Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Regndrottning
Susz X
KickTheRasist
sebastian_drus
m.nordd
carlwiss
fredrik rahm70
MartinLindgren
lazy
cleopatra
folkgemenskap
15 posters

    Hets mot Folkgrupp

    Omröstning

    Hets mot folkgrupp. Bra eller dåligt?

    [ 6 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Bar_left29%Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Bar_right [29%] 
    [ 1 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Bar_left5%Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Bar_right [5%] 
    [ 14 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Bar_left66%Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Bar_right [66%] 

    Totalt antal röster: 21
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-25, 20:12


    Ja, jag minns kassettlagstiftningen vagt. Var ju ung tonåring då och inte så intresserad av vad som hände i världen...

    skillnaden är numera att musik och film lobbyn har mer pengar och mera makt

    Ja, jag vet dessa storbolag är rika och mäktiga. Det ursäktar inte svenska politiker att ändra i landets lagstiftning för att gå DEM till viljes!

    Något är fel när rika storbolag blir så mäktiga att de kan diktera hur andra länder skall sköta lagstiftningen.

    Istället bör de själva se sig om vad de kan själva göra för att modernisera sig för att få folk vilja köpa deras produkter. Tvång har aldrig fungerat!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 20:14

    Regndrottning skrev:
    Ja, jag minns kassettlagstiftningen vagt. Var ju ung tonåring då och inte så intresserad av vad som hände i världen...

    skillnaden är numera att musik och film lobbyn har mer pengar och mera makt

    Ja, jag vet dessa storbolag är rika och mäktiga. Det ursäktar inte svenska politiker att ändra i landets lagstiftning för att gå DEM till viljes!

    Något är fel när rika storbolag blir så mäktiga att de kan diktera hur andra länder skall sköta lagstiftningen.

    Istället bör de själva se sig om vad de kan själva göra för att modernisera sig för att få folk vilja köpa deras produkter. Tvång har aldrig fungerat!

    inte bara sverige.... USA styr internet och media branschen..

    Vi i lilla landet falukorv är bara 9 miljoner människor.(och max en 4-5 miljoner internet användare dvs en droppe pink i havet)


    vad är svårt att förstå??
    Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-25, 20:30

    inte bara sverige.... USA styr internet och media branschen..

    Vi i lilla landet falukorv är bara 9 miljoner människor.(och max en 4-5 miljoner internet användare dvs en droppe pink i havet)


    vad är svårt att förstå??


    Blir du stöddig nu så lägger jag av. Sad

    Som du säger är vi ett litet land. Alltså är det onödigt att lägga resurser för att jaga oss!

    Bättre då att vända sig till kinesrna och amerikanerna för att få till lagstiftning som skulle resultat i storbolagens plånböcker.

    Och svenska staten är mesiga när det gäller att lyda... De är valda att företräda Sverige och svenskarna, inte amerikanska storbolagen!

    Så jag tycker att de svenska politikerna borde skaffa sig två kroppsdelar som de tycks sakna... stake och ryggrad!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-25, 20:31

    fredrik rahm skrev:
    Regndrottning skrev:Cleopatra!

    Du är rasist och islamofob!!

    Så, nu var det sagt... nu kan vi gå vidare. Laughing

    Jag håller med dig i det du skriver. Självklart finns det taskig kvonnosyn hos många muslimer. Och det är självklart! De har fått itutat i sig med modersmjölken att kvinnor har lägre värde, så vad annars skulle de tro? Även kvinnor tror på detta för de har inte fått lära sig annat.

    Men ibland så håller sig invandrare fast i sina värderingar för att 'så gjorde vi hemma'.... Utan att ens komma på tanken att även 'hemma' har utvecklats under de åren som invandrarna har bott i Sverige.


    att säga: ta seden dit du kommer = rasistiskt

    Att påpeka att man : undviker muslimer , jehova = rasistiskt

    undrar vad man skall göra då??

    hylla dessa religiösa nötter slicka deras fötter och putsa deras koran för att vara " politiskat korrekt", eller säga NEJ du är i sverige nu FÖLJ våra normer och Våra lagar.

    säger om min far som är invandrare ,med:

    passar det inte, ÅK!! punkt (han säger det dock på italienska) (
    non è adatto, andare)



    Jag undviker katoliker för att jag tycker att de är EFTERBLIVNA
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 20:31

    Regndrottning skrev:inte bara sverige.... USA styr internet och media branschen..

