Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
R.O.F.L
Regndrottning
captaincodd
Redvictory
theward
Blåfront
MartinLindgren
DMustaine
MartinLingren
RedCloud
GustavAnder
15 posters

    Vallöfte uppfyllt

    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vallöfte uppfyllt Empty Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-19, 15:47

    Det största ? vallöftet som Allians För Sverige hade var 1000:- mer i månan till de som arbetar.
    Det får nu sägas vara uppfyllt, 99% kommer nu att få 1000:- eller mer kvar efter det senaste steget i jobbskatteavdraget.
    75% kommer att få 1500 eller mer .

    Fler kommer att kunna leva på sin lön, det lönar sig betydligt mer att arbeta, något som är alldeles nödvändigt för att säkra vår framtida standard.

    Regeringen ansvarslösa Persson hade grön skatteväxling som sitt mål, vad f-n nu det var, ingen begrep vad de dillade om, jag föredrar jobbskatteavdrag.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  RedCloud 2009-09-19, 15:48

    Valfläsk för lånade pengar.....ansvarsfull politik, my ass.
    MartinLingren
    MartinLingren


    Antal inlägg : 121
    Join date : 09-09-17
    Ort : Stockholm

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  MartinLingren 2009-09-19, 15:54

    TYST MED DIG RÖDA CLOWNEN!!!!!

    TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYST
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  DMustaine 2009-09-19, 15:55

    För första gången har vi en regering som verkligen uppfyller sina vallöften. Man visar att det inte är tomma vallöften. RC har inget jobb det är därför han tjurar!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  RedCloud 2009-09-19, 15:58

    RC har inget jobb det är därför han tjurar!!

    Jodå, och 100% av mina kollegor kallar dessa ideologiskt baserade skattesänkningarna (de belånade) för blodspengar. Ingen vill ha dom. Ingen.

    De betalar hellre priset för vård, skola och omsorg. För alla.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vallöfte uppfyllt Empty sink in...

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-19, 16:01

    Sossarna vill ju knappast gå in och ändra nåt i jobbavadraget,
    de är förmodligen tacksamma att de själv slapp ta i den heta potatis som de själva var ansvariga för.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-19, 16:32

    Undrar om sveriges sjuka, handikappade,äldre och arbetslösa håller med om det, alla vi som inte fått en krona av skitalliansen?

    Men alla vi räknas ju inte varken för regeringen eller deras blöjanhängare!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Blåfront 2009-09-19, 17:37

    martin7lindgren skrev:Undrar om sveriges sjuka, handikappade,äldre och arbetslösa håller med om det, alla vi som inte fått en krona av skitalliansen?

    Men alla vi räknas ju inte varken för regeringen eller deras blöjanhängare!

    Martin,

    tror du alla handikappade, äldre och arbetslösa håller med dig om vad sossarna gjorde 2002-2006?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-19, 19:18

    Jag är säker på att alla nämda grupper som inte fått någonting av alliansen inte heller tycker dom uppfyllt något för vår räkning!

    Som Reinfeldt betonade idag, alliansen vänder sig nu tilllöntagarna en fjärde gång vi andra finns inte med på alliansens sverigekarta?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-19, 20:51

    DMustaine skrev:För första gången har vi en regering som verkligen uppfyller sina vallöften. Man visar att det inte är tomma vallöften. RC har inget jobb det är därför han tjurar!!

    alla är inte så ego att bara för att de har jobb, så skiter de i de som inte har jobb eller inte kan jobba...

    jag har iaf en del av skattsänkningen men jag kan säga att jag är hellre utan den så det kommer in mera skattepengar så folk slipper bli utförsäkrade, så vi slipper en allt sämre äldreomsorg och skola
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-19, 21:00

    theward skrev:

    alla är inte så ego att bara för att de har jobb, så skiter de i de som inte har jobb eller inte kan jobba...


    Ursäkta, vad har det med jobbavdraget att göra ?
    Snacka om att ha förutfattade meningar.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-19, 21:09

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:

    alla är inte så ego att bara för att de har jobb, så skiter de i de som inte har jobb eller inte kan jobba...


    Ursäkta, vad har det med jobbavdraget att göra ?
    Snacka om att ha förutfattade meningar.

    Det har allt med jobbavdraget att göra... vart tror du pengarna till skattesänkningarna kommer ifrån??

    omvänd robin hood helt enkelt
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vallöfte uppfyllt Empty grrrrrr

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-19, 21:14

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:

    alla är inte så ego att bara för att de har jobb, så skiter de i de som inte har jobb eller inte kan jobba...


    Ursäkta, vad har det med jobbavdraget att göra ?
    Snacka om att ha förutfattade meningar.

    Det har allt med jobbavdraget att göra... vart tror du pengarna till skattesänkningarna kommer ifrån??

    omvänd robin hood helt enkelt

    Du är så dum att du inte begriper själv när DU hela tiden kommer med personangrepp.
    Du kallar alla som gillar jobbavdraget för att
    " skita i de som inte har jobb eller kan jobba..."

