Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
RedMentalCase
Sossar ee lata
Secrist
Vercingetorix
Kakmonstret
ericTheDog
redalert
Thetaxpayer
Dao
F.I.S.T
14 posters

Löntagarfonder

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Löntagarfonder - Sida 4 Empty Sv: Löntagarfonder

Inlägg  Sniperace 2010-09-01, 13:51

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    På samma sätt är då v mp och andra INTE valbara om vi följer din förvirrade logik, det är enbart en tillräcklig mängd röster som behövs för att de ska bli senatorer presidenkandidat eller vad du nu vill.

men det verkar på dig som allt ska vara fel överallt där det inte är som du vill Very Happy

Jo, de får platser i parlamenten som representerar antalet röster på dem! Alla röster räknas därmed som lika.

Ja - jag vill ha folklig demokrati, så det är självklart att jag protesterar när demokratin är naserad på överhetens vilja!

Och jag förstår att du inte protesterar mot sådant - så länge överheten för den politik som du gillar...

Modern liberalism i ett nötskal...

men fortfarande så är alla valbara, baserat på folks röster, rösterna är också de som får fram elektorer osv.

så helt klart är att folkets röster utan någa hakar kan välja vila partier som helst, det gäller bara att de FÅR rösterna.

att människor inte bara röstar av vana, som många gör i sverige, att någon säger jag KAN inte rösta på annat än sossarna för jag är ARBETARE, och ändå utan ett hum om vad de står för, eller jag är kristen så jag kan bara rösta på KD.

Istället för att veta varför man röstar på det parti man gör det på.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-09-01, 15:28

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    På samma sätt är då v mp och andra INTE valbara om vi följer din förvirrade logik, det är enbart en tillräcklig mängd röster som behövs för att de ska bli senatorer presidenkandidat eller vad du nu vill.

men det verkar på dig som allt ska vara fel överallt där det inte är som du vill Very Happy

Jo, de får platser i parlamenten som representerar antalet röster på dem! Alla röster räknas därmed som lika.

Ja - jag vill ha folklig demokrati, så det är självklart att jag protesterar när demokratin är naserad på överhetens vilja!

Och jag förstår att du inte protesterar mot sådant - så länge överheten för den politik som du gillar...

men fortfarande så är alla valbara, baserat på folks röster, rösterna är också de som får fram elektorer osv.

så helt klart är att folkets röster utan någa hakar kan välja vila partier som helst, det gäller bara att de FÅR rösterna.

att människor inte bara röstar av vana, som många gör i sverige, att någon säger jag KAN inte rösta på annat än sossarna för jag är ARBETARE, och ändå utan ett hum om vad de står för, eller jag är kristen så jag kan bara rösta på KD.

Rent TEKNISKT är alla partier valbara i USA, javisst!

Rent tekniskt är alla MEDBORGARE valbara i Cuba - men de är trots det inte en demokrati...

I praktiken är makten reserverad i USA för demopublikanerna, och på Cuba på Fidel och hans bror!

Din typ av demokrati är sannerligen bra... Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-09-01, 15:31

I stort sett finns det bara en sak som skiljer en demokrati som USA:s mot en diktatur som Irans - och det är att i USA FÅR MAN vara kritisk till makten, man får demonstrera och liknande. Du kommer inte att synas om du inte har rätt ståndpunkt, men du har RÄTTEN!

I Iran syns inte heller oppositionen mycket, och de har inte rätten att kritisera.

Annars är det inte mycket som skiljer dessa båda åt, rent socialt!

Jo, en sak till skiljer dem åt: Iran bestraffar sin egen befolkning, medan USA bestraffar andra folk!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-09-01, 17:40

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Rent TEKNISKT är alla partier valbara i USA, javisst!

Rent tekniskt är alla MEDBORGARE valbara i Cuba - men de är trots det inte en demokrati...

I praktiken är makten reserverad i USA för demopublikanerna, och på Cuba på Fidel och hans bror!

Din typ av demokrati är sannerligen bra... Rolling Eyes
    på Kuba kvittar det hur många som vill rösta på en person om BYRÅDET inte godkänner denne....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-06, 12:37

.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Löntagarfonder - Sida 4 Empty USA

Inlägg  Secrist 2010-09-06, 13:30

I stort sett finns det bara en sak som skiljer en demokrati som USA:s mot en diktatur som Irans - och det är att i USA FÅR MAN vara kritisk till makten, man får demonstrera och liknande. Du kommer inte att synas om du inte har rätt ståndpunkt, men du har RÄTTEN!

I Iran syns inte heller oppositionen mycket, och de har inte rätten att kritisera.

Annars är det inte mycket som skiljer dessa båda åt, rent socialt!

Jo, en sak till skiljer dem åt: Iran bestraffar sin egen befolkning, medan USA bestraffar andra folk!

Jag tror vi har en vinnare i kategorin "Mest korkade politiska analys". Grattis Dao! Har du några du vill tacka? Vinnare brukar ju göra det. Razz
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-09-06, 20:03

F.I.S.T skrev:.

Kan du inte sluta med det där tramsandet fist?

Hur intressant är det att öppna en tråd och läsa, upp?

Spärra idioten tryck på, dina inlägg, så slipper du läsa spammandet!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-09-06, 20:33

redalert skrev:

Nu är det bara så att han ÄR spärrad av mig, men det hindrar ju inte att hans trådar trycker ner diskussionsämnena ... eller har du nån annan metod ?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-09-06, 20:43

F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

Nu är det bara så att han ÄR spärrad av mig, men det hindrar ju inte att hans trådar trycker ner diskussionsämnena ... eller har du nån annan metod ?

Som jag sa tryck på länken "dina inlägg" i stället för nya inlägg..........uppe till höger.......
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-09-06, 20:52

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:

Som jag sa tryck på länken "dina inlägg" i stället för nya inlägg..........uppe till höger.......

Ja det funkar.

Enda problemet då är att om någon annan startar en seriös tråd så får man ju inte med den. Sad

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 05:26