Alternativet är att låta det globala kapitalet sänka de europeiska lönerna till en för dem attraktiv nivå. Förmodligen räcker inte ens detta då råvarorna i Europa är i stort sett förbrukade redan idag.Sniperace skrev:formsvackan skrev:För mig som inte ens vet om att jag är kommunist, känns det helt klart ganska meningslöst. Jag tror dock att arbetarrörelsen, i den mån den finns kvar, måste lära sig att verka internationellt på samma sätt som kapitalet. Europeiska fackföreningar skulle kunna göra stor nytta för sina medlemmar genom att jobba för högre löner i Kina, konstigt eller hurSniperace skrev:att bara säga jag är kommunist löser inga problem, det kräver också handling eller hur?
Och om dessa då får löner som är lika dem i Tyskland, var tror du då att tillverkningen kommer ske i Tyskland eller i Kina?
dvs helt plötsligt så mister de jobben där, och de kommer till landet de de ska säljas i...
det är väl en sak som är lätt att räkna ut eller?
nästan hur vi gör så kommer vi ha röven bak.
+19
SiP
Corven
Vercingetorix
Regndrottning
RedCloud
ANNA2LINK
Secrist
Kakmonstret
lazy
theward
datic
F.I.S.T
Redvictory
ericTheDog
RedMentalCase
formsvackan
redalert
Dao
Thecharmed
23 posters
Det är inte arbetarnas fel att det inte finns jobb!!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Sniperace- Antal inlägg : 32948
formsvackan skrev:Alternativet är att låta det globala kapitalet sänka de europeiska lönerna till en för dem attraktiv nivå. Förmodligen räcker inte ens detta då råvarorna i Europa är i stort sett förbrukade redan idag.Sniperace skrev:formsvackan skrev:För mig som inte ens vet om att jag är kommunist, känns det helt klart ganska meningslöst. Jag tror dock att arbetarrörelsen, i den mån den finns kvar, måste lära sig att verka internationellt på samma sätt som kapitalet. Europeiska fackföreningar skulle kunna göra stor nytta för sina medlemmar genom att jobba för högre löner i Kina, konstigt eller hurSniperace skrev:att bara säga jag är kommunist löser inga problem, det kräver också handling eller hur?
Och om dessa då får löner som är lika dem i Tyskland, var tror du då att tillverkningen kommer ske i Tyskland eller i Kina?
dvs helt plötsligt så mister de jobben där, och de kommer till landet de de ska säljas i...
det är väl en sak som är lätt att räkna ut eller?
nästan hur vi gör så kommer vi ha röven bak.
Men om väst då SÄNKER sina löner tll en attraktiv nivå, var kommer då saker att tillverkas?
kommer det bli i NÄROMRÅDET eller kommer det bli till samma pris fjärran ifrån och med de kostnader frakten kostar?
Självfallet kommer det HIT istället, och vi tar då jobben från dem i låglöneländerna.
dvs vi går mot en typ av egoism där vi blir oss själv närmast ändå.
så fortfarande så har vi röven bak eller hur?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Javisst, och under tiden svälter då dessa ihjäl
Oavsett vad jag gjort idag eller inte gjort dör ett barn var 5:e sekund i undernäring och botbara sjukdomar. Jag ÄR inte Jesus.
Hur tänker du nu ? Är det bättre att väst fortsätter suga ut råvaror och billig arbetskraft i tredje världen så länge som det bara går ? Barnarbetarna får mat och vi får känna oss rika en tid till.Sniperace skrev:Men om väst då SÄNKER sina löner tll en attraktiv nivå, var kommer då saker att tillverkas?
kommer det bli i NÄROMRÅDET eller kommer det bli till samma pris fjärran ifrån och med de kostnader frakten kostar?
Självfallet kommer det HIT istället, och vi tar då jobben från dem i låglöneländerna.
