Vad gör LO idag? Jag ser LO sitta i organisationen "Svenskt Näringsliv" är detta så bra för en arbetarnas talesman? Organisationen "Svenskt Näringsliv" med VD Urban Bäckström i spetsen jagar framförallt billig arbetskraft! Alltså inte någon organisation för att minska arbetslöshet. Snarare tvärtom, de vill ha ett stort utbud av arbetare att vraka och välja mellan! Varför låter LO sin media källa styras av Allians positiva chefer och journalister? Folket får i detta en felaktig verklighets bild. Är LO även dessa toppstyrda i dagsläget?
Har LO i Sverige tappat förståndet?
Varför sker inga protester i Sverige?
Våra politiska chanser att påverka har havererat totalt i Sverige, politiker lovar/ ljuger / och sviker på löpande band. Allt utan att någon kan ingripa!
LO sitter tyst undertiden.
Hur toppstyrt är Sverige idag i verkligheten?
Utarbetade arbetare har bara en chans att få tillgång till vad som idag sker i vårt land, detta genom media. Många arbetare vänder sig då till Aftonbladet pga att denna är ägd av LO.
Men ack så vilseleda de blir. I aftonbladet härskar sponsorer och deras till tvingade journalister. I aftonbladet styr allians anhängare. Mycket unga människor vinklar reportage och styr debatter!
LO sitter tyst och låter det ske!
Min kritik är riktad mot LO som sitter passivt och inte agerar utifrån arbetarnas bästa. Jag kan inte gärna kritisera högern för att de lyckats ta över en arbetar ägd tidning inifrån! De är ju genialt, LO betalar och finansierar dessas budskap!
Jag hoppas vid min själ att detta forum blommar upp och blir en knytpunkt för folket! Inte för toppstyrd censurerad propaganda skit!
Har LO i Sverige tappat förståndet?
Varför sker inga protester i Sverige?
Våra politiska chanser att påverka har havererat totalt i Sverige, politiker lovar/ ljuger / och sviker på löpande band. Allt utan att någon kan ingripa!
LO sitter tyst undertiden.
Hur toppstyrt är Sverige idag i verkligheten?
Utarbetade arbetare har bara en chans att få tillgång till vad som idag sker i vårt land, detta genom media. Många arbetare vänder sig då till Aftonbladet pga att denna är ägd av LO.
Men ack så vilseleda de blir. I aftonbladet härskar sponsorer och deras till tvingade journalister. I aftonbladet styr allians anhängare. Mycket unga människor vinklar reportage och styr debatter!
LO sitter tyst och låter det ske!
Min kritik är riktad mot LO som sitter passivt och inte agerar utifrån arbetarnas bästa. Jag kan inte gärna kritisera högern för att de lyckats ta över en arbetar ägd tidning inifrån! De är ju genialt, LO betalar och finansierar dessas budskap!
Jag hoppas vid min själ att detta forum blommar upp och blir en knytpunkt för folket! Inte för toppstyrd censurerad propaganda skit!