Are you for real?
jajjomensan, din värsta mardröm.....
Are you for real?
UFO's are not for real!
SiP skrev:Är det detta som är det perfekta rättvisa samhället???
3 miljoner dör i svält och den politiska eliten som lever i lyx ger svälten ett namn...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14432579.ab
RedCloud skrev:Kommunismen när det är som bäst.
Utlevd stupiditet när den är som allra bäst. N.K. ÄR inte kommunistiskt.
Försök att ha på fötterna rasse-Seel
, är ett kommunistiskt samhälle eftersträvsamt??
Nu heter ju N.K.s system Juche och inte kommunistiskt.
Frågan du borde ställa är väl: ska vi ha ett samhällsbygge som tillåter människor svälta, oavsett om det heter NordKorea eller USA ?
Vad är det då?
Så vad har namnet på deras egna tolkning av Marxismen med saken att göra? Inte kallade sig väl Pinochet sig själv för fascist?RedCloud skrev:Vad är det då?
Rasse-Seel, skryt inte med din egen stupiditet så där, övriga anktrion kan bli ledsna.
Nordkoreas styrelseskick heter "Juche".
Så vad har namnet på deras egna tolkning av Marxismen med saken att göra?
RedCloud skrev:Vad är det då?
Rasse-Seel, skryt inte med din egen stupiditet så där, övriga anktrion kan bli ledsna.
RedCloud skrev:Så vad har namnet på deras egna tolkning av Marxismen med saken att göra?
rätt så mycket....
RedCloud skrev:Så Kommunistiska Partiet har alltså fel då? Ja eller nej?
släpp sargen nu secrist
Om flertalet ekonomer befarar USA är bankrutt så gäller inte det, men när en handfull "experter" påstår att NK är kommunistisk då gäller det.
Konsekvens verkar inte vara din starkaste sida (heller)
Märker att du våndas över att behöva svara på frågan. Har kommunistiska Partiet rätt eller fel. Ja eller Nej. Hur svårt kan det vara?
RedCloud skrev:Märker att du våndas över att behöva svara på frågan. Har kommunistiska Partiet rätt eller fel. Ja eller Nej. Hur svårt kan det vara?
För mig har Kommunistiska Partiet ingen som helst relevans secrist, men för dig verkar de var gud (när det passar dina syften)
Ska jag tolka det som att du tycker de har fel?
RedCloud skrev:
Ska jag tolka det som att du tycker de har fel?
Jag tycker secrist ska sluta tolka öht, det blir ju så feeeeeeel varje gång....
Jag frågar om jag ska tolka eftersom att svara ja eller nej på en enkel fråga verkar ju mer smärtsamt än en rotfyllning för dig.
RedCloud skrev:
Jag frågar om jag ska tolka eftersom att svara ja eller nej på en enkel fråga verkar ju mer smärtsamt än en rotfyllning för dig.
Najs traj, men du slåss mot väderkvarnar som vanligt.
Stal småbarnen dina leksaker i sandlådan när du var liten ?
Kommunistiska partiet berör mig säger jag ju, oavsett vad de tycker i olika frågor.....(nu skrev jag sakta för att du skulle ha chansen att förstå)
Berör de dig?
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Vad är det då?
Jucheidén bygger på Kim Il Sungs verk och är officiellt en vidareutveckling av marxism-leninismen, men anses av många - utanför Nordkorea - vara en variant av stalinism kombinerad med traditionella konfucianska idéer och koreansk kulturnationalism. Referenser till Stalin finns inte med i Nordkoreas propaganda. Han finns aldrig med på bild och nämns inte annat än i historiska sammanhang. Däremot hänger porträtt av Marx, Lenin och Kim Il Sung vid Kim Il Sung-torget i Pyongyang.
Från Wikipedia
Och Stlinism anses av miljöpartiets Peter Eriksson vara precis vad Lars Ohly står för.
RedCloud skrev:Berör de dig?
oj oj oj vad roligt man kan ha över ett missat "inte".
Snäpp upp dig lite nu secrist, låt inte opinionssiffrorna färga det du skriver...
RedCloud skrev:Och Stlinism anses av miljöpartiets Peter Eriksson vara precis vad Lars Ohly står för.
och då är det plötsligt sant ?
kom igen lillEric, släpp sargen...