Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Regndrottning
Susz X
KickTheRasist
sebastian_drus
m.nordd
carlwiss
fredrik rahm70
MartinLindgren
lazy
cleopatra
folkgemenskap
15 posters

    Hets mot Folkgrupp

    Omröstning

    Hets mot folkgrupp. Bra eller dåligt?

    [ 6 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Bar_left29%Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Bar_right [29%] 
    [ 1 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Bar_left5%Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Bar_right [5%] 
    [ 14 ]
    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Bar_left66%Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Bar_right [66%] 

    Totalt antal röster: 21
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-24, 22:18

    Har i och för sig egen erfarenhet av blodtransfusion, och ska jag vara ärlig, så visst är jag glad att jag lever,
    Leve läkarna! Very Happy
    För min del blev jag påhoppad när jag låg och sov, blev knivhuggen tre gånger i högerbenet, alldeles över knävecket, och fick kroppspulsådern av sliten, pust...,
    Ingen höjdare, blödde något otroligt, kände hur livet bara rann bort, men vilket som, landade på operationsbordet, där jag fick en hel del transfusion, suck...
    Något jag ofta tänker på att jag lever tack vare någon annans blod...
    Så jag förstår nog folk som har funderingar om man står inför ett val?
    Självklart måste ju ett barns väl alltid komma i första hand, det jag vill säga är att dessa Jehovas säkert är tacksamma att läkarna tar över ansvar och beslut! Neutral
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Corven 2009-02-24, 23:00

    cleopatra skrev:
    Så om jag råkar vara din vän och säger till dig att himmelen är inte blå men däremot grönt då skall du tro på mig ??



    För resten av din förfrågningar kan du titta närmare på Martins inlägg ovan han lyckades svara före mig .

    Om du upplever himmlen som grön, vem är då jag att säga att den inte är det?

    Däremot håller jag med om att det inte kan vara så kul att göras till offer om man nu inte är det och VERKLIGEN har valt själv att bära slöjan. Jag pratade nu iofs inte om dem, utan om de som tvingats beslöja sig av sina familjer. Sen menar jag att slöjan bara är en symbol för den diskriminering som många muslimska kvinnor utsätts för, att jag reagerar så kraftigt på just den är en följd av att den syns så tydligt. Därför tror jag inte att ett slöjförbud hjälper, om man ska förändra dessa kvinnors situation så måste man förändra hela det patriarkaliska synsättet som dessa män har. Det går, det vet jag eftersom långt ifrån alla muslimska män har detta medeltida synsätt på kvinnors ställning i familjen och i samhället.

    Egentligen så gäller det ju det mesta. Ta reda på orsaken till problemet, så kan du bekämpa det. Att bekämpa symptomen utan att förstå det underliggande, det är meningslöst....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  lazy 2009-02-24, 23:08

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 17:53, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-24, 23:38

    lazy skrev:Någon som har funderat på hur det går för ett barn i Jehovas
    vittne efter en blodtransfusion där föräldrarna sagt nej men
    där ngn annan gått in som tillfällig vårdnadshavare? Jag vet.

    Håll oss inte på halster, Lazy... Berätta!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 00:08

    Ja berätta gärna, vad din erfarenhet och vetskap är, kan samtidigt garantera att jag inte sluter upp bakom Jehovas vittnen,
    Vi hade nyligen Jehovas här i vårt område några veckor,modell dörrknackning, No
    Första gången det knackade på dörren, och jag öppnade, försökte dom bara kliva in, men jag ville inte ha in gubbsen,
    Några dagar senare ringde det på dörren igen, men nu tittade jag i dörrögat, No
    Och tycker mig se två poliser utanför? No
    Öppnade och undrade om det hänt något? No Döm om min förvåning när det var samma Jehovas fast nu i mycket snarlika polisuniformer, med mössor och märke på jackorna? No
    Blev riktigt låg, då det kändes som dom försökte lura mig, sen dess har jag inte sett dom, men gillar verkligen inte deras stuk! No
    Men deras barn är ju lika oskyldiga till vad vi vuxna gör, som alla andra barn! Twisted Evil
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  lazy 2009-02-25, 00:11