RedCloud skrev:Javisst, och under tiden svälter då dessa ihjäl
Oavsett vad jag gjort idag eller inte gjort dör ett barn var 5:e sekund i undernäring och botbara sjukdomar. Jag ÄR inte Jesus.
inte jag heller, men du tar ju guds ansvar när du på ett sätt hellre offrar dessas liv framför att de gör ett barnarbete, så återigen vilket är bäst, att dessa barn hålls vid liv och vi arbetar för att de sedan ska slippa detta, eller att vi tar det från dem och offrar dem för saken skull?
jag är lika mycket emot barnarbete som du, men jag vill INTE offraq barnets liv för det, det ser jag som ett för högt pris...
formsvackan skrev:Hur tänker du nu ? Är det bättre att väst fortsätter suga ut råvaror och billig arbetskraft i tredje världen så länge som det bara går ? Barnarbetarna får mat och vi får känna oss rika en tid till.Sniperace skrev:Men om väst då SÄNKER sina löner tll en attraktiv nivå, var kommer då saker att tillverkas?
men resultatet blir detsamma.....
jag skulle inte göra det för min skull....
vi har två val IDAG låta demn utnyttjas, eller att låta dem dö för att vi tar jobbet från dem.
Själv anser jag att vi skulle ha närproducerat men samtidigt ser jag gärna att även människor i låglöneländer för en inkomst och chans till överlevnad, det svåra är att lösa detta, och det går inte så snabbt som man knäpper med fingrarna, eller?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
men du tar ju guds ansvar när du på ett sätt hellre offrar dessas liv framför att de gör ett barnarbete
jag offrar inget, mer än tid på dig
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Det inte de arbetslösas fel att det inte finns jobb?
Nej, det är faktiskt mitt fel...
Nej, det är faktiskt mitt fel...
RedCloud skrev:men du tar ju guds ansvar när du på ett sätt hellre offrar dessas liv framför att de gör ett barnarbete
jag offrar inget, mer än tid på dig
Ok, och jag offrar hellre några kronor på dem....
Men i ärlighetens namn, är det verkligen så att du hellre ser dem DÖ än att detta räddar deras och familjens liv, fram tills vi kunnat lösa frågan?
För du har INGEN lösning till hur dessa då ska få maten osv, BARA en fast devis BARN SKA INTE ARBETA, ens om det räddar livet....
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
VEM har psåtått det din hjärndöa folie ?? VEM ??
Du är ju f-n trögare än efterblivne fisten.
Corven skrev:RedMentalCase skrev:
Härifrån bland annat:
http://www.foretagarna.se/Aktuellt-och-opinion/Nyheter/-2010-/18-000-nya-jobb-med-ROT-och-RUT/
Och vad jag vet har inte ens oppositionen ifrågasatt detta.
Men klart är at en av de väldigt få grejer de är överens om är att de ska slopa RUT och därmed försvinner 18000 jobb.
( makalöst vad du, och alla andra vänster,, är dåligt informerade, man får en glimt av varför ni röstar vänster.
Fast den artikeln pratar om BÅDE rut och rot och inte enbart rut. Men du påstår i ditt tidigare inlägg att rut har skapat 18 000 nya jobb. Och det var det påståendet jag ifrågasatte, eftersom den siffra inte har nämnts i samband med enbart rut tidigare.
Då förstår jag siffran bättre.
Rut har tydligen skapat ca 4000 nua jobb, enligt artikeln.
Framför allt på hemservicesidan kommer den stora skaran nya jobb, minst 4 000, från arbetslöshet eller utanförskap.
Fel av mig, tyckte du skrev rut /rot, men du menade tydligen bara rut.
RUT har skapat 11.000 jobb.
http://www.newsmill.se/artikel/2010/03/02/rut-avdraget-har-skapat-11-000-nya-jobb-0
4000 som nämns i artikeln är alltså bara de jobb som kommit direkt från utanförskap och arbetslöshet.
Som sagt, inte en enda gång har jag hört nån rödgrön partiledare ifrågasätta detta.
Det ska väl också sägas att rödgrön röra ville avskaffa rot också, dock har de uppenbarligen ändrat sig nu i valrörelsens sista veckor.
RedCloud skrev:Javisst, och under tiden svälter då dessa ihjäl
lol
Men Napoleon kanske ?
Du och 25 andra på avdelningen....
berralarzon- Antal inlägg : 6964
RedMentalCase skrev:Corven skrev:RedMentalCase skrev:
Härifrån bland annat:
http://www.foretagarna.se/Aktuellt-och-opinion/Nyheter/-2010-/18-000-nya-jobb-med-ROT-och-RUT/
Och vad jag vet har inte ens oppositionen ifrågasatt detta.
