan. Utländska soldater skapar säkerhet och fred vilket möjliggör bistånd, demokrati och kvinnofrigörelse…

*

Det är vad de länder som har ”militär närvaro” i Afghanistan påstår. Afghaner utanför den smala kretsen av krigsherrar och korrupta makthavare i Kabul ger en annan bild.

”Närvaron av 90.000 utländska soldater från 42 länder har inte förändrat något till det bättre för afghanerna. 85 procent av befolkningen lever under fattigdomsgränsen. Afghanistan är idag ett av de mest korrumperade och osäkra länderna i världen”, sa Mariam Rawi, från Revolutionära afghanska kvinnoförbundet (Rawa), när Proletären intervjuade henne i höstas.

Då hade Barack Obama precis fått Nobels fredspris, efter att ha beslutat om att trappa upp kriget i Afghanistan. Det var en strategi som möttes av protester.

”Skicka hit 30.000 lärare istället. Eller 30.000 ingenjörer. Men skicka inte fler trupper – det kommer bara att leda till mer våld”, sa Shukria Barakzai, en av ett femtiotal afghanska parlamentsledamöter som motsatte sig truppförstärkningen.

Hennes farhågor har besannats. 2009, det första året med Obama som president, blev det dödligaste hittills under kriget. Fler mördade afghaner betyder ökad vrede mot de utländska soldaterna. Vilket ger fler unga afghanska män i ockupationsmotståndets led. Med den naturliga följden att dödssiffrorna stiger också för ockupationssoldaterna.

*

Vore det möjligt att skicka lärare eller ingenjörer eller varför inte läkare istället för soldater, såsom Shukria Barakzai föreslår?

Faktum är att det Tolgfors hävdar är omöjligt redan förekommer. Internationella Röda korskommittén (ICRC), som verkat i Afghanistan i 30 års tid, finns på plats till och med i talibanernas starka fästen. När den brittiske Mellanösternkorrespondenten Robert Fisk reste runt i Afghanistan hösten 2008 besökte han det ICRC-stödda sjukhuset i Kandahar. Robert Fisk har efteråt rapporterat om Internationella Röda korskommitténs humanitära insats i ”talibanstaden”, en insats som utförs utan ”militärt beskydd”. Förklaringen till att Röda korset kan verka i Kandahar är att organisationen inte blandar samman sitt humanitära arbete med de krigförande truppernas verksamhet.

Röda korset är också allvarligt bekymrade över att utvecklingen går åt fel håll.

”Den afghanska befolkningens lidande har nått nivåer som helt enkelt är outhärdliga i många avseenden”, sa ICRC:s Pierre Kraehenbuehl på en presskonferens i Tokyo för ett par veckor sedan.

*

Man kan ibland undra om Tolgfors, Reinfeldt och övriga som de senaste dagarna så ihärdigt försvarat Sveriges krigsinsats i Afghanistan är naiva eller rent av dumma.

Så är det naturligtvis inte. De vet vad som händer. Och de ljuger det svenska folket rakt upp i ansiktet, eftersom sanningen om varför de utländska trupperna är i Afghanistan vore omöjlig att få folkligt stöd för.

De afghaner som har genomskådat västs koloniala strävanden nonchaleras av de svenska beslutsfattarna och de stora medierna. En av dessa nedtystade röster är den tidigare parlamentsledamoten Malalai Joya. När hon vid 27 års ålder valdes in i det afghanska parlamentet 2005 kritiserade hon de mäktiga krigsherrar och krigsförbrytare som också tagit plats i församlingen.

2007 stängdes Malalai Joya av från sitt uppdrag, efter att hon i en tv-intervju liknat parlamentet vid ett zoo. Idag lever hon med livvaktsskydd och kan inte framträda öppet i sitt hemland.

