Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
ANNA2LINK
theward
carlwiss
blueheaven
MartinLindgren
fredrik rahm70
Redvictory
11 posters

Kris-tina Husmark/Pehrsson

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Kanske stämmer på vissa

Inlägg  theward 2009-03-08, 23:54

På andra stämmer det mindre bra.
    Att få tala av sig och förhoppnings få stöd av sina medmänniskor är jätteviktigt för de flesta.

Tyvärr funkar ju det inte på på internet, där man istället stöter på folk med mobbingtendenser.
    Så på det sättet kan det var direkt skadligt om man är i en bräckligt situation mentalt.

Men innebär det att sjuka ska vara tysta och lida i det tysta.
    Är det så det ska vara?

Angående kontakter med myndigheter.
    En människa orkar bara så mkt, sen är det stopp

Du vet tex inte alls vilka "påtryckningar" någon av oss i "sjukmaffian" utövar mot myndigheterna.

Dessutom har man annat att göra än att sitta i telefonköer hela dan.
    Sjuka gör allt som friska gör, förutom att man kanske inte jobbar lika mkt(eller alls)

Skillnaden är allt tar längre tid och är mkt jobbigare och mera tröttande för en sjuk person.

Saker som du Fredrik inte reflekterar över att du ens utför.
    Kan vara som att bestiga Mount Everest för en sjuk person.

Dessutom går mer av dagen åt till att vila, så man ska orka nåt öht
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-08, 23:59

Theward.tror nog att man fått en ganska klar bild av både dig anna visuellt och andra..

Tyvärr är ju alla försök att säga emot Uppenbara lögner överdrifter ständigt gnäll ynkande och liknande "mobbing" för ni VET ju och har RÄTTEN.

se bara hur påhoppad jag blev som gnällde som har ett jobb och är frisk.. bara för att JAG hade en usel dag och kände mej deppig??

DU var ju en i MOBBEN som häcklade.. jantelagsmonstret hoppade UNISONT på och skrek att jag minsann skall vara glad och hålla käften för NI minsann har det VÄRRE!!

hur skall man nu debattera ur én sån vinkel??

ni har ju VETANDET och RÄTTEN och har ALLTID rätt, hur horribla era påståenden än är.
    theward
    theward

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Vilka lögner o överdrifter

Inlägg  theward 2009-03-09, 00:22

menar du?

Jag kan svara för mig själv jag har aldrig ljugit eller försökt överdriva.
    Varför skulle man vilja göra det ?

Ibland vet jag inte om du är omedveten om att ditt agerande väcker starka känslor eller om du startat trådar för att det ska bli heta diskutioner och påhopp ?

Visst får du ha en dålig dag, det får alla ha.
    Att du blev påhoppad, har ju med hur du själv behandlat andra, som har eller haft värre bekymmer(än bara en dålig dag på jobbet)

Det är som min FD kompis, som klagade på ett tråkigt jobb.
    Fine, jag hade lyssnat om han hade visat intresse för att lysnna och hjälpa mig i min svåra situation.

Men det gjorde han inte, då kan jag omöjligt känna minsta sympati för honom.
    Speciellt som han ständigt skrytit över vad mkt pengar han tjänar och på alla resor han gjort.

Det har inte ett dugg med jantelagen att göra.

En sann kompis hjälper en kompis i nöd.
    En god medborgare hjälper sin medmedborgare, när de hamnar i nöd.

Det är så jag gör och det är så jag funkar.

Tex har jag pengar över, lånar jag hellre ut(eller ger bort) dem till en mer behövande kompis/släkting. Än slösar bort dem på onödiga prylar eller nöjen.
    Det är liksom viktigare att han/hon har pengar till räkningarna/sitt boende/mat/kläder än jag har till tex swedenrockbiljetter eller 42 tums plattv.

Detta givetvis under förrutsättning att denna person verkligen försöker klara sig själv från början sas
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 00:27

ja stackars dej.. ..fine... bra nu??

eller måste du höra det om och om och om och om igen??

och du är ganska KÄND för att ej ha nån källa på det du ständigt påstår.. sorry
    visuellt
    visuellt

Antal inlägg : 207

Inlägg  visuellt 2009-03-09, 00:29

Fredrik, om du hade fått vara med om allt som jag har fått vara.
    Då inkluderat, hela mitt liv...

Tror inte att du hade sett verkligheten på samma sätt.

Hade jag fått glida "gräddfilen" fram hade min verklighet sett helt olika ut.

Man kan inte utgå från det som går att ta på och det som syns, utan vi måste till detta abstrakta, som är så svårt att förklara.

Kan du förklara för mig, varför jag som har återfått 100% arbetsförmåga, ändå sållar mig med de sjukskrivna?
    Jag kan ha övergett dem, men det gör jag inte. Tillhör denna grupp på 1% av de sjukskrivna som återgår i 100% arbete. Ja, unikt.

