så som du försvarar dessa måste du formligen ÄLSKA dem så jag hade fel, du gillar inte dem, du ÄLSKAR dem!!Att jag gillade de nya FRA lagarna FEL AV DIG
nej, all info om från och till lagras enligt lagar som tillkommit, och mail som triggas av filtren LAGRASAtt all emejl skulle lagras FEL AV DIG
[qoute]Att FRA inte hade gjort några resultat FEL AV DIG[/quote]
FRA har INTE gjort några framgångar på vår trådbundna verksamhet, utan enbart vid RADIOSPANING
Att du gaggar om din amatörradio är lika intressant som att att diskutera en mopedmotor inom Formel 1. Den har INGET med signalspaning och debatten om de nya FRA lagarna att göra.
det har en del med detta att göra, just för att FRA,s spaning skulle vara inriktad på radiosignalspaning, en stor del av FRA,s sådana signalister är just radioamatörer, av vilka jag känner flera stycken personligen, och nu är det så att jag är mycket insatt i just lagarna runt att använda sändare, och att lyssna på kommunikationer, vilket jag vidhåller att är till 100% lagligt enligt svensk lag, kan du inte acceptera detta så KOLLA med jurist så ska du få se att du lider av en stor kunskapslucka......
Jag har INTE påstått att radiolagen eller amatörradio är debattämnet det är din fjantiga fokusförskjutning när du har gjort bort dig på alla tre punkterna.
Vill du debattera amatörradio föreslår jag att du beger dig till ålderdomshemmet för radioamatörer.
Dett enda som jag nämt med amatörradio är att jag sysslat med sådant och känner lagarna väl, jag har inte gjort bort mig på någon punkt, men du sjunker djupare och djupare i dyn ju mer du kommer med dina påhittade förbud.... och amatörradio har jag inte debatterat ett dug, bara nämnt i förbifarten, vilket du tragglar på om.....
PS Du får INTE lyssna på andras privata samtal utan medgivande, så det är nog DU som får läsa på radiolagen OCKSÅ, trots att du påstår att denna är din specialitet, vad nu det har med debatten om de nya FRA lagarna att göra. DS
JO, det är enligt svensk lag tillåtet att lyssna på ALLA frekvenser inom radiospektrat, på allt man kan lyssna, men som jag tidigare sagt, men får inte yppa vad man fått höra.
se nu till att kontrollera detta istället för att göra dig till idiot, jag lovar dig på heder och samvete att detta är SANT!!!!
vill du ställa upp på ett vad med 20.000 i insats, det går att arrangera om du vågar stå för det!!