Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
redclownII
Sniperace
nordisk.nu
berrra
KickTheRasist
berralarzon
Corven
SiP
MartinLindgren
Dao
Redvictory
RedAssVictory
råttan III
theward
F.I.S.T
19 posters

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 02:18

    Finns testaren fortfarande ? ... jag ansökte om medlemskap, men har inte fått svar än, det var två veckor sedan typ...!!

    Och en undran till till Corven....hur samarbetar du och Sniper ?
    Måste båda godkänna en avstängning ?

    Men det vore tråkigt om du har rätt i att det leder till att inga höger vill debattera då under dessa former.... Vi får väl gå ut på nätet och ragga.... på AB tex... på snack Very Happy
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  Corven 2009-12-28, 09:42

    F.I.S.T du blev godkänd med en gång, det är bara att logga in.

    Eftersom vi aldrig har behövt stänga av någon, så har vi inte skapat några rutiner för det. men vi diskuterar så klart med varandra hur vi ska göra, det har varit på tapeten att stänga av folk, men aldrig gått så långt.

    Rent tekniskt så går det inte att ställa in att båda måste godkänna, utan vi måste lita på varandra.
    Och om någon av oss är borta, och det uppstår behov av att stänga av någon, så får den som är "närvarande" göra det. Sniper och jag har olika politisk ståndpunkt, och emellanåt har vi diskuterat ganska hett både på AB och på AC-bladet. Men vi är väldigt lika när det gäller andra saker, som t ex debattuppförande, ingen av oss har för vana att hoppa på andra, även om det så klart har hänt nån enstaka gång, och vi resonerar också väldigt lika kring hur vi tycker folk uppför sig, så det är inga problem med vårt samarbete.

    Hur det än är, så är det svårt att få ett helt neutralt modererande på ett forum, för det är ju ändå människor som modererar. Men vi har gjort så gott vi kan, och vi för alltid en öppen diskussion med personen som inte uppför sig som vi anser man borde, så alla kan se nivån vi tycker är acceptabel.
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-28, 14:46

    Redvictory skrev:
    berralarzon skrev:
    Corven skrev:Nej Berra, du blev tillsagd, och fick inlägg raderade, men du blev inte bannad, för det är ingen som har blivit bannad på Testaren.

    Ok för tillsagd om du nu ska petimätra.
    *s*
    //berra

    Det är viktigt att även högeranhängare deltar för det är ju dessa vi så gärna vill debattera Alliansens dåliga Politik med! men hur ska vi få dem att börja debattera rumsrent? skall vi lära dem? Very Happy

    berra och Redvictory är bra !

    De debatterar rumsrent !

    Du får väl inte ens rösta psykfallet!

    Det är skönt att veta att Admin är rättvis !

    Det känns skönt att Admin säger åt de Röda !

    Det känns skönt att Admin stänger av de blåa !

    Rött är rättvisa !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-28, 14:54

    Är det så att frugan och mammsen börjat ta avstånd som är förklaringen till att du numera framstår som ett Ass?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-28, 19:27

    Det verkar som att de flesta är för mitt förslag på det stora hela.....
    DVS med två admin.... det är tydligen så redan på Testaren....
    Jag tror att hur vi än gör så är det nån som kommer vara missnöjd....

    Och vill man inte vara med är det bara att låta bli....

    Ett annat alternativ är ju att nån högerdebattör starta ett eget forum ... så kan jag vara där inne och härja, så får de stänga av mig och flertalet vänsterdebattörer, och så kan vi nicknappa och spamma....... och jag kan anta en massa olika nick typ .... BögReinfeldt, FinansvalpenBorg, Äckligamoderater osv ... det är väl på den nivån en tredejedel av detta forums högerdebattörer varit... (om det inte är en och samma person)...

    Detta var bara hypotetiskt... jag går inte igång på att hålla på så Cool
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-30, 13:50

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !



    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  KickTheRasist 2009-12-30, 13:57

    Dett finns en Option(Val) i detta forumet att bocka i ett viss nick så att man ser inte den dynga som till exempel blåfuck-s kusin Redärsle spiler omkring.


    Jag har aldrig någonsin har blockat någon men denna avart är faktisk värt att göra så ..


    MVH

    //KTR
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 14:03

    KickTheRasist skrev:Dett finns en Option(Val) i detta forumet att bocka i ett viss nick så att man ser inte den dynga som till exempel blåfuck-s kusin Redärsle spiler omkring.