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-18, 17:54, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 00:50

    lazy skrev:Fastnade i en annan tråd så lite försenad, det barnet är inte välkommet
    hem igen utan den som tog på sej förmyndaransvaret får stå där med ett
    barn till tills barnet fyller 18 såvida inte personen/personerna är
    hjärtlösa nog att lämna över till de sociala myndigheterna vilket min
    kompis inte var men det här är långt tillbaka idag är han lika
    gammal som min äldsta son o har familj o fast jag vet att han många ggr
    undrat över sina föräldrar så är han tacksam för att han fick ett normalt
    liv vilket han säkert inte hade fått utan blodtransfusionen.



    håller mej nog till att öppna naken när jehova ringer på ..deras miner är obetalbara=)
    (skall nog t.o.m bjuda in dom nästa gång)Twisted Evil

    Ang jehovas har jag ett ex som är totalt förskjuten av sin familj(och jehovasamhället runt) pga att hom gjorde VALET att gå ur deras kyrka.. hon kan ej ens visa sig i staden där hon är uppväxt (linköping).
    Spott hot och glåpord..


    Och intressant att vi kan diskutera just jehovas vittnen utan att "antirasister" ylar men inte muslimer.

    båda är ju sk. hetsmot folkgrupp vilket jag lärde mej idag

    scratch
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 01:03

    Ahaa, Öppna dörren naken om dom ringer på? Varför känns det som du har tjuvtittat på mitt tidigare inlägg som just handlade om att ringa på dörren?
    Men det kan ju inte stämma, måste vara en ren tillfällighet, för du har ju spärrat mig och ser ju inte mina inlägg, eller hur?
    Men nog känns det lite som om du smyger runt lite i kulliserna och fluktar ändå, Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 01:08

    Att inte vilja släppa in okända vare sig det är Jehovas vittne, eller vem som,
    helst annars, är väl knappast hets mot folkgrupp/minoritet? Cool
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Bilden

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-02-25, 01:26

    Är det du på bilden Martin?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 01:33

    Nej, nej tagen ur forumets bildarkiv, (Freddy Kryger)
    Men visst ser bilden rätt cool ut?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 01:33

    ANNA2LINK skrev:Är det du på bilden Martin?

    och det hade att göra med ämnet hets emot folk grupp??

    räcker det ej att denna fyller trådar med massor av personligt nonsens så det ej går att debattera och man måste bläddra tillbaka hela tiden??=)
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Igen då

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 01:35

    OPostar igen då eftersom inlägg försvinner när vissa spammar runt.

    lazy skrev:
    Fastnade i en annan tråd så lite försenad, det barnet är inte välkommet
    hem igen utan den som tog på sej förmyndaransvaret får stå där med ett
    barn till tills barnet fyller 18 såvida inte personen/personerna är
    hjärtlösa nog att lämna över till de sociala myndigheterna vilket min
    kompis inte var men det här är långt tillbaka idag är han lika
    gammal som min äldsta son o har familj o fast jag vet att han många ggr
    undrat över sina föräldrar så är han tacksam för att han fick ett normalt
    liv vilket han säkert inte hade fått utan blodtransfusionen.




    håller mej nog till att öppna naken när jehova ringer på ..deras miner är obetalbara=)
    (skall nog t.o.m bjuda in dom nästa gång, finns väl ingen lag som säger att man ej får vara naken innanför sin egen tröskel?=))

    Ang jehovas har jag ett ex som är totalt förskjuten av sin familj(och jehovasamhället runt) pga att hom gjorde VALET att gå ur deras kyrka.. hon kan ej ens visa sig i staden där hon är uppväxt (linköping).
    Spott hot och glåpord..Crying or Very sad


    Och intressant att vi kan diskutera just jehovas vittnen utan att "antirasister" ylar men inte muslimer.

    båda är ju sk. hetsmot folkgrupp vilket jag lärde mej idag


    lol!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  KickTheRasist 2009-02-25, 02:04


    Det går, det vet jag eftersom långt ifrån alla muslimska män har detta medeltida synsätt på kvinnors ställning i familjen och i samhället.


    Instämmer ....



    MVH
    K
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-25, 14:15

    lazy skrev:Fastnade i en annan tråd så lite försenad, det barnet är inte välkommet
    hem igen utan den som tog på sej förmyndaransvaret får stå där med ett
    barn till tills barnet fyller 18 såvida inte personen/personerna är
    hjärtlösa nog att lämna över till de sociala myndigheterna vilket min
    kompis inte var men det här är långt tillbaka idag är han lika
    gammal som min äldsta son o har familj o fast jag vet att han många ggr
    undrat över sina föräldrar så är han tacksam för att han fick ett normalt
    liv vilket han säkert inte hade fått utan blodtransfusionen.

