Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Regndrottning
Susz X
KickTheRasist
sebastian_drus
m.nordd
carlwiss
fredrik rahm70
MartinLindgren
lazy
cleopatra
folkgemenskap
15 posters

    Hets mot Folkgrupp

    Omröstning

    Hets mot folkgrupp. Bra eller dåligt?

    [ 6 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Bar_left29%Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Bar_right [29%] 
    [ 1 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Bar_left5%Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Bar_right [5%] 
    [ 14 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Bar_left66%Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Bar_right [66%] 

    Totalt antal röster: 21
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 19:16

    cleopatra skrev:
    KickTheRasist skrev:för att jag inte kan accepter behandlingen av en del av den kvinnliga delen av muslimer och starkt protesterar mot slöjan.


    Har fröken Cleopatra tänk att de kanske finns muslimska tjejer som självmant använder slöja!!
    Och att de flesta är inte tvingade till de??

    MVH

    K

    Vad ska de annars säga och göra om de blir kallade horor och sedda som dåliga muslimska kvinnor om de inte gör det? Dessutom är jag inte fröken, utan fru! tongue


    Och du har belägg för det ??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Hmm..

    Inlägg  Susz X 2009-02-24, 19:17

    cleopatra skrev:


    Jag förstår vad du menar Fredrik, och jag får min beskärda del av epiteter också för att jag inte kan accepter behandlingen av en del av den kvinnliga delen av muslimer och starkt protesterar mot slöjan. Den dag männen börjar gå runt i burka också ska jag hålla käften, jag lovar Twisted Evil

    Däremot håller jag inte riktigt med dig i folkgruppsfrågan. Det är viktigt att man inte blir diskriminerad pgra tro eller sexuell läggning, så länge man inte skadar andra. Dessa personer som förvägrar sina barn adekvat vård eller diskriminerar sina kvinnor skadar ju andra genom sitt beteende, och då har de förlorat rätten att vara i fred med sin tro. Att tex en vuxen Jehova av egen fri vilja väljer att inte ta emot blod säger jag inget om, men låt bli barnen!!! *grrr*
    [/size]

    Håller med i mycket här- men undrar varför du protesterar mot slöjan?
    Vore det inte bättre att protestera mot det förtryck en del kvinnor är
    utsatta för?
    Att protestera mot att en del bär slöjan mad stolthet utan att vara förtryckta
    är väl inte riktigt rätt? confused
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 19:22

    fredrik rahm skrev:
    KickTheRasist skrev:för att jag inte kan accepter behandlingen av en del av den kvinnliga delen av muslimer och starkt protesterar mot slöjan.


    Har fröken Cleopatra tänk att de kanske finns muslimska tjejer som självmant använder slöja!!
    Och att de flesta är inte tvingade till de??

    MVH

    K


    Och att de flesta är inte tvingade till de??


    men dom som är det då??

    är dessa rättslösa?? och skall därmed foga sig i en religion som helt klart krashar emot hela västvärldens Kristna/katolska grundsyn som funnits istort sett sedan romarrikets fall.

    man tar seden dit man kommer och anpassar sig, det är därför människan klarar sig , vi är anpassningsbara


    Och du har belägg för det att de är tvingade ??

    Så Islam kraschar mot västvärlden och den heliga Påven som var i SS -jungen !! ... vad yrrar du om Piggy !!


    Så man skall anpassa sig efter din äckliga Italienska Pasta ?? och att visa sig naken framför Jehovas Vittne ??

    Gå och göm dig under den sten som du kom ifrån ...
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-24, 19:23

    martin7lindgren skrev:GÖR DET DU! INGEN BLIR GLADARE ÄN JAG!
    Tror du jag bryr mig? Evil or Very Mad

    Har klarat mig bra utan dig tidigare, gör det i fortsättningen också Twisted Evil
    Mindre tramsare, bättre forum, så håll dig gärna undan, Tackar & Bugar! bounce

    DISSA MARTIN, DISSA!!! Inte värt att lägga din energi på att ens reagera geek Svarar man inte så blir det ju inget kul, hehe. Visa att du är bättre än så!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 19:25




    Och du har belägg för det att de är tvingade ??

