GustavAnder 2009-09-06, 03:39
x-medborgare skrev: GustavAnder skrev:2003 var 300.000 människor sjukskrivna, många undanstoppade , bortglömda som dold arbetslöshet i det passiva Persson Sverige.
Idag är siffran 100.000 !
Långtids sjukskrivna 2003 140.000 idag 40.000 !!
Om den rödgröna röran tänkt sig att gå til val på att sjukskrivning än en gång ska bli en arbetsmarknadsåtgärd, så inte oss alliansare emot,
få Svenskar är intresserade av att pengar som ska gå til vård omsorg och skola används som en arbetsmarknass regulator och en väg til evigt utanförskap.
17 miljarder till bla.. samhalstjänster för sjuka som är för sjuka för att arbeta.. ja ja. Vad är det regeringen försöker gömma undan och dölja där.
Innan du skriker obs jag skrev för dem som är för sjuka för att arbeta..
Förövrigt är rehab sattsning ett utmärkt drag..
Nu är det ju du som skriker, så lugna ner dig lite och försök prata lite tystare, går inte det så ta gärna lärdom av alla andra väldigt timida vänsterdebattörer som... som
( ledsen det finns inga slika, glöm det , ni är lika galna allihop ).
Man gömmer inget, tvärtom går man ut öppet och säger vad som ska göras och hur många som berörs.
Jag skriver också för dem som är för sjuka för att arbeta, jag har dock alltid tvivlat på att de kan öka med hundratusentals, bara för att en oduglig sosse regering kallade dem för sjuka.