I brittiska New Statesman 25 januari i år säger Malalai Joya följande om krigets syften och västs agerande:

”Vi afghaner vet mycket väl att USA och dess allierade ockuperade Afghanistan för sina egna strategiska, ekonomiska och regionala intressen och inte bryr sig om vårt folks önskningar. ’Befriandet’ av den afghanska kvinnan stod aldrig på den verkliga agendan. Det är bara en lögn. Den så kallade frihet som USA gett Afghanistan uppskattas främst av krigsherrarna och drogbaronerna, som är fria att fortsätta begå brott och handla med droger […]

Vårt folk vill ha demokrati men vet nu att ockupationen aldrig kommer att ge dem demokrati. Därför att demokrati utan oberoende inte betyder något. När det afghanska folket reser sina röster för oberoende kallar västerländska krafter dem för ’klantänkande’ eller ’odemokratiska’, medan de barbariska krigsherrar och talibaner som accepterat USA:s ockupation och sitter i parlamentet kallas ’demokrater’.”

PATRIK PAULOV
    Proletären nr 6, 2009

http://proletaren.se/index.php?option=com_content&task=view&id=2261&Itemid=70
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-18, 16:49

Sniperace skrev:
    Dao skrev:De som stödjer ockupationen, stödjer också terrorn - och därmed "dödandet av småflickor"!

Jag är emot ockupationen!

Sniper är för!

så talibanernas mördande av dessa i PAKISTAN är en kamp mot ockupationen i Afghanistan?

så deras mördande i Afghanistan under deras härskartid var en kamp mot USA,s invasion INNAN denna kom?

nej, jag är inte för, UTPLÅNA dessa vidriga talibaner

Ja, Talibanernas makt i Pakistan är nästan direkt länkat till vad som sker i Afghanistan. Egentligen är det lite åt det motsatta hållet - att talibanerna i Afghaniatn är i beroende av dem i Pakistan!

Talibanerna bildades som en direkt konsekvens av USA:s stöd för islamistiska extremister i Pakistan och Afghanistan! Inbördeskriget som förde talibanerna till makten var en direkt konsekvens av att USA bara lämnade sina alierade vind för våg - med vapen, orghanisation och utbildning!

Så ja - USA har en stor skuld i talibanernas makttillträde i Kabul vid mitten av 90-talet. Som du kanske vet så var man mycket glada för detta i Washington. Hade talibanerna dessutom gått med på gasledningen som Karzais dåvarande arbetsgivare ville bygga - hade de sannolikt aldrig ansett talibanerna som "skurkar"!

Afghanerna går inte att besegra med våld. Lyckas man mot förmodan besegra talibanerna, kommer det bara nya grupper - den ena hemskare än den andra!

Din våldsfixering SÄKRAR ytterligare fanatiska extremister!!!

Så du kan SÄGA hur mycket du vill att du hatar talibanerna, men du stödjer det agerande som gör att de frodas!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 17:15

så att döda skolflickor i pakistan är ett led i kampen för Afghanistan?

Jag trodde i min enfald att man då slår till mot ockupationsstyrkorna där, och inte mot en flickskola för att de gör fel som vill lära sig något?
    då var det kanske också en kamp i förebyggande syfte när de gjorde samma sak när de hade makten?
    när de på idrottsplatserna mördade barn, homosexuella osv?

ok, så man säger ajabaja fy skäms och sjunger sedan kumbahyah för dem så blir de genast snälla och fina människor?
    Potatiskungen
    Potatiskungen

Antal inlägg : 281

Inlägg  Potatiskungen 2010-02-18, 18:33

Sniperace skrev:Jag trodde i min enfald att man då slår till mot ockupationsstyrkorna där, och inte mot en flickskola för att de gör fel som vill lära sig något?
    He has a point you know. Ockupationen kan vara rätt eller fel, men jag kan inte heller se sambandet mellan USA och grymheterna mot sitt eget folk.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 18:41

Potatiskungen skrev:
    Sniperace skrev:Jag trodde i min enfald att man då slår till mot ockupationsstyrkorna där, och inte mot en flickskola för att de gör fel som vill lära sig något?
    He has a point you know. Ockupationen kan vara rätt eller fel, men jag kan inte heller se sambandet mellan USA och grymheterna mot sitt eget folk.

