Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
formsvackan
Kakmonstret
marxisten
blueheaven
R.O.F.L
MartinLindgren
GustavAnder
Redvictory
Blåfront
Regndrottning
Sniperace
x-medborgare
RedCloud
17 posters

svar på tal om FRA

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty Sv: svar på tal om FRA

Inlägg  Sniperace 2009-09-30, 21:21

Försök inte kollra bort korten, DU påstod dessa tre saker:

Att jag gillade de nya FRA lagarna FEL AV DIG
    så som du försvarar dessa måste du formligen ÄLSKA dem så jag hade fel, du gillar inte dem, du ÄLSKAR dem!!

Att all emejl skulle lagras FEL AV DIG
    nej, all info om från och till lagras enligt lagar som tillkommit, och mail som triggas av filtren LAGRAS

[qoute]Att FRA inte hade gjort några resultat FEL AV DIG[/quote]
    FRA har INTE gjort några framgångar på vår trådbundna verksamhet, utan enbart vid RADIOSPANING

Att du gaggar om din amatörradio är lika intressant som att att diskutera en mopedmotor inom Formel 1. Den har INGET med signalspaning och debatten om de nya FRA lagarna att göra.

det har en del med detta att göra, just för att FRA,s spaning skulle vara inriktad på radiosignalspaning, en stor del av FRA,s sådana signalister är just radioamatörer, av vilka jag känner flera stycken personligen, och nu är det så att jag är mycket insatt i just lagarna runt att använda sändare, och att lyssna på kommunikationer, vilket jag vidhåller att är till 100% lagligt enligt svensk lag, kan du inte acceptera detta så KOLLA med jurist så ska du få se att du lider av en stor kunskapslucka......

Jag har INTE påstått att radiolagen eller amatörradio är debattämnet det är din fjantiga fokusförskjutning när du har gjort bort dig på alla tre punkterna.
    Vill du debattera amatörradio föreslår jag att du beger dig till ålderdomshemmet för radioamatörer.

Dett enda som jag nämt med amatörradio är att jag sysslat med sådant och känner lagarna väl, jag har inte gjort bort mig på någon punkt, men du sjunker djupare och djupare i dyn ju mer du kommer med dina påhittade förbud.... och amatörradio har jag inte debatterat ett dug, bara nämnt i förbifarten, vilket du tragglar på om.....

PS Du får INTE lyssna på andras privata samtal utan medgivande, så det är nog DU som får läsa på radiolagen OCKSÅ, trots att du påstår att denna är din specialitet, vad nu det har med debatten om de nya FRA lagarna att göra. DS

JO, det är enligt svensk lag tillåtet att lyssna på ALLA frekvenser inom radiospektrat, på allt man kan lyssna, men som jag tidigare sagt, men får inte yppa vad man fått höra.

se nu till att kontrollera detta istället för att göra dig till idiot, jag lovar dig på heder och samvete att detta är SANT!!!!

vill du ställa upp på ett vad med 20.000 i insats, det går att arrangera om du vågar stå för det!!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-09-30, 21:24

Det här dravlet var det första Sniper presterade, rena sketsnacket och totalt osant i förhållande till verkligheten.

är du villig att ställa upp och låta myndigheterna kolla ALL din post du får i postlådan, lyssna på alla dina telefonsamtal, registrera all din kommunikation, till vem du ringer, vem som ringer dig, och var du surfar, till vika du emaila och tar emot mail ifrån, inklusive innehållet?

DET är vad fralagen ger för möjligheter, och inbilla dig inte att det inte kommer utnyttjas!!

men så ÄR det, denna lag ger dem denna möjlighet.

all post i din emailpostlåda, avlyssna alla dina telefonsamtal, mycket av dessa går idag via ip-telefoni, och dit är vi på väg med all teletrafik

datalagringslagen behandlar just de saker du nämner....

och som sagt, inbilla dig inte att så inte kommer göras....
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-30, 21:24

Lol, radio-amatör! lol!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-09-30, 21:26

blueheaven skrev:Lol, radio-amatör! lol!

det var nog liiite mer än radioamatör....
    som var en bisyssla och hobby, en verksamhet har ex varit byggande av radiolänkar till försvaret
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty radio gaga, sniper på röret?

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 21:34

Hur du har mage att kalla nån idiot som framhärdar i dina 3 påståenden är förbluffande.

Försök komma ner till verkligheten , läs vad FRA chefen säger, läs vad lagarna säger, sluta med dina förvirrade teorier.

