Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
lazy
fredrik rahm70
KickTheRasist
MartinLindgren
R.O.F.L
Sniperace
SiP
captaincodd
kanaljen
RedCloud
Susz X
15 posters

    SD klingar falskare än falskt ...

    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Fredrik R.

    Inlägg  kanaljen 2009-03-25, 16:48

    fredrik rahm skrev:kanaljen skall du polisanmäla Suszx efter hennes dödshot emot dig??

    No No No No No

    Nä, hon är en dum-palt. Men hon skulle säkert anmäla mig vid första bästa tillfälle, därför aktar jag mig för att debattera med Susz. Jag kommer Foe:a henne i vanlig ordning. Foe:n håller bara i en dag sedan måste man göra om den.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-25, 16:53

    Kanaljen jag tycker dock att Hot om giftgas , bomber , och annat dessa extremister kläcker ur sig är skrämmande..

    Dessutum visar suszx upp samma människosyn som nazisterna på 40talat..

    ZyklonB - suszx är ett bra namn på henne.

    akta bara så inte utropar en "jihad" emot alla som ej delar hennes sjuka människosyn, oj förlåt "insekts, råttsyn" (suszx egna ord)
    No No No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  Susz X 2009-03-25, 16:54

    Susz X skrev:"Sverigedemokraterna försöker profilera sig som ett pro-israeliskt parti som tar antisemitismen på allvar. Senast i förra veckan lade Sverigedemokraten Göran Olsson, ordförande för Sverigedemokraterna i värmländska Forshaga, en motion om att kommunen ska försöka skaffa sig en vänort i Israel för att visa solidaritet med det judiska folket.
    Givetvis finns det personer inom Sverigedemokraterna som har ett genuint engagemang för Israel. Men Sverigedemokraternas protester mot antisemitism är i första hand förklädd islamofobi och kritik mot mångkulturalism.


    Riktar fokus mot islam

    I samband med att partiet uppmärksammar antisemitism riktas fokus alltid mot muslimer eller det mångkulturella samhället. "


    http://expo.se/2009/48_2496.html

    Falskare än ondskan själv...eller ondskan personifierad? Eller är ondskan att inte tydligt markera ?

    Med tanke på vad deras förebilder, nazisterna, gjorde i Europa 1930-45, så är ju detta inget annat än hyckleri på hög nivå. Bra att du belyser det SusX.

    Ondskan persionifierad Röda Molnet- glömmer aldrig hatet som spyddes ut mot en politiker som blev mördad i Sverige- trota att Palme varit död i många många år....stod han där- nazi ledaren som gått som en röd tråd genom vartenda nazistiskt parti- och spydde ut sitt hat...
    Jag har svårt att förstå att så sinnessjuka personer inte klassas som samhällsfarliga.
    Och- visst är det falskt att i ena stunden vilja ge ett sken av att vilja motverka antisemitism- medan dito gör allt för att trycka ned och ut muslimer. Sådana personet är farligast av dem alla..det är just sådana politiker man vill få bort i Sverige- som utåt sett applåderas- men skrapar man lite på ytan så finns där värsta dyngan och falskhetens dubbelmoral. Sorry- jag har inget till övers för sådana personer..inte alls. Dito hör vare sig hemma i politiken eller i yrken med människor.
    Att jag som person tilldelas dynga av dessa när de avslöjas är förväntat- och inget nytt under solen. Det gör inget- det viktiga är att omgivningen ser och förstår- och undviker att tillåta dessa få någon makt alls.


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-25, 17:04, ändrad totalt 2 gånger
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-25, 17:00

    Kanaljen.

    Den vanligast utdömda påföljden för olaga hot av normalgraden är dagsböter följt av villkorlig dom. Om brottet anses som grovt, exempelvis om vapen är inblandande, kan påföljden bli fängelse från sex månader till fyra år (Lag 1993:207).

    har printat ut hoten..
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  kanaljen 2009-03-25, 17:01

    fredrik rahm skrev:Kanaljen jag tycker dock att Hot om giftgas , bomber , och annat dessa extremister kläcker ur sig är skrämmande..

    Dessutum visar suszx upp samma människosyn som nazisterna på 40talat..

    ZyklonB - suszx är ett bra namn på henne.

    akta bara så inte utropar en "jihad" emot alla som ej delar hennes sjuka människosyn, oj förlåt "insekts, råttsyn" (suszx egna ord)
    No No No

    Det är lugnt, hon gör bort sig. Det är bara att läsa hennes "botgörelse" i det senaste inlägget.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-25, 17:03

    dubbelpost


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-25, 17:05, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-25, 17:03

    Kanaljen eftersom ADMIN verka vara permanent borta.

    så Funderar jag faktiskt på att prata med en kompis på vd1 i sthlm och visa papprena.

