Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+17
Thetaxpayer
blueheaven
MammaGuevara
kanaljen
Susz X
Sossar-e-lata
marxisten
Blåfront
IK HAAT COMMUNISME
MartinLindgren
Vercingetorix
theward
Regndrottning
Kakmonstret
x-medborgare
Redvictory
RedCloud
21 posters

    Jag hatade fattiga människor

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-12, 10:28

    blueheaven skrev:Vänstern måste ha en gemensam fiende som enar vänsteranhängarna därav hata de rika, vi vanliga och klasskamp!
    Utan klasskamp så för vänstern en tynande tillvaro!

    Men, det finns ingen risk att vänstern skulle bli utan klasskampen. Inte när borgarna gör allt de kan för att öka klyftorna....

    Skulle nu borgarna vilja och minska på klassklyftorna så skulle de effektivt kunna få död på kommunism... men det gör de inte, varför?

    Och 'hata rika' är bara en myt. Jag har vänner som är miljonärer och dessa trivs jag utmärkt med.


    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-12, 11:06

    Regndrottning skrev:
    blueheaven skrev:Vänstern måste ha en gemensam fiende som enar vänsteranhängarna därav hata de rika, vi vanliga och klasskamp!
    Utan klasskamp så för vänstern en tynande tillvaro!

    Men, det finns ingen risk att vänstern skulle bli utan klasskampen. Inte när borgarna gör allt de kan för att öka klyftorna....

    Skulle nu borgarna vilja och minska på klassklyftorna så skulle de effektivt kunna få död på kommunism... men det gör de inte, varför?

    Och 'hata rika' är bara en myt. Jag har vänner som är miljonärer och dessa trivs jag utmärkt med.


    queen

    Klyftor ökar vid ekonomisk uppgång det är ofrånkomligt annars ingen ekonomisk uppgång!

    Detta betyder inte att klyftor måste vara astronomiska vilket torde vara lika dåligt som att det inte fanns några klyftor!

    Finns det inga klyftor så kommer det leda till utsmetad fattigdom för alla!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-12, 11:17

    "Klyftor ökar vid ekonomisk uppgång det är ofrånkomligt annars ingen ekonomisk uppgång"

    BS.

    Det handlar bara om en sådan enkel sak som att fördela välstånd, inte koncentrera den.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-12, 11:36

    RedCloud skrev:"Klyftor ökar vid ekonomisk uppgång det är ofrånkomligt annars ingen ekonomisk uppgång"

    BS.

    Det handlar bara om en sådan enkel sak som att fördela välstånd, inte koncentrera den.

    Nej inte BS. utan elementära ekonomiska fakta RC.

    Du kan ju försöka att tänka efter vad det är som skapar välstånd (ledtråd arbete)?

    Hur får du folk att göra ett arbete om det inte finns en ekonomisk vinning med att arbeta?

    Välstånd skapas inte ur intet och bara ligger där och väntar på att fördelas!

    Det är alltså sant, att vänstern inte ens fattar det mest elementära i hur en ekonomi fungerar? affraid
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-12, 11:42

    Finns det inga klyftor betyder utsmetad fattigdom för alla,
    jaha, är det därför borgarna för sin klasspolitik ivrigt påhejade av sina anhängare,
    Håll hjonen på plats med alla medel, en krona till åt fattiga, en krona mindre åt oss?

    Borgaralliansen med anhängare i sitt rätta jag, visar sina rätta nyllen,
    Med Mr. Blueheaven i täten, No
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Hm

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-12, 11:56

    martin7lindgren skrev:Finns det inga klyftor betyder utsmetad fattigdom för alla,
    jaha, är det därför borgarna för sin klasspolitik ivrigt påhejade av sina anhängare,
    Håll hjonen på plats med alla medel, en krona till åt fattiga, en krona mindre åt oss?