Sen fortsätter du ägna dina inlägg till 95% åt din totalt ointressanta amatörradio, hobby för knepskallar, säg nåt mer som jag fullständigt skiter i.

Som sagt lika intressant att ha med i en debatt om de nya FRA lagarna som att se en mopedmotor på en Formel 1 bil, typ.
    Snacka om att fokus förskjuta och erkänna sig besegrad.

Kan du inte debattera FRA lagarna, gå till ett forum för senila där de debatterar amatörradio.

Och hur ska man rimligen lägga ett vad med dig, du som ändrar dina påståenden i varje inlägg du skriver, du saknar ju all trovärdighet och ärlighet, nu skriver du att du får lyssna på alla samtal, innan sa du att du kunde utöva signalspaning...
    Du Sniper, vad ska vi med FRA till, du kan ju sköta hela ruljansen GAPSKRATT
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-09-30, 21:34

Det är när man sätter ihop FRA, IPRED, Telecompacet o ACTA som man
    BORDE dra öronen åt sej, det nät vi har i dag kommer att vara ett
    minne blott om vissa makthavare (läs Frankrike) får som de vill, vem
    här vill tillbaka till det slutna internet som fanns innan?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-30, 21:36

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:läs vad FRA chefen säger

svar på tal om FRA - Sida 6 Bagdad_bob

There are no americans in Bagdad...

En del gör det lätt för sig genom att tro allt de hör....
    patriot
    patriot

Antal inlägg : 340

Inlägg  patriot 2009-09-30, 21:39

bara commisar vill övervaka folket.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-09-30, 21:42

patriot skrev:bara commisar vill övervaka folket.

Japp helt sant att puckot svartjobbaren gander vill det!
    fast som vanligt slingrar sig den "ormen" med att kalla andra för lögnare den lille svartjobbande tjyven asfultruhten/gustavander.
    //berra
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 21:44

patriot skrev:bara commisar vill övervaka folket.

Okej, och det är högern som röstade igenom FRA och oppositionen vill ta bort eller iaf. ändra den till det bättre. Det betyder att Reinfeldt, Borg och resten av regeringen är kommunister nu. Det var en nyhet. Undra vad de tycker om det?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-09-30, 21:45

GustavAnder skrev:Hur du har mage att kalla nån idiot som framhärdar i dina 3 påståenden är förbluffande.

Försök komma ner till verkligheten , läs vad FRA chefen säger, läs vad lagarna säger, sluta med dina förvirrade teorier.

Sen fortsätter du ägna dina inlägg till 95% åt din totalt ointressanta amatörradio, hobby för knepskallar, säg nåt mer som jag fullständigt skiter i.

Som sagt lika intressant att ha med i en debatt om de nya FRA lagarna som att se en mopedmotor på en Formel 1 bil, typ.
    Snacka om att fokus förskjuta och erkänna sig besegrad.

Kan du inte debattera FRA lagarna, gå till ett forum för senila där de debatterar amatörradio.

Och hur ska man rimligen lägga ett vad med dig, du som ändrar dina påståenden i varje inlägg du skriver, du saknar ju all trovärdighet och ärlighet, nu skriver du att du får lyssna på alla samtal, innan sa du att du kunde utöva signalspaning...
    Du Sniper, vad ska vi med FRA till, du kan ju sköta hela ruljansen GAPSKRATT

nu kan du sätta skrattet i halsen

telelagen 1993:597 paragraf 54 säger

54 § Den som i annat fall än som avses i 45 § första stycket och 46 § i radiomottagare har avlyssnat eller på annat sätt med användande av sådan mottagare fått tillgång till ett radiobefordrat telemeddelande som inte är avsett för honom själv eller för allmänheten får inte obehörigen föra det vidare. Lag (1999:578).

telelagen

du kan även läsa här
    FRAPEDIA

kan du ge mig de 20.000 nu?
    GustavAnder
    GustavAnder

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty öööö

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 22:21

Kan du försöka debattera FRA lagarna istället för din obskyra hobby ?

Snacka om fokusförskjutning och att erkänna sig besegrad.

