Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Sniperace
blueheaven
theward
marxisten
Regndrottning
MartinLindgren
lazy
Redvictory
x-medborgare
RedCloud
råttan.
15 posters

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  RedCloud 2009-11-06, 20:46

    Hela ditt uppehälle är bidragsfinansierat martin lille.

    Jag antar att du inte heller kallar bord för bord, eller bil för bil ?
    Pension är fortfarande inget bidrag.
    Det är en del av vår socialförsäkring.

    Framlidna herr Göbbels hade varit stolt över dig råttan:
    upprepa en lögn tillräckligt många gånger så blir det en sanning....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-06, 21:00

    råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Det står ju helt klart vilka som står för fuskandet i samhället, inte fan är det människor som är sjuka eller skadade och inte kan jobba!


    Problemet är ju snarare de som simulerar skada och sjukdom för att leva gott på de sjukas pengar.

    och vilka är dessa?, samt hur många är de?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-06, 22:48

    Ta reda på det själv. För mig är det inte så viktigt med namn och bild på dessa.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Redvictory 2009-11-06, 22:50

    råttan. skrev:Ta reda på det själv. För mig är det inte så viktigt med namn och bild på dessa.

    Kommer du med ett påstående så bör du visa upp fakta annars är det bara din fantasigenerator som tuffat igång (igen)
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-06, 23:25

    Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-06, 23:28

    råttan. skrev:Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.

    På vad baserar du det påståendet?

    3 miljarder varav 2/3 i felaktigheter från FK..... Gigantisk?

    Inte jämfört med skattefusket.....


    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-06, 23:35

    Regndrottning skrev:
    råttan. skrev:Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.

    På vad baserar du det påståendet?

    3 miljarder varav 2/3 i felaktigheter från FK..... Gigantisk?

    Inte jämfört med skattefusket.....


    queen

    om det är en genomsnittlig ersättning på 200 000 per år som fuskas till av varje person...

    blir det 5000 personer som fuskar, av typ 500 000 Rolling Eyes

    låter inte som et gigantiskt problem, snarare ganska marginellt jämförelse med mkt annat

    Skattefusket är dock mkt större o mera utbrett och borde därför vara mer intressant att göra nåt åt...

    Fast enligt vissa är man ju hjälte och Sverigevän om man jobbar svart tongue
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Redvictory 2009-11-06, 23:35

    råttan. skrev:Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.

    Ändå är det microskopiskt i jämförelse med skattemyglet 133 miljarder men det blundar du säkert för eftersom du ogillar att betala skatt till välfärden!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 00:02

    Regndrottning skrev:
    råttan. skrev:Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.

    På vad baserar du det påståendet?

    3 miljarder varav 2/3 i felaktigheter från FK..... Gigantisk?

    Inte jämfört med skattefusket.....


    queen


    3 Miljarder är förvisso ofattbart mycket pengar. Men då har man bara skrapat på ytan.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 00:05

    Redvictory skrev:
    råttan. skrev:Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.

    Ändå är det microskopiskt i jämförelse med skattemyglet 133 miljarder men det blundar du säkert för eftersom du ogillar att betala skatt till välfärden!


    Att skattefusket är gigantiskt råder det inget tvivel om. Som jag beskrev ovan kan både köpare och säljare av tjänster tjäna stora pengar på att låta delar av verksamheten vara svart.

    Jag tror ni skiter fullkomligt i skattefusket. Ni har ju inte ett enda förslag på hur det ska stävjas. Det enda ni vill är att höja skatten på arbete vilket garanterat leder till ännu mer fusk som ni i er tur skiter i.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Redvictory 2009-11-07, 00:12

    råttan. skrev:
    Redvictory skrev:
    råttan. skrev:Jag har aldrig pekat ut nån speciell grupp som större fuskare än nån annan förstår vänstermuppen.

    Jag bara konstaterar att det totala bidragsmyglet är gigantiskt.

    Ändå är det microskopiskt i jämförelse med skattemyglet 133 miljarder men det blundar du säkert för eftersom du ogillar att betala skatt till välfärden!


    Att skattefusket är gigantiskt råder det inget tvivel om. Som jag beskrev ovan kan både köpare och säljare av tjänster tjäna stora pengar på att låta delar av verksamheten vara svart.

    Jag tror ni skiter fullkomligt i skattefusket. Ni har ju inte ett enda förslag på hur det ska stävjas. Det enda ni vill är att höja skatten på arbete vilket garanterat leder till ännu mer fusk som ni i er tur skiter i.

    Vi har ju skrivit spaltmeter hur skattefusket skall stävjas! till att börja med måste moralen stärkas framförallt bland Högerväljarna! sålänge det accepteras kommer det fuskas! samma jakt på skattefuskare som sattes in på bidragsfuskarna är ett till förslag!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 00:40

    Min erfarenhet är att det är mest vänstermänniskor som jobbar svart och köper svarta tjänster.