    Jag har aldrig någonsin har blockat någon men denna avart är faktisk värt att göra så ..


    MVH

    //KTR

    Ja ... faktiskt.... jag gör oxå det i detta fall. Hade inte tänkt göra det med någon. Men det kan vata värt det i detta fall..... sen får vi väl hoppas att människan får hjälp nån gång med sina problem

    Uppmanar även martin och andra att göra det... !! Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 14:17

    Det tar mig jäkligt mycket emot att tvingas göra det, något som nästan spelar Ass:et i händerna då hans avsikt är att förstöra och skapa oreda?

    Tragisk när en 52 åring beter sig som ett förvirrat barn, som i barnets fall inte vet bättre, Ass:et är utstuderad och fullt medveten över vad han håller på med,

    Låter som psykisk ohälsa i högsta grad, vem vet, frugan och mamma har kanske tröttnat på att utnyttjas!
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-30, 14:22

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !

    Snart börjar debatten !



    Jag är 56 !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 15:24

    Mmmm..., Härligt att veta hur Ass:et numera när det gäller mig får hålla till godo med att elda åt kråkorna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 17:10

    Har undrat hur lång tid det skulle ta innan Råtta:3 skulle börja dra in mitt namn på testaren, nu vet jag, såg att han gör det på tråden som spyr galla över acbladet?

    Märkligt faktiskt,för när jag i början reggade in mig påtestaren, på Fredrik rahms tid, startade jag en tråd och frågade Fredrik om vi kunde gräva ner stridsyxan så båda kunde vara där?

    Då raderade Corven min tråd direkt med motiveringen att det inte var tillåtet att tala om andra nick,
    Tydligen gäller inte dom reglerna längre när det gäller Råttan och antitråden mot acbladet?

    Föreslår att Råtta:3 inte sitter på testaren och snackar om mig, när jag inte är där, just för att inte bli indragen i pajkastning!
    Som Råtta:3 själv sa till F.I.S.T igår, att om råttans svar var av intresse så gavs svaret på frågan här inne på testaren?

    Då tycker jag han ska gå in här om han vill mig något!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  Corven 2009-12-30, 18:13

    Du kan ju åtminstone försöka hålla dig en aning till sanningen Martin....

    Det är tillåtet att prata om andra nick på Testaren, så länge det inte är i form av påhopp, vilket råttans omnämnande om dig definitivt inte var i den tråd du nämner.

    Det är däremot inte tillåtet att starta TRÅDAR om andra nick. Vilket du gjorde, och därför raderades den. Vilket vi har diskuterat flera gånger tidigare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 18:19

    Sanningen är den att jag försökte sträcka ut handen mot Fredrik Rahm och frågade honom om vi i9nte kunde gräva ner stridsyxan så båda kunde vara på testaren, då raderade du mig direkt!

    Hur menar du att jag skulle kunna ställa en fråga till någon utan att nämna namnet?

    Sen att Råttan sitter och drar in mig obehindrat i testarens anti acbladtråd då är det okey!

    Så surra inte en massa skit Corven du vet precis att jag har rätt i vad jag säger?


    Men som sagt,testaren är ditt, du sätter reglerna inte jag, sista ordet är dämed ditt gällande testaren, så avgör var och en vad man tycker!

    Och när jag valt att ligga lågt på testaren bara för att jag inte villbli orsaken till en massa skit, från personer jag stångats mot på andra forum, så tycker inte jag att andra ska dra in mig i diskutuionerna när jag inte är närvarande!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  Corven 2009-12-30, 18:25

    Jag har aldrig förnekat att du försökte gräva ner stridsyxan, men det finns inte särskilt många regler på Testaren, men en av de som finns, dessutom regel nummer 1 är: 1. Vi startar inga trådar om andra debattörer. Den bröt du emot, eller hur? Sen vad syftet med tråden var spelar ingen roll, du bröt mot den regeln, därför raderades tråden.

    Hade du ställt den frågan i någon befintlig tråd, eller döpt tråden till Ska vi gräva ner stridsyxan eller nåt annat i den stilen hade jag inte raderat den. Det har jag sagt tidigare. Typ varje gång du dragit upp det härinne. Det är fortfarande lika sant som det var från första början.

