Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Sniperace
blueheaven
theward
marxisten
Regndrottning
MartinLindgren
lazy
Redvictory
x-medborgare
RedCloud
råttan.
15 posters

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  marxisten 2009-11-06, 01:14

    råttan. skrev:Det råder ingen som helst tvekan om att bidragsfusket är mycket större än en miljard. Dock är det självfallet inte 133 Miljarder.

    Stora delar av det uppskattade skattefelet går aldrig att "hämta hem" då jobben helt enkelt skulle förbli ogjorda om inte svartalternativet fanns.

    När det gäller bilreparationen för 55k så var det rätt stora rostskador på en entusiastbil som det rörde sig om.

    Byta motor lämnade jag själv in en bil för 1997. Motorn gick på 5000 och sen tillkom arbete:

    Utan kvitto: 6200
    Med kvitto: 10000

    Och det vet råtta BÄTTRE än Försäkringskassan vad fusket med samhällsförsäkringar hamnar på?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-06, 01:19

    marxisten skrev:
    råttan. skrev:Det råder ingen som helst tvekan om att bidragsfusket är mycket större än en miljard. Dock är det självfallet inte 133 Miljarder.


    Och det vet råtta BÄTTRE än Försäkringskassan vad fusket med samhällsförsäkringar hamnar på?


    Finns förmodligen ingen motsättning mellan mig och försäkringskassan här.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 01:35

    Alla dessa siffror spelar ingen större roll de är och förblir FIKTIVA siffror som ALDRIG blir VERKLIGHET! Laughing

    Trodde att warden var den smarte vänsterskribenten men undrar om det inte är den meste pajasen av dem alla för tillfället? Laughing
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-06, 09:35

    blueheaven skrev:Alla dessa siffror spelar ingen större roll de är och förblir FIKTIVA siffror som ALDRIG blir VERKLIGHET! Laughing

    Trodde att warden var den smarte vänsterskribenten men undrar om det inte är den meste pajasen av dem alla för tillfället? Laughing

    jaha fiktiva siffror, vet ni hur bortgjorda ni är nu egentligen?

    Ena gången är det skandal med bidragsfuskare, nästa gång är siffrona fiktiva och inget att göra något åt tongue
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 11:00

    theward skrev:
    blueheaven skrev:Alla dessa siffror spelar ingen större roll de är och förblir FIKTIVA siffror som ALDRIG blir VERKLIGHET! Laughing

    Trodde att warden var den smarte vänsterskribenten men undrar om det inte är den meste pajasen av dem alla för tillfället? Laughing

    jaha fiktiva siffror, vet ni hur bortgjorda ni är nu egentligen?

    Ena gången är det skandal med bidragsfuskare, nästa gång är siffrona fiktiva och inget att göra något åt tongue

    Vem sa att man inte kan göra något åt det? pirat
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 11:49

    Det står ju helt klart vilka som står för fuskandet i samhället, inte fan är det människor som är sjuka eller skadade och inte kan jobba!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 11:55

    martin7lindgren skrev:Det står ju helt klart vilka som står för fuskandet i samhället, inte fan är det människor som är sjuka eller skadade och inte kan jobba!

    Jasså det säger du, och på vad baserar du detta?

    Hur mycket bidrar du med själv? Laughing
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Redvictory 2009-11-06, 11:58

    Hur mycket bidrar du med själv?

    Nu sköt du dig själv i foten (Igen)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 12:12

    Vad bidrar jag med,ungefär detsamma som dom flesta andra pensionärer,inkomstskatt på pensionen,

    Sen går ju en hel del av det man har kvar till moms på det man handlar som för alla andra,

    Men Mr.Kronblom/Blue och hans sofflocksfilosofi förpassar honom så långt ner man kan komma på samhällstegen!

    Till och med dagisbarn under 6 år är ju aktivare än Kronmlom!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 12:38

    martin7lindgren skrev:Vad bidrar jag med,ungefär detsamma som dom flesta andra pensionärer,inkomstskatt på pensionen,

    Sen går ju en hel del av det man har kvar till moms på det man handlar som för alla andra,

    Men Mr.Kronblom/Blue och hans sofflocksfilosofi förpassar honom så långt ner man kan komma på samhällstegen!

    Till och med dagisbarn under 6 år är ju aktivare än Kronmlom!

    Vänta nu.....du får bidrag som du sedan betalar skatt på, hur mycket tillför detta martin? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  RedCloud 2009-11-06, 12:43

    NollKollBlue skrev:..du får bidrag

    pension är inte bidrag, det borde en arbetslös "ekonom" veta.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 12:48

    Mr.Kronblom/Blue tvingas gå mot nya höjder hela tiden för att rättfärdiga sitt
    eget snyltarleverne och sin sofflocksfilosofi!

