theward skrev:fredrik rahm skrev:theward skrev:fredrik rahm skrev:fredrik rahm skrev:Ibland när jag ser vissa "vuxna" föräldrar önskar jag att det var samma krav på DOM som vid adoptering.
Fan jag önskar ibland att det fanns ngn "kommunal kondom påträdare" som tvingade på en kondom vid sängkanten istället för låta dessa nötter sprida sin "säd" och uppebarligen helt defekta gener.
Ett exempel idag var mamman som LÄMNADE barnvagnen med barn i utanför ica när hon skulle handla..
jag satt på en bänk med en fika i näven och kollade i nästan 10 minuter på denna barnvagn som stod vid entren.
Solen gassade in i vagnen och barnet skrek..och folk blev lika perplexa som jag, stannade till och tittade runt var fan "mamman" var nånstans.
HERREGUD kan ingen stoppa dom?
så nu blev jag en Skurk för att jag ej lade mej i.och jagade denna mörkhyade antagligen somaliska kvinnan inne på ica??
jaja "empati vänstern" är roliga dom
Antar att du känner dig som en skurk? för skurk har ingen av oss antytt att du var varken denna specifika gång, eller annars heller.
ps ibland ska man lägga sig i, när det handlar om andras säkerhet.
Även om det nu innebär obehag eller "extrajobb"
Ohh nej känner mig mest bara ARG...
sedan kan vi ju leka med tanken :
1 vad hade hänt om jag tröstat barnet ..alt vaggat vagnen när denna somaliska kvinna kom ut..(bara hoppas i så fall att hon kommer ifrån italienska delen av Somalia)
2 vad hade hänt om jag argt dragit in i affären och jagat rätt på henne??
Om du läser ursprungs inlägget ovanför en gång till kanske du fattar varför jag IBLAND tycker att det skall vara lite mera krav än 15år och en penis och vagina för att skaffa barn.
Vilket är viktigast, barnets välbefinnande...eller eventuellt obehag du fått utstått när du konfronterat denna kvinna.
Skulle du bara tittat på om barnen suttit inlåst i en bil mitt i den stekheta solen? Eller skulle du gjort nått radikalt för barnets skull?
Om någon slår sitt barn, går du emellan då, eller blir det för obehagligt?
Dessa frågor är väldigt intressanta, för svaren ger en bild av vad du anser som viktigast.. "offren" eller dig själv
nej som pvakt hade jag RÄTT att krossa rutan.. där är skillnaden..(gjorde det 4 ggr på en sommar och gud vad skönt det var)
jag har ingen RÄTT att lyfta upp barnet eller jaga efter mamman..
vad jag än gjorde där skulle det slutat med 90% polisanmälan emot MEJ.
ett klart moment 22 fall
"
Fan jag önskar ibland att det fanns ngn "kommunal kondom påträdare" som tvingade på en kondom vid sängkanten istället för låta dessa nötter sprida sin "säd" och uppebarligen helt defekta gener."