    SNACKA OM FÖRUTFATTADE MENINGAR, OCH PERSONANGREPP.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-20, 00:02

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:

    alla är inte så ego att bara för att de har jobb, så skiter de i de som inte har jobb eller inte kan jobba...


    Ursäkta, vad har det med jobbavdraget att göra ?
    Snacka om att ha förutfattade meningar.

    Det har allt med jobbavdraget att göra... vart tror du pengarna till skattesänkningarna kommer ifrån??

    omvänd robin hood helt enkelt

    Du är så dum att du inte begriper själv när DU hela tiden kommer med personangrepp.
    Du kallar alla som gillar jobbavdraget för att
    " skita i de som inte har jobb eller kan jobba..."

    SNACKA OM FÖRUTFATTADE MENINGAR, OCH PERSONANGREPP.

    de som gillar jobbavdraget utan att inse vad sänkt skatt leder till, ser inte längre än näsan räcker.....

    personangrepp kallar jag inte det, det är ju bara så att de inte tänkt färdigt och fattat sambanded mellan orsak och verkan...

    jag säger inte att alla är egotrippade svin som uppskattar jobbavdraget, jag säger bara att de inte tänkt på konskekvenserna av det...

    sen skyller jag på beslutsfattarna i denna fråga och inte enskilda personer eller personer i allmänhet heller förden delen

    Du däremot går alltid till frontaklangrepp och kallar allt o alla för det ena och det andra......
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vallöfte uppfyllt Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-20, 00:20

    Snyggt räddningsförsök theward, men du backar typ, 99%.Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-20, 00:28

    GustavAnder skrev:Snyggt räddningsförsök theward, men du backar typ, 99%.Smile

    Det får du väl tycka om du vill...
    Du tycker ju iaf precis vad du vill, oavsett om verkligheten eller svaren ser helt annorlunda ut

    Dock tror jag faktiskt att den normale svensken ser vem av oss som beter sig illa och vem som inte gör det.......

    Du är precis en sådan som Alliansen borde och måste se som en ren belastning för en framtida valseger. För så mkt kass reklam som du och dina forumpolare har spridit ut så är det nästan synd att inte fler läser detta forum...

    Förövrigt är för mig det vikigaste en bra politik, inte nödvändigtvis vem som sitter i regeringen

    Men Denna regering tar tack vare usla ledare på viktiga positioner priset...
    De är ganska lika dig men, de har hittils lyckats dölja det bättre Wink
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  DMustaine 2009-09-20, 00:50

    Jobbavdraget dvs skattesänkningen är ett verktyg för att öka drivkraften till arbete. Lägre skatt på arbete får folk att arbeta mer. Det är inte konstigt i ett land som Sverige där vi hade världens högsta skatter att just skatten klev över tröskeln och påverkade folkets vilja att arbeta. När man som jag bor i norr och hör att det finns de som tagit ett arbete och NETTO går back pga ökade resekostnader mm mm. Därför väljer man att ge fan i att arbeta för vem vill göra det när man ändå går med förlust? En för hög skatt är kontraproduktiv och cementerar folk i utanförskap!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-20, 08:43

    DMustaine skrev:Jobbavdraget dvs skattesänkningen är ett verktyg för att öka drivkraften till arbete. Lägre skatt på arbete får folk att arbeta mer. Det är inte konstigt i ett land som Sverige där vi hade världens högsta skatter att just skatten klev över tröskeln och påverkade folkets vilja att arbeta. När man som jag bor i norr och hör att det finns de som tagit ett arbete och NETTO går back pga ökade resekostnader mm mm. Därför väljer man att ge fan i att arbeta för vem vill göra det när man ändå går med förlust? En för hög skatt är kontraproduktiv och cementerar folk i utanförskap!

    Reseavdragen har ju samtidigt försämrats så hur mkt bättre blev det för de med långa resor??? Jag tycker du/ni griper efter halmstrån och försöker försköna verkligheten

    Att folk jobbar mer det är väl inte enbart positivt..om det skule vara en effekt. Meningen är väl isåfall att fler ska arbeta, inte att de ska arbeta längre dagar.

    Som sagt kan vi älta detta i evighet..........
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Redvictory 2009-09-20, 08:57

    theward skrev:
    DMustaine skrev:Jobbavdraget dvs skattesänkningen är ett verktyg för att öka drivkraften till arbete. Lägre skatt på arbete får folk att arbeta mer. Det är inte konstigt i ett land som Sverige där vi hade världens högsta skatter att just skatten klev över tröskeln och påverkade folkets vilja att arbeta. När man som jag bor i norr och hör att det finns de som tagit ett arbete och NETTO går back pga ökade resekostnader mm mm. Därför väljer man att ge fan i att arbeta för vem vill göra det när man ändå går med förlust? En för hög skatt är kontraproduktiv och cementerar folk i utanförskap!