Prata istället om dina sagor, de tre påståendena om FRA som var ren bullshit,
    istället för att prata om radioamatörer som INTE får lov att idka signalspaning, ditt citat från radiolagen säger ju att det inte är tillåtet att använda uppgifterna, så jag kan fortfarande gapskratta åt ditt dravel om att amatörnördar får utöva signalspaning.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-30, 22:24

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:och att erkänna sig besegrad.

men herre jösses ge dig nån din lilla pajas.
    Sniper har ju kört över dig med ångvält, backat och kört över dig igen med något som verkar vara sällsynt i din värld: FAKTA

För varje inlägg du gör nu visar ju bara hur in i h-te korkad du faktiskt är.

Sniper har rätt på precis varje punkt om FRA.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-09-30, 22:30

RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:och att erkänna sig besegrad.

Sniper har ju kört över dig med ångvält, backat och kört över dig igen med något som verkar vara sällsynt i din värld: FAKTA

Instämmer med föregående talare! G-A har åter igen blivit naken och avslöjad som en mycket korkad idiot som han själv brukar uttrycka sig! Very Happy
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 22:35

RedCloud skrev:

WORD
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-01, 09:22

GustavAnder skrev:Kan du försöka debattera FRA lagarna istället för din obskyra hobby ?

Snacka om fokusförskjutning och att erkänna sig besegrad.

Nu är det så att jag talar inte om min hobby, jag talar om att varje svensk medborgare har rätt att lyssna på HELA radiospektrat, vilket du förnekar, jag talade om att DET var också vad FRA sysslade med RADIOSIGNALSPANING, trådavlyssning var FÖRBJUDEN för FRA, och att FRA,s resultat via tråd var NOLL....

Prata istället om dina sagor, de tre påståendena om FRA som var ren bullshit,
    istället för att prata om radioamatörer som INTE får lov att idka signalspaning, ditt citat från radiolagen säger ju att det inte är tillåtet att använda uppgifterna, så jag kan fortfarande gapskratta åt ditt dravel om att amatörnördar får utöva signalspaning.

Sagor, det är rena FAKTA som du förtvivlat försöker dölja i panik eftersom du blivit överbevisad.

Fortfarande så behöver du INTE blanda in radioamatörer, eftersom det inte ärt så att de har ett speciellt tillstånd att lyssna på alla radiospektrats frekvenser detta gäller nämligen ALLA, till och med dig GA!!!!

Att man INTE får sprida uppgifterna gör inget förbud mot att lyssna eller hur, att man kan använda dessa uppgifter enbart för sig själv, att VETA är väl skäl nog?

Hur är det, alla svenska medborgare får åka till tyskland och köpa 110 liter öl, men de får INTE sälja detta när de kommit hem, ska vi då säga att det är förbjudet att köpa öl i tysklande eftersom vi inte får sälja den hemma? Very Happy

Hur var nu DITT påstående, du skrev ganska tydligt att man fick INTE avlyssna någons radiokommunikation utan tillstånd från denne, har du nu ändrat uppfattning?

Nu till just detta FRA fick fram till den omdebatterade lagens tillkomst INTE avlyssna TRÅDBUNDEN trafik utan enbart radiotrafik, men lagens tillkomst ska de få avlyssna ALL trådbunden trafik som passerar rikets gränser, OCH att det gjorts försök att omfatta ÄVEN inrikes trafik,,,,,

Förnekar du att med dagens teknik så blir det väldigt ofta så att en mycket stor del av trafiken passerar svensk gräns även om den går mellan två svenskar på svenskt område?

Förnekar du att det väck stora farhågor när det gäller meddelarfriheten eftersom detta innebär att trafik mellan allmänhet och tidningar kan avlyssnas?

Samma sak gäller ex en mailkonversation mellan präst och en som genom email eller ip-telefoni talar med en präst?

Inser du INTE de möjligheter som byggs upp?

Nää, jag tror inte du inser faran utan följer bara blint vad farbror staten säger, jag tror du skulle blivit en mönstermedborgare i det sovjetiska väldet, som svalde allt staten sa att var bra!! Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty ack ack, ännu en haverist en masse.....

Inlägg  GustavAnder 2009-10-01, 11:37

Stackars Sniper, ytterligare en massiv total haverist som tuggar fradga och snackar strunt om min person....Ditt sista inlägg här tyder ju på stora personliga problem.

Nu är det så att jag talar inte om min hobby, jag talar om att varje svensk medborgare har rätt att lyssna på HELA radiospektrat, vilket du förnekar, jag talade om att DET var också vad FRA sysslade med RADIOSIGNALSPANING, trådavlyssning var FÖRBJUDEN för FRA, och att FRA,s resultat via tråd var NOLL....