    Att "höja moralen" bland de grupper du pekar ut var bland det löjligaste förslag jag någonsin läst. Tror du folk är lika dumma som du själv?

    Du vill vidare sätta in jakt på skattefuskare. Hur ska en sådan jakt gå till menar du.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-07, 00:48

    råttan. skrev:Min erfarenhet är att det är mest vänstermänniskor som jobbar svart och köper svarta tjänster.

    Att "höja moralen" bland de grupper du pekar ut var bland det löjligaste förslag jag någonsin läst. Tror du folk är lika dumma som du själv?

    Du vill vidare sätta in jakt på skattefuskare. Hur ska en sådan jakt gå till menar du.

    genom att kolla de som säljer sina tjänster ordentligare,vs företagen

    Säg gör du inget annat på kvällarna än att sitta här??

    ps nä tyvärr är inte alla lika "dumma" som mig, för vore de det skulle vi ha ett mkt bättre samhälle Smile
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-07, 01:26

    råttan. skrev:Min erfarenhet är att det är mest vänstermänniskor som jobbar svart och köper svarta tjänster.

    Att "höja moralen" bland de grupper du pekar ut var bland det löjligaste förslag jag någonsin läst. Tror du folk är lika dumma som du själv?

    Du vill vidare sätta in jakt på skattefuskare. Hur ska en sådan jakt gå till menar du.

    Hmmmm? Är det därför regeringen införde 'pig'avdraget? Så att alla vänsterfolk skulle kunna betala sin städhjälp vitt? Wink

    queen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 02:04

    theward skrev:
    råttan. skrev:Min erfarenhet är att det är mest vänstermänniskor som jobbar svart och köper svarta tjänster.

    Att "höja moralen" bland de grupper du pekar ut var bland det löjligaste förslag jag någonsin läst. Tror du folk är lika dumma som du själv?

    Du vill vidare sätta in jakt på skattefuskare. Hur ska en sådan jakt gå till menar du.

    genom att kolla de som säljer sina tjänster ordentligare,vs företagen

    Säg gör du inget annat på kvällarna än att sitta här??

    ps nä tyvärr är inte alla lika "dumma" som mig, för vore de det skulle vi ha ett mkt bättre samhälle Smile


    Jag har ikväll nyttjat tv4's reklampauser till att få ihop hela fem inlägg här. Det tog mig ca 10 minuter allt som allt. Ibland har jag datorn i knät framför tv'n då tv4's underhållning är på barnens nivå.

    Men flash forward uppskattade jag.

    Men till sakfrågan. Hur ska du kunna övervaka t.ex en bilverkstad? Ska staten placera tre man som punktmarkerar de tre mekanikerna?

    Ska statliga kontrollanter också punktmarkera alla frisörer?

    Och hur gör vi med hantverkare som arbetar hemma hos kunden? Hemma hos mig kommer det inte in några statliga kontrollanter.

    Det enda jag kan tänka mig är att förbjuda kontanter så att alla transaktioner syns i datasystemen. Men jag tycker inte det är riktigt okej. Jag har i vanliga fall inga problem att handla på mina kort. Men jag tycker staten ska ge fan i vad jag handlar.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 02:05

    Regndrottning skrev:
    råttan. skrev:Min erfarenhet är att det är mest vänstermänniskor som jobbar svart och köper svarta tjänster.

    Att "höja moralen" bland de grupper du pekar ut var bland det löjligaste förslag jag någonsin läst. Tror du folk är lika dumma som du själv?

    Du vill vidare sätta in jakt på skattefuskare. Hur ska en sådan jakt gå till menar du.

    Hmmmm? Är det därför regeringen införde 'pig'avdraget? Så att alla vänsterfolk skulle kunna betala sin städhjälp vitt? Wink

    queen


    Ja, det var väl tanken. Men jag tror de flesta skippar blanketthysterin och kör på som vanligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-07, 02:15

    Och vilka är det som har mest och vinna på pigavdraget?
    Dom med pengar,eller dom utan pengar?

    Det har väl klassen snille Kronråttan full koll på?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Hushåll

    Inlägg  Secrist 2009-11-07, 02:19

    Och vilka är det som har mest och vinna på pigavdraget?

    Jag skulle nog säga att de största vinnarna är de som utför jobbet. Äntligen får de vettiga villkor för sitt arbete.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-07, 10:29

    Secrist skrev:Och vilka är det som har mest och vinna på pigavdraget?

    Jag skulle nog säga att de största vinnarna är de som utför jobbet. Äntligen får de vettiga villkor för sitt arbete.

    ursäkta men är ni alla lika naiva och godtrogna(när det passar) på högersidan

    Desto mer man läser, desto mer förundrad blir man av den totala avsaknaden av verklighetsanknytning
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 11:13

    martin7lindgren skrev:Och vilka är det som har mest och vinna på pigavdraget?
    Dom med pengar,eller dom utan pengar?

    Det har väl klassen snille Kronråttan full koll på?


