Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Redclown
Redvictory
6 posters

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 06:45

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3905163.svd

    Kritiken mot regeringens nya sjukförsäkringsregler har varit massiv den senaste veckan. Och nu kommer anklagelser mot socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson för att komma med felaktig information.


    Det var i söndagens Agenda som socialförsäkringsmininster Cristina Husmark Pehrsson (M) svarade på den kritik som riktats mot regeringens nya sjukförsäkringsregler. I studion berättade två cancersjuka kvinnor om hur de tvingas jobba när deras sjukpenning dras in i januari.

    Som svar på kritiken sade Husmark Pehrsson då att regeringen infört undantag för de svårast sjuka. Men socialförsäkringsministern sade också att ingen remissinstans tidigare reagerat på hur de nya reglerna kommer att slå.

    – När vi har skickat ut vårt förslag på remiss till många tunga remissinstanser har ingen poängterat att det här kunde få de här orimliga konsekvenserna. När vi nu ser det här kommer vi göra den här ändringen så fort det överhuvudtaget är möjligt, sade Husmark Pehrsson i Agenda.

    Enligt SVT:s Aktuellt idag stämmer dock inte socialförsäkringsministerns uttalande. Nyhetsprogrammet har gått igenom remissvaren och flera instanser har redan tidigare riktat kritik mot hur de nya reglerna slår mot svårt sjuka.

    Statskontoreret gick så långt som kräva att hela förslaget skulle läggas ner. "Vi anser att beredningen av förslaget är bristfällig", skrev Statskontoret i sitt remissvar.

    Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen! denna Socialförsäkringsminister är ett hot mot den svenska folkhälsan!

    Men hon är inte ensam!
    http://www.expressen.se/ekonomi/1.1805368/reinfeldt-forsvarar-nya-sjukregler

    Statsminister Fredrik Reinfeldt försvarar förändringarna i sjukförsäkringen men säger att de kan behöva anpassas.
    - Det finns inga perfekta stora reformförändringar som alltid blir rätt direkt. Det finns inga exempel på det, säger statsministern efter ett tal på universitetet i Karlstad.

    Att införa ett regelverk man vet inte är riktigt genomtänkt är att spela roulette med människors hälsa! varför inte göra om och göra rätt?
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redclown 2009-12-08, 10:51

    Hysterisk på gränsen till nervsammanbrott RV?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 11:49

    Redclown skrev:Hysterisk på gränsen till nervsammanbrott RV?

    Jasså! samma som Blåfront då? ha,ha,ha,ha Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Tillägg

    Inlägg  Secrist 2009-12-08, 13:12

    På Socialdepartementet håller man dock inte med om att Husmark Pehrsson i söndags gav felaktiga svar i Agenda.

    Till Aktuellt säger politiskt sakkunniga på departementet att socialförsäkringsmininstern enbart uttalade sig om de cancersjuka kvinnorna och inte om hela systemet när hon sade att ingen kunnat förutse hur reglerna skulle slå.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 14:23

    Secrist skrev:På Socialdepartementet håller man dock inte med om att Husmark Pehrsson i söndags gav felaktiga svar i Agenda.

    Till Aktuellt säger politiskt sakkunniga på departementet att socialförsäkringsmininstern enbart uttalade sig om de cancersjuka kvinnorna och inte om hela systemet när hon sade att ingen kunnat förutse hur reglerna skulle slå.

    Vem kunde ana att husmark enbart riktade sig till de cancersjuka kvinnorna i studion? frågan är nu om vilka hon riktar sig till när hon uttalar sig om de nya reglerna! är det några kvinnor i studion eller är det alla svårt cancersjuka?
    Nu måste vi fråga oss vilka hon menar vid varje uttalande husmark gör!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-08, 15:22

    Vi hörde ju Kris-Tina yra i agenda att hon träffat sååå många tacksamma och lyckliga människor för att man nu kastas ut ur sjukförsäkringen Question

    Hon sa lika gravallvarlig att regeringen hade stort stöd från alla tunga instanser för sina sjuka sjukregler Question

