när ska du begripa att folk i allmänhet är något smartare än du.
Ditt fokus är på inkomst när du inte arbetar, de flesta andra har fokus på inkomst när de arbetar.
Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Jag försöker inte lura nån
GustavAnder skrev:Jag försöker inte lura nån,
Ditt fokus är på inkomst när du inte arbetar, de flesta andra har fokus på inkomst när de arbetar.
theward skrev:GustavAnder skrev:Jag försöker inte lura nån,
jasså??
Du, jag har svårt att tro att de flesta är smartare än mig,,,
tvärtom har jag bevis på motsatsen
Däremot är jag säker på att de flesta är mera kontakt med verkligheten än du har
angående ditt inkomstsvammel, så fattar jag inte ett dugg vad du snackar om.
Gör du det själv??
Nåt som jag aldrig haft fokus på är hur mkt skatt jag betalat, men då är jag inte högeranhängare heller.
Räknar nettot inget annat
GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Jag försöker inte lura nån,
jasså??
Du, jag har svårt att tro att de flesta är smartare än mig,,,
tvärtom har jag bevis på motsatsen
Däremot är jag säker på att de flesta är mera kontakt med verkligheten än du har
angående ditt inkomstsvammel, så fattar jag inte ett dugg vad du snackar om.
Gör du det själv??
Nåt som jag aldrig haft fokus på är hur mkt skatt jag betalat, men då är jag inte högeranhängare heller.
Räknar nettot inget annat
Jo de flesta är smartare än du, tro inte "macken" är världen.
Alla som har IQ över 50 har koll på hur mycket skatt de betalar,
liksom hur mycket utgifter de har i övrigt, annars är man ju helt kokt,
sa du att du inte visste hur mycket skatt du betalade ?
Mitt "inkomstsvammel" som du så fjantigt kallar det, handlade om att alltfler har råd att leva på sin lön.
Regndrottning skrev:VEM är det som INTE har haft råd att leva på sin lön?
Jag har inte hört talas om en sådan grupp....
R.O.F.L skrev:http://www.aftonbladet.se/wendela/article416984.ab
"De jobbar heltid.
Men lönen är lika låg som socialbidraget."
Det blir nog jättebra att hamna i bidragsträsket igen om vänsterkartellen får makten.
DMustaine skrev:Regndrottning skrev:VEM är det som INTE har haft råd att leva på sin lön?
Jag har inte hört talas om en sådan grupp....
För att du är blind...?
martin7lindgren skrev:Undrar om sveriges sjuka, handikappade,äldre och arbetslösa håller med om det, alla vi som inte fått en krona av skitalliansen?
Men alla vi räknas ju inte varken för regeringen eller deras blöjanhängare!
theward skrev:R.O.F.L skrev:http://www.aftonbladet.se/wendela/article416984.ab
"De jobbar heltid.
Men lönen är lika låg som socialbidraget."
Det blir nog jättebra att hamna i bidragsträsket igen om vänsterkartellen får makten.
jaha så du tror på allvar att man får 10-12tkr i socialbidrag ??
Så vänstern skapar högre arbetslöshet ??
Förresten.. vilket är bäst 65,70 eller 80% av lönen om man åkar bli arbetlös??
Vilket är bäst 80% i sjukpenning utan tidsbgränsning, eller 75% och max 300 dagar(på sin höjd 550 om du är dödssjuk)
Lägg in alla parametrar, innan ni gör era taffliga försök med att försöka visa att ni bryr er om låginkomstagare
GustavAnder skrev:Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
intelligens och allmänbildning, så du kan dra nåt gammalt över dig
joo jag benhård koll på mina utgifter, du vet när man har det dåligt ställt får man vända på vaenda krona och vara inovativ
Dock fattar jag inte vilken glädje jag har av att veta att jag tex betalar c:a 4700 i skatt varje månad.....
Dina
påstående att flera kan leva på sin lön tycker du det verkligen stämmer
med verkligheten?....klart du gör din besserwisser a´la korkskaft
Att den femtedel som tillhör de smartaste inte bryr sig hur mycket skatt man betalar får du nog försöka lura i lobbo vänstern, jag går inte på det.
GustavAnder skrev:Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
joo jag benhård koll på mina utgifter, du vet när man har det dåligt ställt får man vända på vaenda krona och vara inovativ
Dock fattar jag inte vilken glädje jag har av att veta att jag tex betalar c:a 4700 i skatt varje månad.....
Dina
Att den femtedel som tillhör de smartaste inte bryr sig hur mycket skatt man betalar får du nog försöka lura i lobbo vänstern, jag går inte på det.
Redvictory skrev:GustavAnder skrev:Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
Dina
Men du måste ha fått en etta i rättstavning! så pinsamt "fniss"
Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
Regndrottning skrev:Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
Så synd att han aldrig bevisar detta påståendet....
theward skrev:Regndrottning skrev:Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
nu bidde det nog fel... vilket högern kommer frossa i ...
Det var jag som sa det...till GA
Tyvärr är GA´s citeringar så röriga att man kan tro att det är han själv som skrivit dem
Regndrottning skrev:theward skrev:Regndrottning skrev:Nu råkar jag veta att jag tillhör top 20% av befolkningen i både
nu bidde det nog fel... vilket högern kommer frossa i ...
Det var jag som sa det...till GA
Tyvärr är GA´s citeringar så röriga att man kan tro att det är han själv som skrivit dem
Hur blev det fel? Jag ställde inte min kommentar till GA utan till alla andra...
GustavAnder skrev:Nu fick lobbo-vänstern spelet, nu kastar de till och med skit på varandra...
stackars lobbo-vänster.
Men hur ska du ha det theward, snillet på macken, (gapskratt)
du påstod innan att du inte visste hur mycket skatt du betalade, nu påstår du att du vet.
Du beter dig som en tillhörande den mest korkade procenten av befolkningen...
Sen påstår du att jag är avundsjuk, man undrar snart om du tillhör den dummaste promillen av befolkningen.
Tror du jag är avundsjuk på ett ointelligent mackbiträde som inte ens kan försörja sig själv och kontrollera sitt eget liv ?
Mitt enda intresse i debatten är att påvisa att vi måste ha fler i arbete, inte fler gnällkärringar som ska bli försörjda av andra.
Utan fler i arbete så kan du nog räkna med att det blir tuffare klimat för oss alla, mest för de som inte jobbar.
Det sker oavsett vilken regering vi har, så sluta dröm våta drömmar om att rödgröna röran ska fixa bidrags skivan.
GustavAnder skrev:Nu fick lobbo-vänstern spelet, nu kastar de till och med skit på varandra...
stackars lobbo-vänster.
Men hur ska du ha det theward, snillet på macken, (gapskratt)
du påstod innan att du inte visste hur mycket skatt du betalade, nu påstår du att du vet.
Du beter dig som en tillhörande den mest korkade procenten av befolkningen...
Sen påstår du att jag är avundsjuk, man undrar snart om du tillhör den dummaste promillen av befolkningen.
Tror du jag är avundsjuk på ett ointelligent mackbiträde som inte ens kan försörja sig själv och kontrollera sitt eget liv ?
Mitt enda intresse i debatten är att påvisa att vi måste ha fler i arbete, inte fler gnällkärringar som ska bli försörjda av andra.
Utan fler i arbete så kan du nog räkna med att det blir tuffare klimat för oss alla, mest för de som inte jobbar.
Det sker oavsett vilken regering vi har, så sluta dröm våta drömmar om att rödgröna röran ska fixa bidrags skivan.