Jag har inte alls förnekat vad du så förvirrat pratar om här,
    och det ÄR INTE ALLS VAD DU SA INITIALT, DU ÄR TOTALT OÄRLIG !
    Jag gapskrattade när du påstod att " alla har rätt att signalspana....."
    och alla med iq över rotfrukt gapskrattar fortfarande,
    du tycks tro att din mossiga hobby har något med de nya FRA lagarna att göra, jag är totalt ointresserad av din nördhobby, och den har INGET med debatten om de nya FRA lagarna att göra, så lägg ner, haverist.

Nej, inget av det har varit korrekt, men det är vad de VILL att vi ska TRO....

Sniper, haveristen, menar att allt "de" säger är en lögn...lol

så kryp nu ner under din sten och skäms.... du ÄR okunnig om svensk radiolag.

Sniper, den obehaglige, försöker fokusförskjuta och pratar om radiolagen, denna debatt handlar om de nya FRA lagarna.

ALLT jag sagt om de nya FRA lagarna här, är korrekt,
    I princip ALLT snipert om är rena sagorna, har ingen förankring i verkligheten, dina försök att i varje inlägg ändra på vad du tidigare sagt är ju patetiskt, är du en vuxen människa ?
    Gå tillbaka till mitt inlägg igår 15.33 , och skäms sen, din oärlige haverist.Smile

Om du har ryggrad att skämmas och se verkligheten, läs gärna på om de nya lagarna
    ( OBS Radiomuppen INTE radiolagarna)
    Bland annt gäller detta, men du har ju internet, så, the truth is out there.Smile

Tillstånd för signalspaning ska prövas av domstol.
    FRA ska ansöka om tillstånd för all signalspaning. Även signalspaning för regeringens behov omfattas alltså av tillståndskrav.
    FRA ska enbart få tillgång till de "trafikstråk" som domstolen bestämmer.
    I lagen tydliggörs att FRA inte får signalspana mot trafik där både avsändare och mottagare finns i Sverige.
    FRA får endast bedriva signalspaning på beställning av regeringen, regeringskansliet och försvarsmakten.[13]

Läs också vad chefen för FRA säger.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_1413419.svd

Lycka till.Smile
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-01, 12:08

GustavAnder skrev:Stackars Sniper, ytterligare en massiv total haverist som tuggar fradga och snackar strunt om min person....
    Strunt, du visar högst påtagligt dina ambitioner och känslor Very Happy

Jag har inte alls förnekat vad du så förvirrat pratar om här,
    och det ÄR INTE ALLS VAD DU SA INITIALT, DU ÄR TOTALT OÄRLIG !
    Jag gapskrattade när du påstod att " alla har rätt att signalspana....."
    [/quote]

Vad JAG skrev var följande

Jag inte bara TROR, jag VET att varje svensk medborgare har rätt att lyssna på HELA radiospektrat med mottagare och antenner, detta är en rättighet vi haft i väldigt många år, försök slå mig på fingrarna när det gäller detta.
    Den enda begränsning när det gäller detta är att vi får INTE yppa för andra om vad vi hört av sådan som inte varit avsett för oss.

RAdiolagen är helt klar på denna punkt, så återigen visar du på stora brister i kunskaper om vad du yttrar dig om!!

spaning är vad DU talar om, och visst kan den vanlige medborgarnen lyssnande vara spaning, en HELT LEGAL sådan, bara man håller det för sig själv, men du har tydligen svårt att förstå, eller gör dig dum med vett och vilja

och alla med iq över rotfrukt gapskrattar fortfarande,
    du tycks tro att din mossiga hobby har något med de nya FRA lagarna att göra, jag är totalt ointresserad av din nördhobby, och den har INGET med debatten om de nya FRA lagarna att göra, så lägg ner, haverist.

Snarare är det de UNDER rotfrukts intelligens som skrattar, mao DU, min hobby har mycket lite med detta att göra, förutom att den ger en inblick i lagar som styr en del av detta.

