Man gör med våldtäcksmän, mördare och tjuvar det som är nödvändigt, enligt vad folket anser! Jag kan inte personligen säga vad som skall göras, för det beror på alla omständigheter...
där har vi ju STRAFFAR, för allt som inskränker deras personliga frihet blir ju just STRAFF
De åtgärders som kan göras skall vara de bästa för att alla parter skall komma därifrån som segare!
en pedofil vara segrare, en hustrumördere vara segrare?
nu förstår jag inte?
Klart att det även finns styrning i ett anarkistiskt samhälle, men det är inte de som beslutar om hur alla skall styras!
que?
vem beslutar då, och vem ser till att det genomförs, vad görs åt dem som inte följer besluten? och vem ska se till att de följer besluten om något tvång inte finns?
[quote]
Sedan förstår jag inte fixeringen vid lathet. Vad som räknas som lathet är ju beroende på de normer som finns i samhället... Så där kommer du aldrig att få ett svar från mig som du kommer att vara nöjd med...[/qoute]
nej, jag förstår nästan det, men i alla tider har det funnits de som låtit andra göra arbetet åt dem just för att de funnit det bättre att sitta i lugn och ro och inget göra som tillför något, eller finns det inte sådana?
Om man dessikerar alla samhällsformer på samma sätt som du gör här, kommer du alltid att finna problem!
självklart finns det problem i alla samhällsformer, och problem måste lösas, man kan alla problem lösas utan att NÅGON utsätts för tvång på ema eller andra sättet?
Se istället på alla möjligheter ett fritt samhälle kan ge! Är verkligen ständig tillväxt det som människorna efterfrågar? Ständig konkurrens och påtvingad "valmöjlighet"? Innerst inne?
ett HELT fritt samhälle, eller ett samhälle där man faktiskt har vissa skyldigheter?