3 miljoner dör i svält och den politiska eliten som lever i lyx ger svälten ett namn...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14432579.ab
RedCloud skrev:Efter 5-6-7 år tillsammans här och på AB har jag inte sett en enda person som hyllat NordKorea som något föredöme. Ingen !!!
Dock maler schakalhögern på med N.K. så fort argumenten tryter, dvs dagligen.
NK är en förkastlig diktatur med oerhörda lidande för den egna befolkningen.
Min personliga åsikt är att de kan inte hålla på hur länge som helst, en folklig resning eller palatsrevolution, vad som helst.
Dock tror jag inte på krig S.K. --> N.K.
Nu ljuger du igen
RedCloud skrev:Efter 5-6-7 år tillsammans här och på AB har jag inte sett en enda person som hyllat NordKorea som något föredöme. Ingen !!!
Dock maler schakalhögern på med N.K. så fort argumenten tryter, dvs dagligen.
NK är en förkastlig diktatur med oerhörda lidande för den egna befolkningen.
Min personliga åsikt är att de kan inte hålla på hur länge som helst, en folklig resning eller palatsrevolution, vad som helst.
Dock tror jag inte på krig S.K. --> N.K.
RedCloud skrev:Nu ljuger du igen
Så lillfjanten Redalert ska tala om för mig vad jag sett eller inte sett ?
Hybris ?
Fast nu är svält inte något som enbart förekommer i diktaturer.
"43 miljoner amerikaner svälter
samtidigt som den amerikanska arbetslösheten stiger lever allt fler amerikaner under fattigdomsgränsen. Drygt 43 miljoner människor, en åttondel av befolkningen, klarar sig inte utan statliga matkuponger. Och 60 milljoner amerikaner får hjälp via Social Security. "
den kommunistiska propagandatidningen "Veckans affärer"
http://www.va.se/nyheter/43-miljoner-amerikaner-svalter-78186
Andelen undernärda barn ökar i USA samtidigt som två tredjedelar av amerikanerna är överviktiga eller mycket feta.
Enligt officiella siffror upplevde 11,2 procent av landets familjer 2003 att de led av matbrist, jämfört med 10,1 procent 1999. Nu ökar oron för att neddragningarna av sociala för- måner 2006 ska förvärra situationen.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=404534
Kommunismen när det är som bäst.
, är ett kommunistiskt samhälle eftersträvsamt??
Hur många har dött av svält i USA?
RedCloud skrev:
Hur många har dött av svält i USA?
Är det en tävling secrist ?
Blir de hungriga i USA mättare för att det dör folk av svält i N.K. ?
Inte?
RedCloud skrev:Inte?
Juche (koreanska: självtillit, även juchetanken, juche-filosofin, jucheismen eller kimilsungism) är Nordkoreas statsbärande ideologi. Juche skrevs in som statsbärande ideologi i Nordkoreas grundlag 1972.
[WIKI]
Välkommen till verkligheten secrist....
Juche kan översättas med "självtillit" eller "självförsörjande". Utmärkande för juche-ideologin är föreställningen om ett Nordkorea som i alla avseenden är oberoende och fullt av självtillit: i utrikespolitiken, militärt och ekonomiskt. Grundläggande är att landet ska kunna förlita sig på enbart egna resurser. En annan föreställning är att folket måste vara både subjekt och objekt för revolutionen, det vill säga de måste själva omvandla sig för att kunna föra Nordkorea mot det kommunistiska samhället[källa behövs]. Ett övergripande mål med juche är att omskapa människan till något som kallas naturens herre i den nordkoreanska propagandan.[1]
Jucheidén bygger på Kim Il Sungs verk och är officiellt en vidareutveckling av marxism-leninismen, men anses av många - utanför Nordkorea - vara en variant av stalinism kombinerad med traditionella konfucianska idéer och koreansk kulturnationalism. Referenser till Stalin finns inte med i Nordkoreas propaganda. Han finns aldrig med på bild och nämns inte annat än i historiska sammanhang. Däremot hänger porträtt av Marx, Lenin och Kim Il Sung vid Kim Il Sung-torget i Pyongyang.
Så Kommunistiska Partiet har alltså fel då? Ja eller nej?
Juche
Den politiska och filosofiska ideologi som präglar norra Korea kallas Juche och sägs ofta, lite förenklat, vara en anpassning av marxismen-leninismen till koreanska förhållanden.
Juchefilosofin utvecklades av Kim Il Sung i kampen mot den japanska ockupationen och blev en ideologisk samlingspunkt för det koreanska motståndet. Efter segern mot den japanska imperialismen blev juchefilosofin en vägledning för den koreanska nationen.
Centrala teman i juchefilosofin är människans frihet, självständighet och oberoende. Den är ett försök att vidareutveckla marxismen med ett tydligare fokus på människan som handlande subjekt som utvecklas i relation till samhället och den natur som människan har herravälde över. Historiskt ligger fokus på folkmassorna som samhällets skapare och den rörelse mot frihet som finns i denna massornas kamp.
Kim Il Sung fortsatte under hela sin levnad att utveckla juchefilosofin, en utveckling som även fortsatt under Kim Jong Ils ledarskap.
RedCloud skrev:Kommunismen när det är som bäst.
Utlevd stupiditet när den är som allra bäst. N.K. ÄR inte kommunistiskt.
Försök att ha på fötterna rasse-Seel
, är ett kommunistiskt samhälle eftersträvsamt??
Nu heter ju N.K.s system Juche och inte kommunistiskt.
Frågan du borde ställa är väl: ska vi ha ett samhällsbygge som tillåter människor svälta, oavsett om det heter NordKorea eller USA ?
Hur många svälter i det kommunistiska nordkorea tror du?
RedCloud skrev:Inte?
Juche (koreanska: självtillit, även juchetanken, juche-filosofin, jucheismen eller kimilsungism) är Nordkoreas statsbärande ideologi. Juche skrevs in som statsbärande ideologi i Nordkoreas grundlag 1972.
[WIKI]
Välkommen till verkligheten secrist....
RedCloud skrev:Så Kommunistiska Partiet har alltså fel då? Ja eller nej?
släpp sargen nu secrist
Om flertalet ekonomer befarar USA är bankrutt så gäller inte det, men när en handfull "experter" påstår att NK är kommunistisk då gäller det.
Konsekvens verkar inte vara din starkaste sida (heller)
RedCloud skrev:Hur många svälter i det kommunistiska nordkorea tror du?
För många, men färre än i USA.....
Åtminstone skönt att du erkänner att det är kommunistiskt
RedCloud skrev:Åtminstone skönt att du erkänner att det är kommunistiskt
Det gör jag inte, NK har Juche som ideologi.
Du vet det där du inte begriper....
Blunda-blunda
RedCloud skrev:Blunda-blunda
vakna, vakna.....