Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+12
lazy
Ezzlirsk
marxisten
GustavAnder
Infra
Susz X
Regndrottning
RedCloud
DMustaine
R.O.F.L
KickTheRasist
formsvackan
16 posters

Varför anfölls egentligen Irak ?

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Varför anfölls egentligen Irak ? - Sida 6 Empty Sv: Varför anfölls egentligen Irak ?

Inlägg  Sniperace 2009-09-30, 18:17

marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:*suck* för att visa dig som en som verkligen vet är du väldigt ovetande, förnekar du att han var stödd av fd sovjetunionen och hade mycket militär personal därifrån och att han hade en militär arsenal av vapen företrädesvis av sovjetisk härkomst?

Nu får du allt ge dig och inte komma med en väldigt liten del av annat....

Var har jag förnekat det. Jag konstaterar bara fakta att om han var kommunist är det konstigt att USA hjälpte till att fixa massförstörelsevapen.

Förresten, liten del? Kallar du ABC vapen för liten del? Jag kallar det för en ganska stor del.

i det stora hela vad gäller saddams arsenal så VAR de en liten del!!

Beror på, en atombomb motsvarar ganska många soldater i dödande.

Oj, hade Saddam sådana, jamen då var det ju ännu bättre att USA invaderade och intog Irak Very Happy

Liksom biologiska och kemiska.

Jag okej inte atom, men kemiska vapen är med ganska så farliga!

det han hade i den vägen var långt ifrån den potential hans övriga hade.......

hur många kemvapen utsattes amerikanerna för vid sin invasion?

mig veterligen INGA!!!

Inte denna invasionen, men gå tillbaka lite i tiden.
    Iran-Irak 1984-1991 100 000 Iranier dödade pga. kemiska vapen.
    1988, 7 000 döda och 20 000 skadade kurder pga. kemiska vapen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_and_weapons_of_mass_destruction

År 1998 var 90-95% ca. avrustat, men lik förbannat gav USA de teknologin.

men ÄNDÅ var dessa en liten del av deras fulla arsenal..........

tror du de skulle ha en chans med BARA sådana?

ett exempel är att de måste vara noga med vindriktning när de används inom närområde osv....

Så, nej, fortfarande var dessa en väldigt liten del av deras fulla potential.....

förresten har jag läst att det var tyska vapenhandlare som fixade just nervgifter och kemikalier till Saddam, och ryska tekniker som hjälpte till med just missiler

men om nu Saddam hade SÅ stor del kemvapen, varför använde de då inte dessa mot amerikanerna, var de slut?
    men då hade de ju inte mycket eller hur?

Jag försdtår inte riktigt din tankegång, du är väl en av dem som säger att invasionen baserades på lögner om just att de hade KEMVAPEN, men att inga hittades, och nu påstår du heltvplötsligt att de hade en stor upsättning kemvapen........ Very Happy
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Varför anfölls egentligen Irak ? - Sida 6 Empty Sv: Varför anfölls egentligen Irak ?

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 18:33

Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:*suck* för att visa dig som en som verkligen vet är du väldigt ovetande, förnekar du att han var stödd av fd sovjetunionen och hade mycket militär personal därifrån och att han hade en militär arsenal av vapen företrädesvis av sovjetisk härkomst?

Nu får du allt ge dig och inte komma med en väldigt liten del av annat....

Var har jag förnekat det. Jag konstaterar bara fakta att om han var kommunist är det konstigt att USA hjälpte till att fixa massförstörelsevapen.

Förresten, liten del? Kallar du ABC vapen för liten del? Jag kallar det för en ganska stor del.

i det stora hela vad gäller saddams arsenal så VAR de en liten del!!

Beror på, en atombomb motsvarar ganska många soldater i dödande.

Oj, hade Saddam sådana, jamen då var det ju ännu bättre att USA invaderade och intog Irak Very Happy

Liksom biologiska och kemiska.

Jag okej inte atom, men kemiska vapen är med ganska så farliga!

det han hade i den vägen var långt ifrån den potential hans övriga hade.......

hur många kemvapen utsattes amerikanerna för vid sin invasion?

mig veterligen INGA!!!

