Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
redalert
Corven
captaincodd
F.I.S.T
Secrist
RedCloud
theward
11 posters

    Funkar lite intern kritik bättre?

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Makt

    Inlägg  Secrist 2010-01-28, 22:51

    även "forntida" dynastier har haft liknade makt..... utan det denna teknik o kunnande

    Nämn några...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-28, 23:33

    Secrist skrev:Med din definition på oinskränkt makt... så har heller inte diktaturstater detta...

    Fast de slår ändå svenska kungar med hästlängder.

    Oj oj ... Cool Sa historieexperten Secrist... du låter som du verkligen tom levt på den tiden det begav sig. Vad mera är, så är Svensk historia helt säkert ganska förskönad i Svenska historieböcker....

    Tror du skulle fått annan uppfattning om det du påstår om man hade kunnat intervjua bönder från den tiden
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-28, 23:41

    Secrist skrev:även "forntida" dynastier har haft liknade makt..... utan det denna teknik o kunnande

    Nämn några...
    Du, det finns många..Djengis Khan var tex en grym jävel...
    Rom styrdes benhårt...
    Alexander den store... ja vad säger man ..tror du att så stora "imperier" styrdes med silkesvantar?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  redalert 2010-01-29, 00:07

    Synnerligen osympatiskt intryck den där theward gör påminner starkt om en gökunge som puttar ut äggen ur boet.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty ROM

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 02:15

    Rom styrdes benhårt...

    Fast Rom var en republik som styrdes enligt deras sätt att se det enligt demokrati under många år innan Ceasar tog makten som envåldshärskare. Men det betyder inte att han hade någon slags total kontroll. När Rom stod på toppen av sin makt så låg nära 25% av jordens befolkning under Romersk maktsfär. Det säger sig självt att det är fullständigt omöjligt att ha kontroll på så många människor.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-29, 03:36

    Secrist skrev:Rom styrdes benhårt...

    Fast Rom var en republik som styrdes enligt deras sätt att se det enligt demokrati under många år innan Ceasar tog makten som envåldshärskare. Men det betyder inte att han hade någon slags total kontroll. När Rom stod på toppen av sin makt så låg nära 25% av jordens befolkning under Romersk maktsfär. Det säger sig självt att det är fullständigt omöjligt att ha kontroll på så många människor.

    Och ändå har du svårt att inse att Svenska kungar längre tillbaka varit just detta.....

    Klasskampen är i alla fall nödvändig ... som sagt var, utan den hade vi fortfarande haft kungamakt i Sverige... som envåldshärskare Cool

    Utan den hade inte Sverige haft allmän rösträtt heller, ingen kvinnlig rösträtt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-29, 09:40

    redalert skrev:Synnerligen osympatiskt intryck den där theward gör påminner starkt om en gökunge som puttar ut äggen ur boet.
    ledsen jag har snarare byggt bo åt både mig själv och andra.
    Detta har varit en av orskarena til att jag blivit sjuk....
    Sen när man blir sjuk, då kommer ett gäng sympatiska och okunniga knölar och tror de vet bäst..
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-29, 09:43

    Secrist skrev:Rom styrdes benhårt...

    Fast Rom var en republik som styrdes enligt deras sätt att se det enligt demokrati under många år innan Ceasar tog makten som envåldshärskare. Men det betyder inte att han hade någon slags total kontroll. När Rom stod på toppen av sin makt så låg nära 25% av jordens befolkning under Romersk maktsfär. Det säger sig självt att det är fullständigt omöjligt att ha kontroll på så många människor.
    Du ger duracellkaninen ett ansikte..
    jag tolkar som att även om du har fel eller skulle ha fel till 99%, så klamar du dig fast vid den lilla procenten och blåser upp den så du själv tror att du hade rätt på de andra 99% också
    Mao är du en oerhörd dryg debattör, eller medmänniska öht
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  redalert 2010-01-29, 10:39

    Du ger sannerligen sken av att vara en liten och ynklig människa theward hur vore det att kanske visa lite ödmjukhet tror att alla skulle vinna på det framförallt du själv och det är ju det enda som räknas eller hur?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  Dao 2010-01-29, 10:51

    redalert skrev:Du ger sannerligen sken av att vara en liten och ynklig människa theward hur vore det att kanske visa lite ödmjukhet tror att alla skulle vinna på det framförallt du själv och det är ju det enda som räknas eller hur?

    Tänk att skriva en sån här rad utan att själv märka det sjuka!?!?

    Ibland förvånar ni mig fortfarande på högersidan!!! Laughing

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Svårt

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 11:07

    Mao är du en oerhörd dryg debattör, eller medmänniska öht

    He, he...så fort man inte håller med vänstern oavsett vad det gäller så haglar förolämpningarna. Ni är ett vandrande bevis för att samma parti inte ska sitta vid makten för länge.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-29, 12:54

    Secrist skrev:nu var det MAKTEN och inte teknisk kunnande vi talade om,

    Läs om och läs rätt. Teknik och kunnande sade jag. Och dessa är grundstenar för att skapa den typen av totalitära regimer á la Sovjet, DDR etc. Du kan inte skapa absolut makt utan att också ha total kontroll.

