Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
R.O.F.L
Regndrottning
captaincodd
Redvictory
theward
Blåfront
MartinLindgren
DMustaine
MartinLingren
RedCloud
GustavAnder
15 posters

    Vallöfte uppfyllt

    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Jösses

    Inlägg  SilverSurfer 2009-09-21, 01:02

    Hur kan man tycka att det är helt ok med skattesänkningar för de som KAN jobba är bra och att de sjuka ska bli utförsäkrade och få be om sitt levebröd av soc? Hur kan med den intelligensen tycka att alliansen gör ett bra jobb för vår välfärd?

    Man kan bara hoppas och hålla tummarna för att kontorsnissarna blir obotligt sjuka och utförsäkrade så snabbt som möjligt.

    Så får vi se om de klappar händerna och tycker att högern gör ett bra jobb för oss alla.




    *suck*
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  råttan. 2009-09-21, 01:05

    Nu är jag inte riktigt säker på att rd är ute efter att debattera. Men om så vore fallet så ska jag nu vara pedagogisk.

    1. Sjuka och arbetslösa är självfallet för stunden tärande. De kostar ju samhället pengar. Sett i ett större sammanhang så blir de flesta sjuka snart friska och arbetslösa får jobb. I det stora hela är det således bara ett mindre antal som kan klassas som kroniskt tärnade.

    2. Den som är nöjd med att vara sjuk/arbetslös och inte gör allt för att få ett jobb är helt klart lat.


    När det gäller sköt dig själv så måste det såklart vara målsättningen att var och en i fösta hand själv ansvarar för sin egen försörjning.

    Skit i andra är inget som Alliansen står för. Det är bara slagord från vänstermuppar.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  råttan. 2009-09-21, 01:06

    SilverSurfer skrev:Hur kan man tycka att det är helt ok med skattesänkningar för de som KAN jobba är bra och att de sjuka ska bli utförsäkrade och få be om sitt levebröd av soc? Hur kan med den intelligensen tycka att alliansen gör ett bra jobb för vår välfärd?

    Man kan bara hoppas och hålla tummarna för att kontorsnissarna blir obotligt sjuka och utförsäkrade så snabbt som möjligt.

    Så får vi se om de klappar händerna och tycker att högern gör ett bra jobb för oss alla.




    *suck*


    Alliansen gör ett jättebra jobb. När nästan 1 miljon är "sjuka" måste kraftåtgärder tas till.
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  SilverSurfer 2009-09-21, 01:09

    Jaha kasta den i soc träsket gör ju saken bättre i ett välfärds samhälle.......
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  SilverSurfer 2009-09-21, 01:11

    Varför ska man betala skatt i ett höger samhälle om man nu ej får nåt tillbaka om man nu råkar bli sjuk efter 30 år i arbete? Är det inte därför vi betalar en del skatt? För om vi nu råkar ut för nåt?.........
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  SilverSurfer 2009-09-21, 01:20

    Man får ju inte ns sjukbidrag nu fast man ligger för döden..............Och så sitter ni och klappar händerna och tycker att alliansen gör ett bra jobb när VI friska får en tusing mer i månaden.......Det är humant och bra....Eller?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 07:08

    Det står klart vilka nollor man har att göra med här..

    Bara för man är intelligent, skulle inte ett hederligt arbete duga.
    Fin syn på arbetare ni har...verkligen snygg.

    kan det inte tänkas att man trivs och helt enkelt har andra värden i livet förutom arbtet också..

    I mitt eget fall beror det på just detta, plus att jag inte ville ta studielån och plugga vidare för att timingen var helt fel.

    Sen höll jag faktiskt på med att få ett mer avancerat jobb precis när jag blev sjuk(men jag fick hoppa av utbildningen)

    Nu är jag glad för att jag öht kan jobba, det tycker jag är huvudsaken.
    Sen tror jag att herrarna som sagt inte öht vet vad olika jobb kräver och beroende på hur mkt an tar på sig. Vad samma jobb kan kräva av olkia människor

    Sen är man skulle vara lat om man är nöjd med att vara sjuk/eller arbetslös.
    Vad är det för ett renr skitprat..

    Man måste var bra korkad och enkelspårig för att öht tänka den tanken..

    Är det därför alliansen gör allt för att man ska känna sig så misslyckat och må så pissigt som möjligt när man hamnar i utanförskap?

    Att må dåligt och behöva oroa sig föder oftast inget positivt och är man sjuk är det direkt skadligt...

    Dessitom måste man som kronisk sjuk acceptera sin sjukdom, annars äter den upp en innifrån.

    Däremot innebär inte det attt man ska sluta försöka..