    Kris-Tina satt återigen och blåljög oss väljare rakt i ansiktet,på båda punkterna Exclamation
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  formsvackan 2009-12-08, 15:37

    Redvictory skrev:Statsminister Fredrik Reinfeldt försvarar förändringarna i sjukförsäkringen men säger att de kan behöva anpassas.
    "inget stöd över svältgränsen ska skattefinansieras. Detta för att inte ge folk en falsk trygghet" / Fredrik Reinfeldt 1993.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-08, 16:39

    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Statsminister Fredrik Reinfeldt försvarar förändringarna i sjukförsäkringen men säger att de kan behöva anpassas.
    "inget stöd över svältgränsen ska skattefinansieras. Detta för att inte ge folk en falsk trygghet" / Fredrik Reinfeldt 1993.

    Ja det är ju viktigt att stödet ligger strax under svältgränsen!
    Fredrik Reinfeldt (det sovande folket)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-08, 19:07

    Läser idag om en tjej som kämpat mot alliansens sjukregler länge, hon dog i veckan av sin obotliga cancer?

    Ett liv mindre för alliansen att betala sjukersättning för, blir det bonus till någon inblandad alliansare nu,
    För det är väl planeringen att kämpa ner sjuka på ren utmattning?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-08, 20:10

    Läser idag om en tjej som kämpat mot alliansens sjukregler länge, hon dog i veckan av sin obotliga cancer?

    Ett liv mindre för alliansen att betala sjukersättning för, blir det bonus till någon inblandad alliansare nu,
    För det är väl planeringen att kämpa ner sjuka på ren utmattning?


    Vänsterns exploaterande av mänskligt lidande för att piska på sitt allianshat tar sig allt mer osmakliga former.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 00:21

    Secrist skrev:Läser idag om en tjej som kämpat mot alliansens sjukregler länge, hon dog i veckan av sin obotliga cancer?

    Ett liv mindre för alliansen att betala sjukersättning för, blir det bonus till någon inblandad alliansare nu,
    För det är väl planeringen att kämpa ner sjuka på ren utmattning?


    Vänsterns exploaterande av mänskligt lidande för att piska på sitt allianshat tar sig allt mer osmakliga former.

    Jag förstår att sanningen svider och det skall den göra för er Sekthöger!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  berralarzon 2009-12-09, 00:24

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3905163.svd

    Kritiken mot regeringens nya sjukförsäkringsregler har varit massiv den senaste veckan. Och nu kommer anklagelser mot socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson för att komma med felaktig information.


    Det var i söndagens Agenda som socialförsäkringsmininster Cristina Husmark Pehrsson (M) svarade på den kritik som riktats mot regeringens nya sjukförsäkringsregler. I studion berättade två cancersjuka kvinnor om hur de tvingas jobba när deras sjukpenning dras in i januari.

    Som svar på kritiken sade Husmark Pehrsson då att regeringen infört undantag för de svårast sjuka. Men socialförsäkringsministern sade också att ingen remissinstans tidigare reagerat på hur de nya reglerna kommer att slå.

    – När vi har skickat ut vårt förslag på remiss till många tunga remissinstanser har ingen poängterat att det här kunde få de här orimliga konsekvenserna. När vi nu ser det här kommer vi göra den här ändringen så fort det överhuvudtaget är möjligt, sade Husmark Pehrsson i Agenda.

    Enligt SVT:s Aktuellt idag stämmer dock inte socialförsäkringsministerns uttalande. Nyhetsprogrammet har gått igenom remissvaren och flera instanser har redan tidigare riktat kritik mot hur de nya reglerna slår mot svårt sjuka.

    Statskontoreret gick så långt som kräva att hela förslaget skulle läggas ner. "Vi anser att beredningen av förslaget är bristfällig", skrev Statskontoret i sitt remissvar.

    Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen! denna Socialförsäkringsminister är ett hot mot den svenska folkhälsan!

