Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+17
Thetaxpayer
blueheaven
MammaGuevara
kanaljen
Susz X
Sossar-e-lata
marxisten
Blåfront
IK HAAT COMMUNISME
MartinLindgren
Vercingetorix
theward
Regndrottning
Kakmonstret
x-medborgare
Redvictory
RedCloud
21 posters

    Jag hatade fattiga människor

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Redvictory 2009-05-10, 16:24

    IK HAAT COMMUNISME skrev:
    theward skrev:
    IK HAAT COMMUNISME skrev:Jag hatar fattiga sossar.

    pirat

    affraid

    Sarkasm.

    Jag fick direkt känslan av att du påminer om tjejen i trådstarten cpjävel!
    Du försöker se ner på människor som inte tillhör samma samhällsklass!
    Generalfelet hos bortskämda överklassbarns inställing är att rikedom har med pengar att göra! Rikedom är något helt annat! det kanske du kommer lära dig en dag Very Happy
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  marxisten 2009-05-10, 16:25

    Sossar-e-lata skrev:om jag skulle hata fattiga människor skulle jag hata mig själv ju!? jag & frugan jobbar och sliter för det vi har, vi mår bra och njuter av livet. Det RC har missuppfattat om mig är ensak, jag gillar inte folk som bara gnäller, klagar och latar sig, när man bor i världens bästa bidragsland!! fattig som rik ingen skillnad för mig, alla har samma värde! förrutom dom som RC & ligan som snyltar på samhället!!!

    Hur gör RC det, han arbetar som lärare och skolar nästa kull av KAPITALETS arbetskraft. Är det inte det ultimata för kapitalet!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty undrar bara vilka som du anser snyltar

    Inlägg  theward 2009-05-10, 16:38

    Sossar-e-lata skrev:om jag skulle hata fattiga människor skulle jag hata mig själv ju!? jag & frugan jobbar och sliter för det vi har, vi mår bra och njuter av livet. Det RC har missuppfattat om mig är ensak, jag gillar inte folk som bara gnäller, klagar och latar sig, när man bor i världens bästa bidragsland!! fattig som rik ingen skillnad för mig, alla har samma värde! förrutom dom som RC & ligan som snyltar på samhället!!!

    och vad kriteriet för att vara snyltare faktiskt är.

    Mig veterligen vet vi inte mera än Det andra skriver om sig själva på detta forum....

    RC och flera andra som du referarar som snyltare.. har jobb,tom egna företag.... enligt deras egen utsago iaf

    Sen ska man nog vara väldigt försiktig med att reducera andras problem till att bara vara "gnäll"... eftersom vi måste känna dem personligen innan vi kan göra den bedömningen.

    Allt annat är bara rena gissningar och antaganden.
    Som iofs kan vara mer eller mindre rätt, men de kanske också vara uppåt väggarna fel...

    Jag tycker tex att jag ganska ofta blir helt felbedömd på detta forum.
    Det påtvingas mig egenskaper, beteende och åsikter som jag definitivt inte har.

    Jag är varken lat, arbetskygg, känner efter eller på annat sätt vill ligga samhället eller någon annan till last
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-10, 16:44

    "Jag hatar fattiga sossar" säger f.d cpjavel! Evil or Very Mad

    Sedvanligt mörkblått besserwisser tänk, okunskap, nedlåtande över medmänniskor som inte delar samma åsikter, Evil or Very Mad

    Men samtidigt så visar det ju att f.d cpjavel har några år kvar i plaskdammen innan han han får tag i sin badanka! Twisted Evil
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Kakmonstret 2009-05-10, 16:45

    Jag hatar kommunister oavsett om de är fattiga eller rika.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Redvictory 2009-05-10, 16:57

    Tjänstemannabyråkraten skrev:Jag hatar kommunister oavsett om de är fattiga eller rika.

    Jag har förstått det! till att börja med så måste du få hjälp med att tycka om dig själv! du lider förmodligen av självdestruktivitet och ibland hata du dig själv detta projicerar du sedan på din omgivning! sök hjäp det finns att få
    Lycka Till....
    http://web4health.info/sv/answers/border-personality-disorder.htm
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Kakmonstret 2009-05-10, 17:02

    Jag tror att du behöver söka hjälp att få, du verkar psykiskt instabil och riktigt puckad.

