ja du,det kan man ju verkligen diskutera...
Har faktiskt aldrig träffat någon som har haft något dåligt att säga om det. Ja, förutom här då.
Har faktiskt aldrig träffat någon som har haft något dåligt att säga om det. Ja, förutom här då.
Secrist skrev:ja du,det kan man ju verkligen diskutera...
Secrist skrev:Jag har iaf inte haft något att klaga på
Och om du hade haft det?
blueheaven skrev:Secrist skrev:Men när jag försökte byta till en närmare vårdcentral så gick det inte... Jag har heller inte valt att tillhöra den vårdcentral jag nu tillhör. Jag fick den tilldelat mig.
Jag fick välja själv via en blankett i brevlådan. Och gjorde jag inget val så fick jag en tilldelad.
Men i regndrottningens fall var det nog alliansen som påtvingade henne platsen!
F.I.S.T skrev:blueheaven skrev:Secrist skrev:Men när jag försökte byta till en närmare vårdcentral så gick det inte... Jag har heller inte valt att tillhöra den vårdcentral jag nu tillhör. Jag fick den tilldelat mig.
Jag fick välja själv via en blankett i brevlådan. Och gjorde jag inget val så fick jag en tilldelad.
Finns det NÅN människa öht du inte tycker illa om , nedvärderar och hånar BH ??
Sniperace skrev:Dao skrev:Nej, jag menar att utan empatin hade det varit ÄN MER krig, folkmord och förföljelser all girighet och rofferi!
Detta eskalerade först från slutet av 1800-talet och framåt, ner sekularism och fascism fick kontrollen!
Israel-Palestinakonflikten har INTE blivit värre, av den anledningen att folket i Israel och Palestina inte vill ha krig!
Idag råder "den starkes rätt", och den starke är den som har vapnen i kontroll. De vill ha kvar makten så mycket de kan - och kommer alltid att bekämpa FOLKLIGA uppror!
Du ser uppenbarligen hopplöshet, och vill att detta skall vara en naturlig del av samhället. Jag ser HOPP, och vill att DET skall vara en del av samhället!
nej, jag ser det som att de flesta skiter i andra, hade exempelvis majoriteten av sveriges befolkning varit så empatiska och goda som du säger, då skulle vi inte haft en edna ofrivillig uteliggare, då skulle alla erbjudits plats av förstende och empatiska människor, men detta händer INTE, eller hur?
det skulle till och med räckt om HÄLFTEN av befolkningen var sådana, men de flesta vänder bort blicken och går förbi....
Människor bara går förbi den som ligger utslagen på trottoaren, är det vad du kallar empati och godhet?
inte jag iallafall, men jag vill att det FÖRÄNDRAS och att det blir så, men tyvärr kan jag inte se att det är så idag.
Jag går aldrig förbi en liggande person, jag stannar och frågar om jag kan hjälpa.
de som sitter och tigger ger jag gärna något, men ALDRIG pengar, en kaka bröd mat ger jag däremnot gärna, kläder om det behövs, min gamla fina banverkets värmerock fick en kille som stod o frös utanför stormarknaden, jag klarade mg mellen denna och bilen utan den, och jag hade ju min vanliga täckjacka hemma
jag vidhåller att de hjälpsamma goda och empatiska är i minoritet, för som jag sagt så många gånger, vore de FLER skulle världen vara en mycket bättre plats
Secrist skrev:Och hur skulle du annars förklara vänsterns ogillande av valfrihet?
blueheaven skrev:F.I.S.T skrev:blueheaven skrev:Secrist skrev:Men när jag försökte byta till en närmare vårdcentral så gick det inte... Jag har heller inte valt att tillhöra den vårdcentral jag nu tillhör. Jag fick den tilldelat mig.
Men för helvete människa kan du sluta att baktala mig snart?
blueheaven skrev:Dao skrev:blueheaven skrev:F.I.S.T skrev:blueheaven skrev:Secrist skrev:Men när jag försökte byta till en närmare vårdcentral så gick det inte... Jag har heller inte valt att tillhöra den vårdcentral jag nu tillhör. Jag fick den tilldelat mig.
