Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-02-23, 13:42

    "Efterlysning! I dag startar "Nu lyfter vi Sverige"-sajten AB uppmanar företag, kommuner, ja alla att hjälpa till för att få igång Sverige. Vet du var jobben finns? Mejla lyftsverige@aftonbladet.se."


    Kul tycker jag att någon försöker plocka fram det som finns- och en del bra tips
    om framtida utvecklingsmöjligheter oxå.
    Reportrarna har vaskat fram 11 600 lediga jobb i Sverige..


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/nulyftervisverige/article4446725.ab

    Tror vi behöver det efter allt negativt som varit/ är någon som synliggör möjligheter!
    För visst påverkas man som person av massmedia? För den som i dag riskerar att bli arbetslös måste det ju vara ännu värre om allt är becksvart där...
    Vad tycker du? Är det en bra grejj från massmedia?
    Laughing Mad confused


    (Snälla- om det går- inte blanda in politisk åskådning med pajkasteri nu...)
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty Sv: AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  palmevara 2009-02-23, 16:03

    Susz X skrev:
    "Efterlysning! I dag startar "Nu lyfter vi Sverige"-sajten AB uppmanar företag, kommuner, ja alla att hjälpa till för att få igång Sverige. Vet du var jobben finns? Mejla lyftsverige@aftonbladet.se."


    Kul tycker jag att någon försöker plocka fram det som finns- och en del bra tips
    om framtida utvecklingsmöjligheter oxå.
    Reportrarna har vaskat fram 11 600 lediga jobb i Sverige..


    http://www.aftonbladet.se/nyheter/nulyftervisverige/article4446725.ab

    Tror vi behöver det efter allt negativt som varit/ är någon som synliggör möjligheter!
    För visst påverkas man som person av massmedia? För den som i dag riskerar att bli arbetslös måste det ju vara ännu värre om allt är becksvart där...
    Vad tycker du? Är det en bra grejj från massmedia?
    Laughing Mad confused


    (Snälla- om det går- inte blanda in politisk åskådning med pajkasteri nu...)
    Tyvärr tror jag inte det är bra att idag klä sig i positiv kappa. Jag tror att vi ännu inte slagit igenom ytan när det gäller krisen.
    Journalister likt Johanna Melén har ganska så obemärkt gått ut med vinklade inlägg som stärkt Alliansens ställning. Hon har lett debatter med mycket ledande frågor och snedvriden talartid gentemot de inbjudna gästerna.

    Om vi nu börjar tänka positivt istället för kritiskt, ja då kommer vi hamna riktigt illa när det gäller välfärd och arbeten.
    Moderaternas huvud mål har alltid varit billig arbetskraft framför allt!

    Jag vet inte vad som är störst hot, Mona Sahlin som försvagar Socialdemokraterna, eller vinklade medier i falsk förklädnad.

    Men vad jag vet är att resten av världen slåss om alla arbets skapande tillfällen som uppenbaras. De andra länderna runt om i världen vet att arbeten är viktigare än att försöka spara!

    Spara utan att investera /satsa innebär att vi i framtiden kommer ha höga valörer på vår valuta, fast utan värde! Varför? Jo för det finns inga konsumenter i Sverige pga arbetsbristen!

    Man kan inte spara sig ur en kris!
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty Sv: AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  visuellt 2009-02-24, 00:01

    Här kommer jag dock att låta hur pessimistisk som helst...

    Har du adekvat utbildning, gärna något högre än det som krävs, så finns det som sagt gott om jobb. Men hur många sitter på minst en högskoleutbildning? Eller innehar busschaufförs kort, taxi kort? Vem förutom den enskilda individen ska då kosta på det själv?

    Idag behöver man nog minst två olika högskoleutbildningar, en täcker inte alls... Eller helst en högskoleutbildning så man kan få de jobb där det krävs tex minst en gymnasieutbildning inom tex industri, produktion eller kemi... Alltså labbjobb.

    scratch
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty Sv: AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-02-24, 01:21

    quote]
    Tyvärr tror jag inte det är bra att idag klä sig i positiv kappa. Jag tror att vi ännu inte slagit igenom ytan när det gäller krisen.
    Journalister likt Johanna Melén har ganska så obemärkt gått ut med vinklade inlägg som stärkt Alliansens ställning. Hon har lett debatter med mycket ledande frågor och snedvriden talartid gentemot de inbjudna gästerna.

    Om vi nu börjar tänka positivt istället för kritiskt, ja då kommer vi hamna riktigt illa när det gäller välfärd och arbeten.
    Moderaternas huvud mål har alltid varit billig arbetskraft framför allt!

    Jag vet inte vad som är störst hot, Mona Sahlin som försvagar Socialdemokraterna, eller vinklade medier i falsk förklädnad.

    Men vad jag vet är att resten av världen slåss om alla arbets skapande tillfällen som uppenbaras. De andra länderna runt om i världen vet att arbeten är viktigare än att försöka spara!

    Spara utan att investera /satsa innebär att vi i framtiden kommer ha höga valörer på vår valuta, fast utan värde! Varför? Jo för det finns inga konsumenter i Sverige pga arbetsbristen!

    Man kan inte spara sig ur en kris!
    [/quote]


    Sant som du skriver Palmevara - det finns en risk i att inte se verkligheten som den är om man enbart ser allt positivt. Samtidigt kan jag tycka att lite balans
    i massmedia kan vara bra för människor- att inte se allt becksvart..
    Men som det är i dagens Sverige på arbetsmarknaden - det är inget som är hållbart alls- inte på något plan. Allt är ju koncentrerat till de allra största monopolföretagen som inte drar sig för att flytta utomlands för egen vinnings skull-
    och det med hjälp av pengar från EU om jag förstått jargongen rätt?

    Att vinklad media i falsk förklädnad kombinerat med virtuell censur är det största hotet mot den enskildes yttrandefrihet- på sikt även demokratin- därom råder ingen tvekan i mina ögon...
    Men- man kan ställa krav på media..kritiskt granska och synliggöra..Kanske är det där man måste börja? Reportrar kan ändra sig..kanske inte alla- men de som påverkats omedvetet..
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty Sv: AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  Susz X 2009-02-24, 19:46

    visuellt skrev:Här kommer jag dock att låta hur pessimistisk som helst...

    Har du adekvat utbildning, gärna något högre än det som krävs, så finns det som sagt gott om jobb. Men hur många sitter på minst en högskoleutbildning? Eller innehar busschaufförs kort, taxi kort? Vem förutom den enskilda individen ska då kosta på det själv?

    Idag behöver man nog minst två olika högskoleutbildningar, en täcker inte alls... Eller helst en högskoleutbildning så man kan få de jobb där det krävs tex minst en gymnasieutbildning inom tex industri, produktion eller kemi... Alltså labbjobb.

    scratch


    Nää- tycker inte alls du låter pessimistisk. No
    Det är ju verkligheten som den är.
    Tycker tvärtom att det är viktigt att inte blunda för den- och kritiskt granska och värdera massmedia- är det så bra som det låter?
    Kanske för någon kan de bli det- men långt ifrån för alla..
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty Sv: AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  x-medborgare 2010-02-19, 21:24

    Och ännu en till

    Sponsored content


    AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb! Empty Sv: AB lyfter Sverige- här finns 11 600 jobb!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:30