    Så Islam kraschar mot västvärlden och den heliga Påven som var i SS -jungen !! ... vad yrrar du om Piggy !!


    Så man skall anpassa sig efter din äckliga Italienska Pasta ?? och att visa sig naken framför Jehovas Vittne ??

    Gå och göm dig under den sten som du kom ifrån ...

    haha antirasisten är själv rasist och begår personangrepp samt angrepp på katolska kyrkan (jag är dock ex medlem av svenska seden födseln) när argumenten tar slut

    källa är det enda denna kan efterfråga

    ja lilla du ..min far är italienare... skall jag lämna Sverige nu eller??



    sorgligt
    står för detta:


    för mej är de mera viktigt att följa mina trosatser

    kärleken har inget kön(skiter vad du har för sexuell läggning)

    vi blöder alla rött och är av släktet homosapiens sapien(skiter i var du kommer ifrån du är ju människa)


    religion däremot kan mn och skall man få kritisera

    [/font] lol![/color]


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-02-24, 19:30, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 19:30

    fredrik rahm skrev:



    Och du har belägg för det att de är tvingade ??

    Så Islam kraschar mot västvärlden och den heliga Påven som var i SS -jungen !! ... vad yrrar du om Piggy !!


    Så man skall anpassa sig efter din äckliga Italienska Pasta ?? och att visa sig naken framför Jehovas Vittne ??

    Gå och göm dig under den sten som du kom ifrån ...

    haha antirasisten är själv rasist och begår personangrepp när argumenten tar slut

    källa är det enda denna kan efterfråga

    jag lila du ..min far är italienare... skall jag lämna sveige nu eller??



    sorgligt
    står för detta:


    för mej är de mera viktigt att följa mina trosatser

    kärleken har inget kön(skiter vad du har för sexuell läggning)

    vi blöder alla rött och är av släktet homosapiens sapien(skiter i var du kommer ifrån du är ju människa)


    religion däremot kan mn och skall man få kritisera[/color]
    [/font] lol!



    Jag sa inte att italienare är äckliga jag sa Att jag vill inte äta din ÄCKLIGA PASTA och yra inget om Katolicism eller Islam för att de verkar att du har ingen koll på något av det.


    Sen hade jag min flickvän som var Italienare så att du vet ... hatar inga Italienare eller någon annan med däremot jag tror att du gör det.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 19:33


    "Ickerasisten"
    tycker bara synd om dig som hyser ett sånt hat och ger dig på allt ifrån PÅVEN (katolska kyrkans ledare och tillika alla katoliker) till alla som ej tycker som du.

    Och allt för att du ej klarar att svara på frågor samt debattera.

    faktum är ju att DU framstår som den största rasisten på forumet

    (slapp fångarna loss det är vår!!!)=
    Sorgligt


    afro
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 19:39

    fredrik rahm skrev:
    "Ickerasisten"
    tycker bara synd om dig som hyser ett sånt hat och ger dig på allt ifrån PÅVEN (katolska kyrkans ledare och tillika alla katoliker) till alla som ej tycker som du.

    Och allt för att du ej klarar att svara på frågor samt debattera.

    faktum är ju att DU framstår som den största rasisten på forumet

    (slapp fångarna loss det är vår!!!)=
    Sorgligt


    afro


    *Asgarv*

    Var inte Påven i SS-jungden ??
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-24, 19:51

    Och du har belägg för det ??


    Lika mycket som du har belägg för det motsatta. Jag kan bara lita till det jag ser och det jag får berättat för mig. Även om det finns en del som bär den frivilligt så räcker det med EN som inte gör det för att jag ska reagera.

    För mig är dock slöjan en symbol för kvinnoförtryck, kan för mitt liv inte begripa varför män och pojkar tillåts ligga på stranden i badbyxor medan kvinnorna sitter i skuggan i slöja och heltäckande kläder. Kombinera detta med muslimska länders kvinnors rättslöshet så kommer jag aldrig att tro att det är självvalt. Kanske självvalt så tillvida att de VILL bära slöja för att de INTE VILL bli föraktade, men aldrig helt självvalt. Om du uppfostrade en flicka i den muslimska tron men aldrig visade henne en slöja och i allt annat lät henne ha sin fria vilja, tror du på fullt allvar att hon då skulle VÄLJA att beslöja sig vid 18 års ålder?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 19:57

    cleopatra skrev:
    Och du har belägg för det ??