    Dödshot kan ej accepteras Inte ens på detta låga forumet.

    Ganska lätt för han att ta ställning, jag tar väldigt allvarligt på sånt iallafall.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  SiP 2009-03-25, 17:10

    Det är synd om människan, det sade redan August Strindberg..och då hade han inte ens träffat på Susz..

    Det roliga är att Rödamolnet, som den sanne vänsterpartisten han är, förfasar sig över vad nassarna gjorde 30-45, han kanske borde läsa lite om sin partiledares favoriter http://www.upplysningomkommunismen.se/?page=om_kommunismen

    OBS! Jag tycker alltså att nazzismen som ideologi var och är sjuk, men vänder man på ett mynt så finns det alltid en baksida, och denna ideologi som Ohly enligt sig själv beundrar, har mångdubbelt fler offers blod på sina händer...men ändå är den ideologin rumsren i Sverige i dag...varför???
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  blueheaven 2009-03-25, 17:12

    Har nu blockat eländet vill inte se mera sådan rappakalja! affraid

    Skönt nu mår man mycket bättre!


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-03-25, 17:18, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  RedCloud 2009-03-25, 17:14

    "Det roliga är att Rödamolnet, som den sanne vänsterpartisten han är, förfasar sig över vad nassarna gjorde 30-45"

    Naturligtvis, eftersom samma krafter verkar än idag i samhället.
    Idag inga koppel och uniformer utan kostym o slips och kallar sig Sverigedemokrater t.ex.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  SiP 2009-03-25, 17:17

    RedCloud skrev:"Det roliga är att Rödamolnet, som den sanne vänsterpartisten han är, förfasar sig över vad nassarna gjorde 30-45"

    Naturligtvis, eftersom samma krafter verkar än idag i samhället.
    Idag inga koppel och uniformer utan kostym o slips och kallar sig Sverigedemokrater t.ex.

    nu väntar jag på svar på delfråga 2....

    Eller är det för mycket begärt??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  RedCloud 2009-03-25, 17:56

    och delfråga 2 löd ?
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Vad ynkligt!

    Inlägg  kanaljen 2009-03-25, 18:10

    RedCloud skrev:"Det roliga är att Rödamolnet, som den sanne vänsterpartisten han är, förfasar sig över vad nassarna gjorde 30-45"

    Naturligtvis, eftersom samma krafter verkar än idag i samhället.
    Idag inga koppel och uniformer utan kostym o slips och kallar sig Sverigedemokrater t.ex.

    Vänsteranhängare har börjat tappa fotfästet på forum osv, då återstår det bara att stämpla människor vida omkring.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  Susz X 2009-03-25, 18:16

    Inte visste jag att du kanaljen och ditt bihang är vänster..nu luras du allt...drunken
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Susz

    Inlägg  kanaljen 2009-03-25, 18:36

    Susz X skrev:
    Inte visste jag att du kanaljen och ditt bihang är vänster..nu luras du allt...drunken

    Du läser fortfarande som kratta. Inlägget var avsett åt röd klåda.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  SiP 2009-03-25, 18:37

    "och denna ideologi som Ohly enligt sig själv beundrar, har mångdubbelt fler offers blod på sina händer...men ändå är den ideologin rumsren i Sverige i dag...varför???"

    Kom igen nu RC, så svårt var det väl inte att se frågeställningen..

    jag undrar alltså hur och varför denna ideologi lyckats tvätta av sig blodet och blivit accepterat, den enda skillnaden som jag ser det var att nazismen gjorde utrotningen till en hemsk industri, medans kommunismen körde på med gulag och "vanliga" avrättningar, så varför är inte kommunismen lika avskydd som nazismen, det är ju bara olika sidor av samma mynt..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  RedCloud 2009-03-25, 21:23

    ""och denna ideologi som Ohly enligt sig själv beundrar, har mångdubbelt fler offers blod på sina händer...men ändå är den ideologin rumsren i Sverige i dag...varför???"

    Kom igen nu RC, så svårt var det väl inte att se frågeställningen..

    Du menar att jag ska analysera Lars O ställningstagande ? Glöm det, jag är vänsterpartist TROTS Lars O, inte tack vare....

    "jag undrar alltså hur och varför denna ideologi lyckats tvätta av sig blodet och blivit accepterat, den enda skillnaden som jag ser det var att nazismen gjorde utrotningen till en hemsk industri, medans kommunismen körde på med gulag och "vanliga" avrättningar, så varför är inte kommunismen lika avskydd som nazismen, det är ju bara olika sidor av samma mynt.."