Det är just denne religiöst betingade terrorn dessa utför, MOT SINA EGNA, människor som inte på något sätt kan ses som medlöpare eller liknande, det enda brottet är att ha gått i skola osv...

hade deras verksamhet helt gått ut på at skada jänkar skulle jag inte öppnat truten, men det är detta svineri de håller på med som upprör mig, ett svineri de dessutom höll på med när de var afghanistans härskare...
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-18, 19:47

Snipe:

"men det måste du väl göra när du hela tiden vill beskydda dessa monster?"

Vad har vi sagt om att lägga ord i mun på varann??
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-18, 21:59

Sniperace skrev:så att döda skolflickor i pakistan är ett led i kampen för Afghanistan?

Jag trodde i min enfald att man då slår till mot ockupationsstyrkorna där, och inte mot en flickskola för att de gör fel som vill lära sig något?
    då var det kanske också en kamp i förebyggande syfte när de gjorde samma sak när de hade makten?

ok, så man säger ajabaja fy skäms och sjunger sedan kumbahyah för dem så blir de genast snälla och fina människor?

Tja... Bomber och granater har ju hittills fått motsatt effekt, så lite "kumbayah" kan nog inte fungera sämre...

Talibianerna slår till mot ockupationsstyrkorna varje dag! Liksom övriga afghanska motståndsmän. Så det är inte antingen eller, liksom...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 22:24

Dao skrev:
    Sniperace skrev:så att döda skolflickor i pakistan är ett led i kampen för Afghanistan?

Tja... Bomber och granater har ju hittills fått motsatt effekt, så lite "kumbayah" kan nog inte fungera sämre...

Talibianerna slår till mot ockupationsstyrkorna varje dag! Liksom övriga afghanska motståndsmän. Så det är inte antingen eller, liksom...

och ändå dödar de fler av sina egna, underbara människor eller hur?

är det dödandet ett led i befrielsearbetet?

att hjältemodigt spränga en flickskola?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-18, 22:26

Infra skrev:Snipe:

"men det måste du väl göra när du hela tiden vill beskydda dessa monster?"

Vad har vi sagt om att lägga ord i mun på varann??

du får väl ha sagt vad du vill om det, men fortfarande ser h´jag det som så, eller är det så att du VERKLIGEN fördömer talibanerna för den terror de utövar mot sina egna?

vill du har bort dem från makten, eller vill du att de ska få mer makt?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-19, 10:58

Snipe:

"vill du att dessa monster ska ha den minsta chans att fortsätta döda flickor för att de går i skola...."?
    Evil or Very Mad Twisted Evil Mad

Eh...Döda flickor för att de går i skola???

Du anser alltså att orsaken till varför man dödar en småflicka
    (som amerikanerna gör) är överordnat det faktum att flickan överhuvudtaget dödas? Det blir svårt att följa ditt resonemang Snipe. Om "att de går i skola" är "fel" orsak till att döda småflickor vilken är då rätt orsak att döda småflickor, tycker du?? Kan du förtydliga
    detta, tack.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article6602515.ab

Senast ändrad av Infra den 2010-02-19, 11:28, ändrad totalt 2 gånger
    Infra
    Infra

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 7 Empty USA-soldater våldtar småflickor.

Inlägg  Infra 2010-02-19, 11:08

Så här bär sig dina kära USA-soldater åt
    med småflickor när de ligger i fält utomlands.
    Sånt här stödjer du och försvarar Snipe. Tycker
    du att det är synd att skjuta dessa monster
    Snipe? Du som är för dödsstraff?!?! Du är en politiskt
    korrekt hycklare - ingenting annat! Vem dödar småflickor?
    Finns det bra och dåliga orsaker till att döda småflickor
    tycker du? Eller till att våldtaga dom. Skall svensk trupp
    missbrukas till att försvara dessa bestialiska monster?

http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.feministing.com/archives/008604.html
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 03:56

Stackars familjer..
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-21, 01:17

Sant.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 7 Empty Till Snipe !!