    Han lilla fru och mamma har mitt deltagande, helt säkert står deras 52 åriges
    Kronblom/Blues snyltande och utnyttjande dom båda ända upp i halsen!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 12:52

    martin7lindgren skrev:Mr.Kronblom/Blue tvingas gå mot nya höjder hela tiden för att rättfärdiga sitt
    eget snyltarleverne och sin sofflocksfilosofi!

    Han lilla fru och mamma har mitt deltagande, helt säkert står deras 52 åriges
    Kronblom/Blues snyltande och utnyttjande dom båda ända upp i halsen!

    Försök inte snacka bort det nu.....hur mycket bidrar du med sa du? Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 12:56

    Vadå snacka bort? jag har fan inget och snacka bort, du är en lågt stående medborgare med din sofflocksfilosofi, en förolämpning mot alla sjuka och skadade människor som vill men inte kan jobba!

    Mr.Kronblom/Blue ute och slirar på isen!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Sniperace 2009-11-06, 13:09

    RedCloud skrev:
    NollKollBlue skrev:..du får bidrag

    pension är inte bidrag, det borde en arbetslös "ekonom" veta.....

    Njaaa, när blir det eg "bidrag" normalt är ju pension någon man själv genom arbete betalat in under de åren man arbetar, och om man inte arbetat i någon större utsträckning så har man inte heller betalat i det som skulle ge pensionen, då blir pensionen någon man får UTAN att ha gjort något för denna, och kan då betraktas som bidrag.

    Jag anser INTE att den som inte arbetat in sin pension BIDRAR med pengar till staten genom att pensionen denne har beskattas.

    och för att INTE göra någon upprörd, JAG SJÄLV finns den kategorin, även om jag faktiskt arbetat in en del av det, men långt ifrån det som skulle behövas för att ha betalt in min egen pension.

    JAG är glad att samhället har detta skydd, men är inte så inskränkt att jag inte inser att jag får något jag INTE har arbetat in, och ser inte på något sätt att jag idag bidrar till statens finanser genom min skatt, för ALLT jag får är från staten, av vilket det får tillbaka en del, dvs jag bidrar INTE med ett öre till statens finanser, och med handen på hjärtat Martin, det gör inte du heller, vi bara KOSTAR staten, och bör vara tacksamma att vi har den förmånen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 13:22

    Sniper sitter du på fullt allvar och säger att du precis söm jag är sjukpensionär, inte lyfter bidrag till skillnad mot mig?

    Hur många nästan 60 åringar tror du vi har som inte har arbetade år i bagaget?


    Det du egentligen säger är dina barn och andras ungdjävlar?

    Vad menar du,ska jag tacka staten för att fortfarande vara vid liv!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Sniperace 2009-11-06, 13:31

    martin7lindgren skrev:Sniper sitter du på fullt allvar och säger att du precis söm jag är sjukpensionär, inte lyfter bidrag till skillnad mot mig?

    Hur många nästan 60 åringar tror du vi har som inte har arbetade år i bagaget?


    Det du egentligen säger är dina barn och andras ungdjävlar?

    Vad menar du,ska jag tacka staten för att fortfarande vara vid liv!

    JAG säger att det jag får är bidrag, eftersom jag INTE arbetat in dessa pengar, NÄR ska du lyckas skaffa dig LÄSFÖRSTÅELSE, du kommer ju gång på gång med påståenden som saknar förankring, just för att du INTE förstått vad du läst.


    Och JA, både DU och jag bör vara tacksamma att staten försörhjer oss trots att vi inte bidragit till statens finanser genom att ha arbetat den tid man ska för att ha betalt in sin pension!

    Skillnaden mellan oss är att du förhäver dig och försöker påstå att du FÖRTJÄNAT din pension, och att jag anser att den är en förmån vi inte har lyckats arbeta in!!


    Och nej, det är INTE mina barn och andras ungdjävlar, jag lägger väldigt mycket tid på andras BARN, för samhället skull.... kanske ett sätt att betala tillbaka ?

    Och självklart ska du väl tacka staten att de försörjer dig trots att du inte bidragit till din försörjning.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 13:37

    Vill du stå där på knä och tacka för ditt bidrag, så gör det, men min pensionär inget bidrag, dessutom har jag ingenting och tacka alliansen för!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Sniperace 2009-11-06, 13:47

    martin7lindgren skrev:Vill du stå där på knä och tacka för ditt bidrag, så gör det, men min pensionär inget bidrag, dessutom har jag ingenting och tacka alliansen för!

    Nej, jag förstår din enorma egoism och din åsikt att du har RÄTT till detta UTAN att ha bidragit till din försörjning, du ger den delen av människor ett ansikte, de som bara KRÄVER att andra ska försörja utan att själv ge tillbaka, och att inte känna ett uns av tacksamhet att du får denna hjälp, det ser jag som PATETISKT, men visst var du otacksam mot sossarna som byggde upp detta så att du får......

    och JO, din pension ÄR att se som ett bidrag, eftersom du INTE har arbetat in denna, en sak som visar på detta är ju att du enbart uppbär GARANTIPENSION, eller hur?

    ur många år jobbade DU och på det sättet tillförde staten skattepengar, samt betalade in din framtida pension?

