+19
råttan III
MartinLindgren
R.O.F.L
theward
Sniperace
ANNA2LINK
Dao
Redclown
Secrist
Regndrottning
Infra
lazy
patriot
RedCloud
Redvictory
berralarzon
GustavAnder
formsvackan
F.I.S.T
23 posters
Medborgarplats
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 201
Okidåå
men pax för att inte va´en mygga
RedAssVictory- Antal inlägg : 206
- Inlägg 202
Sv: Medborgarplats
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 203
lazy skrev:Regndrottning Today at 10:37 pm
Jag håller inte med dig.... Det finns ytterst få som är villiga att leva på snäppet över existensminimum. Det finns ytterst få som inte vill jobba... de allra flesta vill göra nytta, komma ut, vara social och tjäna pengar.
Men en medbargarlön skulle vara en välsignelse för människor som, av någon orsak, inte har välbetald jobb, som vill jobba deltid och för de som inte orkar jobba heltid.
Många arbetstiffällen skulle säkerligen öppnas upp vid ett införande av medborgarlön vilket skulle göra arbetslösheten i det närmaste, obefintlig.
Nu vet jag ju inte exakt vilka summor vi pratar om här mer än att FS vill ha det
till "över existensminimum" men du menar att du är bereddd att slita ut dej för
kanske ett par hundralappar mer/mån istället för att gå hemma o må bra?
Ja detta är ett gammalt inlägg av dig Lazy som jag går in och svarar...
Men vad menar du med "gå hemma och må bra" Detta är en konstig förseställing du och många andra har...
Går man hemma, och är utan jobb eller är sjuk, så "har man det bra". ???
Detta stämmer helt enkelt inte, det är en vanföreställning du har... nästan ingen mår bra av att inte KUNNA, eller att inte FÅ MÖJLIGHET att bidra och jobba....
Så när det gäller den biten så har borgarna rätt, Folk mår inte bra av att inte få bidra till samhället... men sen slutar de ha rätt ....
Hade dessa slogans stämt med deras politik så hade jag röstat på dem oxå...
Arbetslinjen
Rehabiliteringskedjan
Är emot utanförskap
Men de stämmer ju inte ... det var uppenbart för mig innan valet 2006, och än mer uppenbart nu
- Inlägg 204
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 205
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 206
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 207
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 208
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 209
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 210
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
- Inlägg 211
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 212
Särskilt Gott känns det att gå in i det nya året, med vetskapen att namnkaparen och smutskastaren Ass:et numer eldar åt kråkorna!
Men Gott Nytt År på er andra från mig också!
Men Gott Nytt År på er andra från mig också!
- Inlägg 213
Japp "Grått nytt hår" till er alla
- Inlägg 214
Apropå hår, efter att ha struntat i rakning någon vecka, tog det mig ett bra tag igår att fixa det och shyssta till mustaschen!
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 215
råttan III skrev:Dao skrev:råttan III skrev:Vem bestämmer vilka behov var och en har?
Jag frågade om det var staten (som självklart utgörs av majoriteten av folket). Jag majoriteten bestämma minoriteters behov?
Förstår fortfarande inte vart du vill komma, råttan! Varför skall någon bestämma någon annans behov?
Genom demokratiska beslut bestämms ett regelverk, anpassat efter vad som behövs för att ett samhälle skall fungera!
Inom liberalismen finns en bra utgångspunkt: allas frihet är bra, så länge den inte påverkar andras frihet negativt!
Äe det allt du har att komma med? Ska ni folkomrösta i varenda fråga eller kan ni tänka er att tala om vad ni vill göra om ni komer till makten?
Om ni nu vill ha en myndighet som utgår ifrån människors behov så måste ju först dessa människors behov fastställas, eller hur?
Idag kan vi ju välja att tjäna mer pengar genom att arbeta mer eller utbilda oss. Men om inkomsten enbart ska styras av våra behov så måste ju någon bestämma vad dessa behov är. Vidare kan man undra vem ska tvinga folk att arbeta på toppen av sin förmåga när inkomsten ändå aldrig blir högre än de av någon satta behovet.
Jaha, är det DET du hakar upp dig på! Kunde du väl ha sagt! Jag syftade här inte på individuella behov, som du tycks tro, utan de mänskliga generella behoven - typ frihet, fred, jämlikhet, trygghet, etc...
Varför tror du att man måste tvinga folk för att samhället skall fungera?
Gillar du inte frihet och demokrati?
- Inlägg 216
Dao skrev:råttan III skrev:Dao skrev:råttan III skrev:Vem bestämmer vilka behov var och en har?
Jag frågade om det var staten (som självklart utgörs av majoriteten av folket). Jag majoriteten bestämma minoriteters behov?
