Sniperace 2011-08-21, 21:45
Infra skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev: Infra skrev:I går höll Reinfeldt tal i Gustavsberg.
"Alliansens ekonomiska ansvarstagande
föranleder mig att förkunna följande:
Sverige kommer inte att drabbas av nedskärningar
och besparingar som många andra länder"
Det måste vara det mest förljugna jag hittills hört
ifrån statsministern. Han måste tro att svenska folket är idioter!
1) Sverige är inte med i valutasamarbetet. Det
hade vi varit om M fått som de ville.
2) Sverige gick igenom ekluten 1993 genom hårda
nedskärningar som en socialdemoklratisk regering
genomförde.
3) Att Sverige slipper nedskärningar och åtstramningar handlar
inte om ekonomisk skötsel i dag utan beror på hårda nedskärningar
före EU-inträdet. En EU-anpassning som Moderaterna slogs ursinnigt
för.
Vilken hycklare. Komma efteråt och ta åt sig äran. Buuuuuuu
Pensionärernas utlovade skattesänkning kan de se sig i stjärnorna efter! vilken förbannade pajas som tycker restaurangmomsen är viktigare än de som varit med om att bygga upp Sverige!
JAg gnäller inte över att inte ha fått denna HÖJNING NU.
Men vad gäller restaurangmomsen är det skitsamma, att spara 12 ynka kronom på en rätt för en hundring tror jag inte är något som får många att dra till krogen mer än innan
Du är tamejfan borgerlighetens Oncel Tom. Du stryker den
medhårs hur mycket de än pizzar på dig. Du är borgerlighetens
husneger.
Då var jag sossarnas husneger innan, jag klagade inte då heller, och som jag ser det har alliansen höjt min pension långt mycket mer än vad sossarna gjorde uner alla sina år, så jag har fått så jag klarar mig utan att behöva gneta så mycket som under sossarna, och varför vill du jag ska kräva mer än vad jag behöver?
Tänk om fler kunde vara så, ex dessa med superlöner, hade fler varit som jag skulle sverige med all sannolikhet mått bättre.
Och du ska veta att så länge jag har mat för dagen, tak över huvudet och får den vård och medicin jag behöver, då ser jag ingen större anledning att klaga, det är ju så att jag försörja av de som har arbetsförmåga och betalar skatt, jag tillför inte staten skattemedel, och känner därför inte att jag ska behöva ha mer än att jag klarar mig BRA ekonomiskt, även om jag självfallet inte kan resa utomlands på semestrar osv
Senast ändrad av Sniperace den 2011-08-21, 21:50, ändrad totalt 1 gång