    Vi i lilla landet falukorv är bara 9 miljoner människor.(och max en 4-5 miljoner internet användare dvs en droppe pink i havet)


    vad är svårt att förstå??


    Blir du stöddig nu så lägger jag av. Sad

    Som du säger är vi ett litet land. Alltså är det onödigt att lägga resurser för att jaga oss!

    Bättre då att vända sig till kinesrna och amerikanerna för att få till lagstiftning som skulle resultat i storbolagens plånböcker.

    Och svenska staten är mesiga när det gäller att lyda... De är valda att företräda Sverige och svenskarna, inte amerikanska storbolagen!

    Så jag tycker att de svenska politikerna borde skaffa sig två kroppsdelar som de tycks sakna... stake och ryggrad!

    som sagt.. alla utom 2 notoriska nej till allt partier röstade.. dock verkar inte många veta vad ipred är liksom fra och liknande.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-25, 20:44

    I mitt första inlägg på detta board så anklagade jag Fredrik för att framstå som lite gnällig (över Martin's inlägg).

    Ju längre tid jag spenderat här dessto tydligare framstår det hur fel jag nog hade. Martin är som ett dåligt skämt?

    I denna tråd:

    by fredrik rahm Yesterday at 4:00 pm
    fredrik rahm skrev:....dock tänker jag fortsätta att öppna naken när dom ringer på min dörr

    6 timmar senare i samma tråd.
    by martin7lindgren Yesterday at 10:08 pm
    martin7lindgren skrev:
    Första gången det knackade på dörren, och jag öppnade, försökte dom bara kliva in, men jag ville inte ha in gubbsen,
    Några dagar senare ringde det på dörren igen, men nu tittade jag i dörrögat, No

    by fredrik rahm Yesterday at 10:50 pm
    fredrik rahm skrev:
    håller mej nog till att öppna naken när jehova ringer på ..deras miner är obetalbara=)

    by martin7lindgren Yesterday at 11:03 pm
    martin7lindgren skrev:Ahaa, Öppna dörren naken om dom ringer på? Varför känns det som du har tjuvtittat på mitt tidigare inlägg som just handlade om att ringa på dörren?
    Men det kan ju inte stämma, måste vara en ren tillfällighet, för du har ju spärrat mig och ser ju inte mina inlägg, eller hur?
    Men nog känns det lite som om du smyger runt lite i kulliserna och fluktar ändå, Very Happy
    Du skriver om honom trots att du vet att han har dig på "ignore".
    Kan du möjligen bli mer pinsam?
    Nyfiken!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 21:06

    DirtyDog skrev:I mitt första inlägg på detta board så anklagade jag Fredrik för att framstå som lite gnällig (över Martin's inlägg).

    Ju längre tid jag spenderat här dessto tydligare framstår det hur fel jag nog hade. Martin är som ett dåligt skämt?

    I denna tråd:

    by fredrik rahm Yesterday at 4:00 pm
    fredrik rahm skrev:....dock tänker jag fortsätta att öppna naken när dom ringer på min dörr

    6 timmar senare i samma tråd.
    by martin7lindgren Yesterday at 10:08 pm
    martin7lindgren skrev:
    Första gången det knackade på dörren, och jag öppnade, försökte dom bara kliva in, men jag ville inte ha in gubbsen,
    Några dagar senare ringde det på dörren igen, men nu tittade jag i dörrögat, No

    by fredrik rahm Yesterday at 10:50 pm
    fredrik rahm skrev:
    håller mej nog till att öppna naken när jehova ringer på ..deras miner är obetalbara=)

    by martin7lindgren Yesterday at 11:03 pm
    martin7lindgren skrev:Ahaa, Öppna dörren naken om dom ringer på? Varför känns det som du har tjuvtittat på mitt tidigare inlägg som just handlade om att ringa på dörren?
    Men det kan ju inte stämma, måste vara en ren tillfällighet, för du har ju spärrat mig och ser ju inte mina inlägg, eller hur?
    Men nog känns det lite som om du smyger runt lite i kulliserna och fluktar ändå, Very Happy
    Du skriver om honom trots att du vet att han har dig på "ignore".
    Kan du möjligen bli mer pinsam?
    Nyfiken!

