Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
formsvackan
Redvictory
Corven
blueheaven
fredrik rahm70
visuellt
lazy
RedCloud
ANNA2LINK
Mollgan
MartinLindgren
råttan.
Thetaxpayer
KickTheRasist
Susz X
19 posters

De GLÖMDA barnen..

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty Sv: De GLÖMDA barnen..

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-26, 16:21

Suck..., Mr. Rahm! No
    Du förespråkar alltså födelsekontroll?
    Menar du då att plånboken blir utslagsgivande?
    Menar du att barn som tillåts födas p.g.a föräldrarnas ekonomi blir bättre människor, än barn som föds till följd av känslor mellan en man och kvinna?
    Du menar alltså att barn som föds genom kronor är att föredra framför dom som föds till av känslor?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-26, 16:26

Mr.Rahm, har inte du lyft fram dina hårt arbetande föräldrar många gånger?
    Men nu säger du dig ha varit ett glömt barn?
    Vad menar du med det, att dina föräldrar struntade i dig?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-03-26, 17:00

"Du menar alltså att barn som föds genom kronor är att föredra framför dom som föds till av känslor?"

Antagligen menar han så, vilket i sig är oerhört skrämmande

utifrån det gör jag två antagande:

1) han har inga egna barn

2) han har ingen aning om vad han talar om
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-03-26, 17:03

RedCloud skrev:"Du menar alltså att barn som föds genom kronor är att föredra framför dom som föds till av känslor?"

Antagligen menar han så, vilket i sig är oerhört skrämmande

utifrån det gör jag två antagande:

1) han har inga egna barn

2) han har ingen aning om vad han talar om

Där fick du 2 rätt av 2 RedCloud Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-26, 19:53

Frågorna och förundran är fullt berättigade utifrån MR. RAHMS inlägg av idag Kl:12.47 Question
    Med stora bokstäver och allt?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-03-26, 20:16

fredrik rahm skrev:
    man kan ej Välja sina föräldrar.

Barn kommer alltid att fara illa så länge enda kriteriet på föräldrar att skaffa barn är en penis en vagina och åldern 15år i Sverige.
    Hjärna ,ansvar, kärlek, ekonomi och stabilitet är sekundära "krav" i dagens sverige

Kanske du tycker att det var bättre på den tid då staten valde föräldrar ?

Tvångssterilisering förekom i Sverige mellan 1934 och 1976. De hade delvis rashygien som syfte, och hade en parallell i till exempel lagstiftning om abort på rasbiologisk grund 1938, som stöddes av Gunnar och Alva Myrdal och RFSU. Senare kom dock fokus alltmer att ligga på att förhindra problem som brottslighet.

I ett uppslagsverk från 1938 beskrivs sterilisering motsägelsefullt, då det sägs det att i denna lag "bestämmes att en person, som på grund av själslig rubbning ej kan anses förmögen att avgöra, huruvida han bör steriliseras eller ej, kan steriliseras, bland annat om risk föreligger att han skall överföra arvsanlag till sinnesslöhet el. sinnessjukdom till sin avkomma. /.../ S. kan ej utföras mot någons vilja och är en privatsak mellan vederbörande och hans läkare."

Tvångssteriliseringen utfördes alltså på dem som ansågs intellektuellt omyndiga.

1941 skärptes lagen, och tvånget accentuerades. Ofta skedde dock steriliseringarna med skenbar frivillighet, då personerna övertalades. Fysiskt våld fick dock inte användas. Sterilisering påbjöds i tre fall, nämligen på:

- eugenisk indikation, då individen ansågs allmänt genetiskt mindervärdig, till exempel på så kallad rasbiologisk grund

- social indikation, till exempel då föräldrarnas sociala omständigheter ansågs leda till en förutsägbart mindrevärdig avkomma

- medicinsk indikation då individen hade något som ansågs vara en sjukdom vilken bedömdes som ärftlig.

Den sociala indikationen stämmer väl ganska bra med dina funderingar runt ansvar, ekonomi och stabilitet, eller hur ?
    .
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-03-26, 20:34

En av de bästa samhällsreformerna som kan tänkas, vore om vi kunde avsätta tillräckligt med resurser för att hjälpa och stötta ALLA barn som av en eller annan anledning mår illa. Att fokusera på enbart missbruksproblem är i detta sammanhang mycket enögt. Det finns också väldigt många barn som mår oerhört illa över sin situation av helt andra orsaker.

All hjälp vi ger samhällets barn, är en hjälp åt själva samhället. Denna hjälp borde bl.a. därför vara gränslös.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-26, 20:41

Kunde inte sägas klarare och tydligarte än så formsvackan,
    Hjälpen från samhället till barns som mår dåligt av vad det än är borde vara gränslös?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty Synd att det blivit en ekonomisk fråga

Inlägg  theward 2009-03-26, 20:54

Att skaffa barn menar jag..........

Det är inte bara svårt att hålla sin familj flytande om man blir långvarigt sjuk eller arbetlös.
    Har man inga barn innan, man blev sjuk eller arbetslös. Så ska man inte kunna skaffa några heller??