    Att råttan nämner att F.I.S.T försvarat dig är fan inget påhopp på dig eller någon annan, och det är tillåtet att nämna andra.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 18:33

    Corven skrev:Jag har aldrig förnekat att du försökte gräva ner stridsyxan, men det finns inte särskilt många regler på Testaren, men en av de som finns, dessutom regel nummer 1 är: 1. Vi startar inga trådar om andra debattörer. Den bröt du emot, eller hur? Sen vad syftet med tråden var spelar ingen roll, du bröt mot den regeln, därför raderades tråden.

    Hade du ställt den frågan i någon befintlig tråd, eller döpt tråden till Ska vi gräva ner stridsyxan eller nåt annat i den stilen hade jag inte raderat den. Det har jag sagt tidigare. Typ varje gång du dragit upp det härinne. Det är fortfarande lika sant som det var från första början.

    Att råttan nämner att F.I.S.T försvarat dig är fan inget påhopp på dig eller någon annan, och det är tillåtet att nämna andra.

    Hmm... nu hamnade jag med i denna diskussion.... det är väl OK... men jag vet inte riktigt. i vilket sammanhang det var jag försvarade Martin....
    Det har jag nog gjort, men oavsett debattör eller blocktillhörighet så finns det ingen person som jag försvarar allt de säger och gör....
    I vissa fall har jag stått upp för högerdebattörer... inte åsiktsmässigt då, men debattmässigt Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-30, 18:36

    Nu har jag aldrig påstått något påhopp, ifrågasatte bara varför i det fallet råttan drar in mig i sina konspirations teorier mot F.I.S.T och Admin,i er anti acbladet tråd inget annat?

    Som du själv sa, det där har vi snackat om, nu har jag sagt mitt,du ditt då finns det ingen anledning att harva vidare!


    Gott Nytt År & God Fortsättning Corven! Wink
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  berralarzon 2009-12-30, 19:03

    Corven skrev:Du kan ju åtminstone försöka hålla dig en aning till sanningen Martin....

    Det är tillåtet att prata om andra nick på Testaren, så länge det inte är i form av påhopp, vilket råttans omnämnande om dig definitivt inte var i den tråd du nämner.

    Det är däremot inte tillåtet att starta TRÅDAR om andra nick. Vilket du gjorde, och därför raderades den. Vilket vi har diskuterat flera gånger tidigare.

    Då kan jag skriva att du är en "skitkorven Corven"*s* om jag nu skulle tycka det men nu tycker jag ju inte inte det då Corven.
    He he..

    Gott nytt år till alla här på ac och på testaren.

    Jag ska åka till kallare trakter över nyår, men lovar att inte som s.e.l logga in och försaka min familj.

    //berra
    berrra
    berrra


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-12-30

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  berrra 2009-12-30, 19:17

    Alla allianzare har skuld !

    Stäng av dem !

    Admin är underbar !

    Snart ska den röda debatten börja !
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  Corven 2009-12-30, 21:05

    Gott slut och Gott nytt år till dig med Martin Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 13:27

    Det var uppmärksamt av dig Corven att se hur den här senaste martin7 kaparen
    nickar under martin 7 indgren, vilket jag inte hade sett, det var ju skönt att veta!
    nordisk.nu
    nordisk.nu


    Antal inlägg : 49
    Join date : 09-06-20

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty jag

    Inlägg  nordisk.nu 2009-12-31, 15:02

    Jag nominerar mig själv som högeradministratör med ledorden-åsikten är FRI.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 15:04

    nordisk.nu skrev:Jag nominerar mig själv som högeradministratör .

    Mm det lät demokratiskt ...inte
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 15:22

    Nu är det ju inte direkt en egotrippad SD rasist som bara ser sig själv acbladet/forum behöver?

    Förövrigt så tror och hoppas jag att just den kommentaren från nordisk.nu, i
    F.I.S.T:s kamptråd att försöka rädda forumet iallafall fått Admin att ta sig en funderare?
    nordisk.nu
    nordisk.nu


    Antal inlägg : 49
    Join date : 09-06-20

    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty jasså!

    Inlägg  nordisk.nu 2009-12-31, 17:21

    martin7lindgren skrev:Nu är det ju inte direkt en egotrippad SD rasist som bara ser sig själv acbladet/forum behöver?

    Förövrigt så tror och hoppas jag att just den kommentaren från nordisk.nu, i
    F.I.S.T:s kamptråd att försöka rädda forumet iallafall fått Admin att ta sig en funderare?

    Så partifärgen ÄR viktig när det kommer till administrering av ett ocensurerat forum?

    Sponsored content


    Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster?? - Sida 3 Empty Sv: Två framröstade admin ?...En höger, och en vänster??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:51