    Väljer man religionen istället för sitt barn så är man inte kompetent att vara förälder. Skönt att din kompis ändå ser fördelen med att ha fått en normal uppväxt även om jag förstår att det måste göra ont i hjärtat av bli bortvald så där No

    Vad är det som brister hos människor som begår övergrepp, fysiska eller psykiska, på sina barn i religionens namn, vare sig det är Jehovas, kristna eller muslimer. Att straffa, slå och till och med mörda sitt barn för att de brutit mot religionens eller samhällets lagar har förekommit lika länge som religioner och samhällen har funnits. Jag anser att det måste vara en masspsykos kombinerat med grupptryck som får en människa att frångå en av livets starkaste drifter, att till varje pris skydda sin avkomma.


    håller mej nog till att öppna naken när jehova ringer på ..deras miner är obetalbara=)
    (skall nog t.o.m bjuda in dom nästa gång, finns väl ingen lag som säger att man ej får vara naken innanför sin egen tröskel?=))

    Ang jehovas har jag ett ex som är totalt förskjuten av sin familj(och jehovasamhället runt) pga att hom gjorde VALET att gå ur deras kyrka.. hon kan ej ens visa sig i staden där hon är uppväxt (linköping).
    Spott hot och glåpord..


    Och intressant att vi kan diskutera just jehovas vittnen utan att "antirasister" ylar men inte muslimer.

    båda är ju sk. hetsmot folkgrupp vilket jag lärde mej idag



    Konstigt att det ofta är religiösa människor som går till ytterligheter och fördömmer andra människor som enligt dem inte lever som man ska. SPECIELLT de som valt att avsäga sig sin tro, det är ju i vissa religioner belagt med DÖDSSTRAFF! Alla religioner hävdar ju bestämt att de är så fredliga, står för rättroget leverne, förståelse, förlåtande, kärlek och gemenskap men varför då känna sig så hotade av dem som valt att inte tillhöra denna gemenskap? Rädsla? Avund? Hat?

    Och JA, det är mycket intressant att man får kritisera alla religioner, men kritiserar man islam så är man rasist, islamofob, främlingsfientlig och hatisk. Dessutom är man diskriminerande och det anses vara hets mot folkgrupp.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-25, 14:43

    Arrow Att ha sin egen uppfattning och rätten och tycka vad man vill om olika religoner, folkgrupper eller vilka minoriteter det nu kan vara är det väl ingen som säger något om, mig veterligt? Arrow
    Kan ju inte jämföras mot att hetsa mot nämda grupper! Arrow
    Att tycka vad man vill är ju inte samma sak som att hata, eller hur?
    Rätta mig gärna om jag har fel! Wink
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Corven 2009-02-25, 17:24

    Man får kritisera Islam, likaväl som alla andra religioner.

    Problemet är bara att de flesta som kritiserar Islam gör det på ett sätt som drar alla muslimer över en kam, och generaliserar något fruktansvärt. Och det protesterar åtminstone jag emot.

    Att kritisera Jehovas utövare funkar, eftersom det är en homogen grupp med samma värderingar.

    Men det finns ca 1.5 miljarder muslimer i världen, i väldigt många olika länder, och där islam ser helt olika ut. Hur kan man generalisera om det? En muslim i indonesien har inte särskilt mycket gemensamt med en muslim i Iran t ex.... Annat än koranen, men hur man tolkar den skiljer sig rätt mycket.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-25, 18:24

    Corven skrev:Man får kritisera Islam, likaväl som alla andra religioner.

    Problemet är bara att de flesta som kritiserar Islam gör det på ett sätt som drar alla muslimer över en kam, och generaliserar något fruktansvärt. Och det protesterar åtminstone jag emot.

    Att kritisera Jehovas utövare funkar, eftersom det är en homogen grupp med samma värderingar.

    Men det finns ca 1.5 miljarder muslimer i världen, i väldigt många olika länder, och där islam ser helt olika ut. Hur kan man generalisera om det? En muslim i indonesien har inte särskilt mycket gemensamt med en muslim i Iran t ex.... Annat än koranen, men hur man tolkar den skiljer sig rätt mycket.