Det låter helt sjukt i mina ögon, att det ska behöva vara så.

Kärlek och omtanke ..stavas inte pengar Evil or Very Mad
    Men som alla människor, så behöver ju även sjuka o arbetslösa ha pengar.
    Men ska man behöva känna sig som en dålig förälder eller icke önskvärd som "avlare" för att man inte är frisk och har en hög inkomst?

Det finns hundratusentals barn som lever i "fattigdom" i Sverige och värre lär det bli.....

Är det inte dags med extrastöd till familjer där sjukdom och arbetslöshet är en vardag. Det tycker jag
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-03-26, 21:54

Jag är högerdebattör. Att förbjuda folk att skaffa barn med avseende på ekonomi är mig fullständigt främmande.

Vänsterdebattörerna presenterar den ena undersökningen efter den andra som i princip visar att nästan alla barn får en kass uppväxt. Vänsterdebattörerna har dock inte kommit med en enda idé vad man ska göra åt saken. Gissningsvis anser de att fler och mer i bidrag är lösningen.

Jag tar ansvar för mitt eget liv. Jag skulle aldrig skaffa/skaffat barn med mindre än någorlunda stabil ekonomi och förhållande i botten. Jag tycker dock det är upp till var och en att ta eget ansvar.

Vad gäller de som misshandlar sina barn så är detta kriminellt och ingen är för detta.

Fortfarande anser jag att när man förstorar upp antalet barn som far illa så förminskar man de barn som far riktigt illa.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty men.........

Inlägg  Sniperace 2009-03-26, 22:01

formsvackan skrev:
    fredrik rahm skrev:
    man kan ej Välja sina föräldrar.

Barn kommer alltid att fara illa så länge enda kriteriet på föräldrar att skaffa barn är en penis en vagina och åldern 15år i Sverige.
    Hjärna ,ansvar, kärlek, ekonomi och stabilitet är sekundära "krav" i dagens sverige

Kanske du tycker att det var bättre på den tid då staten valde föräldrar ?

Tvångssterilisering förekom i Sverige mellan 1934 och 1976. De hade delvis rashygien som syfte, och hade en parallell i till exempel lagstiftning om abort på rasbiologisk grund 1938, som stöddes av Gunnar och Alva Myrdal och RFSU. Senare kom dock fokus alltmer att ligga på att förhindra problem som brottslighet.

I ett uppslagsverk från 1938 beskrivs sterilisering motsägelsefullt, då det sägs det att i denna lag "bestämmes att en person, som på grund av själslig rubbning ej kan anses förmögen att avgöra, huruvida han bör steriliseras eller ej, kan steriliseras, bland annat om risk föreligger att han skall överföra arvsanlag till sinnesslöhet el. sinnessjukdom till sin avkomma. /.../ S. kan ej utföras mot någons vilja och är en privatsak mellan vederbörande och hans läkare."

Tvångssteriliseringen utfördes alltså på dem som ansågs intellektuellt omyndiga.

1941 skärptes lagen, och tvånget accentuerades. Ofta skedde dock steriliseringarna med skenbar frivillighet, då personerna övertalades. Fysiskt våld fick dock inte användas. Sterilisering påbjöds i tre fall, nämligen på:

- eugenisk indikation, då individen ansågs allmänt genetiskt mindervärdig, till exempel på så kallad rasbiologisk grund

- social indikation, till exempel då föräldrarnas sociala omständigheter ansågs leda till en förutsägbart mindrevärdig avkomma

- medicinsk indikation då individen hade något som ansågs vara en sjukdom vilken bedömdes som ärftlig.

Den sociala indikationen stämmer väl ganska bra med dina funderingar runt ansvar, ekonomi och stabilitet, eller hur ?
    .

Och VILKA har under den absolut största tiden denna uppräkning gäller suttit vid makten?

Är DET något ärofullt?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-03-26, 22:12

Det var inte bara s.k sinnesslöa o ointellektuella som råkade
    illa ut, här finns ett folk som de flesta av ngn anledning
    har glömt bort,trots generationer i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=abFGgV5TUe0&feature=related
    Sniperace
    Sniperace

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty ja

Inlägg  Sniperace 2009-03-26, 22:16

lazy skrev:Det var inte bara s.k sinnesslöa o ointellektuella som råkade
    illa ut, här finns ett folk som de flesta av ngn anledning
    har glömt bort,trots generationer i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=abFGgV5TUe0&feature=related

några som råkade illa ut var Romer (Zigenare) och "tattare" som kuriosa så kände jag en som kallades "tattarebjörk" det bvar en man som höll samman sin familj, och ett faktum var att den familjen bråkade INGEN med (iallafall inte ostraffat Very Happy )
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-03-26, 22:26

Yes sniper, "björkarna" bråkar man inte med o inte med
    "di röe" heller. Laughing
    Sniperace
    Sniperace

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty

Inlägg  Sniperace 2009-03-26, 22:36

lazy skrev:Yes sniper, "björkarna" bråkar man inte med o inte med
    "di röe" heller. Laughing
    du känner till dem, min käre bror var en tid ihop med en tös med efternamnet björk, det kom sig av att jag drog med honom när jag skulle fixa tv-antennen till just tattarbjörk, man blev alltid väl undfägnad när man var där på besök Very Happy

ett bevingat ordstäv från honom var "Ungar, ungar, varför slåss ni med knogjärnen nu när ni fått nya fina knivar"

Ja hade inte några problem med denne man, det var en människa JAG tyckte om
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-03-26, 22:49

Sniperace skrev:Och VILKA har under den absolut största tiden denna uppräkning gäller suttit vid makten?