    Men hon är inte ensam!
    http://www.expressen.se/ekonomi/1.1805368/reinfeldt-forsvarar-nya-sjukregler

    Statsminister Fredrik Reinfeldt försvarar förändringarna i sjukförsäkringen men säger att de kan behöva anpassas.
    - Det finns inga perfekta stora reformförändringar som alltid blir rätt direkt. Det finns inga exempel på det, säger statsministern efter ett tal på universitetet i Karlstad.

    Att införa ett regelverk man vet inte är riktigt genomtänkt är att spela roulette med människors hälsa! varför inte göra om och göra rätt?


    Ja denna avart av kvinnor hycklar lika bra som bäver maud o sickna kvinnor, tror hellre jag blir bög än tänder på dessa kalla varelser till kvinnor.
    //berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sanning?

    Inlägg  Secrist 2009-12-09, 02:14

    Jag förstår att sanningen svider och det skall den göra för er Sekthöger!

    Så varenda konflikt är automatiskt alliansens fel?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 08:44

    Secrist skrev:Jag förstår att sanningen svider och det skall den göra för er Sekthöger!

    Så varenda konflikt är automatiskt alliansens fel?

    Det beror nog på hur du vill tolka det! försök för en gångs skull se
    sanningen! dvs att många far illa i onödan med dessa mycket dåligt genomtänkta
    Regler! att ni kallar sjuka för lata fuskare per automatik gör er till verkliga tyranner och okänsliga svin! det får ni räkna med att få stå ut med! det är ändå mycket lindrigare än att leva med en dödsångest samtidigt som Försäkringskassan plågar en med kurser i cv-skrivning? Besöka arbetslivsintroduktionen? Matchas mot hela arbetsmarknaden för ett jobb, vilket som helst,man skulle kunna klara av de sista veckorna innan man tillslut befrias och får dö!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Fakta

    Inlägg  Secrist 2009-12-09, 13:42

    att ni kallar sjuka för lata fuskare per automatik gör er till verkliga tyranner och okänsliga svin!

    Öh, var har jag sagt detta någonstans? Håll dig till fakta för en gång skull.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 13:45

    Secrist skrev:att ni kallar sjuka för lata fuskare per automatik gör er till verkliga tyranner och okänsliga svin!

    Öh, var har jag sagt detta någonstans? Håll dig till fakta för en gång skull.

    Du brukar vara väldigt snabb att visa din åsikt men när dina gelikar kommer med dessa tolkningar dagligen är du otroligt tyst och det tolkar jag som att du instämmer! gör du inte det?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-12, 13:06

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Instämma

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 09:29

    Du brukar vara väldigt snabb att visa din åsikt men när dina gelikar kommer med dessa tolkningar dagligen är du otroligt tyst och det tolkar jag som att du instämmer! gör du inte det?

    Jag har sagt det förr och säger det igen, jag tar ansvar för mina åsikter. Vad andra tycker får stå för dem. Ditt påstående är ungefär lika intelligent som att jag skulle påstå att du stödjer AFA:s våld därför att du inte tar aktivt avstånd från det.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 11:36

    Secrist skrev:Du brukar vara väldigt snabb att visa din åsikt men när dina gelikar kommer med dessa tolkningar dagligen är du otroligt tyst och det tolkar jag som att du instämmer! gör du inte det?

    Jag har sagt det förr och säger det igen, jag tar ansvar för mina åsikter. Vad andra tycker får stå för dem. Ditt påstående är ungefär lika intelligent som att jag skulle påstå att du stödjer AFA:s våld därför att du inte tar aktivt avstånd från det.

    Du svarade inte på frågan Secrist! (hade inte förväntat mig det heller) eftersom du numer gör som blåfront med C/O dvs debatterar om debattören inte med!


    http://svtplay.se/v/1803864/rapport/cristina_husmark_pehrsson_sa_fel_i_agenda
    Frågan var:
    Sa Husmark fel medvetet eller ljög hon?

    Sponsored content


    Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler Empty Sv: Kris-tina Husmark/Pehrsson anklagas för fel om nya sjukregler

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 09:49