    Du har rätt i det du skriver Corven, men ändå fel. Jag ha ALDRIG hävdat att alla muslimska män är patriarker och har en usel kvinnosyn, men tillräckligt många har det för att jag ska reagera. Trots att jag alltid varit mycket tydlig med att jag inte drar alla över en kam har jag, så fort jag yttrat minsta kritik mot islam och muslimer fått höra att jag generaliserar, är främlingsfientlig och rädd för det jag inte vet något om.

    Såg nyss filmen på AB om kvinnorna i Pakistan som fått syra kastat i ansiktet, de flesta dåden utförda av deras makar för att de vägrat lyda dem. De vittnar själva om hur de betraktas som andra klassens medborgare och är helt rättslösa i samhället. De får tex inte studera eller välja make själva. Har de mage att klaga mot oförätter som begås mot dem blir DE straffade!!

    Vi har många invandrare från Pakistan, och andra muslimska länder med samma usla kvinnosyn, som invandrat till Sverige. Tror NÅGON på att alla dessa män har en sund kvinnosyn eller mirakulöst ändrar åsikt så fort de passerar gränsen till Sverige? Alltså finns inte problemet bara i dessa länder, utan även här i Sverige. Jag köper inte att det bara är några få extremister som har denna kvinnosyn, de är många fler än så. GIVETVIS är inte alla muslimska män, eller alla muslimska länder så (eftersom de, som du mycket riktigt påpekade är en mycket ohomogen grupp) men tillräckligt många för att det SKA OCH MÅSTE väcka reaktioner och avsky för deras beteende.

    Att inte inse och erkänna hur dessa kvinnor har det, både i sina hemländer och här i Sverige, är strutsmentalitet, erkänner vi inte problemet så finns det inte. Fegt och inhumant anser jag. Nu ska vi se hur länge det dröjer innan någon talar om för mig att jag är rasist och islamofob.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-25, 18:35

    Cleopatra!

    Du är rasist och islamofob!!

    Så, nu var det sagt... nu kan vi gå vidare. Laughing

    Jag håller med dig i det du skriver. Självklart finns det taskig kvonnosyn hos många muslimer. Och det är självklart! De har fått itutat i sig med modersmjölken att kvinnor har lägre värde, så vad annars skulle de tro? Även kvinnor tror på detta för de har inte fått lära sig annat.

    Men ibland så håller sig invandrare fast i sina värderingar för att 'så gjorde vi hemma'.... Utan att ens komma på tanken att även 'hemma' har utvecklats under de åren som invandrarna har bott i Sverige.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 18:45

    Regndrottning skrev:Cleopatra!

    Du är rasist och islamofob!!

    Så, nu var det sagt... nu kan vi gå vidare. Laughing

    Jag håller med dig i det du skriver. Självklart finns det taskig kvonnosyn hos många muslimer. Och det är självklart! De har fått itutat i sig med modersmjölken att kvinnor har lägre värde, så vad annars skulle de tro? Även kvinnor tror på detta för de har inte fått lära sig annat.

    Men ibland så håller sig invandrare fast i sina värderingar för att 'så gjorde vi hemma'.... Utan att ens komma på tanken att även 'hemma' har utvecklats under de åren som invandrarna har bott i Sverige.


    att säga: ta seden dit du kommer = rasistiskt

    Att påpeka att man : undviker muslimer , jehova = rasistiskt

    undrar vad man skall göra då??

    hylla dessa religiösa nötter slicka deras fötter och putsa deras koran för att vara " politiskat korrekt", eller säga NEJ du är i sverige nu FÖLJ våra normer och Våra lagar.

    säger om min far som är invandrare ,med:

    passar det inte, ÅK!! punkt (han säger det dock på italienska) (
    non è adatto, andare)
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-25, 18:53

    Javisst... Det gäller att ta seden dit man kommer...Det är så självklart, tycker jag!

    Och om folk visar hänsyn och acceptens så blir andra vänligare inställda mot deras vanor....

    Det går inte att komma till ett nytt land och begära att landet skall utformas för att passa dem!

    Och det är bara i Sverige som har mesiga poltiker som går med på för mycket. Hänsyn ja... men åt både hållen!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 18:57

    Regndrottning skrev:Javisst... Det gäller att ta seden dit man kommer...Det är så självklart, tycker jag!

    Och om folk visar hänsyn och acceptens så blir andra vänligare inställda mot deras vanor....