Inte denna invasionen, men gå tillbaka lite i tiden.
    Iran-Irak 1984-1991 100 000 Iranier dödade pga. kemiska vapen.
    1988, 7 000 döda och 20 000 skadade kurder pga. kemiska vapen.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_and_weapons_of_mass_destruction

År 1998 var 90-95% ca. avrustat, men lik förbannat gav USA de teknologin.

men ÄNDÅ var dessa en liten del av deras fulla arsenal..........

tror du de skulle ha en chans med BARA sådana?

ett exempel är att de måste vara noga med vindriktning när de används inom närområde osv....

Så, nej, fortfarande var dessa en väldigt liten del av deras fulla potential.....

förresten har jag läst att det var tyska vapenhandlare som fixade just nervgifter och kemikalier till Saddam, och ryska tekniker som hjälpte till med just missiler

men om nu Saddam hade SÅ stor del kemvapen, varför använde de då inte dessa mot amerikanerna, var de slut?
    men då hade de ju inte mycket eller hur?

Jag försdtår inte riktigt din tankegång, du är väl en av dem som säger att invasionen baserades på lögner om just att de hade KEMVAPEN, men att inga hittades, och nu påstår du heltvplötsligt att de hade en stor upsättning kemvapen........ Very Happy

Enligt vapeninspektörerna var upp till 95% avrustat 1998, mer vet jag inte. Det sotd så på wiki iaf. Så det är inte konstigt de inte fann några nu. De var ju avrustade.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 18:37

Sniperace skrev:

Min tankegång är följande, Om han var kommunist vilket GA påstod, varför skulle då USA bistå han med abc vapen som han nyttjade flitigt under Iran kriget 1984-1991. Efter det har de som jag förstått det, avrustats. 95% var borta 98, sen har ävl resten med försvunnit.

Jag har aldrig påstått han hade en stor uppsättning Atomvapen. Jag vet inte ens om han hade spec. atom. Däremot kemiskt vet jag. Däremot så har jag sagt amerikanarna bistod han med hjälp med utvecklingen av ABC på 70-talet. De fanns dock ej när de invaderade 2003.
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Varför anfölls egentligen Irak ? - Sida 6 Empty Tack, det räcker där...

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 19:06

Min tankegång är följande..................,

lol

Tack, det räcker alldeles bra sådär.Smile
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-09-30, 19:10

GustavAnder skrev:Min tankegång är följande..................,

lol

tihi *fniss* pig
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 19:11

lol

Där var du faktiskt lite rolig. king

Ander, kan du svara på detta. Du påstod ju han var kommunist. Varför hjälpte då USA Saddam med att utveckla teknologin till hans massförstörelsevapen på 70-talet som han sedan använde under 80 och till början av 90-talet, främst mot Iran. Efter det förstördes dessa vapen. Men varför skulle USA HJÄLPA en KOMMUNIST att utveckla massförstörelsevapen?
    GustavAnder
    GustavAnder

Varför anfölls egentligen Irak ? - Sida 6 Empty :)

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 19:15

marxisten skrev:

lol

Han fråga vad jag menar och jag svara. Kan du svara mig på detta. Varför hjälpte USA Saddam med att utveckla teknologin till hans massförstörelsevapen på 70-talet som han sedan använde under 80 och till början av 90-talet. Efter det avrustades deras program. Men varför skulle USA HJÄLPA en KOMMUNIST att utveckla massförstörelsevapen?

Akta dig för den obehöriga fallgropen, ramlar du i blir du en kronisk haverist.Smile

Ok, nu vet jag inte om jag ställer upp på din beskrivning av hur Saddam fick massförstörelse-vapen stämmer, du har ju tidigare sagt att det inte fanns några ?
    Men oavsett, att en supermakt då och då, "sleeps with the enemy.." är väl inget sensationellt.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-30, 19:16

Saddam nationaliserade Iraks olja 1972. Detta retade hjärnblödning på Vita Huset och de amerikanska oljebolagen.

När Saddam sedan deklarerade att Iraks olja skulle säljas i Euro istället för USD fr.o.m. november 2000, blåste Bush och grabbarna i "the oil administration" topplockspackningen och överlämnade åt Pentagon att sköta vidare förhandlingar i ärendet.