Det sköter du så bra själv, BH...
Du glömde visst att byta nick innan du svarade dao...fist?
Dao skrev:blueheaven skrev:Dao skrev:blueheaven skrev:F.I.S.T skrev:blueheaven skrev:Secrist skrev:Men när jag försökte byta till en närmare vårdcentral så gick det inte... Jag har heller inte valt att tillhöra den vårdcentral jag nu tillhör. Jag fick den tilldelat mig.
Det sköter du så bra själv, BH...
Du glömde visst att byta nick innan du svarade dao...fist?
Du är rolig du...
Regndrottning skrev:Tja... jag har bara läst om vårdvalet själv. Vi lär visst ha den i Halland. Men när jag försökte byta till en närmare vårdcentral så gick det inte... Jag har heller inte valt att tillhöra den vårdcentral jag nu tillhör. Jag fick den tilldelat mig.
Men, vården är utmärkt i Halmstad. Jag har iaf inte haft något att klaga på.
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Nej, jag menar att utan empatin hade det varit ÄN MER krig, folkmord och förföljelser all girighet och rofferi!
Detta eskalerade först från slutet av 1800-talet och framåt, ner sekularism och fascism fick kontrollen!
Israel-Palestinakonflikten har INTE blivit värre, av den anledningen att folket i Israel och Palestina inte vill ha krig!
Idag råder "den starkes rätt", och den starke är den som har vapnen i kontroll. De vill ha kvar makten så mycket de kan - och kommer alltid att bekämpa FOLKLIGA uppror!
Du ser uppenbarligen hopplöshet, och vill att detta skall vara en naturlig del av samhället. Jag ser HOPP, och vill att DET skall vara en del av samhället!
nej, jag ser det som att de flesta skiter i andra, hade exempelvis majoriteten av sveriges befolkning varit så empatiska och goda som du säger, då skulle vi inte haft en edna ofrivillig uteliggare, då skulle alla erbjudits plats av förstende och empatiska människor, men detta händer INTE, eller hur?
det skulle till och med räckt om HÄLFTEN av befolkningen var sådana, men de flesta vänder bort blicken och går förbi....
Människor bara går förbi den som ligger utslagen på trottoaren, är det vad du kallar empati och godhet?
inte jag iallafall, men jag vill att det FÖRÄNDRAS och att det blir så, men tyvärr kan jag inte se att det är så idag.
Jag går aldrig förbi en liggande person, jag stannar och frågar om jag kan hjälpa.
de som sitter och tigger ger jag gärna något, men ALDRIG pengar, en kaka bröd mat ger jag däremnot gärna, kläder om det behövs, min gamla fina banverkets värmerock fick en kille som stod o frös utanför stormarknaden, jag klarade mg mellen denna och bilen utan den, och jag hade ju min vanliga täckjacka hemma
jag vidhåller att de hjälpsamma goda och empatiska är i minoritet, för som jag sagt så många gånger, vore de FLER skulle världen vara en mycket bättre plats
Nu känner jag at jag inte kommer längre i debatten, utan att upprepa mig! Vi skuljer oss ideologiskt här, helt klart! Men vad säger du om att avsluta för denna gång, för att åter gå in för detta när det blir aktuellt igen?
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Nej, jag menar att utan empatin hade det varit ÄN MER krig, folkmord och förföljelser all girighet och rofferi!
Nu känner jag at jag inte kommer längre i debatten, utan att upprepa mig! Vi skuljer oss ideologiskt här, helt klart! Men vad säger du om att avsluta för denna gång, för att åter gå in för detta när det blir aktuellt igen?
Det är ju bara så att vi har olika åsikt om vad godhet och empati osv är, kanske har jag hårdare norm om vad det är och du en mindre hård.
så vi är överens om att vi har olika åsikter i detta, det räcker för mig