råttan. skrev:Vi har de högsta skatterna i världen. Det är det som skapat vårt gigantiskautanförskap. Det har även skapat lata bidragsberoende muppar som bara gnäller.
De som är sjuka på riktigt har dock mina sympatier. Främst då för sjukdomens skull och i andra hand för ekonomin.
nu är vi där igen "de som är sjuka på riktigt"
jag är sjuk på riktigt, har inte ett sett uns av sympati vare sig för hur jag mår eller hur min ekonomi ser ut
jag har en obotligt sjukdom och ett fel i ryggen som vilken dags som helst (om det vill sig ill) gör mig lam från midjan och neråt...
hur sjuk ska man vara för att man ska var sjuk enligt dig??
om det nu vore så enkelt att utförsäkring gör att man kan o vill jobba 100% då skulle jag givetvis göra det efter 16 januari...
viljan och behovet av pengarna det har jag, men jag har inte fysisk möjlighet att klara av 40timmarsvecka på ständig basis..
Visst kan jag säkert jobba 40 timmar en eller två veckor..
Sedan blir jag i stort sett sängliggande i minst lika många veckor
Skulle jag då presa mig ytterligare,, då faller jag igenom totalt och inte bara ett fysikt vrak , utan även ett ekonoimsk och tillslut tar det givetvis psyket också
Detta är säkert bra för mig, för min barn, för min tjej och för Sverige?
Sen att 10 000tals, kanske 100 000 tals i förlängningen som gör samma resa med enkelbiljett. Det kan du sitta och försvara, med ditt dravel
hur du öht kan försvara ett system som ställer till det så mkt det fattar inte jag, men kom inte o säg att du vet vad sympati och omtanke är...