Dao skrev:Sniperace skrev:
På samma sätt är då v mp och andra INTE valbara om vi följer din förvirrade logik, det är enbart en tillräcklig mängd röster som behövs för att de ska bli senatorer presidenkandidat eller vad du nu vill.
men det verkar på dig som allt ska vara fel överallt där det inte är som du vill
Jo, de får platser i parlamenten som representerar antalet röster på dem! Alla röster räknas därmed som lika.
Ja - jag vill ha folklig demokrati, så det är självklart att jag protesterar när demokratin är naserad på överhetens vilja!
Och jag förstår att du inte protesterar mot sådant - så länge överheten för den politik som du gillar...
Modern liberalism i ett nötskal...
men fortfarande så är alla valbara, baserat på folks röster, rösterna är också de som får fram elektorer osv.
så helt klart är att folkets röster utan någa hakar kan välja vila partier som helst, det gäller bara att de FÅR rösterna.
att människor inte bara röstar av vana, som många gör i sverige, att någon säger jag KAN inte rösta på annat än sossarna för jag är ARBETARE, och ändå utan ett hum om vad de står för, eller jag är kristen så jag kan bara rösta på KD.
Istället för att veta varför man röstar på det parti man gör det på.