    Om du nu antagligen avser Sovjetunionen så var det styret lika kommunistiskt som SD inte är ett rasistiskt parti. Den här Stalin-varstygg polemiken är v-ä-l-d-i-g-t tröttsam eftersom den bygger på feltänk från din sida.

    Man kan vara väsnter av olika anledningar, tycker Formsvackan fyndigt sammanfattat det så här:

    Kamrat 4% måste hållas vid liv !
    Min fattiga barndom.
    Minnet av min far och min morfar, med sänkta huvuden och med mössorna i hand.
    Mina barn och barnbarn.
    De mörka krafterna högerut som försöker vrida klockan tillbaka.
    Socialdemokratins förfall.
    Dagens monetära slaveri.
    Förmåga till medkänsla med de mindre lyckligt lottade.
    Förståelsen att jag en dag, endast har kvar det jag tidigare givit andra.
    En kvardröjande framtidstro.
    Mikael Wiehe och Björn Afzelius.
    Munspel och mellanöl.
    En 55 år gammal Levin.
    Sommarnätter vid stranden.
    Tjejer med långt rakt hår och ulltröja.

    Take a pick...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-25, 23:48

    kanaljen skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Susz X skrev:
    kanaljen skrev:
    martin7lindgren skrev:SuszX trampade tydligen herrar Kanalj och SiP på en öm punkt, Wink
    Herrarnas mistlurar började tuta omgående, Wink
    Men å andra sidan ha dessa herrar hängande ylande i bakhasorna kan bara ses som merit! bounce

    Hur var det nu, var var du när din flicka blev antastad?

    Sorry Kanaljen- ditt sätt att försöka trycka ned Martin accepterar jag aldrig. Så du ligger och snokar i vad som är andras känsliga punkter du. Äckligt.Även bihangen som går till ditt försvar här...


    Lille Kanalen


    Kanal fan !!

    Hahaha han är känd över hela s´Sverige med sitt Islamofob // invandra fientligt inlägg på AB ... jag tycker att han skall inte utalla sig om någoting alls faktisk .. om jag skulle vara på hans plats då skulle jag fan skämmas för resten av mitt liv...



    Ej Kanalen min kompis Muhamed helsar och säger att han älskar dig ändå och önskar dig lycka till i Livet .



    //KTR


    Känd, har inte tänkt på det. Men visst, även jag kan bringa någonting gott för sverige. En sak, lär dig skriva svenska. Det ser för eländigt ut.



    Lille Kanalen .. !!

    Sorgligare människa än du har jag aldrig beskådat , du är patetisk och snart kommer jag tycka synd om dig ...

    LOL


    En "finne" som försöker vara Stor Svensk .....!! ROLFMAO .. En fråga bara vet du varför Svenskar kallar människor från Finland för finnar ??
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  lazy 2009-03-25, 23:56

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-22, 22:17, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  Susz X 2009-03-26, 00:08

    Kick the Rasist- du nämnde något om proxy servrar i en annan tråd tidigare- kan det ha varit DÄRFÖR analjen ställde frågan om AC ( för att kunna ha fler nick): - vad har de för server ?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  SiP 2009-03-26, 14:44

    RedCloud skrev:""och denna ideologi som Ohly enligt sig själv beundrar, har mångdubbelt fler offers blod på sina händer...men ändå är den ideologin rumsren i Sverige i dag...varför???"

    Kom igen nu RC, så svårt var det väl inte att se frågeställningen..

    Du menar att jag ska analysera Lars O ställningstagande ? Glöm det, jag är vänsterpartist TROTS Lars O, inte tack vare....

    "jag undrar alltså hur och varför denna ideologi lyckats tvätta av sig blodet och blivit accepterat, den enda skillnaden som jag ser det var att nazismen gjorde utrotningen till en hemsk industri, medans kommunismen körde på med gulag och "vanliga" avrättningar, så varför är inte kommunismen lika avskydd som nazismen, det är ju bara olika sidor av samma mynt.."

    Om du nu antagligen avser Sovjetunionen så var det styret lika kommunistiskt som SD inte är ett rasistiskt parti. Den här Stalin-varstygg polemiken är v-ä-l-d-i-g-t tröttsam eftersom den bygger på feltänk från din sida.

