marxisten skrev:Sniperace skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:*suck* för att visa dig som en som verkligen vet är du väldigt ovetande, förnekar du att han var stödd av fd sovjetunionen och hade mycket militär personal därifrån och att han hade en militär arsenal av vapen företrädesvis av sovjetisk härkomst?
Nu får du allt ge dig och inte komma med en väldigt liten del av annat....
Var har jag förnekat det. Jag konstaterar bara fakta att om han var kommunist är det konstigt att USA hjälpte till att fixa massförstörelsevapen.
Förresten, liten del? Kallar du ABC vapen för liten del? Jag kallar det för en ganska stor del.
i det stora hela vad gäller saddams arsenal så VAR de en liten del!!
Beror på, en atombomb motsvarar ganska många soldater i dödande.
Oj, hade Saddam sådana, jamen då var det ju ännu bättre att USA invaderade och intog Irak
Liksom biologiska och kemiska.
Jag okej inte atom, men kemiska vapen är med ganska så farliga!
det han hade i den vägen var långt ifrån den potential hans övriga hade.......
hur många kemvapen utsattes amerikanerna för vid sin invasion?
mig veterligen INGA!!!
Inte denna invasionen, men gå tillbaka lite i tiden.
Iran-Irak 1984-1991 100 000 Iranier dödade pga. kemiska vapen.
1988, 7 000 döda och 20 000 skadade kurder pga. kemiska vapen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_and_weapons_of_mass_destruction
År 1998 var 90-95% ca. avrustat, men lik förbannat gav USA de teknologin.
men ÄNDÅ var dessa en liten del av deras fulla arsenal..........
tror du de skulle ha en chans med BARA sådana?
ett exempel är att de måste vara noga med vindriktning när de används inom närområde osv....
Så, nej, fortfarande var dessa en väldigt liten del av deras fulla potential.....
förresten har jag läst att det var tyska vapenhandlare som fixade just nervgifter och kemikalier till Saddam, och ryska tekniker som hjälpte till med just missiler
men om nu Saddam hade SÅ stor del kemvapen, varför använde de då inte dessa mot amerikanerna, var de slut?
men då hade de ju inte mycket eller hur?
Jag försdtår inte riktigt din tankegång, du är väl en av dem som säger att invasionen baserades på lögner om just att de hade KEMVAPEN, men att inga hittades, och nu påstår du heltvplötsligt att de hade en stor upsättning kemvapen........