    Borgaralliansen med anhängare i sitt rätta jag, visar sina rätta nyllen,
    Med Mr. Blueheaven i täten, No

    Jag tyckte att jag såg i en annan tråd Martin att du aldrig börjar en strid. Jag såg inga påhopp på dig innan dina sarkasmer mot Blueeaven.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-12, 12:49

    "Nej inte BS. utan elementära ekonomiska fakta RC."

    sa en arbetslös ekonom....kanske skäl till eftertanke ?

    "Hur får du folk att göra ett arbete om det inte finns en ekonomisk vinning med att arbeta?"

    Pengar är för mig det sista inticamentet för att arbeta.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-12, 14:58

    RedCloud skrev:"Nej inte BS. utan elementära ekonomiska fakta RC."

    sa en arbetslös ekonom....kanske skäl till eftertanke ?

    "Hur får du folk att göra ett arbete om det inte finns en ekonomisk vinning med att arbeta?"

    Pengar är för mig det sista inticamentet för att arbeta.

    Jahaja men hur är det för resten av befolkningen?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  KickTheRasist 2009-05-12, 15:04

    IK HAAT COMMUNISME skrev:
    RedCloud skrev:"Det är mycket av massinvandringen som skapat utslagning i samhället."

    ytterliggare en faktoid av nick Kanaljen, en faktoid med rasistiska undertoner, utan bäring i verkligheten.
    Bullshit m.a.o.

    "kommunistfobi är inte klädsamt, snarare skrattretande"

    mycket träffande kommentar Very Happy


    Känner du dig mäktig när du anklagar alla som inte tycker som du för att vara rasister?


    Allahu Ekber !!


    *asgarv*
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty RC

    Inlägg  kanaljen 2009-05-13, 01:46

    RedCloud skrev:"Känner du dig mäktig när du anklagar alla som inte tycker som du för att vara rasister?"

    Jag kallar bara rasister för just rasister, och jag känner mig inte mäktig utan bara trött och ledsen att det fortfarande finns sådana ryggradslösa individer 2009.

    Jag är inte rasist, jag är en samhällsfinansist. Du vill göra sverige fattigt, det vill inte jag.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-13, 01:51

    Jag är också extrimist affraid tycker extremt illa om alliansen.. Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Redvictory 2009-05-13, 08:00

    x-medborgare skrev:Jag är också extrimist affraid tycker extremt illa om alliansen.. Very Happy

    Samma här x-medborgare! jag som aldrig trodde jag skulle kunna bli extrimist Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-13, 08:00

    "Jag är inte rasist, jag är en samhällsfinansist."

    *skratt*

    Det enda du gjort är att klä din rasism i pseudoekonomiska termer inget annat.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  kanaljen 2009-05-13, 09:27

    RedCloud skrev:"Jag är inte rasist, jag är en samhällsfinansist."

    *skratt*

    Det enda du gjort är att klä din rasism i pseudoekonomiska termer inget annat.


    Det enda du bidrar med är att kränka människor, det är inte normalt. Det är aldrig rasism att bry sig om sitt land.


    Senast ändrad av kanaljen den 2009-05-13, 09:51, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Sniperace 2009-05-13, 09:31

    Hehe, då är jag med extremist eftersom jag tycker illa om POLITIKER från ALLA partier, småpåvar som skor sig själva framför dem som de ska representera.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-13, 09:36

    "Det enda du du bidrar med är att kränka människor, det är inte normalt"

    Jag kan inte ta ansvar för att du känner dig kränkt Kanaljen, du har både här på AC och tidigare på AB gjort solklara rasistiska uttalanden som gör dig till ehhh rasist.
    trivs du inte med det kanske du ska ta en funderare på vilka åsikter du egentligen torgför.

    "Det är aldrig rasism att bry sig om sitt land."


    Senast vi såg utlevd nationalism var på Balkan på 90-talet.
    Det var ingen vacker syn.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  kanaljen 2009-05-13, 09:56

    RedCloud skrev:"Det enda du du bidrar med är att kränka människor, det är inte normalt"

    Jag kan inte ta ansvar för att du känner dig kränkt Kanaljen, du har både här på AC och tidigare på AB gjort solklara rasistiska uttalanden som gör dig till ehhh rasist.
    trivs du inte med det kanske du ska ta en funderare på vilka åsikter du egentligen torgför.