    Lika mycket som du har belägg för det motsatta. Jag kan bara lita till det jag ser och det jag får berättat för mig. Även om det finns en del som bär den frivilligt så räcker det med EN som inte gör det för att jag ska reagera.

    För mig är dock slöjan en symbol för kvinnoförtryck, kan för mitt liv inte begripa varför män och pojkar tillåts ligga på stranden i badbyxor medan kvinnorna sitter i skuggan i slöja och heltäckande kläder. Kombinera detta med muslimska länders kvinnors rättslöshet så kommer jag aldrig att tro att det är självvalt. Kanske självvalt så tillvida att de VILL bära slöja för att de INTE VILL bli föraktade, men aldrig helt självvalt. Om du uppfostrade en flicka i den muslimska tron men aldrig visade henne en slöja och i allt annat lät henne ha sin fria vilja, tror du på fullt allvar att hon då skulle VÄLJA att beslöja sig vid 18 års ålder?

    Du kan lita på den vad du ser?? För jag fråga dig vad är detta som du ser och vart ??

    Jag utgår inte att någon av de Muslimska tjejer är tvingad för att bära sloja eller hijab , det är ju kristalt klart att detta finns ok?!

    Sen att man skall förbjuda tjejer att bära slöja / hijab tycker på grund att de finns sådana människor som tvingar andra --- tycker jag att detta är rena stupidity.



    MVH


    K



    Tillägg :
    citat:
    "Om du uppfostrade en flicka i den muslimska tron men aldrig visade henne en slöja och i allt annat lät henne ha sin fria vilja, tror du på fullt allvar att hon då skulle VÄLJA att beslöja sig vid 18 års ålder?"

    Ja varför inte om visa för sig att de vill gå nakna varför skulle inte finnas någon som vill ha slöja ??


    Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-02-24, 20:04, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 20:03

    vem har talat om förbud föutom du rasisten

    kanske skriva in RÄTTEN att vägra slöja utan hot och förföljelse som det är idag iSverige och övriga världen och även rätten att urträda islam utan att behöva leva med skyddad identitet under döshot

    och fortfarande väntar jag på en ursäkt på dina påhopp av mig mitt italienska påbrå och hela katolska kyrkan enkom för att du ej klarade att svar på en fråga och debattera.


    antirasister debatterar:

    Så Islam kraschar mot västvärlden och den heliga Påven som var i SS -jungen !! ... vad yrrar du om Piggy !!


    Så man skall anpassa sig efter din äckliga Italienska Pasta ?? och att visa sig naken framför Jehovas Vittne ??

    Gå och göm dig under den sten som du kom ifrån ...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 20:08

    citat:
    "vem har talat om förbud föutom du rasisten

    kanske skriva in RÄTTEN att vägra slöja utan hot och förföljelse som det är idag iSverige och övriga världen och även rätten att urträda islam utan att behöva leva med skyddad identitet under döshot

    och fortfarande väntar jag på en ursäkt på dina påhopp av mig mitt italienska påbrå och hela katolska kyrkan enkom för att du ej klarade att svar på en fråga och debattera."

    Har inte fått svar ... var inte den heliga påven i SS-jungden , Var inte den katolska kyrkan en i den kedja som hjälpte "Aushwitz, Dahau etc..." mördare att fly till olika länder ??


    Och så kommer du här och ordbajsar om Muslimer??


    HHAHAHAHAHAHAHA
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 20:09

    KickTheRasist skrev:citat:
    "vem har talat om förbud föutom du rasisten

    kanske skriva in RÄTTEN att vägra slöja utan hot och förföljelse som det är idag iSverige och övriga världen och även rätten att urträda islam utan att behöva leva med skyddad identitet under döshot

    och fortfarande väntar jag på en ursäkt på dina påhopp av mig mitt italienska påbrå och hela katolska kyrkan enkom för att du ej klarade att svar på en fråga och debattera."