    Men som sagt acceptans och finna glädje i livet trots att vardagen kanske ser helt annorlunda ut och man ine längre fungerar som man brukade . Samt inte kan göra det man brukade och det man fann flädje i förr..

    Fast ärligt så är jag övertygad att ingen sjuk mår bra av att läse era alster för ni är faktisk så hemska i era uttalanden ...
    Men jag tror inte ni förstår det, för ni lever i villfarelsen att ni har rätt
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 07:18

    Förövrigt så ser jag ju att det är avundsjukan som lyser oavset vad ni påstår.

    Det skär i er att en sjuk kan vara lycklig, då måste det var nåt skumt eller hur?

    Antagligen har han för mkt ersättning, eller är lat/simulant??
    Det är väl så ni tänker

    Ett tips, ni blir inte lyckligare än ni gör er och att sparka neråt, gör er i längden bara bittrare

    Dessutom gör sänkt skatt er inte lyckliga heller, som ni tycks tro..

    ps jag haft en hel del olika jobb alla har varit kul på sitt sätt och utmande på sitt Wink

    Attityden som ni visar mot vanliga arbetare har man stött på förrut, men de har jag snart tagit ner på jorden
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  råttan. 2009-09-21, 09:32

    SilverSurfer skrev:Varför ska man betala skatt i ett höger samhälle om man nu ej får nåt tillbaka om man nu råkar bli sjuk efter 30 år i arbete? Är det inte därför vi betalar en del skatt? För om vi nu råkar ut för nåt?.........


    I Alliansens samhälle är det viktigt att skattepengarna går till de som faktiskt behöver dem, d.v.s de som är sjuka på riktigt. Försäkringskassan har fått i uppdrag att sortera ut de som är sjuka på riktigt ifrån de som faktiskt har arbetsförmåga.

    Det gamla systemet där läkaren kom överens med patienten om sjukskrivningen havererade och sjuktalen nådde fullständigt orimliga nivåer. Det råder en bred politisk enighet om att så kunde det inte fortsätta. Det fattar alla normalbegåvade.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  råttan. 2009-09-21, 09:34

    "Bara för man är intelligent, skulle inte ett hederligt arbete duga.
    Fin syn på arbetare ni har...verkligen snygg.

    kan det inte tänkas att man trivs och helt enkelt har andra värden i livet förutom arbtet också.."


    Nu är det ju så att du i åratal gnällt som få över att din kropp inte orkar med det arbete du har. Om du nu är så smart som du påstår kan du väl skaffa dig ett arbete som inte är så fysiskt krävande.

    Är inte ett dugg avundsjuk på dig theWard. Jag påstår inte ens att du tillhör de lata. Men jag har ju ögon att se med. Jag ser de som lever gott på sin simulerade sjukersättning. Och jag ser de heltidsarbetande som sliter hårt och beskattas så hårt att de knappt klarar sig. Detta drabbar dock inte mig. Jag klarar mig hyfsat.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-21, 09:48


    Alla normalbegåvad fattar också att alliansen trixar med siffrorna för att få oss verka sjukare än vad vi är. Alla korttids sjukskrivningar räknas också in i 'utanförskapet'.

    52 människor som är sjuka 1 vecka var under året räknas som 1 heltidssjuk.

    Som exempel: 3 miljoner arbetande människor som har sjukfrånvara 1 vecka om året innebär att det räknas som 57 292 människor i heltids utanförskap! Är det ingen som tycker detta är konstig matematik?

    Jag motsätter mig också antydningen att intelligenta inte arbetar med kroppen. Att bara 'dumma' människor skulle trivas med något annat än kontorsliv. Det är helt uppåt väggarna galet! Det finns många intelligenta människor som trivs med ett socialt aktiv arbete.

    Men att sitta bakom ett skrivbord, hur okvalificerat jobbet än är, värderas högre än någon som har ett rörligt arbete som kräver kunnande!


    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 09:52

    theward skrev:

    de som gillar jobbavdraget utan att inse vad sänkt skatt leder till, ser inte längre än näsan räcker.....

    personangrepp kallar jag inte det, det är ju bara så att de inte tänkt färdigt och fattat sambanded mellan orsak och verkan...

    jag säger inte att alla är egotrippade svin som uppskattar jobbavdraget, jag säger bara att de inte tänkt på konskekvenserna av det...

    sen skyller jag på beslutsfattarna i denna fråga och inte enskilda personer eller personer i allmänhet heller förden delen

    Du däremot går alltid till frontaklangrepp och kallar allt o alla för det ena och det andra......

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar!

