Vercingetorix skrev:F.I.S.T skrev:Vercingetorix skrev:F.I.S.T skrev:Vercingetorix skrev:F.I.S.T skrev:råttan II skrev:F.I.S.T skrev:..... Anna Anka var ämnet.... har ni märkt att sedan några av de avstängda kommit tillbaks, så har ämnesförskjutningen börjat igen ?
Förskjutningen står ni för själva när ni inte kan leva upp till t.ex mordanklagelsen mot Alliansen.
Jag står för vad jag säger... inte för vad andra säger, varken vänster el höger.
Mord tycker jag är att ta i.... däremot kan jag sträcka mig så långt att man kan se det som att regeringen tittar på konstaterar försämringar, och genomför ytterligare försämringar ...och försämrar folks hälsa på köpet.
Och påverkas folks hälsa är det inte osannolikt att värre konsekvenser kommer för sjuka.... det slutgiltiga steget av sjukdom är oftast död !
Det värst vad negativ du är... I de flesta fall, ja snart sagt i vartenda ett av de fall jag varit sjuk har det slutgiltiga steget av en sjukdom varit ett tillfrisknande.
Jag gratulerar dig till detta faktum, det gäller för mig med... alla är dock inte lika lyckligt lottade, och har inte samma åkommor som du och jag när vi blivit sjuka och tillfrisknat.... Men det brukar som sagt var bli annat ljud i pipan om de som stöder regeringens sjukförsäkringspolitik blir SVÅRT sjuka själva
Nu var ju inte avsikten med regelförändringarna att t ex svårt cancersjuka skulle tillbaka till arbetet. Reglerna var uppenbarligen luddigt formulerade, det medges. Men det visar snarare på att man måste skriva plattpannorna till handläggare på fk på näsan för att de ska begripa vad ändringarna går ut på.
Nu är det ju inte så att allt går att skylla på plattskalligheten på FK, även om delar finns där. Plattskalligheten hos regeringen blundas det friskt för märker jag, Hittills verkar dom inte ansvarig för någonting som hänt i Sverige de senaste 3½ åren... mycket märkligt. Ändå har man ändrat infört hårdare regler som sällan fångar in de fula fiskarna (fuskarna) ... men ofta de som inte har egen talan pga av sjukdom osv... dessutom har regeringen genomfört kraftiga besparingar inom FK, vilket både innebär minskad personal, att handha ärenden, samtidigt så får helt enkelt FK mindre pengar att betala ut !!..... och detta kan ju inte bero på FKs "plattskallighet"
Det viktigaste som har hänt är det som alliansen gick till val på, nämligen arbete. Arbetslösheten är idag, trots den djupaste ekonomiska kris sedan 1929, lägre än när förra regeringen hade makten -06, mitt under den kanske längsta och kraftigaste högkonjunktur i mannaminne.
För sossarna var arbetslösheten en uttalad icke-fråga. Med den attityden vinner man inte min röst.
Eh har jag drömt om alla nedläggningar av företag, och folk som förlorat jobbet ? .. eller är detta bara borgerlig mattematik, på samma sätt som att man numera kan påstå att antalet sjukförsäkrade minskat kraftigt .... ja tro fan det om man utförsäkrar 10.000-tals ... att de siffrorna blir bättre.... Sjuktalen och personligt lidande däremot ... är helt annat ...
Nu är det läggdags gonatt !