[quote="Infra"]
redalert skrev: Sniperace skrev:
men berätta nu vad som har blivit sämre?
vad är det du menar att har blivit sämre än innan?
är det sämre sjukvård?
är det sämre åldringsvård?
är det sämre socialvård?
är det sämre skola
vad är det som är sämre än innan när sossarna satt vid makten?
Väntar med spänning på svaren!
Ok! Du ber om det:
Större dagisgrupper = försämrad barnomsorg.
på 60-talet var inte dagiws något de flesta hade tillgång till, och det har blivit en väldig ökning av antal barn, som sedan under peroioder sjukner, då blir det väldigt svårt att hålla en jättepersonal och jätteytor som ´sedan måste bantas när de är ett fåtal, och klasserna var INTE små på 60 och 70-talet, så där var ingen färsämring du kan lasta alliansen för.
Sämre nominella pensioner = den som hade 60 %
av sin förvärvsinkomst när alliansen tillträdde har i dag
endast 50 % av forna arbetsinkomsten (ingen skattesänkning)
(fråga Snipern).
men ändå så fick jag under alliansen den bästa ökningen, långt större än under nånga år med sossarna, så var fan är försämringen, för sjokpensionärer och garantipensionärer har det blivit mycket bättre med alliuaqnsen, så inte helller dä kom du med ett korrekt och sanninngsenligt svar, och kjust dessa grupper är ju som bekant de svagaste, och skattesänkningen har jag full förståelse för, jag är inte girig som en del andra verkar vara .
Dyrare mat - krämarna har smyghöjt priserna
så du menar att sådant skedde intre under sosseriet?
är det alliansen fel?
men idag äter jag bättre mat och har råd med mer än förr, så var ligger problemet?
inte heller här klareade du av att visa att alliansen försämrat.
Sämre infrastruktur - bilarna har tillåtits öka i
antal så att trafiken i storstäderna står still.
så det är alliqnsens fel?
har inte bilparken ökat fruktansvärt under sosseåren?
har iinte vde medverkat till städernas vägar osv, och inte var det sossarna som ficade förbifart stockholm, för att underlätta just för stocholms innerstad...
så, nej Anna, inte heller här kom du med något som skuille vara alliansens fel och försämringgjord av dem.
Ett hårdare samhälle - sköt dig själv och skit i
andra har blivit standard.
och det är alliansens fel?
knappast, här rör det sig om helt andra saker som inte vikll diskuteras eller erkännas av vänstern.
så återigen, dettqa är inget som alliansen står i skuld till att ha kommit.
Bostaden som handelsvara i storstäderna har skapat
bostadsbrist för unga vuxna som vill ha eget och
nyinflyttade i tätbebyggt.
återigen vad ärt det qalliansen gjort här, det hqr inte blivit sämre med dessa än med dina ällsklingar som inte gjort något för detta.
jag tror inte städerna är det som alla ska till, det ger negativa konsekvenser, men justr bostadsbrist.
Högerextremismen har fått ordentlig styrfart!
högerextremismen har minskat i dag, det sker mindre sådana våldsbrott idag än förr, men vänsterns upplopp har ökat under sossetiden och deras våldsbrott är idag fler än högerns, men är det alliansen som skickar ut till sådanty, knappast något du kan skylle dessa föär, så återigen misslyckades du.
Vill du ha fler exempel på försämringar?
Ännu har du inte gett ett enda konkret exemple på vqad alliaqnsen sj´kullke förstört, eller vad som i realiteten blivit sämre.