marxisten 2010-11-07, 18:24
ericTheDog skrev:marxisten påstår inne på det patetiska freespeech att fusket i sjukförsäkringen uppgår till 0,04%. Man utgår då ifrån att försäkringens totala utbetalningar uppgår till ofantliga 480 Miljarder kronor per år. Detta motsvarar i genomsnitt 53000 kr per svensk och år. Då är såväl barn som pensionärer inkluderade och de får som bekant inte ett öre i sjukersättning.
Det vore kanske på sin plats att marxisten granskar sina siffror innan han presenterar dem.
Hittills har dock försäkringskassans stickprov lett till att miljardbelopp sparats. Fusk eller fel? Vad spelar det för roll? Det är våra pengar. De är inte till för fuskare och ska heller inte felaktigt betalas ut.
Fusket är på 0.04% likt förbannat av de som de granskat. F.ö. presenterade jag en källa som granskar det, hela mitt inlägg var kopierat från Da.se, så jag har ryggen fri.
Det som är intressant dock är att ni inom borgerligheten talat om att att fusket är "omfattande och jag vet inte allt. 0.04% kallar jag inte för så "omfattande" om jag ska vara ärlig. Gör du det?
Dessutom så skulle jag vilja be dig att avhålla dig från direkta angrepp mot mig, speciellt med tanke på att jag är inaktiv på detta forum.
Senast ändrad av marxisten den 2010-11-07, 19:09, ändrad totalt 2 gånger