Sniper, den obehaglige, försöker fokusförskjuta och pratar om radiolagen, denna debatt handlar om de nya FRA lagarna.

nej jag påvisar bara vilka lagar som gällt, och hur dessa ändras för att kunna slopa den pesronliga integriteten och kartlägga samt kontrollera det egna folket

ALLT jag sagt om de nya FRA lagarna här, är korrekt,
    I princip ALLT snipert om är rena sagorna, har ingen förankring i verkligheten, dina försök att i varje inlägg ändra på vad du tidigare sagt är ju patetiskt, är du en vuxen människa ?
    Gå tillbaka till mitt inlägg igår 15.33 , och skäms sen, din oärlige haverist.Smile

Nej, inget är sant, det är bara påståenden utan grund än vad du tror

Om du har ryggrad att skämmas och se verkligheten, läs gärna på om de nya lagarna
    ( OBS Radiomuppen INTE radiolagarna)
    Bland annt gäller detta, men du har ju internet, så, the truth is out there.Smile

radiolagarna gäller även FRA, men de gest tillstånd att yppa osv.....

och nej jag skäms inte för att vara ärlig om riskerna med fra-lagen

Tillstånd för signalspaning ska prövas av domstol.
    FRA ska ansöka om tillstånd för all signalspaning. Även signalspaning för regeringens behov omfattas alltså av tillståndskrav.
    FRA ska enbart få tillgång till de "trafikstråk" som domstolen bestämmer.
    I lagen tydliggörs att FRA inte får signalspana mot trafik där både avsändare och mottagare finns i Sverige.
    FRA får endast bedriva signalspaning på beställning av regeringen, regeringskansliet och försvarsmakten.[13]
    Ja, en väldigt luddig och långtsträckande del, tillståndet ges för att scanna vissa ord, det torde inte ge några problem att scanna all trqafik, tvärtom ALL trafik MÅSTE scannas för att hitta sökorden eller hur?
    Sökstråk?
    enligt all info är sökstråken 16 i hela sverige tillstånd kommer ges för alla, utan tvivel.

vad finns det som säger att det INTE missbrukas, glöm inte IB-affären, hade de tillstånd?
    ver det de gjorde legalt?
    FRA har erkänt att de signalspanat i tråd mot gällande lag, vad säger att det inte återupprepas?

och att regeringen och regeringskanliet får begära signalspaning, hur vet vi då att de inte genom luddiga termer gör just åsiktsregistrering och kartläggning av medborgarna?

vågar du låta en ny regering med kommunister som ministrar få denna chans?

Läs också vad chefen för FRA säger.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_1413419.svd

Lycka till.Smile

och du anser inte att denne är part i målet och säger vad han behöver för att utöva denna verksamhet?

nej GA, du är bortgjord och har sjunkit i dyn så långt du kan komma, hur många har kommit till din undsättning?

inte en enda........ du är ensam....
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-01, 12:14

Fortfarande är det så att när man sätter ihop FRA o IPRED med
    alla andra lagar som är på gång så riskerar det att bli ett
    övervakningssystem som STASI hade gråtit av lycka över,förresten,
    varför ett sådant hemlighetsmakeri?

http://christianengstrom.wordpress.com/2009/09/30/hemligt-bud-mottaget/
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-01, 12:16

lazy skrev:Fortfarande är det så att när man sätter ihop FRA o IPRED med
    alla andra lagar som är på gång så riskerar det att bli ett
    övervakningssystem som STASI hade gråtit av lycka över,förresten,
    varför ett sådant hemlighetsmakeri?

http://christianengstrom.wordpress.com/2009/09/30/hemligt-bud-mottaget/

den helheten förstå inte GA!
    tyvärr....
    här finns bara den GODA pålitliga staten som aldrig skulle göra något mot medborgarnas vilja
    GustavAnder
    GustavAnder

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty ärlighet.....haverist.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-01, 12:16

Sniper, det du refererar till är INTE vad du initialt skrev, du kan inte ändra dina sagor i varje inlägg och sen kräva att man ska svara och debattera utifrån det, det är ju perverst oärligt ! Är du en vuxen människa ?

VAR VÄNLIG, gå tillbaka till mitt inlägg igår 15.33, och skäms, eller lägg ner din haverist stil.

I övrigt, läs på om FRA lagarna, och vad FRA chefen har att säga, återkom gärna.Smile

PS Och du fortsätter att fylla dina oärliga inlägg med dravel om din mupphobby och radiolagen... jeesus... DS

den helheten förstå inte GA!....
    Och tamef-n, du FORTSÄTTER också att påstå saker om min person och vad jag TYCKER, rätt ut i dert blå, jävla byfåne, det ska du ha i ansiktet.

