de vanliga politiska lögnerna som valfläsk....
Hade den presenterats av högern hade det kallats "ansvarsfull politik", puke
de vanliga politiska lögnerna som valfläsk....
RedCloud skrev:de vanliga politiska lögnerna som valfläsk....
Sniperace skrev:RedCloud skrev:de vanliga politiska lögnerna som valfläsk....
nej, hade det presenterats av alliansen hade det också varit valfläsk som vi inte borde luras av...
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:RedCloud skrev:de vanliga politiska lögnerna som valfläsk....
nej, hade det presenterats av alliansen hade det också varit valfläsk som vi inte borde luras av...
Beror på vem du frågar....
Sniperace skrev:För att det är vad FRA själva har sagt.....Hur vet du att siffran är 0 ?
det enda det har gett dem är indikationer om läget i det forna Sovjet, och då rörde det sig om vanlig legal RADIOSPANING, inte signalspaning i tråd av den svenska befolkningen...
Sluta beskylla? om du försvarar den måste du väl gilla den?
GustavAnder skrev:Sniperace skrev:För att det är vad FRA själva har sagt.....Hur vet du att siffran är 0 ?
det enda det har gett dem är indikationer om läget i det forna Sovjet, och då rörde det sig om vanlig legal RADIOSPANING, inte signalspaning i tråd av den svenska befolkningen...
Du har fel att FRA uppgivit 0 i resultat.
Den 23 juli 2008 presenterade FRA, som tidigare på grund av hög sekretess inte offentliggjort sina spaningsresultat, fyra fall där FRA-spaning visat sig vara effektiva insatser. Offentliggörandet av dessa följer på den utbredda kritik som FRA fått utstå sedan FRA-lagen röstades igenom i Riksdagen. De fyra fall som offentliggjordes gäller ett stoppat politiskt mord "något år in på 2000-talet" på en person som flytt till Sverige, information från det andra Tjetjenienkriget som bland annat hjälpte svenska myndigheter att hantera flyktingars status, information rörande en sovjetisk dödskrasch 1985 då en Su 15 Flagon utförde ett skenanfall mot ett Viggenplan samt information rörande det Viggenplan som under ett spaningsuppdrag mot den ryska atomkryssaren Peter den Store störtade den 16 oktober 1996.[75]
Du har fel när du påstår att all email som folk skickar i Sverige kommer att lagras.
Lagarna gäller signalspaning av trafik som passerar våra gränser.
Du har fel när du påstår att jag gillar lagen, jag accepterar den.
Hela debatten om " FRA lagen" är överdriven felaktig populistisk och sned.
GustavAnder skrev:Sniperace skrev:För att det är vad FRA själva har sagt.....Hur vet du att siffran är 0 ?
Du har fel att FRA uppgivit 0 i resultat.
Den 23 juli 2008 presenterade FRA, som tidigare på grund av hög sekretess inte offentliggjort sina spaningsresultat, fyra fall där FRA-spaning visat sig vara effektiva insatser. Offentliggörandet av dessa följer på den utbredda kritik som FRA fått utstå sedan FRA-lagen röstades igenom i Riksdagen. De fyra fall som offentliggjordes gäller ett stoppat politiskt mord "något år in på 2000-talet" på en person som flytt till Sverige, information från det andra Tjetjenienkriget som bland annat hjälpte svenska myndigheter att hantera flyktingars status, information rörande en sovjetisk dödskrasch 1985 då en Su 15 Flagon utförde ett skenanfall mot ett Viggenplan samt information rörande det Viggenplan som under ett spaningsuppdrag mot den ryska atomkryssaren Peter den Store störtade den 16 oktober 1996.[75]
Du har fel när du påstår att all email som folk skickar i Sverige kommer att lagras.
Du har fel när du påstår att jag gillar lagen, jag accepterar den.
Hela debatten om " FRA lagen" är överdriven felaktig populistisk och sned.
GustavAnder skrev:marx, jag säger bara att jag är väldigt förvånad över att 2 gubbar , rc och foliet, lyckats mot alla biologiska odds att framavla något levande ?
marxisten skrev:GustavAnder skrev:marx, jag säger bara att jag är väldigt förvånad över att 2 gubbar , rc och foliet, lyckats mot alla biologiska odds att framavla något levande ?
Exakt vad har det med din åsikt om övervakningssamhället att göra?
