theward 2009-12-09, 11:03
Redclown skrev: theward skrev:sjuktalen kan man precis som med andra "tal"
reglera hur man vill...
Fast det finns bra sätt och rent av usla sätt...
Att genom regeländringar få folk friska..är ett riktigt uselt sätt, som absolut inte gör folk friskare eller mer arbetsföra
Däremot vore den långsiktigt hållbara lösningen att börja med mer idrott/motion i skolan, se til att arbetsmiljöerena blir bättre och sänkt arbetstid skulle också vara en bra väg att gå..
iaf när det gäller tunga arbeten(så väl psykiska och fysiska)
Alternativt kunde man ha lägre pensionsålder inom vissa yrken...
iofs finns det redan till viss del, men du handlar det om överenskomelser med företagen
Sen ska ju de som redan är i sjukförsäkringskarusellen, först o främst få de verktyg och den hjälp så de faktiskt blir friskare
Dvs människovärdet ska koma före pengavärdet...initialt
jag hävdar att egentligen beror det mesta av problemen i samhället på att just tanken på den lilla människan, hela tiden trycks undan..
trots att vi ska vara så upplysta så har samhället gått bakåt i 30 år och är nu tillbaka til 1800talsnivå...
Mao är den demokrati. som våra gammaelmorfar/mormödrar kämpade så hår för på utdöende...
Tyvärr är en del så fast i sitt förnekande att de inte ser detta
Och du tror inte att det är något fel på ditt resonemang?
nää inte ett dugg......
Fast jag förväntar mig aldrig medhåll från dig..
För du har inte förmågan att hålla med någon. om du redan har ett horn i sidan mot denne.
Dvs du är för omogen för vuxet beteende...
Märks ju bara på att du måste ha flera nick
Förresten kul liv du verkar ha?
nää nu ska jag ut och hugga lite julgranar, börjar bli dags och man får passa på när det är dagsljus
Sen ska jag jobba...
Antar att kollar jag senare, så ser man en hoper som suttit här mest hela dagen...
kul...inte