Och så pratar du om " vilka som kommnit till undsättning.." som om det skulle spela nån roll, ÄR du en byfåne på riktigt?Smile
    Se istället vilka dårar som kommit till din "undsättning"
    rc rv berra marx... och inse vilken grop du hamnat i.

ALLT jag sagt om FRA lagarna är korrekt,
    i princip ALLT du lallat om är sagor.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-01, 12:30

GustavAnder skrev:Sniper, det du refererar till är INTE vad du initialt skrev, du kan inte ändra dina sagor i varje inlägg och sen kräva att man ska svara och debattera utifrån det, det är ju perverst oärligt ! Är du en vuxen människa ?

VAR VÄNLIG, gå tillbaka till mitt inlägg igår 15.33, och skäms, eller lägg ner din haverist stil.

I övrigt, läs på om FRA lagarna, och vad FRA chefen har att säga, återkom gärna.Smile

PS Och du fortsätter att fylla dina oärliga inlägg med dravel om din mupphobby och radiolagen... jeesus... DS

den helheten förstå inte GA!....
    Och tamef-n, du FORTSÄTTER också att påstå saker om min person och vad jag TYCKER, rätt ut i dert blå, jävla byfåne, det ska du ha i ansiktet.

Och så pratar du om " vilka som kommnit till undsättning.." som om det skulle spela nån roll, ÄR du en byfåne på riktigt?Smile
    Se istället vilka dårar som kommit till din "undsättning"
    rc rv berra marx... och inse vilken grop du hamnat i.

ALLT jag sagt om FRA lagarna är korrekt,
    i princip ALLT du lallat om är sagor.

*asgarv*

lika bra du lägger ner, DU är den som med alla medel försöker vränga ut och in på allt som skrivs....

nå, är FRA-lagen Ipred och datalagringslagarna något du anser vi verkligen ska ha?
    eller är de förödande för den personliga integriteten?

LITAR du till hundra procent på staten?
    GustavAnder
    GustavAnder

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty haverist, javisst.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-01, 12:36

lika bra du lägger ner, DU är den som med alla medel försöker vränga ut och in på allt som skrivs....

Så du läste inte mitt inlägg från igår 15.33 Inlägget varifrån du försökt ändra din ståndpunkt sådär en tre fyra gånger...
    Och du kan inte visa det minsta ärlighet ?
    VAR förvränger jag vad du initialt sa ?

I övrigt refererar jag till lagar och Chefen för FRA ( eller han ingår i konspirationen ?)
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-01, 12:45

GustavAnder skrev:lika bra du lägger ner, DU är den som med alla medel försöker vränga ut och in på allt som skrivs....

Så du läste inte mitt inlägg från igår 15.33 Inlägget varifrån du försökt ändra din ståndpunkt sådär en tre fyra gånger...
    Och du kan inte visa det minsta ärlighet ?
    VAR förvränger jag vad du initialt sa ?

I övrigt refererar jag till lagar och Chefen för FRA ( eller han ingår i konspirationen ?)

och det inlägget har jag inte ändrat ståndpunkt från, fortfarande vidhåller jag att de fall du nämner gäller RADIOSIGNALSPANING inte spaning i tråd.

dessutom sammanfaller fra-lagen med ipred och datalagringslagen till något du borde vara lite oroad av.

sedan verkar det inte när man läser dina alster som om du bara accepterar detta, det lyser igenom alltför mycket av just beundran för dem och vilja att att ha dem, har jag fel?

tycker du att de borde rivas upp?

och återigen LITAR du till hundra procent på att dessa inte kommer missbrukas eller glida mer och mer mot det jag befarar?

Vill du ha samma möjligheter för en sosseregering?
    litar du på dem?
    GustavAnder
    GustavAnder

svar på tal om FRA - Sida 6 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-10-01, 12:56

och det inlägget har jag inte ändrat ståndpunkt från, fortfarande vidhåller jag att de fall du nämner gäller RADIOSIGNALSPANING inte spaning i tråd.

Men DÅ ÄNDRAR DU JU DIG, från dina initiala inlägg. lol

Och du lallade också om att " all emejl lagras..." rent dravel, som nästan allt du skrivit här.
    Och du påstod att jag gillade/alskade lagen.
    Kan du försöka agerar vuxen och erkänna att du var helt ute och cyklade.

Jag vet inte om det är meningsfullt att debattera vidare med dig ,
    vad gör du nästa gång du hanmnar i trångmål, du bara ändrar fritt och kräver man ska svara på det som om det var dina ursprungliga tankar ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:36