    Du framstår som osedvanligt EGOISTISK och INDOKTRINERAD warden! Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 09:58

    theward skrev:
    Regndrottning skrev:
    Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
    intelligens och allmänbildning, så du kan dra nåt gammalt över dig

    Så synd att han aldrig bevisar detta påståendet.... Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_wink

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_queen

    nu bidde det nog fel... vilket högern kommer frossa i ...
    Det var jag som sa det...till GA

    Tyvärr är GA´s citeringar så röriga att man kan tro att det är han själv som skrivit dem

    Ja regndrottningen tillhör nog de andra 25% det vill säga den lägre kvartilen! Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 20:26

    blueheaven skrev:
    theward skrev:

    de som gillar jobbavdraget utan att inse vad sänkt skatt leder till, ser inte längre än näsan räcker.....

    personangrepp kallar jag inte det, det är ju bara så att de inte tänkt färdigt och fattat sambanded mellan orsak och verkan...

    jag säger inte att alla är egotrippade svin som uppskattar jobbavdraget, jag säger bara att de inte tänkt på konskekvenserna av det...

    sen skyller jag på beslutsfattarna i denna fråga och inte enskilda personer eller personer i allmänhet heller förden delen

    Du däremot går alltid till frontaklangrepp och kallar allt o alla för det ena och det andra......

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar!

    Du framstår som osedvanligt EGOISTISK och INDOKTRINERAD warden! Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    haha du är ju urdum.... mer korkad än du är får man leta efter...

    Att du öht tror på det jidder du presterar är ju ett tydligt bevis på hur indoktrinerad och hjärndöd du är...........
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 20:30

    nu är det så att jag numera har idealjobbet,,,
    Skrivsbordsjobb skulle vara rena döden för mig...

    Varierat är bäst....

    har en massa rapporter om FK och deras skit från idag och våran återträff på usö...

    Mem eftersom kalkonhögern vägrar lyssna så är det väl ingen störremening att skriva...

    Det borde vara brottsligt att behandla sjuka på det sätt som nu sker i Sverige. Det borde vara varje medborgares skyldighet att protestrera mot detta..

    Inte bara skita i det och låta de sjuka ta smällen
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  RedCloud 2009-09-21, 20:55

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!

    Annars tycker jag en man en röst är en ganska schysst variant av demokrati.

    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!

    Konstigt NOLLKOLL-Blue, i konungariket Sverige anno 2009 är det precis tvärt om.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  berralarzon 2009-09-21, 21:00

    RedCloud skrev:
    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!

    Annars tycker jag en man en röst är en ganska schysst variant av demokrati.

    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!

    Konstigt NOLLKOLL-Blue, i konungariket Sverige anno 2009 är det precis tvärt om.

    blue som inte kommer att få något mer jobb i sitt liv har upptäckt sofflocket som en kär vän sorliga dessa skattesänkningstomtar likt blue inte fattar något!
    //berra
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 22:17

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:

    de som gillar jobbavdraget utan att inse vad sänkt skatt leder till, ser inte längre än näsan räcker.....

    personangrepp kallar jag inte det, det är ju bara så att de inte tänkt färdigt och fattat sambanded mellan orsak och verkan...

    jag säger inte att alla är egotrippade svin som uppskattar jobbavdraget, jag säger bara att de inte tänkt på konskekvenserna av det...

    sen skyller jag på beslutsfattarna i denna fråga och inte enskilda personer eller personer i allmänhet heller förden delen

    Du däremot går alltid till frontaklangrepp och kallar allt o alla för det ena och det andra......

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar!

    Du framstår som osedvanligt EGOISTISK och INDOKTRINERAD warden! Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    haha du är ju urdum.... mer korkad än du är får man leta efter...

    Att du öht tror på det jidder du presterar är ju ett tydligt bevis på hur indoktrinerad och hjärndöd du är...........

    Är du helt säker på det PAJAS? Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 22:23

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:

    de som gillar jobbavdraget utan att inse vad sänkt skatt leder till, ser inte längre än näsan räcker.....

    personangrepp kallar jag inte det, det är ju bara så att de inte tänkt färdigt och fattat sambanded mellan orsak och verkan...

    jag säger inte att alla är egotrippade svin som uppskattar jobbavdraget, jag säger bara att de inte tänkt på konskekvenserna av det...

    sen skyller jag på beslutsfattarna i denna fråga och inte enskilda personer eller personer i allmänhet heller förden delen

    Du däremot går alltid till frontaklangrepp och kallar allt o alla för det ena och det andra......

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar!

    Du framstår som osedvanligt EGOISTISK och INDOKTRINERAD warden! Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    haha du är ju urdum.... mer korkad än du är får man leta efter...