    Har inte fått svar ... var inte den heliga påven i SS-jungden , Var inte den katolska kyrkan en i den kedja som hjälpte "Aushwitz, Dahau etc..." mördare att fly till olika länder ??


    Och så kommer du här och ordbajsar om Muslimer??


    HHAHAHAHAHAHAHA

    mår du bra?? för du beter dig som en obstinat 12åring
    clown
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 20:12

    oink oink lol!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 20:15

    KickTheRasist skrev:oink oink lol!

    undrar varför ordet Internet TROLL.. kommer upp för mej..

    största RASISTEN på forumet = antirasisten..

    världen är skum
    bom *skrattar*
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 20:17

    fredrik rahm skrev:
    KickTheRasist skrev:oink oink lol!

    undrar varför ordet Internet TROLL.. kommer upp för mej..

    största RASISTEN på forumet = antirasisten..

    världen är skum
    bom *skrattar*





    *Asgarv*
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Glöm inte varför vi saknar arbete, och vem som ligger bakom.

    Inlägg  carlwiss 2009-02-24, 20:17

    Jag tror anledningen till att främlingsfientlighet blossat upp lavinartat just nu beror på arbetsbristen. Likt innan WW1 och WW2 led människor av extrem arbetslöshet. Detta gjorde att de sökte efter syndabockar. Men istället för att vända sig mot källan (dvs de som bestämde) så vände de sin vrede mot invandrare. Invandrare kom och tog deras arbeten, därför var dom inte bra.

    Men hur och varför strömade invandrare till Sverige för att arbeta?
    Jo för att de tilläts av staten att komma. Staten och arbetsgivarna gynnades av denna billiga arbetskraft.

    Kom ihåg att på denna tid fanns det inga starka fackförbund, de skapades därimot av sammanhanget. Ådalen 1931 blev en masaker. Strejkbrytare fick iklskna Svenskar att demostrera. Staten sköt då rakt in i den demostrerande folkmassan.
    Efter detta utbröt en rikstäckande strejk av alla arbetare.

    Nu är vi på väg tillbaka till tiden innan Ådalen 1931.
    Här är ett tydligt exempel på detta.
    Staten har 2008 ändrat lagen så att numera kan arbetsgivare dela ut uppehålstillstånd till icke Europerer i Sverige.
    Förut var de tvugna att ansöka hos arbetsförmedlingen, som i sin tur granskade arbetssökande innom Sverige innan de delade ut tillståndet.
    Dvs ingen billig arbetskrafts import om det fanns arbetare innom landet som ville ha jobbet!

    Ni kan här läsa hur arbetsgivare gemensamt jagar billig arbetskrafts invandring. Dvs inte flykting skydd utan enbart billig arbetskraft!

    http://www.svensktnaringsliv.se/material/rapporter/article410.ece?csref=RSS

    Jag vill påstå att Urban Bäckström är den som egentligen styr Sveriges ekonomi, inte valda politiker. Åtminstånde inte i dax läget, då till och med LO sitter i denna organisation!
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  carlwiss 2009-02-24, 20:22

    carlwiss skrev:Jag tror anledningen till att främlingsfientlighet blossat upp lavinartat just nu beror på arbetsbristen. Likt innan WW1 och WW2 led människor av extrem arbetslöshet. Detta gjorde att de sökte efter syndabockar. Men istället för att vända sig mot källan (dvs de som bestämde) så vände de sin vrede mot invandrare. Invandrare kom och tog deras arbeten, därför var dom inte bra.

    Men hur och varför strömade invandrare till Sverige för att arbeta?
    Jo för att de tilläts av staten att komma. Staten och arbetsgivarna gynnades av denna billiga arbetskraft.

    Kom ihåg att på denna tid fanns det inga starka fackförbund, de skapades därimot av sammanhanget. Ådalen 1931 blev en masaker. Strejkbrytare fick iklskna Svenskar att demostrera. Staten sköt då rakt in i den demostrerande folkmassan.
    Efter detta utbröt en rikstäckande strejk av alla arbetare.