    Det går inte att komma till ett nytt land och begära att landet skall utformas för att passa dem!

    Och det är bara i Sverige som har mesiga poltiker som går med på för mycket. Hänsyn ja... men åt både hållen!

    Är du medveten att du regn nu skulle kallas rasist av dina partibröder och systrar??

    detta självklara är inte så självklart för essa.

    som jag skrev är hela Europa i grunden ett kristet samhälle sedan romarriketsfall..det är därför det krashar så när man påför helt andra religiösa grundvärderingar och synsätt på andra människor och könsroller.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  cleopatra 2009-02-25, 19:17

    Regndrottning skrev:Cleopatra!

    Du är rasist och islamofob!!

    Så, nu var det sagt... nu kan vi gå vidare. Laughing

    Jag håller med dig i det du skriver. Självklart finns det taskig kvonnosyn hos många muslimer. Och det är självklart! De har fått itutat i sig med modersmjölken att kvinnor har lägre värde, så vad annars skulle de tro? Även kvinnor tror på detta för de har inte fått lära sig annat.

    Men ibland så håller sig invandrare fast i sina värderingar för att 'så gjorde vi hemma'.... Utan att ens komma på tanken att även 'hemma' har utvecklats under de åren som invandrarna har bott i Sverige.

    Hehe, det tog inte lång tid Very Happy 11 minuter bara cheers måste vara rekord!

    Tror du har rätt där Regndrottning. Dessutom verkar det ju ofta vara så att invandrare ofta blir MER av allt när de kommer hit. Mer religiösa, strängare mot familjen och ibland väldigt kritiska till vårat levnadssätt. I alla fall gällde det min pappa, och han skyllde på rotlösheten. Känslan av att stå med en fot i varje land och inte höra hemma ordentligt någonstans gjorde att han förstärkte sin bördsidentitet extra mycket. En annan variant är ju att folk förkastar sitt gamla hemland och blir mer Svensson än vi själva drunken Nä, men jag kanske inte blir så hårt ansatt, varken Dao eller Röda Molnet skriver ju här och det var oftast de som gav mig otrevliga epiteter. tongue TROTS att jag faktiskt skrev att det var helt ok att de hade sin åsikt, bara jag fick ha min, så fick jag veta att om man var så okunnig som jag så VAR man rädd för muslimer och det var DÄRFÖR jag var kritisk emot dem..... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-25, 19:28

    Är du medveten att du regn nu skulle kallas rasist av dina partibröder och systrar??

    detta självklara är inte så självklart för essa.

    som jag skrev är hela Europa i grunden ett kristet samhälle sedan romarriketsfall..det är därför det krashar så när man påför helt andra religiösa grundvärderingar och synsätt på andra människor och könsroller.


    Andra människor får kalla mig det om de vill... Det gör de isåfall av okunnighet.

    Jag anser att ibland att vi går för långt och otydligt fram när det gäller invandrare. Istället för att säga 'så här gör vi' så frågas istället 'hur vill ni ha det?'.

    Svenska politiker böjer sig baklänges för att vara tillmötesgående mot alla förutom den inhemska befolkningen.

    Se bara till IPRED....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-25, 19:39

    Regndrottning skrev:Är du medveten att du regn nu skulle kallas rasist av dina partibröder och systrar??

    detta självklara är inte så självklart för essa.

    som jag skrev är hela Europa i grunden ett kristet samhälle sedan romarriketsfall..det är därför det krashar så när man påför helt andra religiösa grundvärderingar och synsätt på andra människor och könsroller.


    Andra människor får kalla mig det om de vill... Det gör de isåfall av okunnighet.

    Jag anser att ibland att vi går för långt och otydligt fram när det gäller invandrare. Istället för att säga 'så här gör vi' så frågas istället 'hur vill ni ha det?'.

    Svenska politiker böjer sig baklänges för att vara tillmötesgående mot alla förutom den inhemska befolkningen.

    Se bara till IPRED....

    ipred är media branschen.. denna lag har varit på gång i sverige sedan 1996-97 när internet bommade ordentligt.

    ingen som minns hur diskussionen om kassettband och dubbelbandspelare gick??
    (en gång på stenålden) =)

    skillnaden är numera att musik och film lobbyn har mer pengar och mera makt

    Sponsored content


    Hets mot Folkgrupp - Sida 3 Empty Sv: Hets mot Folkgrupp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-06, 15:30