    Reseavdragen har ju samtidigt försämrats så hur mkt bättre blev det för de med långa resor??? Jag tycker du/ni griper efter halmstrån och försöker försköna verkligheten

    Att folk jobbar mer det är väl inte enbart positivt..om det skule vara en effekt. Meningen är väl isåfall att fler ska arbeta, inte att de ska arbeta längre dagar.

    Som sagt kan vi älta detta i evighet..........

    Det är ju skillnad på arbete och arbete också! de som sitter vid ett skrivbord
    och har sammanträden (golfrunda) sliter ju inte på sin kropp som de riktiga arbetarna! jag ska själv se över mitt arbetande och minska ner eftersom det är bevisat att immunförsvaret försämras då kroppen får för lite vila mellan passen och då kommer skador och sjukdomar som ett brev på posten!att som vissa alliansare skriver "öka drivkraften" med morot och piska håller inte på längre sikt!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Vallöfte uppfyllt Empty Konstigt,,,

    Inlägg  captaincodd 2009-09-20, 09:36

    I vissa yrken är det ju vila och annan trevlig rekreation hela dan(9-3)och dessutom med en god lunch nånstans i city;(Kontorsnissarna runt en berömd plan t.ex
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-20, 10:00

    captaincodd skrev:I vissa yrken är det ju vila och annan trevlig rekreation hela dan(9-3)och dessutom med en god lunch nånstans i city;(Kontorsnissarna runt en berömd plan t.ex

    än konstigare blir det när personer med såna arbeten tycker de förtjänar så mkt mera pengar och även respekt än vanliga arbetare.

    Sedan blir det ännu märkligare när en del av dem spyr galla över sjuka och arbetslösa också, fast det är klart en del vet inte hur bra de egentligen har det Rolling Eyes
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Redvictory 2009-09-20, 10:06

    theward skrev:
    captaincodd skrev:I vissa yrken är det ju vila och annan trevlig rekreation hela dan(9-3)och dessutom med en god lunch nånstans i city;(Kontorsnissarna runt en berömd plan t.ex

    än konstigare blir det när personer med såna arbeten tycker de förtjänar så mkt mera pengar och även respekt än vanliga arbetare.

    Sedan blir det ännu märkligare när en del av dem spyr galla över sjuka och arbetslösa också, fast det är klart en del vet inte hur bra de egentligen har det Rolling Eyes

    Mycket vill ha mer och "Alliansen" vill ha fler! (eller var det satan?)
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-20, 10:11

    Redvictory skrev:
    theward skrev:
    captaincodd skrev:I vissa yrken är det ju vila och annan trevlig rekreation hela dan(9-3)och dessutom med en god lunch nånstans i city;(Kontorsnissarna runt en berömd plan t.ex

    än konstigare blir det när personer med såna arbeten tycker de förtjänar så mkt mera pengar och även respekt än vanliga arbetare.

    Sedan blir det ännu märkligare när en del av dem spyr galla över sjuka och arbetslösa också, fast det är klart en del vet inte hur bra de egentligen har det Rolling Eyes

    Mycket vill ha mer och "Alliansen" vill ha fler! (eller var det satan?)

    ja men de vi ju påskina att vi som befinner oss i någons sorts berondeställning mot staten är de som är bortskämda och gnäller..

    Vi ska alltid vara nöjda med det vi får, även om det minskar Rolling Eyes

    Jag har svårt att se att de med relativt stora inkomster måste ha en extra dryg tusing eller mer......

    Samtidigt har de ge att kalla sjuka och arbetslösa en massa skit och ignorera vad som händer iom de nya sjukförsäkringsreglerna och a-kassans försämringar
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vallöfte uppfyllt Empty gnälleriets verkstad...

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-20, 12:19

    Relativt stora inkomster....?

    Du menar typ den som tjänar 20 papp och numera kan leva på sin lön efter jobbskatteavdraget.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-20, 15:18

    GustavAnder skrev:Relativt stora inkomster....?

    Du menar typ den som tjänar 20 papp och numera kan leva på sin lön efter jobbskatteavdraget.

    Du nisse...
    Det kunde man göra förrut också...
    Dock var omkostnaderna mindre förrut och skatten högre
    Nu är det tvärtom, det är det högern kallar för valfihet
    Menar vem behöver vara med i fack eller ha bil(för att nämna några exempel)

    Vet inte vem du försöker lura med ditt sketprat...
    Jag klarade mig utmärkt när jag tjänade 19000 före skatt, när jag jobbade, hade inte varit någon större skillnad nu heller.
    Skillnaden är ju att hade jag blivit sjuk eller arbetslös nu så hade det känts mkt mera och varit mkt mer påfrstande både ekonomisk och psykologisk nu än
    det var när vi hade högre skatt och en tryggare välfärd, för de som bäst behöver den

    ps sen menade jag de som tjänar från medellön och uppåt om vi ska vara noggranna Wink

    Sponsored content


    Vallöfte uppfyllt Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:22