Vi ska använda så mycket resurser vi bara har säger Maud istället för att bli energismarta! Det är bara under en överskådlig tid säger hon sen! (100 000 år)
+3
MartinLindgren
berralarzon
Redvictory
7 posters
Maud Olofsson och kärnkraftsfrågan!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Redvictory skrev:Vi ska använda så mycket resurser vi bara har säger Maud istället för att bli energismarta! Det är bara under en överskådlig tid säger hon sen! (100 000 år)
Tjyvaset skattetjuven gustavander/kommunistjägaren ni vet förefaller som en nobelpristagare jämnfört med svekapan maudolofsson.
Ja ja vet att jag tog i nu
//berra
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Vad kan man säga?
MAUDAN, MAUDAN, MAUDAN!
MAUDAN, MAUDAN, MAUDAN!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 4
Kärnkraft
Fast nu är ju även sossarna (delar av dem) kärnkraftskramare. Vilket forumvänstern har en benägenhet att "glömma".
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Forumvänstern som skrev detta inlägg röstar inte på sossarna !
Och Sossarna har inte haft detta som en av de viktigaste frågorna för sitt parti,... det har Centern,,....
... ingenting finns kvar av Centern... bara en blå/ blek kopia av M nu .....
Jag skulle i min ungdom kunna tänkt mig att rösta C, men nu är det otänkbart
Och Sossarna har inte haft detta som en av de viktigaste frågorna för sitt parti,... det har Centern,,....
... ingenting finns kvar av Centern... bara en blå/ blek kopia av M nu .....
Jag skulle i min ungdom kunna tänkt mig att rösta C, men nu är det otänkbart
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 6
Álltnog är bättre
Kanske är det dags för vänsterinriktningen att stänga av diverse elapparater???
Trots vänsterkrav på energibesparing, lyser och läser fortfarande den drygt 5%:iga befolkningen sina utopier under betänkligt ljussken.
Trots vänsterkrav på energibesparing, lyser och läser fortfarande den drygt 5%:iga befolkningen sina utopier under betänkligt ljussken.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7316451.ab
historisk energiuppgörelse Maud Olofssons uppgörelse med kollegorna i alliansen upprör många inom Centerpartiet – som sedan länge har förknippats med ett stenhårt motstånd mot kärnkraften. (Kärnkraftn som hon säger)
Maud Olofssons deal – nej tack.
Två tidigare Centerledare sågar nu efterträdarens kärnkraftsuppgörelse.
– Man har ju fortfarande inte löst avfallshanteringen och då ska man inte rulla vidare, säger Thorbjörn Fälldin.
Säga vad man vill men Torbjörn Fälldin var bättre än Maud!
historisk energiuppgörelse Maud Olofssons uppgörelse med kollegorna i alliansen upprör många inom Centerpartiet – som sedan länge har förknippats med ett stenhårt motstånd mot kärnkraften. (Kärnkraftn som hon säger)
Maud Olofssons deal – nej tack.
Två tidigare Centerledare sågar nu efterträdarens kärnkraftsuppgörelse.
– Man har ju fortfarande inte löst avfallshanteringen och då ska man inte rulla vidare, säger Thorbjörn Fälldin.
Säga vad man vill men Torbjörn Fälldin var bättre än Maud!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Ni vänstermuppar kan ju börja att halvera er elkonsumtion.
ericTheDog skrev:Ni vänstermuppar kan ju börja att halvera er elkonsumtion.
Vad vet du om vår elkonsumtion? vi tillhör de miljömedvetna Rödgröna som vet vad vi pratar om! du tillhör Alliansanhängarna som slösar på order av er Maud Olofsson!
(Vi ska använda så mycket resurser vi bara har säger Maud )
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 10
Sagt
(Vi ska använda så mycket resurser vi bara har säger Maud )
Gör hon? När då?
Gör hon? När då?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 11
Sv: Maud Olofsson och kärnkraftsfrågan!
Det vet du secrist, kanske Maudan och hennes badtunna är närmare dig än vad du kan ana?
Har du tur kanske badtunnan dessutom är fylld med tungt vatten direkt från något kärnkratverk,
Vore väl en dröm som går i uppfyllelse för dig secrist, plaska runt med Maudan i hennes tunna, fylld till bredden med härligt radioaktivt reaktor kylvatten!
Har du tur kanske badtunnan dessutom är fylld med tungt vatten direkt från något kärnkratverk,
Vore väl en dröm som går i uppfyllelse för dig secrist, plaska runt med Maudan i hennes tunna, fylld till bredden med härligt radioaktivt reaktor kylvatten!
- Inlägg 12
Secrist skrev:(Vi ska använda så mycket resurser vi bara har säger Maud )
Gör hon? När då?
Här!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 13
Jag ser det som väldigt positivt att Alliansen är eniga om att säkerställa vår elförsörjning utan att vi påverkar klimatet. Den rödgröna röran är totalt oeniga även i denna fråga. mp vill ersätta kärnkraft med koldioxidutsläpp vilket får anses helt makalöst.
Det känns som Alliansen har vunnit även i miljöfrågan.
- Inlägg 14
ericTheDog skrev:Jag ser det som väldigt positivt att Alliansen är eniga om att säkerställa vår elförsörjning utan att vi påverkar klimatet. Den rödgröna röran är totalt oeniga även i denna fråga. mp vill ersätta kärnkraft med koldioxidutsläpp vilket får anses helt makalöst.
Är miljöfrågan nåt man kan vinna? det visste jag inte! jag trodde att det var något som man tog på mycket stort allvar och tog ansvar för både dagens och kommande generationer samt ständigt vaken för förnyelsebar energi!