    Typ som i Sverige längre tillbaka med kungamakten !!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  redalert 2010-01-29, 13:19

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:nu var det MAKTEN och inte teknisk kunnande vi talade om,

    Läs om och läs rätt. Teknik och kunnande sade jag. Och dessa är grundstenar för att skapa den typen av totalitära regimer á la Sovjet, DDR etc. Du kan inte skapa absolut makt utan att också ha total kontroll.

    Typ som i Sverige längre tillbaka med kungamakten !!

    Ja ja fist (klapp, klapp) så är det nog spelar ingen roll hur mycket fel du har, på något underligt sätt så har du alltid rätt i allafall. affraid
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Kungen

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 14:41

    Typ som i Sverige längre tillbaka med kungamakten !!

    Det finns ingen svensk kung som har varit i närheten av tex Stalin. Att ha makt är inte detsamma som total kontroll. Framförallt längre tillbaka mot medeltiden så var det en ständig kamp för alla kungar att hålla sig kvar på tronen. Det fanns alltid folk i närheten som gärna hade tagit deras plats.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  Dao 2010-01-29, 16:33

    Secrist skrev:Typ som i Sverige längre tillbaka med kungamakten !!

    Det finns ingen svensk kung som har varit i närheten av tex Stalin. Att ha makt är inte detsamma som total kontroll. Framförallt längre tillbaka mot medeltiden så var det en ständig kamp för alla kungar att hålla sig kvar på tronen. Det fanns alltid folk i närheten som gärna hade tagit deras plats.

    Stalin hade inte mer total kontroll än våra kungar i historien, förutom några få då...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-29, 22:29

    Secrist skrev:Mao är du en oerhörd dryg debattör, eller medmänniska öht

    He, he...så fort man inte håller med vänstern oavsett vad det gäller så haglar förolämpningarna. Ni är ett vandrande bevis för att samma parti inte ska sitta vid makten för länge.

    Jag anser det inte var att förolämpa, att helt enkelt säga som det är......
    Håller med ? det handlar om nåt helt annat här och jag känner din "sort"
    Att provocera är vad du lever för poch motvals är din melodi helt enkelt...
    Du är väl snarare ett levande bevis på att blåingar aldrig ska ha makten öht
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Förolämpning?

    Inlägg  Secrist 2010-01-30, 02:32

    Jag anser det inte var att förolämpa, att helt enkelt säga som det är......

    He, he...vänsterns pinsamma försök att ursäkta ett bedrövligt beteende. "Men jag säger ju bara som det är".

    Pröva att göra det i verkliga livet så får vi se hur bra det går.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-30, 02:49

    Alltså ... poängen är ... och det tycker jag du bara bestyrker ju mer du argumenterar i denna fråga Sec.... poängen är att den Svenska historien har skrivits av segrande svenska kungar och adel... och därav väldigt förskönad väldigt...

    Och att Stalin mördade så oändligt många fler ursäktar inte Svenskarnas beteende i historien... Hade Svenskarnas stormaktsperiod varit under 30-talet och senare, med de vapen, de mediala propagandamöjligheter som fanns då jämfört med Svenska stormaktstiden, så hade siffrorna blivit helt annorlunda helt säkert...
    Och som sagt var, hade du kunnat intervjuat offren av Svensk stormaktspolitik samt Vikingaplundringar... så hade Historieböckerna sett helt annorlunda ut...

    Det var ju faktiskt i Sverige som Hitler hämtade sina "vetenskapliga bevis" till sin judeutrotning

    http://www.eaec.org/svenska/Johansen/rasbiologin.htm
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  Dao 2010-01-30, 09:19

    Jag har hört historiker som hävdar att det var en välsignelse för Sverige att man förlorade mot Ryssland under stormaktstiden. För annars hade Sverige varit den stormakt som Ryssland blev - och det som utspelade sig där hade troligen till stor del skett hos oss då!

    Givetvis en spekulation. Men kontentan är att det inte alltid är det bästa som kan ske att en nation är stark och mäktig!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-30, 10:26

    Secrist skrev:Jag anser det inte var att förolämpa, att helt enkelt säga som det är......

    He, he...vänsterns pinsamma försök att ursäkta ett bedrövligt beteende. "Men jag säger ju bara som det är".

    Pröva att göra det i verkliga livet så får vi se hur bra det går.