    Ser tyvärr ut likadant i alla trådar doggen=(

    överallt där jag skrivit NÅTT ser man att martin skrivit NÅTT under mig och med säkerhet OM mej som person..

    har sedan 2 dar slutat läsa detta han kräks ur sig(ignore i 2 hela dar snart)

    ignorera räcker ej liksom..vänta dej nu en skitstorm ifrån denna Martin för inlägget du skrev när han utser dig till sin "fiende".

    Mad
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-25, 21:13

    fredrik rahm skrev:vänta dej nu en skitstorm ifrån denna Martin för inlägget du skrev när han utser dig till sin "fiende".
    Mad
    Ser faktiskt fram mot det. Surprised
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 21:37

    DirtyDog skrev:
    fredrik rahm skrev:vänta dej nu en skitstorm ifrån denna Martin för inlägget du skrev när han utser dig till sin "fiende".
    Mad
    Ser faktiskt fram mot det. Surprised


    jag är bara trött på detta av denna som pågått i ett år.



    Evil or Very Mad
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  lazy 2009-02-25, 22:48

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 17:55, ändrad totalt 1 gång
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-26, 00:22

    lazy skrev:Du Dirty dog kommer att bli anklagad för att vara eric The Dog
    martins hatobjekt nr:1 så lycka till!
    Är det nån från Aftonbladets forum eller nån annanstans?
    Har funnits på AB's forum som DirtyDog i flera år utan att stöta på nån "Eric". Var väl inte i samma sektioner?
    avatar
    anders_b


    Antal inlägg : 23
    Join date : 09-02-15

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  anders_b 2009-02-26, 01:35

    Admin skrev:
    m.nordd skrev:
    martin7lindgren skrev:Tjabba själv Carl Wiss, menar närmast att man inte kan skrika vad som helst efter andra!
    Men det förstod du säkert? Very Happy


    by martin7lindgren Today at 10:23 am
    Fredrik Rahm sätter gränser, samtidigt som han hostar upp helt felaktiga anklagelser mot mig runt om på forumet,
    Så bara igår gick han på mig Med bl.a att jag skulle gnidas in i urin!
    Sen var jag en fårskalle som hör hemma i ugnen?
    Till sist kallades jag mental liten någonting...?
    Men i sedvanlig ordning rättfärdigar han sig själv genom att påtala han bara ger igen minsan?
    Själv tycker jag det verkar som det lille livet börjat få upp ångan, som vi är vana att se honom?
    Man börjar ju fundera på vad hans problem egentligen är,
    Förutom ett totalt mindrevärds komplex, tycks han fan vara en mentalhaverist av stora mått?
    En tragisk person helt enkelt!


    by martin7lindgren Today at 10:37 am
    SUCK....! Tråkigt men sant, fan vad skönt att få säga vad man tycker!
    Och hela härligheten på precis rätt plats också!

    by martin7lindgren Today at 10:37 am
    SUCK....! Tråkigt men sant, fan vad skönt att få säga vad man tycker!
    Och hela härligheten på precis rätt plats också!

    by martin7lindgren Today at 2:47 pm
    Kan du inte göra hela forumet en Björtjänst när du ändå är igång, spärra dina egna inlägg också så slipper många av oss andra se dom?
    Förövrigt förvånar det mig inte att du är för feg att höra sanningen om ditt eget betende?
    För att du är en feg, usel, tunn liten krake visste jag ju redan!
    Och den bilden passar alldeles utmärkt ihop vingmutterbilden du lagt ut på dig själv!
    För övrigt så visar din fega tystnad över ditt eget usla betende bara på ett erkännande, du vet själv vad du pysslar med?



    Registreringsdatum : 16 februari 2009
    Post #10Re: GAPA & SKRIKA...?
    by martin7lindgren Today at 2:54 pm
    SÅ SANT SOM DET ÄR SAGT! Din stackare, för en gång skull får man hålla med dig!
    Kors i taket, kan ju inte vara kul och få höra sanningen om sig själv!
    Visst är sanningen stenhård, även om man heter fredik rahm, den lille!


    by martin7lindgren Today at 3:47 pm
    Jag förstår att du garvar pysen, måste vara väldigt underhållande att se dig! När man ser sig i spegeln,
    Själv föredrar jag att gå på cirkus, vilket jag förövrigt gjorde när mina ungar var små, när jag vill se en clown:
    Men sånt känner väl inte du till i din självalda barnlösa lilla värld?
    Men vilket som så har cirkusar också en massa fåniga clownwer som rusar runt i manegen!


    martin7lindgren Today at 4:18 pm
    HERRE JISSES! Den lille kraken, gör mig nästan lite orolig!
    Snurrigt värre minsan, men genomgår man ett mentalhaveri så ser man väl allt möjligt framför sig?
    Fredrik Rahm för tusan, landa, kom ner på jorden av egen kraft!
    Se för fasen upp, tror du är så här nära att störta,
    Tänk på att det kan ju göra ont, inte roligt för en så känslig person som du!