    Man kan vara väsnter av olika anledningar, tycker Formsvackan fyndigt sammanfattat det så här:

    Kamrat 4% måste hållas vid liv !
    Min fattiga barndom.
    Minnet av min far och min morfar, med sänkta huvuden och med mössorna i hand.
    Mina barn och barnbarn.
    De mörka krafterna högerut som försöker vrida klockan tillbaka.
    Socialdemokratins förfall.
    Dagens monetära slaveri.
    Förmåga till medkänsla med de mindre lyckligt lottade.
    Förståelsen att jag en dag, endast har kvar det jag tidigare givit andra.
    En kvardröjande framtidstro.
    Mikael Wiehe och Björn Afzelius.
    Munspel och mellanöl.
    En 55 år gammal Levin.
    Sommarnätter vid stranden.
    Tjejer med långt rakt hår och ulltröja.

    Take a pick...

    Det är ju liksom inte svaret på min fråga, jag formulerar om den, om nu kommunisterna lyckats tvätta av sig sin blodiga historia, varför skulle inte nazismen kunna göra detsamma då??
    Nu tänker antagligen du att "ännu ett försök att göra SD rumsrena", men det är det inte, jag är bara nyfiken på synen som skiljer ondska från en annan ondska.

    Och innan du raljerar om mig som SD anhängare, så är jag inte det, jag är vänster...faktiskt, men skillnaden mellan mig och "råvänster", är att jag anser att man skall bekämpa ondskan med retorik och demokratiska medel, inte med stämplingar och smutskastning, det tjänar de bara på genom att de får sympati från lättlurade i samhället...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  RedCloud 2009-03-26, 15:24

    "om nu kommunisterna lyckats tvätta av sig sin blodiga historia"

    Feltänket ditt, ligger i att det aldrig funnits någon kommunism med blodig historia SIP. Däremot har det funnits fascistiska regimer som kidnappat den röda färgen och begått vidrig brott i kommunismens namn.

    Nazisterna är dock nazister, då som nu.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  Corven 2009-03-26, 15:27

    SiP skrev:
    Det är ju liksom inte svaret på min fråga, jag formulerar om den, om nu kommunisterna lyckats tvätta av sig sin blodiga historia, varför skulle inte nazismen kunna göra detsamma då??

    Den stora skillnaden är att många inser att de regimer som funnits i många länder som påstods vara kommunistiska faktiskt inte var någon kommunism.

    Har man läst något om kommunismen, så vet man att ideologin ser helt annorlunda ut än de experiment som har utförts i praktiken.

    Varken Sovjet, Kina eller Nord-Korea för att ta några exempel har någonsin varit rättroget kommunistiska. Dom har kallat sig kommunister, men det är inte vad dom har praktiserat.

    Nazister har inte samma möjligheter, då deras historia ser annorlunda ut. Där har man levt efter hur ideologin faktiskt har sett ut.

    Likheten som många försöker sätta mellan nazism och kommunism bottnar i att nazismen är samtida med Sovjetkommunismen. Men det var ju som sagt ingen kommunism, det var en diktatur, med en psykopatisk despot till ledare.....

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-26, 15:36

    Mr. Kanaljs, mycket märkliga betende där han hårdnackat tar pedofiler i stenhårt försvar, är en gåta, men han har väl sina skäl antar jag? No

    Att lägga skuld på föräldrar för pedofilers vidrigheter är en annan gåta?
    Frågan är varför?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  SiP 2009-03-26, 16:26

    RedCloud skrev:"om nu kommunisterna lyckats tvätta av sig sin blodiga historia"

    Feltänket ditt, ligger i att det aldrig funnits någon kommunism med blodig historia SIP. Däremot har det funnits fascistiska regimer som kidnappat den röda färgen och begått vidrig brott i kommunismens namn.

    Nazisterna är dock nazister, då som nu.

    Nja, då skulle natonalsocialisterna också kunnas ses som kidnappat av facistiska makter, och där är vi väl rätt överens om att så inte var/är fallet, då NSDAP redan från början var facistiskt.

    Men det är inte själva ideologin som sådan jag är ute efter, utan det som kommunismen stod för i gemene mans ögon, om man pratar med de som var med under WW II (inte alla, men en del), och kommunismen kommer på tal, så fräser de arg och säger att dessa inte var bättre än nazisterna, men på ett märkligt sätt har de lyckats tvätta bort den stämpeln och blivit rumsrena på ca:35-40 år, varför?? har vi ett blidare sätt att se på kommunismen för att den ideologin ligger närmare oss rent ideologiskt eller har de lyckats med att skylla på just facister som "kidnappat" deras ideologi??

    För man skall komma ihåg att just nationalsocialismen var till en början ivrigt bejublad över hela världen som en stark och hoppingivande ideologi, precis som kommunismen.

    Sponsored content


    SD klingar falskare än falskt ... - Sida 4 Empty Sv: SD klingar falskare än falskt ...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 07:35