Inlägg  KickTheRasist 2010-02-21, 02:32

Sniperace skrev:så att för att en gör fel är det helt ok att andra gör det?

dvs eftersom en människa rånar banker blir det legitimt för mig att göra det, för att en våldtar ett barn så ger det legitimitet att andra gör det?

konstig filosofi.....

Och som jag ALLTID sagt, jag gillar INTE Israels övervåld, och önskar det tog slut, men jag har förklarat att Israel är här den starke, och Hamas har inget att vinna, men allt att förlora genom att ge dessa anledning att slå tillbaka, men detta vill du inte ta till dig, det har NOLL att göra med rättvisa, men mycket att göra med att överleva och kunna få en riktig ren sak att kämpaa för.

Sedan har faktiskt israel INGET samband med afghanistan, det är två skilda platser och två skilda krig utan någon somhelst sammanhang

Jag tror inte faktisk att du har förstått vad jag menar. Vi kan säga att orsaken till det är min dåliga kunskaper i Svenska språket.

Jag provar igen och mera specifikt ...

Talibaner är lika med Israel för mig !!

Diverse fascist stat Israel är en äckligt skapelse som kommer att klassas med Aushwitz i historier-böcker... sanna minna ord!!... jag kan lova dig att dina barn-barn kommer att läsa om det...!!

Med andra ord försvarar jag taliban äckel lika mycket som israel äckel ... !!

Hopas att budskapet har kommit fram denna gången Smile

Må väll

//KTR
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-21, 15:25

det var ju bra att du tycker talibanerna är äckel, men de har väl eg väldigt lite med Israel att göra?

det är ju nästan som att skylla Israel för att vi har så mycket snö och djävelskap här nu... eller?

Viist du hatar dem för deras övervåld osv, men varför inte skilja på olika saker?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-22, 01:07

Skall man inte ha samma inställning och grundkrav i alla konflikter, Sniper? Eller skall man byta inställning beroende på vem som utövar terrorn?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-22, 08:59

kan man väl, men måste man blanda ihop dem?

är det så att man ska anse att alla har rätt att råna för att en gör det, måste man tala om clark olofsson för att Svenne rånar en bank, och säga att ja varför ska inte svenne råna när Clark gjorde det?
    Det jag reagera är ENBART detta med att MEN ISRAEL sör si och så, förringar det att en del människor väljer att DÖDA flickor för att de anser att det är ett brott som förtjänar döden att ha gått i skola?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-22, 14:56

Sniperace skrev:kan man väl, men måste man blanda ihop dem?

är det så att man ska anse att alla har rätt att råna för att en gör det, måste man tala om clark olofsson för att Svenne rånar en bank, och säga att ja varför ska inte svenne råna när Clark gjorde det?
    Det jag reagera är ENBART detta med att MEN ISRAEL sör si och så, förringar det att en del människor väljer att DÖDA flickor för att de anser att det är ett brott som förtjänar döden att ha gått i skola?

Den fråga du ställer kan du nog bara rikta till de som stödjer ockupation och terror, Sniper!

Den jämförelse som kanske stämmer mer här, är att oavsett vem rånaren är, skall samma lag gälla för alla! Så är det nu inte när det gäller internationell rätt - och högern gillar just detta! Varför skulle något som är fel när talibaner gör det, vara OK när israeler gör det?

Det är en ganska intressant och aktuell fråga!

Och om du nu så mycket ogillar talibanerna, varför stödjer du då de krafter som gör det möjligt för dem att öka sin makt?
    Infra
    Infra

Två svenskar är döda i Afghanistan - Sida 7 Empty Snipers förvridna verklighetsuppfattning

Inlägg  Infra 2010-02-23, 15:52

Inte utan förtjusning har Snipe lagrat en skolbuss i minnet som
    någon annan terrorist i förfluten tid har sprängt i luften. Gång
    på gång har han slagit mig i huvudet med denna buss trots att
    jag egentligen aldrig vetat vad han talat om.

Nu har Snipers allierade USA-arme sprängt tre fullsatta skolbussar
    i Afghanistan. Tre flugor i en smäll, skulle man kunna säga. Vad
    säger Snappe? Snipe är så tyst så tyst.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article6655273.ab

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 00:00