Handlar inte om, sjukersättning, pengar, bidrag etc längre. Utan ovissheten. Den kommer att skörda många människoliv. Fast alla är lika värdefulla, men många kan inte se längre detta genom att de har inte längre samhället vid sin sida, utan mera ska stå vid skampålen skämmas. Har inte rätten att vara sjuk eller ovissheten om när lappen om mötet med handläggaren kommer att komma.. Under detta möte blir många utförsäkrad, till att bli en av alla dessa, de icke anställningsbara. eller DIA som de oxå kallas för. De säger DIA för att positivt värdeladda situationen. Många får inte ens veta vad förkortningen står för. De i denna grupp hamnar som sagt från sjukersättning till socialbidrag. Hur många orkar eller har kunskapen om att gå till länsrätten med sin utförsäkring? För till stora delar, för väldigt många är inte utförsäkringen rättsligt hållbar. På detta i dagsläget ligger anställningsmöjligheten för en tidigare sjukskriven på 0%. Är från en sorts ovisshet till en annan ovisshet? Är detta humant? Nej.

Har vi inte längre samma värde? Eller ligger värdet i att man ske se sin identitet och självkänsla genom att man är produktiv och "arbete", så länge man har detta är man någon.... Fast detta är vad som kallas, falsk självkänsla... Identiteten kan aldrig ligga i ditt arbete. Vem är du? Om allt du har rycks ifrån dig?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 00:31

ja visuellt det ÄR jätte synd om dej..(ärligt)

känns det bättre eller vill du ha lite pengar med??

du vet ej ett SKIT om vad jag varit med om eller ej.. och bara antar att din situation är värst och därför äger du den där MYSTISKA rätten till allt och dessutom ger den där RÄTTEN dig ett högre VÄRDE än mej som bara skall hålla käften, nicka dumt och säga FÖRLÅT för att just DU blev sjuk??.
    theward
    theward

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty krokodiltårar har jag inte för

Inlägg  theward 2009-03-09, 00:33

Dessutom är de värda noll, så länge inte det sker en "upplysning" bland folket, som senare sprider sig till beslutsfattarna.

För inte är det väl för personlig vinning du, fredrik debatterar?
    Det gör inte jag heller.
    Jag har inte fått dessa åsikter efter jag blev sjuk, jag är uppväxt med att tänka på de som har det värre och försöka hjälpa och stötta tex sjuka och gamla
    theward
    theward

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Ärligt

Inlägg  theward 2009-03-09, 00:36

Det är fler som spelar ut sina "offerkort", fast det kanske de inte är medvetna om?

Det är väl ingen tävling och de som haft det svårt, borde väl vara ödmjuka och inte hårda som sten?

"life makes you humble"
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 00:41

konstigt..men vissa borde uppsöka ngt sjukdoms forum där dom kan byta sjukdoms diagnoser och gråta ihop.. vi andra jobbar hårt biter ihop kämpar och betalar skiten så gått vi kan..

Lovar min mormor kan berätta i TIMMAR om sin stomipåse operationer och alla ina mediciner.
    visuellt
    visuellt

Inlägg  visuellt 2009-03-09, 00:42

fredrik rahm skrev:ja visuellt det ÄR jätte synd om dej..(ärligt)

känns det bättre eller vill du ha lite pengar med??

du vet ej ett SKIT om vad jag varit med om eller ej.. och bara antar att din situation är värst och därför äger du den där MYSTISKA rätten till allt och dessutom ger den där RÄTTEN dig ett högre VÄRDE än mej som bara skall hålla käften, nicka dumt och säga FÖRLÅT för att just DU blev sjuk??.

Kanske ska reflektera över min tråd... Som är väldigt abstrakt och dessutom djup...

Varför inte alla samma beslut och hjälp? Varför får vissa och andra blir utförsäkrade? Det finns inte längre någon rättvisa eller att alla har samma möjlighet längre.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 00:43

jag bad ju om förlåtelse, för att du är så sjuk??

ge mej ditt banknummer nu så du får din sk. "rättvisa" ??

dock är det ju positivt att det verkar som att FÄRRE blir utförsäkrade IDAG än under 2006 samma period..

och även att fk faktikt verkar sköta utbetalningarna bättre än för bara 6 år sedan?[/color]

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-09, 00:46, ändrad totalt 1 gång
    visuellt
    visuellt

Inlägg  visuellt 2009-03-09, 00:44

fredrik rahm skrev:FÖRLÅT för att just DU blev sjuk??.

Inge synd om mig, utan mera synd om dig. Jag är bara en produkt av samhället precis som du. Hade visst oturen att inte kunna välja föräldrar och andra vuxna omkring mig, precis som du.

Utan vad som fattas är empati, förståelse och solidaritet. RIP solidaritet.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 00:47

visuellt skrev:
    fredrik rahm skrev:FÖRLÅT för att just DU blev sjuk??.

Inge synd om mig, utan mera synd om dig. Jag är bara en produkt av samhället precis som du. Hade visst oturen att inte kunna välja föräldrar och andra vuxna omkring mig, precis som du.