    Du kan ju knappast anse att de som får jobb är vinnare då du ser arbete som ett straff, eller?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-07, 11:16

    råttan. skrev:
    martin7lindgren skrev:Och vilka är det som har mest och vinna på pigavdraget?
    Dom med pengar,eller dom utan pengar?

    Det har väl klassen snille Kronråttan full koll på?


    Du kan ju knappast anse att de som får jobb är vinnare då du ser arbete som ett straff, eller?

    tycker mest du som gnällt över vad jobbigt och dyrt det är att heltidsarbeta och vara frisk

    Det har du snart sagt i 2 år minst scratch
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-07, 11:24

    Vi har de högsta skatterna i världen. Det är det som skapat vårt gigantiskautanförskap. Det har även skapat lata bidragsberoende muppar som bara gnäller.

    De som är sjuka på riktigt har dock mina sympatier. Främst då för sjukdomens skull och i andra hand för ekonomin.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-07, 11:34

    råttan. skrev:Vi har de högsta skatterna i världen. Det är det som skapat vårt gigantiskautanförskap. Det har även skapat lata bidragsberoende muppar som bara gnäller.

    De som är sjuka på riktigt har dock mina sympatier. Främst då för sjukdomens skull och i andra hand för ekonomin.

    nu är vi där igen "de som är sjuka på riktigt"

    jag är sjuk på riktigt, har inte ett sett uns av sympati vare sig för hur jag mår eller hur min ekonomi ser ut

    jag har en obotligt sjukdom och ett fel i ryggen som vilken dags som helst (om det vill sig ill) gör mig lam från midjan och neråt...

    hur sjuk ska man vara för att man ska var sjuk enligt dig??

    om det nu vore så enkelt att utförsäkring gör att man kan o vill jobba 100% då skulle jag givetvis göra det efter 16 januari...

    viljan och behovet av pengarna det har jag, men jag har inte fysisk möjlighet att klara av 40timmarsvecka på ständig basis..
    Visst kan jag säkert jobba 40 timmar en eller två veckor..
    Sedan blir jag i stort sett sängliggande i minst lika många veckor
    Skulle jag då presa mig ytterligare,, då faller jag igenom totalt och inte bara ett fysikt vrak , utan även ett ekonoimsk och tillslut tar det givetvis psyket också

    Detta är säkert bra för mig, för min barn, för min tjej och för Sverige?
    Sen att 10 000tals, kanske 100 000 tals i förlängningen som gör samma resa med enkelbiljett. Det kan du sitta och försvara, med ditt dravel

    hur du öht kan försvara ett system som ställer till det så mkt det fattar inte jag, men kom inte o säg att du vet vad sympati och omtanke är...
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Redvictory 2009-11-07, 11:47

    theward skrev:
    råttan. skrev:Vi har de högsta skatterna i världen. Det är det som skapat vårt gigantiskautanförskap. Det har även skapat lata bidragsberoende muppar som bara gnäller.

    De som är sjuka på riktigt har dock mina sympatier. Främst då för sjukdomens skull och i andra hand för ekonomin.

    nu är vi där igen "de som är sjuka på riktigt"

    jag är sjuk på riktigt, har inte ett sett uns av sympati vare sig för hur jag mår eller hur min ekonomi ser ut

    jag har en obotligt sjukdom och ett fel i ryggen som vilken dags som helst (om det vill sig ill) gör mig lam från midjan och neråt...

    hur sjuk ska man vara för att man ska var sjuk enligt dig??

    om det nu vore så enkelt att utförsäkring gör att man kan o vill jobba 100% då skulle jag givetvis göra det efter 16 januari...

    viljan och behovet av pengarna det har jag, men jag har inte fysisk möjlighet att klara av 40timmarsvecka på ständig basis..
    Visst kan jag säkert jobba 40 timmar en eller två veckor..
    Sedan blir jag i stort sett sängliggande i minst lika många veckor
    Skulle jag då presa mig ytterligare,, då faller jag igenom totalt och inte bara ett fysikt vrak , utan även ett ekonoimsk och tillslut tar det givetvis psyket också

    Detta är säkert bra för mig, för min barn, för min tjej och för Sverige?
    Sen att 10 000tals, kanske 100 000 tals i förlängningen som gör samma resa med enkelbiljett. Det kan du sitta och försvara, med ditt dravel

    hur du öht kan försvara ett system som ställer till det så mkt det fattar inte jag, men kom inte o säg att du vet vad sympati och omtanke är...

    Här har vi ett exempel på vad Alliansregimarna och FK tycker gränsen för sjuk går!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-07, 12:18

    Dom som är sjuka på riktigt har mina sympatier ylar Kronråttan?
    Frågan är vad som krävs för att få dom sympatierna?

    För i Kronråttans tärande och lata ideologi, är det nog bara Kronråttan själv som kan vänta sig några sympatier från just Kronråttan,

    Kronråttan ett brakego av allra värsta sorten!

    Sponsored content


    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 4 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:20