    "Det är aldrig rasism att bry sig om sitt land."


    Senast vi såg utlevd nationalism var på Balkan på 90-talet.
    Det var ingen vacker syn.

    Jag är känner mig inte kränkt men jag tycker inte att kränkande tillmäle är ett demokratisk beteende, då är du också kommunist.

    Vi har sett kommunister slaktat bort miljontals människor genom historien och inte en enda kommunistisk ledare har blivit dömd för brott mot mänskligheten. Det är ingen vacker syn.


    Senast ändrad av kanaljen den 2009-05-13, 11:01, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 10:18

    RedCloud skrev:"Det enda du du bidrar med är att kränka människor, det är inte normalt"

    Jag kan inte ta ansvar för att du känner dig kränkt Kanaljen, du har både här på AC och tidigare på AB gjort solklara rasistiska uttalanden som gör dig till ehhh rasist.
    trivs du inte med det kanske du ska ta en funderare på vilka åsikter du egentligen torgför.

    "Det är aldrig rasism att bry sig om sitt land."


    Senast vi såg utlevd nationalism var på Balkan på 90-talet.
    Det var ingen vacker syn.

    Men pajas det var ju dina kommunistkamrater med Milosevic i spetsen i Serbien som härjade och inte kunde acceptera att stor-serbiens era nu var slut och makten gled kommunisterna ur händerna! pig
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-13, 10:21

    "Men pajas det var ju dina kommunistkamrater med Milosevic"

    Nationalisten Milosevic är väl lika mycket kommunist som du förstått ekonomi.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 10:28

    RedCloud skrev:"Men pajas det var ju dina kommunistkamrater med Milosevic"

    Nationalisten Milosevic är väl lika mycket kommunist som du förstått ekonomi.

    Samlas det fler än två kommunister i ett rum så blir det partisplittring! scratch
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 10:29

    x-medborgare skrev:Jag är också extrimist affraid tycker extremt illa om alliansen.. Very Happy

    Jisses och suck!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-13, 10:35

    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:Jag är också extrimist affraid tycker extremt illa om alliansen.. Very Happy

    Jisses och suck!

    Nä men godmorgon blueheaven... Du har ett brett ordföråd ser jag Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-13, 11:25

    Ja det är ju tur att Mr. Blue har fullt upp med geniknölarna att överträffa sig själv på dagarna! Twisted Evil

    Pust..., Hur fan skulle det vara annars, men som tur är så förstår inte snillet det själv! Evil or Very Mad
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-13, 12:59

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Bild44

    Här sitta de tre kommunisterna folie redclown och mammaH och har en fruktbar diskussion om världsrevolutionen .
    Deras ordförråd är starkt begränsat på grund av de små hjärnor de har så
    -kvack-
    kan betyda en mängd saker exempelvis:

    " jag tycker du är en rasist..."
    " jag är inte kommunist, jag är socialskit.."
    " jag är inte en socialskit, jag är en obehörig lärare..."
    " jag kan absolut inget om ekonomi eller företagande men tycker staten är bra, speciellt för staten.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-13, 13:01

    GustavAnder skrev:Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Bild44

    Här sitta de tre kommunisterna folie redclown och mammaH och har en fruktbar diskussion om världsrevolutionen .
    Deras ordförråd är starkt begränsat på grund av de små hjärnor de har så
    -kvack-
    kan betyda en mängd saker exempelvis:

    " jag tycker du är en rasist..."
    " jag är inte kommunist, jag är socialskit.."
    " jag är inte en socialskit, jag är en obehörig lärare..."
    " jag kan absolut inget o ekonomi eller företagand men tycker staten är bra, speciellt för staten.

    Mycket träffande! Very Happy

    Sponsored content


    Jag hatade fattiga människor - Sida 3 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 01:13