Sniperace skrev:Du har fel när du påstår att all email som folk skickar i Sverige kommer att lagras.
när jag läser aftonbladet passerar detta landets gränser, lätt att kolla med tracert
när jag hämtar och skickar mail via min mailserver passerar detta landets gränser fastän jag skickar mail till grannen, eller aftonbladet...
pga internets uppbyggnad är det troligare att det passerar landsgränsen än att det INTE gör det, även om du går till adresser i sverige!!
Alltså blir det i praktiken scannat hur du än bär dig åt!
Gustav "tjuven" Ander skrev:Du har återigen fel, när du nu försöker påskina att all trafik " passerar Sveriges gränser".
Och FRA sitter inte och kollar dig när du läser AB på nätet, vilka löjliga vandrings sägner du far med.
Mitt med i högsta grad detta att göra. Och RC skapade väl tråden?GustavAnder skrev:marxisten skrev:GustavAnder skrev:marx, jag säger bara att jag är väldigt förvånad över att 2 gubbar , rc och foliet, lyckats mot alla biologiska odds att framavla något levande ?
Ingenting, men inlägg från dig , rc, redloser rd och xet är också ingenting i denna debatt.
GustavAnder skrev:Sniperace skrev:Du har fel när du påstår att all email som folk skickar i Sverige kommer att lagras.
när jag läser aftonbladet passerar detta landets gränser, lätt att kolla med tracert
när jag hämtar och skickar mail via min mailserver passerar detta landets gränser fastän jag skickar mail till grannen, eller aftonbladet...
pga internets uppbyggnad är det troligare att det passerar landsgränsen än att det INTE gör det, även om du går till adresser i sverige!!
Alltså blir det i praktiken scannat hur du än bär dig åt!
Vi börjar med att fråga om du insett att du har fel i de andra påståendena du slängde ur dig ?
Du har återigen fel, när du nu försöker påskina att all trafik " passerar Sveriges gränser".
Och FRA sitter inte och kollar dig när du läser AB på nätet, vilka löjliga vandrings sägner du far med.
GustavAnder skrev:marxisten skrev:GustavAnder skrev:marx, jag säger bara att jag är väldigt förvånad över att 2 gubbar , rc och foliet, lyckats mot alla biologiska odds att framavla något levande ?
Ingenting, men inlägg från dig , rc, redloser rd och xet är också ingenting i denna debatt.
Sniperace skrev:läs mitt tillägg i förra mailet...
Dessutom nämner de inte att alla dessa fall du nämnde rörde den normala signalspaningen av RADIOTRAFIK, inte trådbunden....
och JO, en mycket stor del av den trafik som finns mellan svenskar i sverige går över landets gränser, liksom att norska mail som ska till danmark passerar svensk gräns, liksom en hel del intern norsk traik gör...
förneka det inte för då visar du upp kraftiga okunskaper eftersom inte ens FRA vill förneka detta
Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Pratar du om mina okunskaper
GustavAnder skrev:Sniperace skrev:läs mitt tillägg i förra mailet...
Dessutom nämner de inte att alla dessa fall du nämnde rörde den normala signalspaningen av RADIOTRAFIK, inte trådbunden....
och JO, en mycket stor del av den trafik som finns mellan svenskar i sverige går över landets gränser, liksom att norska mail som ska till danmark passerar svensk gräns, liksom en hel del intern norsk traik gör...
förneka det inte för då visar du upp kraftiga okunskaper eftersom inte ens FRA vill förneka detta
Pratar du om mina okunskaper när du bara slängt ur dig en massa påståenden som du direkt måste backa ifrån ? Det enda du har kvar är om trafiken "passerar Sveriges gränser..."
Läs på, seriöst, om vad de nya lagarna handlar om, återkom gärna.
Pratar du om mina okunskaper när du bara slängt ur dig en massa påståenden som du direkt måste backa ifrån ? Det enda du har kvar är om trafiken \"passerar Sveriges gränser...\", jag ställer mig tvivlande till din beskrivning av hur det fungerar.
Sniperace skrev:Pratar du om mina okunskaper när du bara slängt ur dig en massa påståenden som du direkt måste backa ifrån ? Det enda du har kvar är om trafiken \"passerar Sveriges gränser...\", jag ställer mig tvivlande till din beskrivning av hur det fungerar.
JAg har INTE backat från några påståenden, det du beskrev var RADIOSPANING en fullt legal sådan, men trådbunden spaning har tills FRA-lagen gick igenom varit FÖRBJUDEN utan domstolsutslag, och då har spaningen gällt definierade telefoner osv.....
FRA,s spaning på internetanslutningarna har inte gett några resultat.
och tvivla du, det är ju ett tecken på okunskap.....