Hmmm Allerten, vad menar du att du själv tillför det hela då, så återigen varför ödsla krut på en knickedick som dig,
Något inte ens dina meningsfränder verkar tycka...?
Något inte ens dina meningsfränder verkar tycka...?
Secrist skrev:Bara för att du blundar, försvinner inte problematiken !!
Och det är inte att vara negativ när man tar i tu med problemat, det är konstruktivt !!
Ärligt talat förstår jag inte din världsbild vad gäller energi. Kärnkraft är fel, solenergi är fel. Ska vi inte producera energi överhuvudtaget eller? Vad är problemet?
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Bara för att du blundar, försvinner inte problematiken !!
Och det är inte att vara negativ när man tar i tu med problemat, det är konstruktivt !!
Ärligt talat förstår jag inte din världsbild vad gäller energi. Kärnkraft är fel, solenergi är fel. Ska vi inte producera energi överhuvudtaget eller? Vad är problemet?
ärligt talat så vet jag inte vems inlägg du svarar på, för inte är det mina
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Bara för att du blundar, försvinner inte problematiken !!
ärligt talat så vet jag inte vems inlägg du svarar på, för inte är det mina
Det var nån vänstermupp som skrev något tokförvirrat häromdagen i energifråga. Troligen var det du fist. Man kan förstå om du inte vill kännas vid det. Som ett tips till fist kan ju nämnas att solenergin träffar jorden alldeles oavsett vad kommunisterna tycker om det.
MartinLindgren skrev:Vad är motsatsen till vänstermupp, måste väl vara högermupp, kanske doggen kan svara på...?
Hur är det själv Doggen, är du en högermupp...?
ericTheDog skrev:DOCK, finns det ett sort "MEN" vad gäller ALL energikraft, och det är att vi måste oavsett val av energikälla se över och begränsa vårt användande av dem, eftersom det påverkar jordens klimat som ett växthus.
Och all inverkan människan gjort på jorden hittills har varit av ondo, då vi farit omkring som en ostoppbar gräshopps-svärm och tagit för oss av dess tillgångar utan att tänka på konsekvenserna.
Bland det mest förvirrade inlägg jag läst.
Secrist skrev:ärligt talat så vet jag inte vems inlägg du svarar på, för inte är det mina
Jo, det är dina. Men de är så förvirrade i energifrågorna att jag förstår om du inte ens själv reder ut dem.
Secrist skrev:nej det är inte mina du svarar på.... du snurrar runt i din egen lilla fantasivärld i denna fråga. Jag har tex inte sagt att solkraft är fel, tvärtom !
Märkligt. Jag kan inte komma ihåg att du höll med när jag skrev att stenrika arabstater borde lägga pengarna på forskning på tex solkraft istället för löljigt lyxiga hotell och skidanläggningar i öknen.
Secrist skrev:såg du mig opponera mig mot det då ?
Alltså håller du med mig att deras agerande är märkligt?
Secrist skrev:arabstaternas ?
Ja, de rika arabstaterna. Inte Palestina.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:arabstaternas ?
Ja, de rika arabstaterna. Inte Palestina.
Ja det är märkligt, men så fungerar marknadsekonomi när den inte regleras av folkets makt.... den tar inte hänsyn till faktorer som miljö och investeringar i miljövänliga project