"Baghdad's switch from the dollar to the euro for oil trading is intended to rebuke Washington's hard-line on sanctions and encourage Europeans to challenge it."

Nu har man temporärt säkrat dollarn och i praktiken "återfört" oljefyndigheterna i Irak till de amerikanska oljebolagen.

Att Iraks påstådda vapeninnehav skulle vara något annat än bara påstådda och dessutom ha något som helst med invasionen att göra får andra tro.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 19:30

Akta dig för den obehöriga fallgropen, ramlar du i blir du en kronisk haverist.Smile

Ok, nu vet jag inte om jag ställer upp på din beskrivning av hur Saddam fick massförstörelse-vapen stämmer, du har ju tidigare sagt att det inte fanns några ?
    Men oavsett, att en supermakt då och då, \"sleeps with the enemy..\" är väl inget sensationellt.

Då har du missförstått. Det fanns inga när USA anföll Irak 2003. Det är helt rätt. Dock utvecklade Irak kemiska stridsmedel som dödade typ 100 000 Iranier mellan 1984-1991, de är sedan länge skrotade. Det gjordes på 70-talet. Dock hade de inga år 2003 då USA anföll.

Min beskrivning är vad som stod på Wikipedia.
    Skyll på den som skrivit det om det inte stämmer.

\"Saddam Hussein genomförde många åtgärder för att modernisera ekonomin och industrin. Även landsbygden fick del genom jordreformer och införandet av moderna hjälpmedel och maskiner. Utbildning och infrastruktur var högt prioriterade. Under Saddam Husseins styre blev Irak en av de mest sekulariserade staterna i Mellanöstern och tack vare stora petroleuminkomster utvecklades landet till en regional stormakt. 1972 slöt Irak ett alliansfördrag med Sovjetunionen[2], som sedan, tillsammans med de andra länderna i Warszawapakten, blev den största vapenleverantören.[3] Teknologin till Saddam Husseins massförstörelsevapen kom dock från USA, Tyskland, en del andra västeuropeiska länder, Kina och några andra stater\" http://sv.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein[/quote]

Senast ändrad av marxisten den 2009-09-30, 19:38, ändrad totalt 2 gånger
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 19:33

formsvackan skrev:
    Att Iraks påstådda vapeninnehav skulle vara något annat än bara påstådda och dessutom ha något som helst med invasionen att göra får andra tro.

Stämmer bra det, de hade inga när USA anfall, de va bara en ursäkt från USA. Dock så har de haft, det är svårt att förneka då det dog 100 000 iranier pga. kemisk skit i kriget mellan de två.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-09-30, 19:34

Claims about Iraqi WMD vs. Actual Facts

Precursor Chemicals: 3,307 tons -- Found: None

Tabun, nerve agent -- Found: None
    Mustard agent -- Found: None
    Sarin, nerve agent -- Found: None
    VX nerve agent, 1.6 tons -- Found: None
    Anthrax spores raw material: 25,550 liters -- Found: None
    Botulinnum toxin -- Found: One vial of Sarin B, 10 years old, in an Iraqi scientist\'s domestic refrigerator
    Alfotoxins -- Found: None
    Ricin -- Found: None

Mobile bio-weapons laboratories: possibly 18 -- Found: Two suspected mobile labs found to be harmless, possibly purchased from the UK in 1987 as atmospheric hydrogen balloon labs for artillery aiming purposes

Bombs, rockets, and shells for poison, gas: up to 30,000 shells -- Found: None

L-29 unmanned aerial vehicles for delivering biological and chemical weapons -- Found: None

Nuclear weapons material -- Found: None (corroded parts from a single 12-year old centrifuge buried under a rose bush in the back yard of a former Iraqi scientist)

Al Hussein surface-to-surface missile with 410 mile/650 kilometer range, up to 20 -- Found: None
    GustavAnder
    GustavAnder

Varför anfölls egentligen Irak ? - Sida 6 Empty barn av sina fädrer....

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 19:35

Vem ammade dig ? RC eller foliet ?

Jag föredrog när du sa " min tanke var så här................................................................................................................................................................................................"

lol

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-09-30, 19:39, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-30, 19:36

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Vem ammade dig ? RC eller foliet ?