    Nu är vi på väg tillbaka till tiden innan Ådalen 1931.
    Här är ett tydligt exempel på detta.
    Staten har 2008 ändrat lagen så att numera kan arbetsgivare dela ut uppehålstillstånd till icke Europerer i Sverige.
    Förut var de tvugna att ansöka hos arbetsförmedlingen, som i sin tur granskade arbetssökande innom Sverige innan de delade ut tillståndet.
    Dvs ingen billig arbetskrafts import om det fanns arbetare innom landet som ville ha jobbet!

    Ni kan här läsa hur arbetsgivare gemensamt jagar billig arbetskrafts invandring. Dvs inte flykting skydd utan enbart billig arbetskraft!

    http://www.svensktnaringsliv.se/material/rapporter/article410.ece?csref=RSS

    Jag vill påstå att Urban Bäckström är den som egentligen styr Sveriges ekonomi, inte valda politiker. Åtminstånde inte i dax läget, då till och med LO sitter i denna organisation!

    För dom som inte vill läsa från länk kan jag här klistra in vad organisationen Svenskt Näringsliv skriver.


    "Invandring för tillväxt och nya jobb"

    "Svenskt Näringsliv har ett tydligt uppdrag. Sverige ska tillbaka till toppen i den internationella välståndsligan. Det är ett mål det svenska näringslivet inte kan uppnå på egen hand, utan det kräver en bred intressegemenskap i samhället.

    Under våren har vi genomfört ett hundratal möten runt om i landet med företagare, politiker och intresserade medborgare. Vi har mött en stark uppslutning kring idéerna om Sveriges möjligheter och värdet av tillväxt. Vi har fått många förslag till konkreta åtgärder. Vi har sammanfattat slutsatserna i en receptbok som vi kallar ”Upprop för tillväxt”.

    Ett av de områden som pekats ut som viktigt att starta med redan nu är arbetskraftsinvandring. Vi behöver få fler i bra jobb, fler som är med och skapar ett växande Sverige.

    Syftet med denna rapport är att presentera idéer för hur Sverige kan gå vidare och ta nästa steg. Vi lägger fram konkreta förslag till hur regler för arbetskraftsinvandring skulle kunna utformas. Vi vill fortsätta en ärlig och öppen dialog om vad som är bra för företagsamheten och bra för Sverige. Vi är inte låsta i tekniska lösningar eller detaljer. Däremot är vi fast övertygade om att det går att föra Sverige tillbaka till toppen i välståndsligan."
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-24, 20:26

    carl intressant men faller platt med det urusla mottagande och skämt till svenska utbildning vi har i sverige.

    fan Läkare kör taxi och bakar pizza i sverige.. snacka om att vi INTE tar hand om det om kommer in.

    jag vill se bättre utbildningar och snabbare och mera klargjort mottagande i sverige.

    lite fakta om sfi:

    35% hoppar av inom 2år

    25% av kvarstående går ut med ej godkänt

    hade det varit en icke PK märkt skola och verksamhet hade alla ansvariga sparkats och hela skiten gjorts om.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-24, 20:28

    Du kan lita på den vad du ser?? För jag fråga dig vad är detta som du ser och vart ??

    Jag utgår inte att någon av de Muslimska tjejer är tvingad för att bära sloja eller hijab , det är ju kristalt klart att detta finns ok?!

    Sen att man skall förbjuda tjejer att bära slöja / hijab tycker på grund att de finns sådana människor som tvingar andra --- tycker jag att detta är rena stupidity.

    MVH

    K

    Självklart litar jag på vad mina vänner berättar för mig, brukar du anklaga dina för att ljuga? Cool Jag har hört det personligen från en av mina arbetskamrater och en av min äldsta dotters kompisar, och hör det omtalas i andra sammanhang många gånger. Även om inte allt jag hört är sant så är säkert en del det.

    Jag förstår inte riktigt vad du menar, menar du att du inser att det finns kvinnor som tvingas att bära slöja även om inte alla gör det, eller menar du att du utgår från att ingen är tvingad?