Utan vad som fattas är empati, förståelse och solidaritet. RIP solidaritet.

men vad söker du för empati??

och är ej solidariteten att jag faktiskt betalar min skatt och ej fuskar och konsumerar som ett duktigt arbetsbi?

skall jag nicka oja mej gråta över din situation?..

hålla med om vad du än säger och vad som helst och ge dig alla rätt??

Eller ville du framstå mig som en Blå med silversked i käften??

sorry är son till en För hårt arbetande italiensk invandrare som lyckades tilslut enkom av sina 2 händer.

så...Vad..är..du..ute..efter?

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Faktum är...

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 01:40

Faktum är Fredrik att dom flesta som är sjuka simulerar inte heller... Vi människor är av samma skrot och korn och är mer lika än olika. Sen ska vi inte behandlas mer illa i vissa situationer. Anser du att du själv blir orättvist behandlad??? Är det derför som du går på oss andra så hårt för det gör hela tiden???
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 01:54

ANNA2LINK skrev:Faktum är Fredrik att dom flesta som är sjuka simulerar inte heller... Vi människor är av samma skrot och korn och är mer lika än olika. Sen ska vi inte behandlas mer illa i vissa situationer. Anser du att du själv blir orättvist behandlad??? Är det derför som du går på oss andra så hårt för det gör hela tiden???

faktum??

dina fakta eller fakta i allt mer missbruk av försäkringar senaste 12åren?

och som vanligt äger ju du RÄTTEN och alla vi andra är dumma och mobbas.

alltså skall bara du skriva och vi andra bara nicka och tycka synd om dej

ja du har rätt..mmm aaaa...

ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Vad menar du???

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 01:58

Missbruk??? Förklara dig här!!! ja har för fn inte missbrukat samhället, lägg av direkt med dina falska påståenden!!!
    ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Varför?

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:01

Varför är du Fredrik kvar på detta forum när du är dum mot dom flesta här inne. Vem tror du att du är när du går på som du gör??? Du förstör forumet. Folk kan må jätte dåligt av dina dumma idiotiska kommentarer!!! Men bryr du dig ens om någon mer än dig själv???
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 02:01

fredrik rahm skrev:
    ANNA2LINK skrev:Faktum är Fredrik att dom flesta som är sjuka simulerar inte heller... Vi människor är av samma skrot och korn och är mer lika än olika. Sen ska vi inte behandlas mer illa i vissa situationer. Anser du att du själv blir orättvist behandlad??? Är det derför som du går på oss andra så hårt för det gör hela tiden???

faktum??

dina fakta eller fakta i allt mer missbruk av försäkringar senaste 12åren?

och som vanligt äger ju du RÄTTEN och alla vi andra är dumma och mobbas.

alltså skall bara du skriva och vi andra bara nicka och tycka synd om dej

ja du har rätt..mmm aaaa...

som sagt anna du är ej skarpaste kniven i besticklådan och läser lite hur du vill.

men okej..

frasen europas friskaste - sjukaste befolkning...

det var inget som liksom hände på 1 eller 2 år ..utan det tog lååååång tid..faktiskt startade missbruket av försäkringen för en 25-30år sedan generellt i sverige vilket TVINGADE fram detta orättvisa kravfyllda.
    . lol!
    ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Vi andra

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:04

O dom som mobbas här inne är du och ingen annan Fredrik.
    ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Tar inte åt mig

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:06

Jag tar inte åt mig om ditt sätt att försöka att kränka mig Fredrik. Det har du inget för. Jag har inte missbrukat någonting i samhället. Kom inte och påstå något som inte är sant.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 02:06

mm anna.. du beter dig som en 13-14årig flicka i din beteende .. vilket ej är konstigt med din kroniska rädsla för krav och ansvar.

du e dum*putandeläpp*

dumma farbror...

sluta retas..*putande läpp*

dumhet ÄR kränkande.

och om en livmoder är enda skälet till att föda barn (megaansvar) ja då är mänskligheten dödfödd

ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Om du

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:11

Om du Fredrik slutar med dina anklagelser och dumma påståenden till folk här inne på forum så skulle det vara bra. Frågan är om du någonsin kan prata vettigt med någon här inne. Du har fått ett antal chanser på dig att skärpa dig både på AB och här inne. Men du lyssnar inte ändå. Du går på och mobbas och har ett trist sätt att diskutera på jämt och ständigt. Folk tar nog inte dig på allvar längre. Du har sumpat dina chanser flera gånger om och det är ditt eget fel. Sluta att mobbas här inne på forum!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-09, 02:12

sorry anna. du är ej VÄRD att debattera med..

faktum är att jag ej gillar BARN..inte ens vuxna sådana.
    ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty inte född

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:15

Du då Fredrik är ju inte ens född än...
    ANNA2LINK

Kris-tina Husmark/Pehrsson - Sida 4 Empty Jag

Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-09, 02:17

Jag vet inte vad jag har gjort mot dig Fredrik men nu slutar jag att prata med dig...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 23:54