Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Regndrottning
R.O.F.L
blueheaven
GustavAnder
Blåfront
formsvackan
Susz X
KickTheRasist
DMustaine
13 posters

NATO och ISAF drar sig ur Afghanistan idag..

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

NATO och ISAF drar sig ur Afghanistan idag.. - Sida 6 Empty Sv: NATO och ISAF drar sig ur Afghanistan idag..

Inlägg  formsvackan 2009-08-25, 21:12

GustavAnder skrev:Var har vi påstått det, din virrpanna ?
    På samma forum som du påstår att lottodragningarna är riggade, det finns en delete-knapp för inläggen, Aftonbladets artiklar är rasism oavsett vem de handlar om, USA har investerat 25 miljarder dollar i en oljeledning på ena sida Kaspiska havet för att transportera gasen på den andra sidan havet, Obamas rådgivare är en en avdankad politiker, Usain Bolt är dopad, GM ska börja tillverka Trabant, "Döden på larvfötter" är en historiebok, att vänstersympatisörer har rösträtt är ett beklagligt obotligt fel i vårt demokratiska system, det finns en knypplingsmyndighet, Magnecylen blir defekt om staten äger apoteken, för att utveckla nya bilmodeller behövs bara ett garage, en svets och en Biltemakatalog, m.m. Very Happy
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

NATO och ISAF drar sig ur Afghanistan idag.. - Sida 6 Empty Sv: NATO och ISAF drar sig ur Afghanistan idag..

Inlägg  DMustaine 2009-08-25, 22:07

Vad formsvackan inte vill kännas vid och hela tiden undviker att vidröra vid skrift är vad som händer i landet om NATO och ISAF drar sig därifrån. Det de flesta befarar är att landet blir en terrorplattform finansierat delvis av opiumet! Usama Bin Ladin lär inte dröja länge innan han åter trampar afghansk mark med sin ondskefulla agenda och späckade plånbok. 25 miljarder dollar är en spottstyver mot de pengar (2 miljarder dollar/månad) man plöjer ned via sina militära insatser. Lägg sedan till kostnader för andra insatser än militära. Så ekonomiskt verkar det inte vara motiverat. Nu väntar jag återigen på svackans klippa o klistra för att än en gång undvika den röda tråden.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-25, 22:50

DMustaine skrev:Vad formsvackan inte vill kännas vid och hela tiden undviker att vidröra vid skrift är vad som händer i landet om NATO och ISAF drar sig därifrån.
    SNACK !

https://acbladet.swedishforum.se/-f2/nato-och-isaf-drar-sig-ur-afghanistan-idag-t2188-30.htm

Jag tror tyvärr att det omedelbara resultatet blir detsamma som när Sovjet drog sig ur, ett blodigt inbördeskrig och ett enormt mänskligt lidande. Vi ska nog heller inte bortse från att det inte bara är väst som ser regionens stora betydelse. Ryssar, kineser m.fl. är inte ett enda dugg blygare än jänkare.

Skulle av någon outgrundlig anledning väst (USA) tvingas dra sig ur, tror jag vi skulle få se att andra "intressenter" började tala med större bokstäver. Irans och Rysslands intressen skiljer sig markant från Indiens och Kinas.

Litet klipp och klistra kan jag väl kosta på mig Very Happy

http://www.globalsecurity.org/military/library/report/2001/hydrocarbons.htm

The US Supreme Court has ruled that a US corporation has the same rights as an individual citizen under the 14th Amendment to the Constitution. The US government could reasonably concern itself anywhere US business operates.20 But in this era of multinational firms and joint ventures, what is and is not a US business is open to interpretation. The concerns of business may become the concerns of government and, by extension, military concerns. Oil company concerns in this region include the threat of nationalization; Russia's role in the affairs of its former colonies; the final division of Caspian Sea resources among Russia, Iran, Azerbaijan, Kazakh-stan and Turkmenistan; the future of US-Iranian relations with its impact on energy production and distribution; the impact of Western countries and Japan cutting deals with Iran separate from US oil company interests; how far Russia might go to protect its perceived interests; and pipeline security
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-26, 09:42

Vi behöver inte vänta länge på att talibanerna tar över landet. ANA kommer inte att kunna stå emot utan hjälp från väst. Sen är det hela igång och kriget kommer att stå mellan Väst och Al qaida och slagfältet kan mkt väl vara våra städer. Så jag menar att väst närvaro i AFghanistan är nödvändig! Och när/om man väl säkrar demokratin i landet låt dem bygga sin pipeline för att med hjälp av den åter bygga upp Afghanistan.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-26, 13:01

DMustaine skrev:Vi behöver inte vänta länge på att talibanerna tar över landet. ANA kommer inte att kunna stå emot utan hjälp från väst. Sen är det hela igång och kriget kommer att stå mellan Väst och Al qaida och slagfältet kan mkt väl vara våra städer. Så jag menar att väst närvaro i AFghanistan är nödvändig! Och när/om man väl säkrar demokratin i landet låt dem bygga sin pipeline för att med hjälp av den åter bygga upp Afghanistan.
    Till skillnad från dig är jag inte ”panikslagen” inför vare sig Talibaner eller Al-Qaida. Jag är faktiskt inte det minsta bekymrad över dem och/eller deras ”farlighet”.