Översatt till normal svenska: Attans, nu sitter jag på pottkanten igen...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-09-30, 19:37

GustavAnder skrev:Vem ammade dig ? RC eller foliet ?
    Inte en enda liten sakkunskap att redovisa, bara påhopp på person. Fy f... vilken usel typ du är.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 19:39

Vart vill du komma?

Den som ammade mig var f.ö. min morsa. Och eftersom RC och Formsvackan båda är män är väl svaret ganska klart att nån av de var det inte.

Senast ändrad av marxisten den 2009-09-30, 19:41, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-30, 19:40

Vart vill du komma?

Bort från pottkanten....
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 19:45

Jag föredrog när du sa " min tanke var så här................................................................................................................................................................................................"

lol

Ja, det var svar på Snipers "Jag försdtår inte riktigt din tankegång".
    Jag svarade, "Min tankegång är följande".

Vad är så komiskt med det? Jag svara direkt på en fråga till skillnad från dig.
    GustavAnder
    GustavAnder

Varför anfölls egentligen Irak ? - Sida 6 Empty Adopterad ?

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 19:47

Eller är du adopterad som väldigt liten , men var adoption av 2 gubbar som vårdnadshavare tillåten då ?Smile
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 20:09

GustavAnder skrev:Eller är du adopterad som väldigt liten , men var adoption av 2 gubbar som vårdnadshavare tillåten då ?Smile

Ska du debattera eller gå till personangrepp?

Och nej, jag är inte adopterad. Snarare bor jag hemma fortfarande, med båda mina biologiska föräldrar.

F.ö. kan jag meddela att jag aldrig ens träffat RC eller Formsvackan i verkligheten.

Senast ändrad av marxisten den 2009-09-30, 20:11, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-30, 20:10

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Eller är du adopterad som väldigt liten , men var adoption av 2 gubbar som vårdnadshavare tillåten då ?

Vilket översatt blir: nu är argumenten totalt slut och jag är överbevisad, bäst att övergå till förolämpningar
    GustavAnder
    GustavAnder

Inlägg  GustavAnder 2009-09-30, 20:12

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Eller är du adopterad som väldigt liten , men var adoption av 2 gubbar som vårdnadshavare tillåten då ?Smile

Ska du debattera eller gå till personangrepp?

Och nej, jag är inte adopterad. Snarare bor jag hemma fortfarande, med båda mina biologiska föräldrar.

lol
    Bara driver med dig lite, du är ju tillbaka igen i ditt positivspelande, med dina 2 apor vid din sida, tjattrande och irriterande som 2 spyflugor.
    Och du bara upprepar dig in abdsurdum, frågar sammma frågor igen och igen trots du fått svar.

F.ö. kan jag meddela att jag aldrig ens träffat RC eller Formsvackan i verkligheten.
    Parenthood by proxy ?Smile
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-30, 20:14

Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:F.ö. kan jag meddela att jag aldrig ens träffat RC eller Formsvackan i verkligheten.

Något som vi riktiga människor är väldigt glada för....
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-30, 20:19

RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Eller är du adopterad som väldigt liten , men var adoption av 2 gubbar som vårdnadshavare tillåten då ?

Vilket översatt blir: nu är argumenten totalt slut och jag är överbevisad, bäst att övergå till förolämpningar

Kanske är så att Ander hade en traumatisk barndom och kan inte hantera den. Kanske rent av är så att en projektion skett, han skjuter över sina dåliga känslor på mig för att stå ut.

"Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället"
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-09-30, 22:38

marxisten skrev:
    RedCloud skrev:

Kanske är så att Ander hade en traumatisk barndom och kan inte hantera den. Kanske rent av är så att en projektion skett, han skjuter över sina dåliga känslor på mig för att stå ut.

"Projektion, en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället"
    Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-10-01, 19:25

RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:F.ö. kan jag meddela att jag aldrig ens träffat RC eller Formsvackan i verkligheten.

Något som vi riktiga människor är väldigt glada för....
    Inte helt korrekt tror jag. Sniper har vid ett flertal tillfällen visat tecken på att vara en riktig människa. Visst skulle det väl vara trevligt om han, någon gång när han utövar sin hobby fick träffa GA Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 13:12