Förstår fortfarande inte vart du vill komma, råttan! Varför skall någon bestämma någon annans behov?
Genom demokratiska beslut bestämms ett regelverk, anpassat efter vad som behövs för att ett samhälle skall fungera!
Inom liberalismen finns en bra utgångspunkt: allas frihet är bra, så länge den inte påverkar andras frihet negativt!
Äe det allt du har att komma med? Ska ni folkomrösta i varenda fråga eller kan ni tänka er att tala om vad ni vill göra om ni komer till makten?
Om ni nu vill ha en myndighet som utgår ifrån människors behov så måste ju först dessa människors behov fastställas, eller hur?
Idag kan vi ju välja att tjäna mer pengar genom att arbeta mer eller utbilda oss. Men om inkomsten enbart ska styras av våra behov så måste ju någon bestämma vad dessa behov är. Vidare kan man undra vem ska tvinga folk att arbeta på toppen av sin förmåga när inkomsten ändå aldrig blir högre än de av någon satta behovet.
Jaha, är det DET du hakar upp dig på! Kunde du väl ha sagt! Jag syftade här inte på individuella behov, som du tycks tro, utan de mänskliga generella behoven - typ frihet, fred, jämlikhet, trygghet, etc...
Varför tror du att man måste tvinga folk för att samhället skall fungera?
Gillar du inte frihet och demokrati?
Mat, hygien, kläder och bostad är rätt grundläggande behov oxå råttan...
Detta system syftar inte till att folk ska leva i lyx... som du insinuerar...
Systemet med medborgarplats och medborgarlön är ett förslag som syftar rill att spara in onödiga byråkratikostnader i miljardklass för staten (dvs dig och mig råttan, och alla andra medborgare) samt att underläötta rehabilitering genom samarbete, samt att minska lidandet genom att folk inte faller mellan myndigheter...
Något av dessa saker som Råttan motsäger sig och tycker vore negativt ??
Sedan så är det inte DAO som ska presentera Sossarnas politik, det är nog Mona väl ?
Och dessutom har inte heller borgarna kommit med nåt program för 4 år efter 2010... (...kanske inte tror på 4 år till)
- Inlägg 217
När det gäller Mona Sahlin och sossarna har ju dom ett två timmar långt torgmöte mellan Kl: 12.00-14.00 den 26 januari just på medborgarplatsen där man ska presenterasig och sin politik så här långt!
Kaffe och tilltugg gratis!
Inbjudan finns på hemsidan, men tror inte Råttan är intresserad, han föredrar nog att tjata vidare i samma spår, men man vet ju aldrig?
Inbjudan finns på hemsidan, men tror inte Råttan är intresserad, han föredrar nog att tjata vidare i samma spår, men man vet ju aldrig?
berrra- Antal inlägg : 79
- Inlägg 218
Visioner !
Snart ska den röda debatten börja !
Snart ska den röda debatten börja !
- Inlägg 219
martin7lindgren skrev:När det gäller Mona Sahlin och sossarna har ju dom ett två timmar långt torgmöte mellan Kl: 12.00-14.00 den 26 januari just på medborgarplatsen där man ska presenterasig och sin politik så här långt!
Så fyndigt.... mötets plats och trådens namn
- Inlägg 220
Ville lyfta upp tråden igen, efter spamningen
- Inlägg 221
Högern kommer inte att ta denna debatten, då de vet att de inte har något att komma med...
Detsamma som i debatterna om Israel-Palestinakonflikten... "Israelvännerna" bara tystnade... så där...
Detsamma som i debatterna om Israel-Palestinakonflikten... "Israelvännerna" bara tystnade... så där...
- Inlägg 222
Dao skrev:Högern kommer inte att ta denna debatten, då de vet att de inte har något att komma med...
Jag har märkt det mjed både vissa trådar och vissa inlägg ... att debatten dör när man kommer med för bra och uttömmande argument
...alltså måste detta vara en fullträff
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 223
RedAssVictory skrev:Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar debatten !
Snart börjar Musiken=Snart börjar debatten, osv osv, måste vara så du menade skribenten?
//berra
- Inlägg 224
F.I.S.T skrev:Dao skrev:Högern kommer inte att ta denna debatten, då de vet att de inte har något att komma med...
Jag har märkt det mjed både vissa trådar och vissa inlägg ... att debatten dör när man kommer med för bra och uttömmande argument
Kanske man kan se det så... Men det vore kul med LITE mothugg i alla fall!!
- Inlägg 225
Dao skrev:F.I.S.T skrev:Dao skrev:Högern kommer inte att ta denna debatten, då de vet att de inte har något att komma med...
Kanske man kan se det så... Men det vore kul med LITE mothugg i alla fall!!
Jaaa vad underbart det vore..... säger som Zlatan säkert tänker "det här är för lätt"