    Jag har aldrig påstått att jag tycker att slöjor ska förbjudas, det hjälper inte dessa kvinnor. Jag har tyvärr ingen universallösning för detta, men jag har rätt till min åsikt om det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-24, 20:42

    Det där med slöja är svårt att sia om, självklart ska inga tjejer tvingas till det! No
    Men sen har vi säkert dom som bär slöjan av fri vilja, hur kul kan det vara att känna medlidande från folk som tror att man bär slöjan under tvång?
    Svårt att sia om alltså? Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-24, 21:20

    cleopatra skrev:
    Du kan lita på den vad du ser?? För jag fråga dig vad är detta som du ser och vart ??

    Jag utgår inte att någon av de Muslimska tjejer är tvingad för att bära sloja eller hijab , det är ju kristalt klart att detta finns ok?!

    Sen att man skall förbjuda tjejer att bära slöja / hijab tycker på grund att de finns sådana människor som tvingar andra --- tycker jag att detta är rena stupidity.

    MVH

    K

    Självklart litar jag på vad mina vänner berättar för mig, brukar du anklaga dina för att ljuga? Cool Jag har hört det personligen från en av mina arbetskamrater och en av min äldsta dotters kompisar, och hör det omtalas i andra sammanhang många gånger. Även om inte allt jag hört är sant så är säkert en del det.

    Jag förstår inte riktigt vad du menar, menar du att du inser att det finns kvinnor som tvingas att bära slöja även om inte alla gör det, eller menar du att du utgår från att ingen är tvingad?

    Jag har aldrig påstått att jag tycker att slöjor ska förbjudas, det hjälper inte dessa kvinnor. Jag har tyvärr ingen universallösning för detta, men jag har rätt till min åsikt om det.


    Så om jag råkar vara din vän och säger till dig att himmelen är inte blå men däremot grönt då skall du tro på mig ?? confused



    För resten av din förfrågningar kan du titta närmare på Martins inlägg ovan han lyckades svara före mig .
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-24, 21:44

    Fredrik... Jehovas vittnen sätter sig inte emot operationer utan blodtrafersioner.... Inte riktigt samma sak.

    JV föräldrar brukar kolla mycket noga vad det finns för alternativ för tranfersion....
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-24, 21:58

    Regndrottning skrev:Fredrik... Jehovas vittnen sätter sig inte emot operationer utan blodtrafersioner.... Inte riktigt samma sak.

    JV föräldrar brukar kolla mycket noga vad det finns för alternativ för tranfersion....

    Stämmer bra Regndrottning.

    Dessutom kan läkare frånta föräldrarna vårdnaden tillfälligt och därmed frita föräldrarna från ansvaret att besluta. Detta sker oftast, men inte alltid, med föräldrarnas tysta medgivande. De vill ju inte att barnen ska dö, men deras tro förbjuder dem att själva ta det beslutet. Jag kommer dock aldrig att förstå hur man kan välja en religion före sitt barns väl och ve.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-24, 22:13

    Så om jag råkar vara din vän och säger till dig att himmelen är inte blå men däremot grönt då skall du tro på mig ??



    För resten av din förfrågningar kan du titta närmare på Martins inlägg ovan han lyckades svara före mig .

    Om du upplever himmlen som grön, vem är då jag att säga att den inte är det?

    Däremot håller jag med om att det inte kan vara så kul att göras till offer om man nu inte är det och VERKLIGEN har valt själv att bära slöjan. Jag pratade nu iofs inte om dem, utan om de som tvingats beslöja sig av sina familjer. Sen menar jag att slöjan bara är en symbol för den diskriminering som många muslimska kvinnor utsätts för, att jag reagerar så kraftigt på just den är en följd av att den syns så tydligt. Därför tror jag inte att ett slöjförbud hjälper, om man ska förändra dessa kvinnors situation så måste man förändra hela det patriarkaliska synsättet som dessa män har. Det går, det vet jag eftersom långt ifrån alla muslimska män har detta medeltida synsätt på kvinnors ställning i familjen och i samhället.

    Sponsored content


    Hets mot Folkgrupp - Sida 2 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-06, 13:42