cpjavel skrev:theward skrev:cpjavel skrev:theward skrev:
hög utbildning, kan de flesta klara.
Beror på intresse och delvis på ekonomi.
Tror du ska passa dig för att tro att du är smartare än mig.
Den niten har andra gått på förr
Det handlar om kompetens och att inte inneha en viss lathet. Vänstern är ju i runda slängar lata som en kalvget varpå er intelligens sviktar hårt då utbildning itne är den bekväma vägen.
"Nja, gick ju el på gymnasiet, kan få jobb direkt..."
"Va, Erik tjänar mer än jag? Vilken ond människa!"
Du menar att man är mindre lat om man går högskola?
Pyttsan, lathet har inte med utbildningsnivå att göra öht...
Kan för egen del säga att jag självmant avstod högskola.
Eftersom jag prioriterade familjelivet istället och istället började jobba.
Har aldrig klagat på lönen på det sättet, fast visst jag har inte förstått varför kontorsnissar ska ha bättre arbetstider och mkt mera betalt än de på golvet. Speciellt när de inte har högskolekompetens.
Är glad att jag inte gick högskolan, när nu allt blev som det blev. Med sjukdom och allt. 250 000 till i lån, hade sänt mig raka vägen till ruinens brant.
Det är inte en människans kunskapsnivå eller lön eller kapital som gör en människa "ond". Det är dennes sätt att vara
Då får du stå ditt kast. Att du inte har någon hög utbildning förvånar således FÖGA!
Vi andra som vill bli något tog chansen och gick ut högskolan, de extra 4-6 åren som där bestod.
Hög utbildning - hög kompetens - plus erfarenhet - Slår ganska enkelt ut de stackars krakarna som vägrade, tycker du inte? Försök bli aktiemäklare, kapitalförvaltare eller annan post utan utbildning.
Än de flesta aktiemäklare gjorde, så torde intelligens ha väldigt lite att göra med det yrket
Intresse och tävlingsinriktning är nog viktigast, samt en stor portion tur(gambling, vuxenmonopol)
Så du tror att att all kunskap o komptens kommer från högskoleutbildning?
Försök bli svetsare, cns operatör, skogsarbetare, djurskötare mm utan utbildning.
Du visar upp varför, vi på vänsterkanten har förakt mot er.
Ni är självgoda, naiva, barnsliga tölpar helt enkelt.
Som inte förstår att sätta värde på andras utbildningar, kunskaper och yrken
Ska vi spela TP eller nåt annat allmänbildande?
Lovar du att hålla käft i fortsättningen om jag vinner ???