    Hjälp kan du få här:

    http://web4health.info/sv/answers/border-personality-disorder.htm
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Redvictory 2009-05-10, 17:12

    Tjänstemannabyråkraten skrev:Jag tror att du behöver söka hjälp att få, du verkar psykiskt instabil och riktigt puckad.

    Hjälp kan du få här:

    http://web4health.info/sv/answers/border-personality-disorder.htm

    Har du frigång i helgen?
    se isf till att inte vara ute bland människor! du vet ju hur det kan gå när du
    befinner dig i din sinnestämmning!

    Se länk: http://web4health.info/sv/answers/border-personality-disorder.htm
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 16:34

    Varför hatar man andra goda människor egentligen?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty kanske för att de inte klarar av att vara goda själva

    Inlägg  theward 2009-05-11, 16:39

    Susz X skrev:
    Varför hatar man andra goda människor egentligen?

    Eller att de inte kan uppskatta och kan ta till vara allt som är billigt/gratis och roligt i livet

    Det är helt enkelt en form av avundsjuka, blandat med skräck över att man faktiskt kan bli fattig
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  kanaljen 2009-05-11, 16:40

    Tjänstemannabyråkraten skrev:Undrar när någon ska öppna RC:s ögon och visa honom vilket elände kommunismen ställt till med.

    Precis!Det är mycket av massinvandringen som skapat utslagning i samhället. Hade vi haft en kontrollerad och begränsad invandring så hade vi nog inte haft dom här problemen.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty ja det är delvis sant...

    Inlägg  theward 2009-05-11, 16:42

    kanaljen skrev:
    Tjänstemannabyråkraten skrev:Undrar när någon ska öppna RC:s ögon och visa honom vilket elände kommunismen ställt till med.

    Precis!Det är mycket av massinvandringen som skapat utslagning i samhället. Hade vi haft en kontrollerad och begränsad invandring så hade vi nog inte haft dom här problemen.

    Men nu är det ju som det är och att anklaga invandrarna hjälper ju föga

    Fast nu har vi aldrig haft en kommunistisk regering så där har ni ju helt fel...

    kommunistfobi är inte klädsamt, snarare skrattretande
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-11, 16:44

    "Det är mycket av massinvandringen som skapat utslagning i samhället."

    ytterliggare en faktoid av nick Kanaljen, en faktoid med rasistiska undertoner, utan bäring i verkligheten.
    Bullshit m.a.o.

    "kommunistfobi är inte klädsamt, snarare skrattretande"

    mycket träffande kommentar Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 16:45

    theward skrev:
    Susz X skrev:
    Varför hatar man andra goda människor egentligen?

    Eller att de inte kan uppskatta och kan ta till vara allt som är billigt/gratis och roligt i livet

    Det är helt enkelt en form av avundsjuka, blandat med skräck över att man faktiskt kan bli fattig

    Sant..men- gillar man egentligen livet nåt vidare när man orkar hålla på så- och hata?
    Eller kan det även bero på begär att hävda sig- självhhat- girighet- behov av makt över andra eller fördomar byggda på okunskap, hörsägen och rädsla?
    Egna missbruksproblem? Tidigare utsatthet av mobbing- eller mobbare?
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  kanaljen 2009-05-11, 16:50

    theward skrev:
    kanaljen skrev:
    Tjänstemannabyråkraten skrev:Undrar när någon ska öppna RC:s ögon och visa honom vilket elände kommunismen ställt till med.

    Precis!Det är mycket av massinvandringen som skapat utslagning i samhället. Hade vi haft en kontrollerad och begränsad invandring så hade vi nog inte haft dom här problemen.