    Att du öht tror på det jidder du presterar är ju ett tydligt bevis på hur indoktrinerad och hjärndöd du är...........

    Är du helt säker på det PAJAS? Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    ja eller så spelar du dum...... och det är inte mkt bättre
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  berralarzon 2009-09-21, 22:26

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    theward skrev:

    de som gillar jobbavdraget utan att inse vad sänkt skatt leder till, ser inte längre än näsan räcker.....

    personangrepp kallar jag inte det, det är ju bara så att de inte tänkt färdigt och fattat sambanded mellan orsak och verkan...

    jag säger inte att alla är egotrippade svin som uppskattar jobbavdraget, jag säger bara att de inte tänkt på konskekvenserna av det...

    sen skyller jag på beslutsfattarna i denna fråga och inte enskilda personer eller personer i allmänhet heller förden delen

    Du däremot går alltid till frontaklangrepp och kallar allt o alla för det ena och det andra......

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar!

    Du framstår som osedvanligt EGOISTISK och INDOKTRINERAD warden! Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    haha du är ju urdum.... mer korkad än du är får man leta efter...

    Att du öht tror på det jidder du presterar är ju ett tydligt bevis på hur indoktrinerad och hjärndöd du är...........

    Är du helt säker på det PAJAS? Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    ja eller så spelar du dum...... och det är inte mkt bättre

    blue finns ingen tvekan vem som är korkskalle och dum härinne! "lille" gustavanders rövis det är ju du blue som omnämns i det sammanhanget.
    //berra
    //berra
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  blueheaven 2009-09-21, 22:27

    Hörru warden du kanske kan förklara vad det är som inte stämmer i det jag säger istället? Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 22:40

    blueheaven skrev:Hörru warden du kanske kan förklara vad det är som inte stämmer i det jag säger istället? Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Icon_lol

    Sänkt skatt leder till att de som jobbar ihop pengarna får mer att säga till om!
    Sänkt skatt gör att de som jobbar ihop pengarna känner att de vill fortsätta med det!
    Sänkt skatt gör att en del av de som inte tyckte det var mödan värt att jobba nu kanske får fundera om!
    Sänkt skatt gör att det blir färre personer som behöver bidrag för sin försörjning!
    Sänkt skatt gör att statens utgifter minskar...

    ja få se nu... är några hundra eller en tusing mer i månaden, detsamma som ökat självsbestämande??

    För att man ska känna sig "fri" behövs avsevärt högre summor....

    Däremot är det en grupp som aldrig känts sig så ofri som nu, de i utanförskap...
    Håller med RC om att det hndlar om blodspengar

    Så du menar att folk hade slutat jobba om vi inte fått sänkt skatt??
    Tror du på den själv?

    De som du säger inte tyckte det var mödan värt att jobba förrut...vilka är det..
    Inte du tydligen.. för du jobbar ju inte ens nu Rolling Eyes
    Är det en fin omskrivning av att de som numera blir utförsäkrade ur sjukförsäkring tvingas jobba trots sina hälsobesvär och att det leder till en mkt sämre hälsa ...
    Men det är ju skit samma bara vi som arbetar får lite lägre skatt

    hur ger sänkt skatt att färre behöver bidrag för sin försörjning? måsate vara oerhört marginell om de öht finnsen sån effekt

    Minskar statens utgifter när skatten sänks, är det inte inkomsten som minskar?

    Du måste var sveriges sämsta ekonom... gör de en nyinspelning av "ebberöds bank" ska jag tipsa dom om dig när de besätter rollerna Wink
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  DMustaine 2009-09-21, 22:48

    Mkt bra att alliansen är konsekventa i sin politik och genomför ett 4e jobbskattevadrag! Det är ju bevisligen det bästa sättet att få folk att ta arbete istället för bidrag.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  theward 2009-09-21, 22:51

    DMustaine skrev:Mkt bra att alliansen är konsekventa i sin politik och genomför ett 4e jobbskattevadrag! Det är ju bevisligen det bästa sättet att få folk att ta arbete istället för bidrag.

    jasså... vart är de bevisen??

    i arslet på en blå gris eller??
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Redvictory 2009-09-21, 22:57

    DMustaine skrev:Mkt bra att alliansen är konsekventa i sin politik och genomför ett 4e jobbskattevadrag! Det är ju bevisligen det bästa sättet att få folk att ta arbete istället för bidrag.

    Jaha! varför är det då den högsta arbetslösheten i mannaminne?
    Kan det bero på att Alliansregimen misslyckats katastrofalt?
    Det mesta pekar på det!

    Sponsored content


    Vallöfte uppfyllt - Sida 3 Empty Sv: Vallöfte uppfyllt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 22:34