    Så detta är en "Fantasivärld"???
    vadå hur det går, jag är alltid rak och ärlig....
    Nåt som fler borde prova... Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Icon_wink
    Antar att du menar att fega personer, anmäler folk direkt de säger emot....
    Men själva kan de bete sig precis hur jävla illa som helst...
    Eller hur menar du??
    jag anser att du är en dålig person, baserat på ditt ständiga trolleri , arrogans och dina uttalanden här och det står jag fast vid.....
    Om det beror på att detta är din "fantasivärld" och att du är en helt annan och bättre person "live".
    Det har förståss bara du själv en aning om
    Att inte lyssna eller vilja förstå en annan människas situation, kan i många fall vara precis lika illa som att förlämpa och mobba densamma...
    tex blundar man för alla problem som sjuka o arbetslösa ställs inför, är det lika illa som att aktivt kalla folk lata och tärande.
    Man är liksom inte oskyldig till "misshandel" bara för man står bredvid och bara tyst tittar på
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  Dao 2010-01-30, 12:34

    Secrist skrev:Jag anser det inte var att förolämpa, att helt enkelt säga som det är......

    He, he...vänsterns pinsamma försök att ursäkta ett bedrövligt beteende. "Men jag säger ju bara som det är".

    Pröva att göra det i verkliga livet så får vi se hur bra det går.

    Min erfarenhet är att man kommer längst med ärlighet! åtminstone som människa... Rent ekonomiskt stämmer det inte...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-30, 12:38

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Jag anser det inte var att förolämpa, att helt enkelt säga som det är......

    He, he...vänsterns pinsamma försök att ursäkta ett bedrövligt beteende. "Men jag säger ju bara som det är".

    Pröva att göra det i verkliga livet så får vi se hur bra det går.

    Min erfarenhet är att man kommer längst med ärlighet! åtminstone som människa... Rent ekonomiskt stämmer det inte...
    Skulle jag tänka o resonera som högern skulle jag ta Secrist inlägg som ett hot....
    Fast jag är inte så fjantigt och småaktigt...
    Dessutom så agerar jag likadant IRL som här och det har aldrig gett mig några problem, tvärtom faktiskt....
    Det handlar om att stå upp, för andra och för sig själv och att vara konsekvent...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Hot?

    Inlägg  Secrist 2010-01-31, 02:25

    Skulle jag tänka o resonera som högern skulle jag ta Secrist inlägg som ett hot....

    Ser du det som ett hot så är det nog även vanföreställningar och förföljelsemani man kan lägga till din sjukdomslista. Jag bara konstaterar att om du går ut och kallar människor empatilösa och dumma i huvet i verkliga livet med ursäkten "jag bara säger som det är" så lär du få en del problem. Men visst, vi lever i ett fritt land så kör på bara. Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-31, 03:20

    Secrist skrev:Skulle jag tänka o resonera som högern skulle jag ta Secrist inlägg som ett hot....

    Ser du det som ett hot så är det nog även vanföreställningar och förföljelsemani man kan lägga till din sjukdomslista. Jag bara konstaterar att om du går ut och kallar människor empatilösa och dumma i huvet i verkliga livet med ursäkten "jag bara säger som det är" så lär du få en del problem. Men visst, vi lever i ett fritt land så kör på bara. Razz

    Han sa att om han skulle tänka som högern, skulle han se det som ett hot eller hur Mr förvrängare ??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  theward 2010-01-31, 10:55

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Skulle jag tänka o resonera som högern skulle jag ta Secrist inlägg som ett hot....

    Ser du det som ett hot så är det nog även vanföreställningar och förföljelsemani man kan lägga till din sjukdomslista. Jag bara konstaterar att om du går ut och kallar människor empatilösa och dumma i huvet i verkliga livet med ursäkten "jag bara säger som det är" så lär du få en del problem. Men visst, vi lever i ett fritt land så kör på bara. Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Icon_razz

    Han sa att om han skulle tänka som högern, skulle han se det som ett hot eller hur Mr förvrängare ??
    det är lugnt, secrist inlägg bevisar bara vad jag sa i mitt förra inlägg.
    Sen bevisar det också vad fega forumhögern tycks vara.
    För det går tydligen bra att skriva vad skit som helst åt folk härinne,, men IRL då blir tungan brun.....
    om någon tex säger de saker som forumhögern säger om sjuka IRL , dså säger jag precis vad jag tycker om det...
    Det är INTE jag som har problem då , utan dessa personer som har en eller två empatiskruvar lösa.
    Dock brukar normalt folk inte var så grova i mun eller så himla småaktiga, så man kan mao ha en mera civilserad diskution med dem IRL....
    Dvs man kan få dem att förstå ett o annat, vilken man INTE kan härinne
    Ps måste var jävligt jobbigt att vara så himla feg som person att man måste använda ett fiorum för att få ut alla sina agressioner och tillkortakommande i livet.
    Ett tips är att börja agera IRl som man gör här ..eller viceversa.
    Det sistnämda skulle isåfall i högerns fall vara det rätta, eftersom de tydligt är ena fega stackare

    Sponsored content


    Funkar lite intern kritik bättre? - Sida 3 Empty Sv: Funkar lite intern kritik bättre?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 04:43