    Men nu är det ju som det är och att anklaga invandrarna hjälper ju föga

    Fast nu har vi aldrig haft en kommunistisk regering så där har ni ju helt fel...

    kommunistfobi är inte klädsamt, snarare skrattretande

    Men så som alla ekonomier, oavsett om det är hushållskassan vi pratar om, så måste utgifterna vara finansierade på någotvis. Annans blir det som vi har nu att sjukvården, skolan osv får ta smällen.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty nää och de som hatar så mkt

    Inlägg  theward 2009-05-11, 16:54

    Susz X skrev:
    theward skrev:
    Susz X skrev:
    Varför hatar man andra goda människor egentligen?

    Eller att de inte kan uppskatta och kan ta till vara allt som är billigt/gratis och roligt i livet

    Det är helt enkelt en form av avundsjuka, blandat med skräck över att man faktiskt kan bli fattig

    Sant..men- gillar man egentligen livet nåt vidare när man orkar hålla på så- och hata?
    Eller kan det även bero på begär att hävda sig- självhat- girighet- behov av makt över andra eller fördomar byggda på okunskap, hörsägen och rädsla?
    Egna missbruksproblem? Tidigare utsatthet av mobbing- eller mobbare?

    Har i regel haft ett relativt bekymmersfritt liv...

    Så många kanske måste känna på botten, innan de blir ödmjuka.
    Andra har den egenskapen, även om de är födda med silversked i mun...

    Självhat, ja det tror jag på.
    De ser sig själva som usla, därför gör de allt för att känslan ska delas av omgivningen....

    Om de varit mobbade, nja det vete tusan..
    De mobbade som jag känner mobbar inga.
    Fast nu vet ju inte jag hur de blir när de är anonyma framför datorn iofs Wink
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-11, 18:11

    Jag hatar ingen människa men tycker mer eller mindre bra/illa om vissa.
    Kan nog ärligt säga fustration ilska ja men har nog aldrig upplevt att jag hatat..
    Och hoppas jag slipper lära mig den erfarenheten Very Happy
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  kanaljen 2009-05-11, 18:39

    theward skrev:
    Susz X skrev:
    theward skrev:
    Susz X skrev:
    Varför hatar man andra goda människor egentligen?

    Eller att de inte kan uppskatta och kan ta till vara allt som är billigt/gratis och roligt i livet

    Det är helt enkelt en form av avundsjuka, blandat med skräck över att man faktiskt kan bli fattig

    Sant..men- gillar man egentligen livet nåt vidare när man orkar hålla på så- och hata?
    Eller kan det även bero på begär att hävda sig- självhat- girighet- behov av makt över andra eller fördomar byggda på okunskap, hörsägen och rädsla?
    Egna missbruksproblem? Tidigare utsatthet av mobbing- eller mobbare?

    Har i regel haft ett relativt bekymmersfritt liv...

    Så många kanske måste känna på botten, innan de blir ödmjuka.
    Andra har den egenskapen, även om de är födda med silversked i mun...

    Självhat, ja det tror jag på.
    De ser sig själva som usla, därför gör de allt för att känslan ska delas av omgivningen....

    Om de varit mobbade, nja det vete tusan..
    De mobbade som jag känner mobbar inga.
    Fast nu vet ju inte jag hur de blir när de är anonyma framför datorn iofs Wink

    Jag har tagit det här förr med dig och jag säger det igen. Jag är född med funktionshinder och har trots det läst på universitet trots att bara 13% av min typ läser vidare på universitet. Trots det så tycker inte jag att vi ska spela bort vår välfärd. Det finns ingen vinnare på att göra sverige fattigare.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  kanaljen 2009-05-11, 18:43

    x-medborgare skrev:Jag hatar ingen människa men tycker mer eller mindre bra/illa om vissa.
    Kan nog ärligt säga fustration ilska ja men har nog aldrig upplevt att jag hatat..
    Och hoppas jag slipper lära mig den erfarenheten Very Happy

    Jag får alltid höra att jag hatar människor bara för att jag vill begränsa massinvandringen. Faktum är, jag hatar ingen.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 23:12

    theward skrev:
    Susz X skrev:
    theward skrev:
    Susz X skrev:
    Varför hatar man andra goda människor egentligen?

