Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
R.O.F.L
Regndrottning
captaincodd
Redvictory
theward
Blåfront
MartinLindgren
DMustaine
MartinLingren
RedCloud
GustavAnder
15 posters

    Vallöfte uppfyllt

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 22:59

    theward skrev:
    blueheaven skrev:Hörru warden du kanske kan förklara vad det är som inte stämmer i det jag säger istället? Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar...

    ja få se nu... är några hundra eller en tusing mer i månaden, detsamma som ökat självsbestämande??
    För att man ska känna sig "fri" behövs avsevärt högre summor....

    -------Någon gång måste man ta ett första steg!
    -------Även en tusenmilafärd börjar med ett första steg!

    Däremot är det en grupp som aldrig känts sig så ofri som nu, de i utanförskap...
    Håller med RC om att det hndlar om blodspengar.

    --------De som är i utanförskap är de som har berövats möjligheterna till egen försörjning den färden inleddes för decennier sedan!

    Så du menar att folk hade slutat jobba om vi inte fått sänkt skatt??
    Tror du på den själv?

    ------Om det inte var så många som var utan jobb så hade vi väl inte haft de problem vi har idag eller?
    ------Högskattemodellen har skattat bort de lågkvalificerade jobben i Sverige, dessa tjänster köps enbart av rika personer eller som svarta tjänster, du kan ju ta en funderare på varför?

    De som du säger inte tyckte det var mödan värt att jobba förrut...vilka är det..
    Inte du tydligen.. för du jobbar ju inte ens nu Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_rolleyes
    Är det en fin omskrivning av att de som numera blir utförsäkrade ur sjukförsäkring tvingas jobba trots sina hälsobesvär och att det leder till en mkt sämre hälsa ...
    Men det är ju skit samma bara vi som arbetar får lite lägre skatt
    hur ger sänkt skatt att färre behöver bidrag för sin försörjning? måsate vara oerhört marginell om de öht finnsen sån effekt

    -------En marginell effekt på väldigt många ger en klart synlig effekt!

    Minskar statens utgifter när skatten sänks, är det inte inkomsten som minskar?

    --------Statens intäkter minskar men framförallt minskar statens utgifter när fler kan försörja sig själva!

    Du måste var sveriges sämsta ekonom... gör de en nyinspelning av "ebberöds bank" ska jag tipsa dom om dig när de besätter rollerna Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_wink

    --------Det tror jag inte du är i stånd att bedöma, jag tror tvärtom att de flesta skrattar åt dina tafatta försök att leka kunnig inom området! Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 23:08

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:Hörru warden du kanske kan förklara vad det är som inte stämmer i det jag säger istället? Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar...

    ja få se nu... är några hundra eller en tusing mer i månaden, detsamma som ökat självsbestämande??
    För att man ska känna sig "fri" behövs avsevärt högre summor....

    -------Någon gång måste man ta ett första steg!
    -------Även en tusenmilafärd börjar med ett första steg!

    Däremot är det en grupp som aldrig känts sig så ofri som nu, de i utanförskap...
    Håller med RC om att det hndlar om blodspengar.

    --------De som är i utanförskap är de som har berövats möjligheterna till egen försörjning den färden inleddes för decennier sedan!

    Så du menar att folk hade slutat jobba om vi inte fått sänkt skatt??
    Tror du på den själv?

    ------Om det inte var så många som var utan jobb så hade vi väl inte haft de problem vi har idag eller?
    ------Högskattemodellen har skattat bort de lågkvalificerade jobben i Sverige, dessa tjänster köps enbart av rika personer eller som svarta tjänster, du kan ju ta en funderare på varför?

    De som du säger inte tyckte det var mödan värt att jobba förrut...vilka är det..
    Inte du tydligen.. för du jobbar ju inte ens nu Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_rolleyes
    Är det en fin omskrivning av att de som numera blir utförsäkrade ur sjukförsäkring tvingas jobba trots sina hälsobesvär och att det leder till en mkt sämre hälsa ...
    Men det är ju skit samma bara vi som arbetar får lite lägre skatt
    hur ger sänkt skatt att färre behöver bidrag för sin försörjning? måsate vara oerhört marginell om de öht finnsen sån effekt

    -------En marginell effekt på väldigt många ger en klart synlig effekt!

    Minskar statens utgifter när skatten sänks, är det inte inkomsten som minskar?

    --------Statens intäkter minskar men framförallt minskar statens utgifter när fler kan försörja sig själva!

    Du måste var sveriges sämsta ekonom... gör de en nyinspelning av "ebberöds bank" ska jag tipsa dom om dig när de besätter rollerna Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_wink

    --------Det tror jag inte du är i stånd att bedöma, jag tror tvärtom att de flesta skrattar åt dina tafatta försök att leka kunnig inom området! Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol

    Dig läser man som en öppen bok, visste vad du skulle svara...
    Dvs med en massa skit som vanligt

    Så du är lika onödigt att öht besvara eller debattera med som BF

    Leka kunning, ja vanligt sunt bonmdförnuft det har jag och har hysfade kunskaper inom många områden.
    nån expert

    har jag aldrig sagt att jag är...

    ps även om du skulle säga att du var det, skulle jag aldrig tro på dig.

    ja jag kan tro att tokhögern skrattar, men vem bryr sig om det? inte jag iaf..
    ni får väl hånskratta i eran tristess och avundsjuka värld, ni lever i

    Fan vad små och löjliga ni är, det är ju nästan bötestraff på sån fullkomlig ynkedom som ni visar upp
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 23:14

    Tyvärr warden det enda man kan säga om dig är vilken FJOLLA och PAJASVÄNSTER! Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 23:33

    blueheaven skrev:Tyvärr warden det enda man kan säga om dig är vilken FJOLLA och PAJASVÄNSTER! Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol

    tongue nu mår lilla Bh va?..
    lite kurr på kvällkvisten Wink

    Du jag tar inte åt mig av det du skriver, vet du varför?
    joo för det ligger ingen sanning i det du skriver om mig öht

    jag är så långt ifrån en fjolla man kan kommma...
    pajas.. nää inte med din defintion. iofs kan jag vara jävlig rolig och en riktig spjuver...

    ps stora bokstäver gör dig inte ett dugg större

    du kan iaf inte vråla som mig, så lägg ner Evil or Very Mad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 23:58

    Det räcker så bra om du slutar skriva rappakalja warden, tuppfäktning kan du lämna hemma! Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-23, 07:22

    blueheaven skrev:Det räcker så bra om du slutar skriva rappakalja warden, tuppfäktning kan du lämna hemma! Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Icon_lol

    Vad kallar du det du skriver??

    Ja fäktas mot mig vore tämligen meninglöst även om jag sjuk...
    För du är gammal och trög

    Dessutom tar fighten så kort tid, att det orkar jag med..

    ps har en princip: slåss aldrig mot svagare, eller där båda skulle skada varann så mkt att det bara är meningslöst. Starkare utmanar jag om de själva har gett sig på någon som inte kan försvara sig
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  RedCloud 2009-09-23, 07:43

    ps har en princip: slåss aldrig mot svagare

    Bra skrivit tW.
    NollKollBlue verkar må hemskt dåligt nu för tiden.
    Att han slår mot mig är väl ganska begripligt, mindervärdeskomplex som han har stackarn.
    Men nu ser jag att han försöker med dig o Regndrottningen också.

    Bröderna Ynkedom o Hyckleri förnekar sig inte.

    Sponsored content


    Vallöfte uppfyllt - Sida 4 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:13