Ett betydligt större hot mot mig och mina levnadsvillkor är risken att ”västovänliga” krafter åter får full kontroll över de stora olje och gasreserver som trots allt finns vid Kaspiska havet.

Den exportväg via Afghanistan som USA kämpat, och fortfarande kämpar för, är av väsentlig betydelse för väst. Det är på intet sätt Talibaner och/eller Al-Qaida.

” Sen är det hela igång och kriget kommer att stå mellan Väst och Al qaida och slagfältet kan mkt väl vara våra städer”

Något Al-Qaida i den form som skulle behövas för detta, existerar helt enkelt inte !

USA ”skapade” ett ”monster” i syfte att i Afghanistan bekämpa Sovjetunionen. Ska detta ”monster” kunna agera på annat håll, eller ens överleva på litet sikt, behöver de stöd från mer än Saudiarabien.
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-26, 21:11

Ja du vi får väl iaf hoppas att väst inte drar sig ur landet iaf. Apropå Al qaida så har de bevisat motsatsen redan 2001. Du ger USA en alltför stor roll i stödet till Mujahidin. Du försöker ge sken av att de ensamt byggt upp 'monstret'. Du och några andra få beroende av er vänsterporr är nog de enda som sväljer det!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-08-26, 21:37

DMustaine skrev: Ja du vi får väl iaf hoppas att väst inte drar sig ur landet iaf.
    Ingen risk. USA blir garanterat kvar i regionen.
    DMustaine skrev:Apropå Al qaida så har de bevisat motsatsen redan 2001.
    Säger du det ?
    DMustaine skrev:Du ger USA en alltför stor roll i stödet till Mujahidin. Du försöker ge sken av att de ensamt byggt upp 'monstret'.
    Inte ensamma, men huvudrollen i dramat har de haft. Jag tror nog att saudierna stod för det mesta av pengarna.
    DMustaine skrev:Du och några andra få beroende av er vänsterporr är nog de enda som sväljer det!
    Att du klassar t.ex. Brzezinski's böcker och uttalanden som vänsterporr säger en hel del om din syn på andra åsiker än dina egna.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-08-27, 08:30

DMustaine skrev:Vad formsvackan inte vill kännas vid och hela tiden undviker att vidröra vid skrift är vad som händer i landet om NATO och ISAF drar sig därifrån. Det de flesta befarar är att landet blir en terrorplattform finansierat delvis av opiumet! Usama Bin Ladin lär inte dröja länge innan han åter trampar afghansk mark med sin ondskefulla agenda och späckade plånbok. 25 miljarder dollar är en spottstyver mot de pengar (2 miljarder dollar/månad) man plöjer ned via sina militära insatser. Lägg sedan till kostnader för andra insatser än militära. Så ekonomiskt verkar det inte vara motiverat. Nu väntar jag återigen på svackans klippa o klistra för att än en gång undvika den röda tråden.

Du har ju redan fått din förklaring! Har du svårt att fatta? Det blir ökat krig i två veckor sedan blir det fred har jag sagt. Lyssnar du inte ordentligt? Varför ställer du då frågan?

Men det är sant. Jag glömde Opimodlandet som blomstrar som aldrig förr i Afghanistan allt sedan USA fick kontroll över odlingarna. Det Talibanerna brände ned det har nu USA låtit nyså. Lukrativt som fan och så slipper de Amerikanska heroinisterna de höga priserna och den glesa tillgången. Hurra?

Senast ändrad av Infra den 2009-08-27, 08:35, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-08-27, 08:34

Nu har Sverige tagit sin första fånge. Han skall lämnas över till den afghanska regeringen. Den regeringen tillämpar tortyr enligt Amnestys Lie Berg. "Kan inte vi hjälpa" säger svenskarna. Det är alltså denna tortyrregim som svensk trupp har skickats dit för att försvara. Hurra

Sveriges trupp där nere skall förstärkas meddelar samtidigt den dåligt tajmade Reinfeldt. Nu blir nog dr M glad. Hurra. Galten står emot vägbomber bättre.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article5697088.ab
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-28, 01:58

Du är då sannerligen riktigt korkad!! Ska vi behålla terroristerna själva och sätta dem på svenska kåkar? Ska vi släppa dom fria så de kan fortsätta sitt mördande av afghaner och västallierade? Bättre då låta afghanska myndigheter ta hand om dem. Går kärringen din i burqa hemma lr? Det verkar ju så som du resonerar.

"Du har ju redan fått din förklaring! Har du svårt att fatta? Det blir ökat krig i två veckor sedan blir det fred har jag sagt"

Oj jag visste inte att du hade facit på det hela jag ber om ursäkt!! Så all farhågan om global terror och sönderfall av den demokrati som iaf uppnåtts i landet är bull?
    Tala då om för mig varför 41 stater finns där för att just främja demokratin och den globala säkerheten! Du saknar total empati för människorna i landet det märker jag.
    Jag undrar utifrån vilka förutsättningar du växt upp och vilken ideologi du härstammar ifrån för den verkar vara främmande för oss svenskar!!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-08-28, 01:59

Vad din organlänk har att göra med detta begriper jag inte annat än att jag förstår att du är förvirrad!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 17:27