    Själv han jag bara med 14 år... och det VET jag, att på den tiden har jag INTE betalat in så mycket som jag får tillbaka nu!

    Så JAG är tacksam mot staten att jag får den förmånen, det finns ju länder där detta inte finns.

    men visst OTACK är världens lön.....

    Hade jag varit du skulle jag skämts att förhäva mig som du gör utan ett spår av tacksamhet utan bara krav och gnäll
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  blueheaven 2009-11-06, 13:53

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Vill du stå där på knä och tacka för ditt bidrag, så gör det, men min pensionär inget bidrag, dessutom har jag ingenting och tacka alliansen för!

    Nej, jag förstår din enorma egoism och din åsikt att du har RÄTT till detta UTAN att ha bidragit till din försörjning, du ger den delen av människor ett ansikte, de som bara KRÄVER att andra ska försörja utan att själv ge tillbaka, och att inte känna ett uns av tacksamhet att du får denna hjälp, det ser jag som PATETISKT, men visst var du otacksam mot sossarna som byggde upp detta så att du får......

    och JO, din pension ÄR att se som ett bidrag, eftersom du INTE har arbetat in denna, en sak som visar på detta är ju att du enbart uppbär GARANTIPENSION, eller hur?

    ur många år jobbade DU och på det sättet tillförde staten skattepengar, samt betalade in din framtida pension?

    Själv han jag bara med 14 år... och det VET jag, att på den tiden har jag INTE betalat in så mycket som jag får tillbaka nu!

    Så JAG är tacksam mot staten att jag får den förmånen, det finns ju länder där detta inte finns.

    men visst OTACK är världens lön.....

    Hade jag varit du skulle jag skämts att förhäva mig som du gör utan ett spår av tacksamhet utan bara krav och gnäll

    Visst är det så men martin är antagligen för dum för att fatta detta eller också är det något annat som gör att han väljer att måla in sig i hörnet och agera likt en duktig idiot! No
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  theward 2009-11-06, 16:57

    blueheaven skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Vill du stå där på knä och tacka för ditt bidrag, så gör det, men min pensionär inget bidrag, dessutom har jag ingenting och tacka alliansen för!

    Nej, jag förstår din enorma egoism och din åsikt att du har RÄTT till detta UTAN att ha bidragit till din försörjning, du ger den delen av människor ett ansikte, de som bara KRÄVER att andra ska försörja utan att själv ge tillbaka, och att inte känna ett uns av tacksamhet att du får denna hjälp, det ser jag som PATETISKT, men visst var du otacksam mot sossarna som byggde upp detta så att du får......

    och JO, din pension ÄR att se som ett bidrag, eftersom du INTE har arbetat in denna, en sak som visar på detta är ju att du enbart uppbär GARANTIPENSION, eller hur?

    ur många år jobbade DU och på det sättet tillförde staten skattepengar, samt betalade in din framtida pension?

    Själv han jag bara med 14 år... och det VET jag, att på den tiden har jag INTE betalat in så mycket som jag får tillbaka nu!

    Så JAG är tacksam mot staten att jag får den förmånen, det finns ju länder där detta inte finns.

    men visst OTACK är världens lön.....

    Hade jag varit du skulle jag skämts att förhäva mig som du gör utan ett spår av tacksamhet utan bara krav och gnäll

    Visst är det så men martin är antagligen för dum för att fatta detta eller också är det något annat som gör att han väljer att måla in sig i hörnet och agera likt en duktig idiot! No

    låter som om du pratar om dig själv... Wink
    minus duktigheten möjligtvis scratch
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-06, 18:29

    martin7lindgren skrev:Det står ju helt klart vilka som står för fuskandet i samhället, inte fan är det människor som är sjuka eller skadade och inte kan jobba!


    Problemet är ju snarare de som simulerar skada och sjukdom för att leva gott på de sjukas pengar.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-06, 18:32

    martin7lindgren skrev:Vill du stå där på knä och tacka för ditt bidrag, så gör det, men min pensionär inget bidrag, dessutom har jag ingenting och tacka alliansen för!


    Hela ditt uppehälle är bidragsfinansierat martin lille. Vore det inte för oss empatiska arbetare så åkte du ut på gatan omedelbums.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  MartinLindgren 2009-11-06, 18:33

    Pust...! Den superfjolliga Kronråttan igen...! Sleep
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  råttan. 2009-11-06, 20:37

    martin har som vanligt inget att komma med.

    Sponsored content


    Bidragsfusk bland bidragslyftarna - Sida 3 Empty Sv: Bidragsfusk bland bidragslyftarna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:19