    DU verkar inte vidare stabil Martin Lindgren och jag tycker Fredrik Rahm gör rätt att spärra dig.

    jag tror att jag skall göra samma nu.


    m.nordd du är bannad pga att ha haft två user online samtidigt.
    Det är enbart tillåtet att inneha en användare per person.
    Mvh Admin

    Nu är jag lite nyfiken. Vad kan det dubbla medlemskapet ha för alias? Att ett av medlemsnamnen var *m.nordd* har jag förstått. Men vad var det andra namnet?

    Var det Martin Lindgren kanske? Eller Fredrik Rahm kanske? Bara en magkänsla jag fick, att det var någon av dessa som registrerat sig två gånger. Admin, kan du inte skriva ut vad det andra användarnamnet är?

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-26, 03:46

    anders_b skrev:Var det Martin Lindgren kanske? Eller Fredrik Rahm kanske? Bara en magkänsla jag fick, att det var någon av dessa som registrerat sig två gånger.
    Du verkar vara en riktigt smart snubbe. Om du dessutom är sosse så har du stora förutsättningar för en ministerpost! Laughing

    PS. När jag inte vet om jag skall skratta eller gråta så brukar jag nöja mig med att bara vara lite dryg. Det pallar du nog. Smile
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  DirtyDog 2009-02-26, 04:17

    Är det ingen annan som undrar lite vad man röstar om?

    Hets mot folkgrupp. Bra eller dåligt?


    Jaaaa, MERA hets!

    Bra, den skyddar utsatta minoriteter. Jajamensann! Hetsa dem så mycket som möjligt för deras egen skull!
    den bör finnas, men ändras till viss del Jo, det måste till lite mer VÅLD så att det får nån effekt!
    Dålig, då den bryter mot yttrandefrihetslagen Hur FAN kan nån vara emot Hets mot folkgrupp? Förvisso bara en som röstat på detta alternativ men vem fan är det här som bryr sig om yttrandefrihetslagen? Den gäller ju bara de som har RÄTT åsikter!!! Laughing
    avatar
    folkgemenskap


    Antal inlägg : 5
    Join date : 09-02-24

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  folkgemenskap 2009-02-26, 21:45

    DirtyDog skrev:Är det ingen annan som undrar lite vad man röstar om?

    Hets mot folkgrupp. Bra eller dåligt?


    Jaaaa, MERA hets!

    Bra, den skyddar utsatta minoriteter. Jajamensann! Hetsa dem så mycket som möjligt för deras egen skull!
    den bör finnas, men ändras till viss del Jo, det måste till lite mer VÅLD så att det får nån effekt!
    Dålig, då den bryter mot yttrandefrihetslagen Hur FAN kan nån vara emot Hets mot folkgrupp? Förvisso bara en som röstat på detta alternativ men vem fan är det här som bryr sig om yttrandefrihetslagen? Den gäller ju bara de som har RÄTT åsikter!!! Laughing


    Den politiska korrekthetens värld är en värld där demokratin är överflödig eftersom alla sanna demokrater har samma idéer och resten per definition är antidemokrater som ska exkluderas.

    ~Professor Jonathan Friedman.

    När 'A' genom lagar försöker tvinga hans moral på 'B', är 'A' mest sannolikt en skurk.

    ~H.L. Mencken.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  lazy 2009-02-26, 22:41

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 17:57, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    folkgemenskap


    Antal inlägg : 5
    Join date : 09-02-24

    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  folkgemenskap 2009-02-27, 19:13

    intressant att se att så pass många INTE håller yttrandefriheten varmt om hjärtat, med denna logik borde man inte heller kunna hetsa mot Sjukskrivna, hemlösa, gravida, anställda inom lågstatusyrken, arbetslösa vilket skulle innebära att alliansen egentligen inte kan säga någonting då dom de inte representerar dessa, utan de vill göra det sämre för dessa fast de säger att de vill motsatsen, fast det inte är sant.

    Sponsored content


    Hets mot Folkgrupp - Sida 4 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-06, 17:30