Ingen är vaccinerad mot sjukdom,arbetslöshet eller fattigdom, hur mycket ni än tror det.
"Lina, 20, dryg, var otacksam och avskydde folk utan pengar – innan en ekonomisk krasch öppnade hennes ögon"
Jag hatade fattiga människor
Tjänstemannabyråkraten skrev:Undrar när någon ska öppna RC:s ögon och visa honom vilket elände kommunismen ställt till med.
Tjänstemannabyråkraten skrev:Undrar när någon ska öppna RC:s ögon och visa honom vilket elände kommunismen ställt till med.
x-medborgare skrev:Tjänstemannabyråkraten skrev:Undrar när någon ska öppna RC:s ögon och visa honom vilket elände kommunismen ställt till med.
Vi har aldrig haft kommunistisk regering och utan sossarna på 50 och 60 talet hade vi aldrig fått bättre.
Min pappa var center partist och en lat jäkla parasit som inte gort många hederliga handtag i sitt liv..
Han skaffade sig en "korkad" fru som slet och försörjde oss.
5 ungar.
Så vi kunde haft det mycket bättre men jag är tacksam ändå
Vercingetorix skrev:Vad var det CN brukade säga?
"Den som äger alla perspektiv vet mest." Det är alltid nyttigt att prova andras skor emellanåt.
Vercingetorix skrev:Kan bli lite förbannad på attityden: Hata fattiga, på samma sätt som jag avskyr Hata alla rika-attityden.
Att var och en är sin egen lyckas smed torde stå klart för alla och envar och att inspirera varandra borde vara en mänsklig dygd, oavsett vad det gäller, även om just det sistnämnda är lite svårare att finna.
theward skrev:Vercingetorix skrev:Kan bli lite förbannad på attityden: Hata fattiga, på samma sätt som jag avskyr Hata alla rika-attityden.
Att var och en är sin egen lyckas smed torde stå klart för alla och envar och att inspirera varandra borde vara en mänsklig dygd, oavsett vad det gäller, även om just det sistnämnda är lite svårare att finna.
Att hata fattiga, är väl en form av förnekelse och ett sätt att hantera sin egen rädsla för att själv bli fattig.
Samma med sjuka människor och invandrare med för den delen....
Många tacklar problem helt galet, helt enkelt
Vercingetorix skrev:theward skrev:Vercingetorix skrev:Kan bli lite förbannad på attityden: Hata fattiga, på samma sätt som jag avskyr Hata alla rika-attityden.
Att hata fattiga, är väl en form av förnekelse och ett sätt att hantera sin egen rädsla för att själv bli fattig.
Samma med sjuka människor och invandrare med för den delen....
Många tacklar problem helt galet, helt enkelt
Men vad beror då "Hata alla rikra" på? Skuldbeläggande av utomstående för de egna problemen? Missundsamhet och avundsjuka är två sidor av samma mynt, med sin bas i olika perspektiv.
Vercingetorix skrev:Tex vinner jag 100 mille på lotto, är det enda som ändras.
Samma här. Det och ett skithus i solitt guld... ;-)
IK HAAT COMMUNISME skrev:Jag hatar fattiga sossar.
Blåfront skrev:Svenskar ska tvingas bli fattiga pga mångfalden, flyktingpolitiken och biståndet
Vi skickar 75 miljoner till afghanistan när rödingar pissar på äldreomsorgen
Vi har det för bra helt enkelt
Skäms mig
theward skrev:IK HAAT COMMUNISME skrev:Jag hatar fattiga sossar.