Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Sniperace
blueheaven
theward
marxisten
Regndrottning
MartinLindgren
lazy
Redvictory
x-medborgare
RedCloud
råttan.
15 posters

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 6 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Dao 2009-11-09, 01:34

    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:theward,

    Utifrån din beskrivning av din sjukdom kan jag bara tycka att FK gjort en felbedömning.


    dao,

    Vad är det för direktörer i storbolag som nolltaxerar? Det tror jag inte på.

    Annars håller jag med om att socialdemokratin historiskt sett varit bra för Sverige. Det är främst från 80-talet och framåt som de varit en katastrof med gigantiska skattehöjningar och försämringar.

    Det är en stor del av direktörerna och styrelseproffsen som nolltaxerar. Jag vet en koll som gjordes när ett "finare" område i Göteborg lobbade för att bilda en egen kommun, skiljd från Göteborg, med motiveringen att "varför skall dedas skattepengar betala för vanvården i flera andra områden". Vid en koll, visade sig att av de som satt med i gruppen som yrkade detta, var de flesta direktörer eller motsvarande, och näsan alla nolltaxerade. Alltså deras skattepengar gick enbart till dem själva! Vidare låg de flesta av deras företag som de hade, eller jibbade i, i Göteborg, utanför den egna tänkta kommungränsen, så där skulle det inte skett någon förändring ändå!!!


    Men, bara för klarheten skull - ALLA direktörer nolltaxerar inte. Många delar med glädje med sig i den omfördelningspolitik som finns, just för att de vet att det går till infrastruktur och offentlig sektor - som faktiskt möjliggör deras egna inkomster!



    Kan du nämna en enda direktör för ett storbolag som nolltaxerar eller inte?

    Varför skall jag det???

    Företeelsen finns vare sig du får ett namn eller inte!


    Sluta med ditt förvirrade tramsande. Storbolagsdirektörer som Leif Johansson, Svanberg, Stefan Persson m.fl nolltaxerar naturligtvis inte.

    Säkert inte!!! Very Happy
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 6 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-09, 02:42

    Jag tolkar dig som att du ingenting hade att komma med i frågan.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 6 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Dao 2009-11-09, 08:17

    råttan. skrev:Jag tolkar dig som att du ingenting hade att komma med i frågan.

    Det borde du inte göra! Vänd på det istället. Jag inte bara tolkar att du inte har något att komma med. Dina inlägg visar med tydlighet att du inte har något att komma med!

    Sponsored content


    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 6 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:27