Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 01:56

    Bara för att påminna och BEVISA vilka som startade hetsjakten!

    http://www.s-info.se/association/show_press_g.asp?id=323&news=710&navi=35

    antalet sjukdagar ska halveras fram till år 2008

    Vi vill satsa mer resurser till försäkringskassan för att den aktivare ska kunna arbeta med att bekämpa ohälsan.


    Visst låter det fint när sossar säger?

    Då - Bekämpa ohälsan - Nu - Ingen är så svag hon inte kan bidra

    Och martin blir alldeles kåt när han läser detta och måste rösta på Mona!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 08:32

    SKA VI FÅ ETT ERKÄNNANDE?

    lol! lol! lol!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 08:35

    Blåfront skrev:SKA VI FÅ ETT ERKÄNNANDE?

    lol! lol! lol!

    Jag erkänner att jag tycker du visar mycket tydliga tecken på förvirring och psykisk ohälsa Psyknazze! Very Happy
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 08:40

    ÅHHHHHHHHHH BEKÄMPA OHÄLSOTALET

    JAG MÅSTE RÖSTA PÅ RÖDINGARNA!!! SIMULANTER!!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 08:46

    Blåfront skrev:ÅHHHHHHHHHH BEKÄMPA OHÄLSOTALET

    JAG MÅSTE RÖSTA PÅ RÖDINGARNA!!! SIMULANTER!!

    Du vet väl att du varit en del av ohälsotalet i flera år och kommer förmodligen vara det resten av ditt psyksjuka liv nazze?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Red V......

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-12-09, 10:01

    nu har skadan på din hjärna blivit riktigt illa, tycker synd om dig och är glad för din skull att Alliansen & alliansare tillsammans kämpar på så du får ditt höga bidrag som du har.....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  theward 2009-12-09, 10:49

    sjuktalen kan man precis som med andra "tal"

    reglera hur man vill...
    Fast det finns bra sätt och rent av usla sätt...

    Att genom regeländringar få folk friska..är ett riktigt uselt sätt, som absolut inte gör folk friskare eller mer arbetsföra

    Däremot vore den långsiktigt hållbara lösningen att börja med mer idrott/motion i skolan, se til att arbetsmiljöerena blir bättre och sänkt arbetstid skulle också vara en bra väg att gå..
    iaf när det gäller tunga arbeten(så väl psykiska och fysiska)

    Alternativt kunde man ha lägre pensionsålder inom vissa yrken...
    iofs finns det redan till viss del, men du handlar det om överenskomelser med företagen

    Sen ska ju de som redan är i sjukförsäkringskarusellen, först o främst få de verktyg och den hjälp så de faktiskt blir friskare

    Dvs människovärdet ska koma före pengavärdet...initialt

    jag hävdar att egentligen beror det mesta av problemen i samhället på att just tanken på den lilla människan, hela tiden trycks undan..

    trots att vi ska vara så upplysta så har samhället gått bakåt i 30 år och är nu tillbaka til 1800talsnivå...
    Mao är den demokrati. som våra gammaelmorfar/mormödrar kämpade så hår för på utdöende...

    Tyvärr är en del så fast i sitt förnekande att de inte ser detta
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Redclown 2009-12-09, 10:51

    theward skrev:sjuktalen kan man precis som med andra "tal"

    reglera hur man vill...
    Fast det finns bra sätt och rent av usla sätt...

    Att genom regeländringar få folk friska..är ett riktigt uselt sätt, som absolut inte gör folk friskare eller mer arbetsföra

    Däremot vore den långsiktigt hållbara lösningen att börja med mer idrott/motion i skolan, se til att arbetsmiljöerena blir bättre och sänkt arbetstid skulle också vara en bra väg att gå..
    iaf när det gäller tunga arbeten(så väl psykiska och fysiska)

    Alternativt kunde man ha lägre pensionsålder inom vissa yrken...
    iofs finns det redan till viss del, men du handlar det om överenskomelser med företagen

    Sen ska ju de som redan är i sjukförsäkringskarusellen, först o främst få de verktyg och den hjälp så de faktiskt blir friskare

    Dvs människovärdet ska koma före pengavärdet...initialt

    jag hävdar att egentligen beror det mesta av problemen i samhället på att just tanken på den lilla människan, hela tiden trycks undan..

    trots att vi ska vara så upplysta så har samhället gått bakåt i 30 år och är nu tillbaka til 1800talsnivå...
    Mao är den demokrati. som våra gammaelmorfar/mormödrar kämpade så hår för på utdöende...

    Tyvärr är en del så fast i sitt förnekande att de inte ser detta

    Och du tror inte att det är något fel på ditt resonemang? Laughing
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  theward 2009-12-09, 11:03

    Redclown skrev:
    theward skrev:sjuktalen kan man precis som med andra "tal"

    reglera hur man vill...
    Fast det finns bra sätt och rent av usla sätt...

    Att genom regeländringar få folk friska..är ett riktigt uselt sätt, som absolut inte gör folk friskare eller mer arbetsföra

    Däremot vore den långsiktigt hållbara lösningen att börja med mer idrott/motion i skolan, se til att arbetsmiljöerena blir bättre och sänkt arbetstid skulle också vara en bra väg att gå..
    iaf när det gäller tunga arbeten(så väl psykiska och fysiska)

    Alternativt kunde man ha lägre pensionsålder inom vissa yrken...
    iofs finns det redan till viss del, men du handlar det om överenskomelser med företagen

    Sen ska ju de som redan är i sjukförsäkringskarusellen, först o främst få de verktyg och den hjälp så de faktiskt blir friskare

    Dvs människovärdet ska koma före pengavärdet...initialt

    jag hävdar att egentligen beror det mesta av problemen i samhället på att just tanken på den lilla människan, hela tiden trycks undan..

    trots att vi ska vara så upplysta så har samhället gått bakåt i 30 år och är nu tillbaka til 1800talsnivå...
    Mao är den demokrati. som våra gammaelmorfar/mormödrar kämpade så hår för på utdöende...

    Tyvärr är en del så fast i sitt förnekande att de inte ser detta

    Och du tror inte att det är något fel på ditt resonemang? Laughing

    nää inte ett dugg......
    Fast jag förväntar mig aldrig medhåll från dig..
    För du har inte förmågan att hålla med någon. om du redan har ett horn i sidan mot denne.
    Dvs du är för omogen för vuxet beteende...

    Märks ju bara på att du måste ha flera nick

    Förresten kul liv du verkar ha?

    nää nu ska jag ut och hugga lite julgranar, börjar bli dags och man får passa på när det är dagsljus Wink

    Sen ska jag jobba...
    Antar att kollar jag senare, så ser man en hoper som suttit här mest hela dagen...

    kul...inte tongue

    Sponsored content


    S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008 Empty Sv: S vallöfte 2002 - antalet sjukdagar ska halveras till 2008

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 10:40