Men klart är at en av de väldigt få grejer de är överens om är att de ska slopa RUT och därmed försvinner 18000 jobb.
( makalöst vad du, och alla andra vänster,, är dåligt informerade, man får en glimt av varför ni röstar vänster.
Fast den artikeln pratar om BÅDE rut och rot och inte enbart rut. Men du påstår i ditt tidigare inlägg att rut har skapat 18 000 nya jobb. Och det var det påståendet jag ifrågasatte, eftersom den siffra inte har nämnts i samband med enbart rut tidigare.
Då förstår jag siffran bättre.
Rut har tydligen skapat ca 4000 nua jobb, enligt artikeln.
Framför allt på hemservicesidan kommer den stora skaran nya jobb, minst 4 000, från arbetslöshet eller utanförskap.
Fel av mig, tyckte du skrev rut /rot, men du menade tydligen bara rut.
RUT har skapat 11.000 jobb.
http://www.newsmill.se/artikel/2010/03/02/rut-avdraget-har-skapat-11-000-nya-jobb-0
4000 som nämns i artikeln är alltså bara de jobb som kommit direkt från utanförskap och arbetslöshet.
Som sagt, inte en enda gång har jag hört nån rödgrön partiledare ifrågasätta detta.
Det ska väl också sägas att rödgrön röra ville avskaffa rot också, dock har de uppenbarligen ändrat sig nu i valrörelsens sista veckor.
Du skrev ju i ett inlägg häromdagen att det var artontusen nya jobb awfultruhten! javisst ja du är ju känd som tjyv "svartjobbare" med och en som ljuger för sina barn, varför blir jag förvånad!
//berra
Herrejävlar, nu blev allt för jobbigt igen för den pårökte "läraren.."
Kan ingen i hans närhet se till att han får hjälp ?
Kan ingen i hans närhet se till att han får hjälp ?
Vad betyder nedanstående ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
Du är ju f-n trögare än efterblivne fisten.
redalert skrev:Nej det är ju givetvis inte arbetarnas fel att det inte finns jobb det är högskattesamhällets fel!
redalert- Antal inlägg : 13973
formsvackan skrev:Vad betyder nedanstående ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
Du är ju f-n trögare än efterblivne fisten.redalert skrev:Nej det är ju givetvis inte arbetarnas fel att det inte finns jobb det är högskattesamhällets fel!
Att det inte är arbetarnas fel utan högskattesamhällets att det inte finns jobb!
Svårt att förstå?
GA tycker tydligen detredalert skrev:formsvackan skrev:Vad betyder nedanstående ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
Du är ju f-n trögare än efterblivne fisten.redalert skrev:Nej det är ju givetvis inte arbetarnas fel att det inte finns jobb det är högskattesamhällets fel!
Att det inte är arbetarnas fel utan högskattesamhällets att det inte finns jobb!
Svårt att förstå?
redalert skrev:formsvackan skrev:Vad betyder nedanstående ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
Svårt att förstå?
"svårt att förstå" ja det vi alla du har rövbölden ra skyll inte på oss för det
vet redan.
//berra
redalert- Antal inlägg : 13973
formsvackan skrev:GA tycker tydligen detredalert skrev:formsvackan skrev:Vad betyder nedanstående ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
Svårt att förstå?
Pajas-svackan det är följande idiotiska påpekande som GA mycket riktigt kommenterar: Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivån
Du är grälsjuk sök hjälp fort som fan!
redalert skrev:formsvackan skrev:GA tycker tydligen detredalert skrev:formsvackan skrev:Vad betyder nedanstående ?RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivånredalert skrev:Ett land som består av fåraherdar har så klart ingen skatt och vet du vad de har ingenting annat heller!
Svårt att förstå?
Pajas-svackan det är följande idiotiska påpekande som GA mycket riktigt kommenterar: Då förstår du alltså att det inte är endast "skattetrycket" som avgör arbetslöshetsnivån
Du är grälsjuk sök hjälp fort som fan!
Varför det! det har ju inte hjälpt dig ett dugg.
//berra
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Kan berra söka hjälp mot sitt maniska dubbelnickande?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Lennart- Antal inlägg : 15
Upp!