    Eller att de inte kan uppskatta och kan ta till vara allt som är billigt/gratis och roligt i livet

    Det är helt enkelt en form av avundsjuka, blandat med skräck över att man faktiskt kan bli fattig

    Sant..men- gillar man egentligen livet nåt vidare när man orkar hålla på så- och hata?
    Eller kan det även bero på begär att hävda sig- självhat- girighet- behov av makt över andra eller fördomar byggda på okunskap, hörsägen och rädsla?
    Egna missbruksproblem? Tidigare utsatthet av mobbing- eller mobbare?

    Har i regel haft ett relativt bekymmersfritt liv...

    Så många kanske måste känna på botten, innan de blir ödmjuka.
    Andra har den egenskapen, även om de är födda med silversked i mun...

    Självhat, ja det tror jag på.
    De ser sig själva som usla, därför gör de allt för att känslan ska delas av omgivningen....

    Om de varit mobbade, nja det vete tusan..
    De mobbade som jag känner mobbar inga.
    Fast nu vet ju inte jag hur de blir när de är anonyma framför datorn iofs Wink

    Ligger nåt i det du skriver om självhat.."delad börda är hälften börda"..typ..
    Och- ofta har jag märkt att de människor som varit med om mest elände
    - såväl själva som sett andras- tex svårt trfikskadade eller "läkare utan gränser"
    är de allra ödmjukaste personer..
    Och - visst är det att vara tacksam att man får leva gär och nu- i land som
    är forskonat från krig och svält..
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-05-11, 23:14

    RedCloud skrev:"Det är mycket av massinvandringen som skapat utslagning i samhället."

    ytterliggare en faktoid av nick Kanaljen, en faktoid med rasistiska undertoner, utan bäring i verkligheten.
    Bullshit m.a.o.

    "kommunistfobi är inte klädsamt, snarare skrattretande"

    mycket träffande kommentar Very Happy


    Känner du dig mäktig när du anklagar alla som inte tycker som du för att vara rasister?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-11, 23:41

    Ja jisses, dessa blånästa som är, antimänniskor, rasister och hatare är verkligen illa ute, Twisted Evil
    Men tyvärr vägrar dom själva inse det, låt dom sjunka med allians skutan 2010,
    om dom nu vill det, Twisted Evil
    Och vill dom inte, borde dom börja redan nu att försöka ro skutan iland,
    men det fattar dom nog inte heller! Evil or Very Mad
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  MammaGuevara 2009-05-11, 23:59

    Vercingetorix skrev:
    theward skrev:
    Vercingetorix skrev:Kan bli lite förbannad på attityden: Hata fattiga, på samma sätt som jag avskyr Hata alla rika-attityden.
    Att var och en är sin egen lyckas smed torde stå klart för alla och envar och att inspirera varandra borde vara en mänsklig dygd, oavsett vad det gäller, även om just det sistnämnda är lite svårare att finna.

    Att hata fattiga, är väl en form av förnekelse och ett sätt att hantera sin egen rädsla för att själv bli fattig.

    Samma med sjuka människor och invandrare med för den delen....

    Många tacklar problem helt galet, helt enkelt

    Men vad beror då "Hata alla rikra" på? Skuldbeläggande av utomstående för de egna problemen? Missundsamhet och avundsjuka är två sidor av samma mynt, med sin bas i olika perspektiv.


    Förr att man stött på den typ av människor som tjejen själv erkänner att hon varit.Och HENNES attityd är väldigt vanlig i de kretsarna
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  blueheaven 2009-05-12, 10:22

    Vänstern måste ha en gemensam fiende som enar vänsteranhängarna därav hata de rika, vi vanliga och klasskamp!
    Utan klasskamp så för vänstern en tynande tillvaro!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  RedCloud 2009-05-12, 10:25

    "Känner du dig mäktig när du anklagar alla som inte tycker som du för att vara rasister?"

    Jag kallar bara rasister för just rasister, och jag känner mig inte mäktig utan bara trött och ledsen att det fortfarande finns sådana ryggradslösa individer 2009.

    Sponsored content


    Jag hatade fattiga människor - Sida 2 Empty Sv: Jag hatade fattiga människor

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 16:24