Är DET något ärofullt?

1932-09-24 - 1936-06-19 Per Albin Hansson Socialdemokratisk
    1936-06-19 - 1936-09-28 Axel Pehrsson (i Bramstorp) Bondeförbundet
    1936-09-28 - 1939-12-13 Per Albin Hansson Koalition: Socialdemokratisk, Bondeförbundet
    1939-12-13 - 1945-07-31 Per Albin Hansson Koalition: Socialdemokratisk, Bondeförbundet, Folkpartiet och Högern

Detta anser jag vara en skamfläck i vår historia.
    .
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-03-26, 22:53

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Och VILKA har under den absolut största tiden denna uppräkning gäller suttit vid makten?

Är DET något ärofullt?

1936-09-28 - 1939-12-13 Per Albin Hansson Koalition: Socialdemokratisk, Bondeförbundet
    1939-12-13 - 1945-07-31 Per Albin Hansson Koalition: Socialdemokratisk, Bondeförbundet, Folkpartiet och Högern

.

Svackan intressant teori men har vi något källhänvisning till detta annars kan jag inte ta det på allvar.

MVH
    //KTR
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-03-26, 22:54

Precis sniper, tyvärr har våra myndigheter inte tyckt lika
    bra om de så lite fakta, många av de här människorna som
    var helt bojkottade sitter idag sen flera år tillbaka på
    ganska höga poster men rule nr one är att man inte pratar
    om det.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Antal inlägg : 575

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-26, 22:57

Susz X skrev:Japp- det är skrämmande- så ta du och läs rapporten en gång till råtta.Gnag sedan vidare hur du vill- men låt inte de utsatta barnen bli lidande...eller komma i skymundan.

Tror föga att "de utsatta barnen" läser Råttans inlägg, tyvärr.
    Sniperace
    Sniperace

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty sorry

Inlägg  Sniperace 2009-03-26, 23:10

KickTheRasist skrev:
    formsvackan skrev:

Är DET något ärofullt?

.

Svackan intressant teori men har vi något källhänvisning till detta annars kan jag inte ta det på allvar.

MVH
    //KTR
    TYvärr är detta rena fakta som inte ens socialdenokratin idag förekar, men det förklaras med att det var andra tider då och det va så man tyckte DÅ!!

sök på rasbiologiska institutet så får du läsa nästan hur mycket som helst om denna fruktansvärda utrensning fullt i klass med nassarnas rasbiologi....
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-03-26, 23:16

KTR, du är så patetisk läs på våran historia o kom igen sen.
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-03-26, 23:17

Jag är ju ny Svensk och har aldrig hört något sådant fruktansvärt...! inte här i Sverige i alla fall , Sverige är faktisk mitt "Idol Land" och har svårt att svälja den äckliga byten ... men jag måste ändå påpeka att i den tiden var ju
    många länder som tog nazismen som något positiv Sad

MVH
    //KTR
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-03-26, 23:19

lazy skrev:KTR, du är så patetisk läs på våran historia o kom igen sen.

Tjejen varför så agressiv har du inte fått något på länge !? ... jag själv har haft värsta Orgie party igår .. undrar bara om det är olagligt i Sverige Shocked
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Antal inlägg : 575

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-26, 23:21

KickTheRasist skrev:
    lazy skrev:KTR, du är så patetisk läs på våran historia o kom igen sen.

Tjejen varför så agressiv har du inte fått något på länge !? ... jag själv har haft värsta Orgie party igår .. undrar bara om det är olagligt i Sverige Shocked

Tja, hade skitvänstern suttit i makten hade väl allt varit olagligt. Detta forum hade väl knappt existerat utan censur.
    Sniperace
    Sniperace

De GLÖMDA barnen.. - Sida 3 Empty jo

Inlägg  Sniperace 2009-03-26, 23:22

KickTheRasist skrev:Jag är ju ny Svensk och har aldrig hört något sådant fruktansvärt...! inte här i Sverige i alla fall , Sverige är faktisk mitt "Idol Land" och har svårt att svälja den äckliga byten ... men jag måste ändå påpeka att i den tiden var ju
    många länder som tog nazismen som något positiv Sad

MVH
    //KTR

så var det, och det är nog inte lätt att veta allt...

förresten hur ställer du dig till ex Ustasja som var en maktfaktor i kroatien förr?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:41